NextGenTel Mobil har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Skulle ønske vi hadde sett denne siden før vi ble lurt inn i NextGenTels klamme favn. Nå har de oss i 24 mnd. Ikke å anbefale å gå til et selskap som bruker bindingstid for å holde på kundene sine.
Vi ble kontaktet av NextGenTel i sommeren 2016 og dem regnet seg frem til at vi kunne spare store summer på telefoni. Kvalitetsstemplet var liksom at dem brukte Telia sitt nett og i tillegg ville dem betale alle bruddavgifter vi ville få fra gl. teleselskap vi hadde. Overførselen ble ferdig og abonnementene satt i drift. Fra dag 1 opplevde vi ekstremt dårlig dekning, man må ringe opp 2-12 ganger for å komme igjennom, kunder klager på at vi aldri svarer og jeg kunne bli ved. NextGenTel svarte på klagene våre med at vi måtte sende inn logg over tapte anrop både ut og inn slik at dem kunne feilsøke. Det har nå stått på 1,5 måned og nå har vi fått nok og går tilbake til vår tidligere leverandør.
Meget useriøs selskap. Elendig kundeservice. Dette er bare lureri alt sammen, og ikke noe å satse på for normale mennesker.
Krever inn 4.700,- for "brudd på bindingstid"... Fikk ikke god nok info da jeg startet abonnementet, og var derfor ikke klar over at jeg hadde bindingstid. Hvem kjører bindingstid i 2016 bortsett fra dem?
NextGenTel er uten tvil det mest inkompetente selskapet jeg noensinne har vært i kontakt med. Personene på kundeservice er totalt uvitende og ingen følger opp, det er elendig loggføring og sist men ikke minst INGEN av dem tar ansvar for noe som helst! De avsluttet Telenor abonnementet mitt før jeg fikk simkort fra NextGentel! Etter utallige timer på vent og totalt 8 samtaler og 3 dager senere (fra min samboers tlf!), fikk jeg beskjed fra kundeservice at simkort var sendt til feil adresse og at de skulle sende et nytt. Jeg spurte om jeg kunne få overført nr mitt til et annet nr om jeg kjøpte meg et simkort så lenge. Dette fikk jeg beskjed om at dessverre ikke gikk. Etter 2 dager til på vent uten tlf (totalt da 6 dager!) Ringte jeg opp igjen. Lurte på hvor sim kort nr 2 var. Det visste de ikke... Men personen på kundeservice sa "Men du kan jo kjøpe et kontantkort, så kan vi jo overføre nr til det!?...": Så nå har jeg gjort det... Det har totalt gått 14 dager og jeg har fortsatt ikke fått mitt nye simkort fra NextGentel. Skulle GJERNE byttet, men husker han som solgte meg abonnementet sa at jeg nå ville være bindt opp i 36 mnd... Flott... Jeg anbefaler INGEN dette selskapet da det er rent kaos fra ende til annen.
Da jeg bestilte ventet jeg i 2 uker på simkortet som jeg skulle få tilsendt etter bestilling. Jeg Ringte Nextgentel, og fikk til svar at bestillingen var blitt kansellert. Jeg bestilte på nytt igjen, men da kom det et simkort i et annet navn. Jeg har fått tilsendt to nye simkort etter den siste hendelsen, men disse er ikke kommet. (ble sendt for 1 mnd siden). Anbefaler alle å velge en annen mobiloperatør. Nextgentel slår meg som en meget useriøs operatør, HELT uten struktur.
Vårt firma inngikk avtale på mobiltelefoni med NextGenTel via TelecomGruppen i Stavanger. Etter dette ble alt bare rot. Dekningen skulle være nøyaktig lik som Netcom/Telia, men våre ansatte opplever stadige utfall, brudd i samtaler, intet nettverk. Sentralbordløsningen fungerer IKKE som beskrevet. Selgeren fortalte heller ikke at det nærmest er umulig å komme seg ut av avtalen uten å bli ribbet økonomisk. I tillegg til bruddgebyr, skal NextGenTel ha seg betalt for 3 måneders avgift etter at vi har flyttet ut. Dersom man er språkforsker, kan man riktignok se dette ut fra avtalevilkårene, men jeg har aldri opplevd maken!!! Anbefaler alle å holde seg langt borte fra både NextGenTel, og cowboyselgerene i TelecomGruppen. Bare svindel og fanteri alt sammen.