Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NextGenTel Mobil
1.8
37 verifiserte omtaler
NextGenTel Mobil har opphørt
NextGenTel opphørte sin mobilsatsing den 2. februar 2018 og tilbyr derfor ikke lenger mobiltjenester. Mobilkundene har blitt overdratt til Telia. Les omtaler om Telia.

NextGenTel Mobil omtaler og erfaringer

Ingen trend

NextGenTel Mobil har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.8
Dårlig
37 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
-
IKKE NOK OMTALER
NextGenTel Mobil trenger minimum 10 omtaler.
3%
Forferdelig
3% anbefaler NextGenTel Mobil
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 37 omtaler om NextGenTel Mobil

FILTRER OMTALER
0
1
1
1
34
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Dårlig nettside, lureri med oppsigelsestid

Omtale av  Toni

Først var det ikke mulig å bestille ekstra data. Så byttet de til ny nettsideportal, der det var vanskelig å se gamle fakturaer. Fikk heller ikke opp internettabonnomentet på mine sider, bare mobil, selv om det var registrert på samme epost. Når jeg byttet, måtte jeg betale én måned ekstra samtidig som mitt nye abonnement pga. en helt unødvendig oppsigelsestid jeg ikke var klar over. Kundeservice er ikke så verst da. Bortsett fra at jeg ikke kunne finne chat eller epostadressen noe sted, og når jeg ba om å bli ringt opp ringte de i ca. 3 sekunder før jeg rakk å ta telefonen.

Nyttig (1)

Dårlig nettside, dårlig service

Omtale av  Oda

Fikk gebyr på to avbestillinger, som jeg i utganspunktet aldri bestilte.

Nyttig (0)

Håpløs lyd på linje

Omtale av  Alf

Da jeg kjøpte en IPhone7+ opplevde jeg at alle klagde på hakkete og dårlig linje. Telefonen er testet og funnet i orden, men linjen er årsaken. Jeg får heller ikke kontakt og de sender ikke nytt sim kort som de lovet. Bindingstiden hindrer meg i å skifte. Sitter i klisteret med to telefonabonnement.

Nyttig (2)

Krever månedsavgift over 1 mnd etter av abonementet var avsluttet

Omtale av  Martin

Ble oppringt av NextGenTel mobil om å bytte til dem fordi jeg hadde brebånd fra dem fra før, så da skulle jeg få alt på en faktura. Første faktura fikk jeg ikke til å stemme og fikk også purring på ubetalt faktura. Det viste seg at de hadde opprettet et nytt kundenummer på meg slik at jeg fikk to fakturaer, en på mobil og en på bredbånd som jo var et av argumentene at jeg skulle slippe hvis jeg byttet til dem. Fikk ryddet opp i det til slutt etter mye om og men. Nå har jeg etter noen år byttet tilbake til leverandøren jeg hadde den 14.01.17, men NextGenTel vil ha betalt for hele Februar.

Nyttig (2)

Trøbbel fra første dag - bedriftskunde

Omtale av  Maje

Portering av nummer som feilet uten noe videre oppfølging. Ingen tilbakemelding heller etter henvendelse til kundeservice på telefon. Feil registrering så alle telefonnumrene i bedriften står på samme navn. Ingen tilbakemelding etter to uker på skriftlig henvendelse om saken. Veldig dyrt å ringe til kundeservice! Pass på å takke ja til å bli ringt opp! Tastevalgmeny hos kundeservice som ikke virker (mulig de har rettet det ettersom jeg sa fra til de ulike personene jeg snakket med). Er rett og slett skikkelig misfornøyd og det vil koste oss over 20.000 kr i bruddgebyr å bytte leverandør.

Nyttig (3)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Stort sett fornøyd

Omtale av  Marvin

Har alltid fått hjelp ved behov. Kunde siden ca 2006. Chatten er grei å bruke. Har 3 av mine 5 abonnement hos Nextgentel.

Nyttig (2)

Svindel og lureri

Omtale av  Mita

Skulle ønske vi hadde sett denne siden før vi ble lurt inn i NextGenTels klamme favn. Nå har de oss i 24 mnd. Ikke å anbefale å gå til et selskap som bruker bindingstid for å holde på kundene sine.

Nyttig (2)

Skrekkelig dårlig

Omtale av  Anders F

Vi ble kontaktet av NextGenTel i sommeren 2016 og dem regnet seg frem til at vi kunne spare store summer på telefoni. Kvalitetsstemplet var liksom at dem brukte Telia sitt nett og i tillegg ville dem betale alle bruddavgifter vi ville få fra gl. teleselskap vi hadde. Overførselen ble ferdig og abonnementene satt i drift. Fra dag 1 opplevde vi ekstremt dårlig dekning, man må ringe opp 2-12 ganger for å komme igjennom, kunder klager på at vi aldri svarer og jeg kunne bli ved. NextGenTel svarte på klagene våre med at vi måtte sende inn logg over tapte anrop både ut og inn slik at dem kunne feilsøke. Det har nå stått på 1,5 måned og nå har vi fått nok og går tilbake til vår tidligere leverandør.

Nyttig (1)

Hold deg unna Nextgentel!

Omtale av  Elena

Meget useriøs selskap. Elendig kundeservice. Dette er bare lureri alt sammen, og ikke noe å satse på for normale mennesker.

Nyttig (4)

Drittselskap

Omtale av  Geir

Krever inn 4.700,- for "brudd på bindingstid"... Fikk ikke god nok info da jeg startet abonnementet, og var derfor ikke klar over at jeg hadde bindingstid. Hvem kjører bindingstid i 2016 bortsett fra dem?

Nyttig (4)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Verste jeg har opplevd! Hold dere unna NextGenTel!

Omtale av  Per

NextGenTel er uten tvil det mest inkompetente selskapet jeg noensinne har vært i kontakt med. Personene på kundeservice er totalt uvitende og ingen følger opp, det er elendig loggføring og sist men ikke minst INGEN av dem tar ansvar for noe som helst! De avsluttet Telenor abonnementet mitt før jeg fikk simkort fra NextGentel! Etter utallige timer på vent og totalt 8 samtaler og 3 dager senere (fra min samboers tlf!), fikk jeg beskjed fra kundeservice at simkort var sendt til feil adresse og at de skulle sende et nytt. Jeg spurte om jeg kunne få overført nr mitt til et annet nr om jeg kjøpte meg et simkort så lenge. Dette fikk jeg beskjed om at dessverre ikke gikk. Etter 2 dager til på vent uten tlf (totalt da 6 dager!) Ringte jeg opp igjen. Lurte på hvor sim kort nr 2 var. Det visste de ikke... Men personen på kundeservice sa "Men du kan jo kjøpe et kontantkort, så kan vi jo overføre nr til det!?...": Så nå har jeg gjort det... Det har totalt gått 14 dager og jeg har fortsatt ikke fått mitt nye simkort fra NextGentel. Skulle GJERNE byttet, men husker han som solgte meg abonnementet sa at jeg nå ville være bindt opp i 36 mnd... Flott... Jeg anbefaler INGEN dette selskapet da det er rent kaos fra ende til annen.

Nyttig (5)

Ingen struktur!

Omtale av  Eirik

Da jeg bestilte ventet jeg i 2 uker på simkortet som jeg skulle få tilsendt etter bestilling. Jeg Ringte Nextgentel, og fikk til svar at bestillingen var blitt kansellert. Jeg bestilte på nytt igjen, men da kom det et simkort i et annet navn. Jeg har fått tilsendt to nye simkort etter den siste hendelsen, men disse er ikke kommet. (ble sendt for 1 mnd siden). Anbefaler alle å velge en annen mobiloperatør. Nextgentel slår meg som en meget useriøs operatør, HELT uten struktur.

Nyttig (3)

Hold deg langt borte!!!

Omtale av  Stein

Vårt firma inngikk avtale på mobiltelefoni med NextGenTel via TelecomGruppen i Stavanger. Etter dette ble alt bare rot. Dekningen skulle være nøyaktig lik som Netcom/Telia, men våre ansatte opplever stadige utfall, brudd i samtaler, intet nettverk. Sentralbordløsningen fungerer IKKE som beskrevet. Selgeren fortalte heller ikke at det nærmest er umulig å komme seg ut av avtalen uten å bli ribbet økonomisk. I tillegg til bruddgebyr, skal NextGenTel ha seg betalt for 3 måneders avgift etter at vi har flyttet ut. Dersom man er språkforsker, kan man riktignok se dette ut fra avtalevilkårene, men jeg har aldri opplevd maken!!! Anbefaler alle å holde seg langt borte fra både NextGenTel, og cowboyselgerene i TelecomGruppen. Bare svindel og fanteri alt sammen.

Nyttig (5)

Bare lureri

Omtale av  Frode

Bestilte bredbånd i mai av Nextgentel. De lovet/antydet 10-15 mb linje. Når det var installert så fikk jeg ca. 6,5-7 mb. Dette var ikke bra, men det fungerte en stund. Når linjen begynner å lage problemer så får jeg høre at linjen inn til meg ikke var anbefalt med hastighet over 2 mb for å være stabil. Dette viste Nextgentel allerede når jeg bestilte og overstyrte hastigheten på linjen inn til meg. Å få kontakt med Nextgentel har mange ganger vært forferdelig tidkrevende og vanskelig. Jeg kansellerte kontrakten til slutt etter avtale med Nextgentel uten at jeg skulle få gebyr. Men det fikk jeg etter en tid likevel..? Det virker som om ingen har kontroll på noe hos Nextgentel, men det som fungerer svært godt er utsendelsen av faktura. Når jeg leser på Google, og facebook om andre sin erfaring av dette firmaet så virker det som Nextgentel har drevet med lureri i årevis og kommet unna med dette. Sjekk selv Nextgentel sin egen facebookside med kommentarer fra egne brukere. Styr unna dette firmaet. Anbefales ikke.

Nyttig (3)

Upålitelige og rotete

Omtale av  Arne-Thomas A. S

Fakturere galt; flere ganger har de fakturert galt, og vi har alle gangene fått medhold i klagene våre. Surrer mye med internet tjenesten, gebyrer, oppe-tid osv. Roter veldig med retur av utstyr som er ødelagt. Har fått masse purringer på allerede innlever utstyr. Mye problem med dette selskapet, anbefales ikke!

Nyttig (0)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Forferdelig kundeservice, høye priser

Omtale av  Andreas

Forferdelig kundeservice, verste jeg har opplevd. Umulig å si opp abonnementet, umulig å åpne abonnement etter at det ble sperret (måtte gjennom Kredinor, som forøvrig også nekter å svare eller hjelpe meg), dårlig dekning, ekstremt høye priser på ting jeg ikke engang aner at jeg hadde brukt.

Nyttig (1)

NextGenTel Mobil

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR