Meny

Telia omtaler og erfaringer

2,6/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
22
av 37 innen
mobilselskap
36%
anbefaler
Telia
Filtrer omtaler
87
43
53
60
138
Sorter omtaler etter
Viser av 381 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia?
Marianne
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Helt ok"
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt ok abonnement med ok dekning. Men litt for dyrt mtp hvor mange andre aktører som finnes med bedre tilbud.

Cecilie B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fantastisk service og flott oppfølging"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fantastisk service og flott oppfølging av alle type spørsmål og problemer man får får med telefonen. Super fornøyd med service og flott oppfølging. Anbefaler Telia til alle

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Godt fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt bruk for å kontakte kundeservice av to ulike årsaker den siste tiden og har fått den hjelpen jeg hadde behov for raskt og enkelt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ingen Angrefrist"

Kjøpte ny fansi tlf hos Telia ikke noe problem, de anbefalte tvilling kort, samme nummer på nye og gamle telefon, men virket det?. NEI, de byttet sim-kort 3 ganger i løpet av en uke men det hjalp ikke. Jeg ville da avslutte dette kontantkort abonnement men det gikk ikke, de hadde endret den til enn abonnement med 12 måneders bindingstid. OK da vil jeg heve kjøpet, men NEI den er kjøpt over disk så det kan ikke heves sa de i Telia-butikken på Bryne, det er jo direkte svindel, så jeg har byttet til en annen tjenesteleverandør av telefoni.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Telia leverer ikke....."
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble overflyttet da mitt mobilabonnement driftet av ett annet selskap solgte, til Telia.. pris gikk drastisk opp, dårligere abonnement og ble erstattet automatisk da de solgte til Telia... kundeservice er både og, tekniske har ikke fulgt opp, når det var vansker, og vansker med e-betaling og faktura... med henvendelse får en som svar, du står fritt til å skifte selskap hvis en klager... men det har vært noen lyspunkt... med å få tillegg med gigabyte for vansker som en etterpå mistet sitt abonnement på og ble jukset da det ikke opplyste at det ble forandret og da mistet de 50,- kr i rabatt som en skulle få det første året for en ble overflyttet pr. mnd i tillegg kan en oppleve å ikke få kvittering på kjøpt tilleggspakke på data mengde og dermed kjøper flere i den tro at den ikke er levert. 😊 jo Telia lever opp til forventningene...not 🤢

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk topp servise og hjelp i dag for å aktivisere ny ruter. Eg brukte laaang tid for å få til dette. Men dama i andre enden var tålmodigheten sjøl:) og forklarte og veiledet slik at mob, iPad og datamaskin blei kobla til:)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"missfornøyd med Telia"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble med på lasset da Chess ble Telia. Var veldig førnøyd med Chess, veldig misfornøyd med Telia. Det har kun vært tull.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning overalt"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har aldri hatt så dårlig dekning som med Telia. Selv steder der man bør kunne ha 4G har jeg ofte dårlig dekning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Pengesluk og GB som renner ut!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har dessverre mobilt bredbånd fra TELIA der GB renner ut selv om jeg ikke har noe utstyr koblet opp mot WiFi, fyller stadig opp med mer GB uten at det hjelper. Har lastet ned HUAWEI HiLink for å monitorere eventuelt utstyr som kan være koblet opp, men her vises ingen utstyr som trekker nett. Har involvert kyndige i databransjen som sier at feilen IKKE er hos meg, men TELIA mener det motsatte. Nå har jeg koblet fra alt utstyr hjemme som trekker nett, HUAWEI HiLink bekrefter også dette, LIKEVEL HAR DET FORSVUNNET NESTEN 6GB PÅ 24 TIMER! Kan ikke få uttrykt hvor lei jeg er dette marerittet. Operatører er hyggelig og høflig med liten ventetid, men problemet blir ikke løst og TELIA er konsekvent på at det er KUNDENS FEIL!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Virker ikke"
3 syns denne omtalen er nyttig

Skulle prøve Telia CLICK. Avtalte 14/12/2018. Fikk feilsendt faktura andre uke i januar med betaling fra 20/12/2018. 9/1/2019 ringte ei dame og spurte om jeg var fornøyd. Siden jeg enda ikke hadde fått SIM, måtte jeg benekte dette. Fikk da SIM 15/01, den virket ikke, var antakelig ikke aktivert enda det var nytt nummer. Sendte epost til brukerstøtta som skulle svare innen 4 timer. Har enda ikke fått svar i dag den 24/1, har purret og sagt opp. Det går ikke an å bruke slike firma. Har ikke funnet noe bra.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Umulig å ringe for å få hjelp. Tar en evighet for å få kontakt og ikke kan man bli ringt tilbake som hos andre.

Tidligere-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice og melker kunder for penger"
4 syns denne omtalen er nyttig

Opprinnelig chess kunde som ble overført til Telia. Har vært sikker betaler og hatt to abonnement. Var kritisk til overføringen da jeg har lest mye negativt omtale. Og efaringen beviser nettopp dette. Har hatt forsikring sak hvor reperasjonen var dårlig utført. Tlf har støv inne i glasser etter åpnet tlf. Jeg byttet over til et annet selskapet og forsikret meg at alt var betalt før. Fikk ja over tlf og nå 3 mnd senere krever de mer betaling for en faktura. Før kunden rekker å bli gjort oppmerksom blir den sendt videre til betalings oppfordring uten purring og varsel. Og hevder at det er postens feil så risikoen ligger hos kunden. Mao betyr dette at selskapet gjennom sergel kan sende betalings oppfordring med renter og salte uten å varsle kunden. En fiktig måte å melke kunder for penger...? Dette er både uetisk og ansvarsfraskrivelse fra både sergel og Telia. Anbefaler alle å styre unna

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Telia og min erfaring."
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg opplever Telia mobil som de hyggeligste kundebehandlerne jeg har vært borti, jeg jobber selv i et eget Kundesenter. Appen deres fungerer kjempe flott slik jeg har full oversikt over mitt forbruk og forventet faktura. Dekningen er topp, selv i utlandet og 4G laster inn alt raskt. De har alltid hjelpt meg og jeg vet Telia strekker seg litt ekstra for en bedre kundeservice og får kunder til å føle seg satt pris på. Knall bra selskap!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårligere enn Chess"
2 syns denne omtalen er nyttig

Overgangen gikk ikke smooth, og da jeg bestilte ny telefon og SIM rett før skiftet fra Chess til Telia fikk jeg problemer. Kundeservicen er ikke like bra, og i stedet for å få SMS om at en regning kommer til å forfalle får jeg nå beskjed når den har forfalt - noe som medfører at jeg har fått flere purregebyrer. Har spurt om man kan betale regningene med Vipps og fått ja til det fra kunderservice, men det stemmer ikke. Har mistet bonuspoengene jeg hadde hos Chess. Vurderer å bytte.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Lyver og bedrageri"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg klager fortsatt om denne forbryterkonsern. Telia strider og lyver fortsatt. Man kan opplever 70 MB dataforbruk ved besøk av en innlogging side. Delves blir dataforbruk beregnet uten at man har koblet nettverk. Jeg hadde ingen dekning på Osterøy/Bergen men dataforbruk i steden. Det er allt i orden svarte nei lyvverte en ansatt. Telia er korrupt og kriminelt- Forsikt med din penger!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Hyggelig betjening.."

Jeg har inntrykk av at Telia kan sine ting. Selskapet virker ryddig. Så er det hyggelige folk å forholde seg til.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Abonnement er bra, men varierende på kundeservise"
1 syns denne omtalen er nyttig

Svært hyggelig kundeservise, men opplevde jeg ikke mottok passord, som jeg ble fortalt skulle sendes med en gang på enten epost eller mobil. 3 dager siden, og nå må jeg kontakte de igjen for å få åpnet min side...

Svein A. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Nedtur etter at Chess ble Telia"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble "tvangsflyttet" etter at Chess ble integrert i Telia og merker at både kundeservice, brukervennlighet på Min Side og prispolitikken ble en nedtur. Til tross for det, er kundeservice bedre enn mange andre leverandører jeg har brukt. Derfor får de 3 stjerner. Men de er ikke helt oppe på Chess nivå. Dekningen til Telia er heller ikke topp utenfor tettbygde strøk, faktisk heller ikke innenfor i enkelte områder.

Harald F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning i friluftsområder"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hadde Chess som ble kjøpt av TELIA. Telia har litt for dårlig dekning i frilluftsområder, f.eks Nordmarka.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundebehandling"
8 syns denne omtalen er nyttig

Jeg var fastkunde hos Telia. De belastet min bankkonto for en tjeneste jeg ikke hadde bestilt. Da jeg gjorde dem oppmerksom på dette nektet dem å betale tilbake summen. Jeg har ikke fått produktet fra Telia og det finnes ingen tegn til bestilling av dette i min Telia konto. Telia mener det er bankens ansvar å dekke tapet. Arrogant og uhjelpsom - vil ikke anbefale Telia.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ryddig, enkelt og greit"

De gangene jeg har måttet at kontakt med Telia fikser de alt med en gang. Ryddig, lett, god kundeservice og funker bra. Ble heftig dyrt i USA og i Canada funket det dårlig. Så skal jeg tilbake til USA/Canada kommer jeg til å skifte abonnement.

Ken R. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"God Service og godt selskap"

Har hatt 2 skader på min mobiltelefon, levert inn lørdags kveld og får den tilbake onsdag. samt god service på butikkene og fikk lånetelefon. Alltid vært fornøyd med Telia. Gode priser og tatt vare på kundene sine etter mange år.

Carolina M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
6 syns denne omtalen er nyttig

Ble tvunget over fra Chess til Telia, utrolig leit. Chess hadde i snitt under ett minutt ventetid på telefon og meget vennlig kundeservice. I motsetning til Telia, absurd lang ventetid og uhøflig kundeservice når man først får svar.. Både familie og venner som har vært bort i selskapet har svært lite positivt å si om Telia, og med god grunn. Skuffende.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Helt forferdelig"
6 syns denne omtalen er nyttig

Betalte rundt 30 000 kr for en iPhone 7, da jeg regnet hvor mye Telia tok hver eneste mnd. I tillegg gjorde kundeservice masse feil gjentatte ganger med å registrere riktig adresse både når deg gjelder e-post og hjemadressen, så mottok ikke fakturaer og deretter ble dette sendt til inkasso. Sa opp abonnementet, men likevel fikk jeg faktura ved «feiltakelse» og dette skulle bli slettet. Ble oppringt av Sergel, da de hadde sendt inn inkassokrav. Tok kontakt, men eneste de kunne si var «forrige kundebehandler gjorde feil». Telia var et dårlig valg.

Per I. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Hastighet er sterkt varierende selv i sentrale strøk"

Hastighet er sterkt varierende sel i sentrale strøk Det er derfor ikke kvalitet som holder til Telias prisnivå Systemet på selskapets nettsider er upåklagelig. Forenklet fakturaoversikt som sammenfatter de vesentlige opplysningene på en side: - Fakturabeløp - mva - Fakturabeløp m mva:

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR