Meny

Telia omtaler og erfaringer

2,3/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Verdi for pengene
Dårlig
23
av 37 innen
mobilselskap
33%
anbefaler
Telia
Filtrer omtaler
103
49
56
70
200
Sorter omtaler etter
Viser av 478 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service i forbindelse med feil på nettet"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ved bortfall av mobilt Telianett på Lesja tok det lang tid og flere meldinger før de endelig fikk rettet feilen.

Torstein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
7 syns denne omtalen er nyttig

Lang ventetid og enerverende ringetone i 25 min før jeg ga opp denne gang. Ikke noe dårlig ventemusikk engang. Dyreste leverandør sammen med Telenor burde vært bedre. Vurderer å bytte til et billigselskap.

Prince F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Topp!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Generelt god dekning og rask nett men trenger forbedring i utlandet. Det er flere land der Telia svikter blant Spania, Holland, Tyskland etc. men god verdi for pengene i Norge.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Variable dekningsforhold"
4 syns denne omtalen er nyttig

Det hjelper ikke å prate med kundebehandlere. De sier de skal bedre senderen uten at dette blir gjort. Månedsprisen er for høy i forhold til hva de leverer.

June M. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Knallbra :)"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alltid hyggelige, alltid god service, de er nr 1!:) sjeldent god service, jeg har vært kunde lenge i chess/Telia, å aldri ever har de vært kjipe å sorteliste meg, de e dritsnille! De har skjønt det! Hadde alle vært som dem... hadde de vært like rike! ;) slik får man nye kunder og... ;)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice"
6 syns denne omtalen er nyttig

Helt elendig kundeservice. De endrer abonementet uten at vi får uttrykke vår misnøye. De svarer ikke på telefonen. Etter 15 min. venting hver gang har vi gitt opp. Vi ønsker å ha et abonnement på 1GB men de har utvidet det til 2GB. En merkostnad på kr. 1200 pr. år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Telia kuttet ut det billigste abonnementet på kr. 99,-"
9 syns denne omtalen er nyttig

For meg som bruker svært lite data (utenom WiFi-områder) økte prisen fra 99,- til 249,- uten at det hadde noen verdi for meg. Har hatt det opprinnelige Chess-abonnementet i fem år, og det har fungert utmerket. Må nå finne et rimeligere abonnement.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Telia, et alternativ som ikke er førstevalget"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hvorfor ikke Telia: Selskapet endrer plutselig avtale hatt i årevis med en melding noe som helst indikajon på at endring var på tur. Med det øker månedskostnaden på abonnementene til kona og meg med 100 kr i måneden = 1200 kr/året. Kundeservice middels. Ikke istand til å gi riktig oppsett av mobil. Måtte sette opp mobilen selv. Telia har dårlig dekning i vanskelige områder. På slike steder er det ingen som matcher Telenors dekning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Helt greit"
2 syns denne omtalen er nyttig

God service, grei pris men dekningen kunne vert bedre, men det gjelder alle selskap når man kommer ut i distriktene.

Steinar N
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke dekning i ytre Siljan kommune"
3 syns denne omtalen er nyttig

Telenor har nå full dekning i ytre Siljan, etter den nye masta kom opp får jeg ikke signal i det hele tatt, mens Telenor har full 4G dekning. Må nok bytte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bra kundeservice, men veldig dyrt og lite valgfrihet."
4 syns denne omtalen er nyttig

De presser folk til et dyrere abonnement med litt mer data. Tilbyr ikke 1 GB lenger så alle som har det må nå gå til 2GB og 50 kr dyrere pr mnd. Hjelper lite med god kundeservice når de er dårlig på produktet de selger.

Margareth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Mye tull med abonnement som gikk ut og nytt ble tildelt. For dyrt for bruken"
2 syns denne omtalen er nyttig

Selv om du inngår 1 års binding, så kan Telia når som helst oppheve avtalen ila året. Jeg opplevde å få opphevet en avtale 3 uker etter at den var inngått.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Er norsk. Har ikke svensk personnr. Hjelp!!!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det tok nesten 1 mnd. å bli kunde av Telia i Sverige, fordi de ikke kunne håndtere folk som ikke har svensk personnr. Det gikk fullstendig i stå. Nå har jeg endelig blitt kunde, men nye problemer oppstår. De kan bare sende fakturaer på papir hver mnd. i postkassen. Når jeg bare har et sommersted, så får jeg fakturaer i postkassen, mens jeg er i Norge. Ingen mulighet for å sende fakturaer på e-post. Heller ikke avtalegiro er mulig og jeg ba om å betale for et år av gangen, men det var heller ikke mulig! Telia er et IT/ Telecom selskap og kan ikke håndtere kunder som ikke har svensk personnr. på en skikkelig måte i 2019. Helt utrolig. De er så firkantet og har så gammel infrastruktur, at å levere god kundeservice til andre enn de som svensk personnr. er vanskelig å forstå. Telia må skjerpe seg!

Marlow L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Et upålitelig selskap som endrer vilkår etter 23. kalenderdager."
5 syns denne omtalen er nyttig

Fikk et godt tilbud 31.07.19. 23. august får jeg beskjed om at abonnementet byttes til et abonnement med 2G til en annen pris. Dette burde selger visst i slutten juli. Gode avtaler med Telia er NULL verd! De kan finne på å endre den på kort varsel

Merete R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Best dekning"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det er eneste som har dekning her vi bor.Jeg har bare god erfaring med Telia og kan ikke ha annet abonnement enn hos dem på grunn av dekningen.

Stian R. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Klarer de få meg til smile når jeg betaler!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt Telia fra første start, fra NetCom i flere år til dags dato. Jeg har hatt kreditt vansker i alle år, men ikke nå lenger. Kun kontant kort frem til for 1 uke siden. Da jeg er stor bruker av data og ikke benytter pc (pga ingen hjemmenett) har Telia smart + vært mitt valg med kjøp av 2 påfyll pr uke i snitt. Koster da ca 3200-4000 i mnd og har 48-56 gb data å benytte. I dag med Telia x og forsikring, men ingen tlf kostnad (kjøpt ut ved start). Tlf kr 1500 ink alle rabatter du kan få, x abo kr 579 og 69 i forsikring. Total kostnad med papir regning 50 blir kun 698,-. Jeg sparer 2902 kr i snitt pr mnd og 34 824 spart pr år (1 år 33 324 pga kjøp av tlf). Jeg er en som GLISER stort når jeg kan slippe å bruke nesten 35000 på tlf og heller spare eller reise f eks. Tror ikke det er mange som argumenterer mot meg i denne saken. Mvh storfornøyd bruker fra Moss (Takk til min gode venninne som lot meg få tegne abonnement i hennes navn. Jeg kan ikke før i år 2022 desember mnd, hun gir meg mulighet til å sette til side drøyt 100 000 kr ved å stole på meg, takk AMRL for dette)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og ikke alltid god dekning"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hadde opprinnelig Netcom, synes det ble dårligere etter oppkjøp av Telia. Må nå betale for SMS, MMS og telefon til/fra Sverige.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg bor 6-7 mil unna grensen til Sverige, hvilket gjør at Telias elendige systemer titt og ofte registrerer at jeg passerer grensen (selv om jeg befinner meg på ett og samme sted) og sender derfor "Velkommen til Sverige"-smser helt tilfeldig. Sist det skjedde var kl. 03 på natten. Jeg ringte Telia dagen etter og vedkommende "service"-person foreslo at jeg skulle slå av lyden på telefonen og sa at folk ofte ringte og takket Telia for at de får slike meldinger. Telia er dyrt og yter dårlig kundeservice, så styr unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Setter ikke kundene først"
5 syns denne omtalen er nyttig

Aldri opplevd et selskap som viser så lite hensyn til kundene sine. Bare lureri hele konseptet. En ting blir fortalt i butikken med en helt annen pris som står på nettbutikken. Anbefales ikke på mitt sterkeste.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning"
2 syns denne omtalen er nyttig

Telia detter stadig ut... Meldinger blir ikke sendt, meldinger kommer ikke fram til meg... Det er spesielt irriterende

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Hadde Chess og var fornøyd, så kom Telia og bryter avtale"
8 syns denne omtalen er nyttig

Hadde Chess i mange år. Var veldig fornøyd. Så overtok Telia. Sa at de skulle fortsette i samme spor. Glade kunder. Så kommer en sms. Vi sier opp din avtale. Fra august blir det kr. 199 et par måneder, deretter blir det kr 245.... Takk for den. Nå må jeg finne ny leverandør. Telia bryr seg ikke om kundene sine, bare skrur opp prisnivået, og dermed kaster ut trofaste kunder.

Bestefar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"God service"

Har bare godord å si om kontakten med dem. Har underveis binding etter telefonkjøp gjort endringer på avtale, uten vansker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Mobile broadband"
2 syns denne omtalen er nyttig

It used to be ok. During weekend and holiday time, their technical support for mobile broadband could not care less of customer problem. It took them forever to answer a call, and 3 different persons gave 3 different answers. At the end, the problem still was not fixed. Oslo, Norway.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"INGEN varsel før sperring?! Å sperrer før forfall på toppen av det hele!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er helt utrolig dårlig at de stenger uten varsel! Å det at de skal ha penger for å åpne igjen!? Hjelpes.. man burde få en sjangs til å ordne opp før de bare sperrer... men jeg opplevde at de sperret det før forfall, uten varsel da heller.. Det var pga kreditten nesten ar nådd! men jeg har 5000,- kr i kreditt, å de påsto at det var nådd 3000,- som var en feil fra dems side! Burde ikke trekke meg for den gjenåpningen kjenner jeg! Å EN ting til: Det er så syyykt dårlig kommunikasjon mellom butikkene og kundeservice at det er helt beyond! Har de kontakt i det hele tatt? Å har de felles regler eller avtalevilkår?? skulle ikke tro det! Vurderer å bytte! Hilsen Irritert

Ole B. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Helt greit"

Helt greit, ingen problemer ut over at de tror alle har smart telefon og skal "surfe" på nettet. Noen av oss har ikke slik telefon og surfer ikke. Og de fjerner abonnementet som passer oss som er litt annerledes. Dermed skifte av leverandør, bye bye.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR