Meny

NiceMobil omtaler og erfaringer

2,8/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
14
av 25 innen
mobilselskap
43%
anbefaler
NiceMobil
Filtrer omtaler
19
2
3
6
23
Sorter omtaler etter
Viser av 53 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NiceMobil?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
App
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"

Elendig kundeservice og et heller sleipt opplegg, hvis du vil forandre abonnement til lavere data mengde, får du nytt abonnement med en gang så du betaler dobbelt både for det du hadde fra før og det nye, selv om du bytter samme dag som abonnement fornyes dobbel abonnements pris der altsåhvis du vil forandre noe. Og ufattelig lite hjelpsomme til tider direkte frekke kundebehandlere. Styr unna hvis du faktisk trenger telefon, helt egenhendig avsluttet de hele abonnementet mitt denne mnd og får visstnokikke fikset det før om noen dager , ufattelig useriøst

Svar fra NiceMobil
20.03.2023 11:23
Hei Ole 😊 Ved endring av et abonnement hos oss, vil du bli belastet med en gang og får informasjon om dette før du gjør en endring. Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med vår kundeservice, ta gjerne kontakt med oss på chat igjen for videre undersøkelse 🙏😊
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
App
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning på 4G"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kunne ikke få oppslag på elektroniske bussbilletter med 4G da jeg skulle på utenlandsferie.

Svar fra NiceMobil
10.03.2023 15:20
Hei Kåre!😊 Beklager at du opplevde dette😥 Dersom du fortsatt opplever problemer, kan du gjerne ta kontakt med oss på kundeservice slik at vi får tatt en titt på dette!😊
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
App
Vurderer å bytte selskap
"Super enkelt!"

Billigere får du ikke, stabil ice nett. Super enkelt å bestille gjennom appen og god oversikt. Kundeservicen er blant de beste i markedet.

Svar fra NiceMobil
06.03.2023 10:31
Hei, Jøran Det var hyggelig å høre!💛 Vi setter stor pris på din tilbakemelding🤗
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
NYHET!
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
App
"Billig, enkelt og rask god service i chatten"

Vært kunde 1 år i april. Super fornøyd med all hjelp i chatten, sette opp tlf med e-sim og få bank id igang bl.a. Deilig å slippe å tenke på fakturaen, da beløpet blir trukket samme dato hver mnd. Anbefales … Billig , god dekning, god service og enkel app

Svar fra NiceMobil
03.03.2023 15:20
Hei Trine 🤩 Super hyggelig å høre fra deg. Du finner oss i appen om det er noe vi kan bistå med 📲
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
App
Har byttet selskap
"Byttet etter et døgn"
2 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til NM. Fikk umiddelbart problem med at inngående samtaler gikk direkte til voice mail. Gikk i kontakt via chat umiddelbart. Etter et døgn ga jeg opp. Rask respons og lite hjelp. Et eksempel. Etter flere chatter fikk jeg beskjed om at mine problemer skyldes feil hos NM. Etter dette kom vi ikke videre, fram og tilbake men ingen hjelp. Virket på meg som om chat satt i løse luften uten støtte.

Svar fra NiceMobil
22.02.2023 10:21
Hei, Arvid Beklager for problemene dette har medført😥 Ta gjerne kontakt med vår kundeservice dersom du fortsatt opplever problemer rundt dette😊 Vennlig hilsen Vesa💛
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Simkortet ble ikke aktivert etter forventet oppstart, ventet over 1,5 døgn. måtte skifte leverandør."
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk desverre ikke aktivert simkort fra byttedato, ingen dekning frem til jeg så meg nødt til å skifte mob operatør tilbake til Ice (som ordnet opp på under 1 time) etter å ha vært tålmodig i over 1,5 døgn med lovnader fra nicemobil om at "teknisk skulle se på det og sende mail som jeg aldri fikk". Savner en personlig kontakt på kundeservice og gjerne på tlf og tviler desverre på kompetansen på teknisk som ikke klarte løse dette. Imøtekommende på chat, men virket ellers useriøst da ingen tok ansvar.

Svar fra NiceMobil
22.02.2023 10:15
Hei, Else Takk for din tilbakemelding. Beklager for din opplevese hos oss. Det er ikke noe vi ønsker kunder skal oppleve😥 Vennlig hilsen Vesa💛
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
App
"I prosessen med å bytte"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd så langt. Kjapt svar på det jeg lurte på i chat og smertefri portering.

Svar fra NiceMobil
16.02.2023 15:12
Hei Thomas 🌻 Så flott å høre at du er fornøyd, da er vi også fornøyd 😍 Om du lurer på noe mer er det bare å ta kontakt med oss på chat, velkommen til NiceMobil 🤗 Vennlig hilsen Silje
Thomas F
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Finner ikke telefonnummer"
4 syns denne omtalen er nyttig

Trist at de ikke har ett telefonnummer å ringe til. Dårlige greier å bare være heldidgitale.... Trist. De bryr seg jo ikke at man har 3 nummer man ville flytte over til dem...

Svar fra NiceMobil
06.02.2023 11:11
Hei Thomas! Så leit at du føler dette, det at vi ikke har kundesupport over telefon er en av grunnene til at vi kan ha prisene våre så lave 😍 Du kan alltids kontakte oss på chat så får en av våre dyktige kunderådgivere hjulpet deg der. Vi har også nå støtte for flere abonnement, så der skal det ikke være noe problem 🥰 Vennlig hilsen Silje
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
App
"Fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ingen problemer - hverken innland eller utland. Raskt svar på chaten/ kundeservice Topp

Svar fra NiceMobil
06.02.2023 11:07
Hei Tore! Herlig å høre at du er fornøyd med oss 😍 Skulle du trenge veiledning eller ha noen spørsmål er det bare å ta kontakt med oss på chat 🤗 Vennlig hilsen Silje
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
NYHET!
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
App
"Alt gikk greit"
2 syns denne omtalen er nyttig

Var litt skeptisk etter å ha lest diverse negative omtaler her på dette nettstedet, men bestemte meg for å prøve allikevel, - og det angrer jeg ikke på. Alt gikk greit, selv om jeg gjorde en liten feil. Jeg lastet ned app'en og gjorde det jeg fikk beskjed om i hvert enkelt trinn. Alt var godt forklart. Jeg valgte eSIM, siden telefonen min støtter dette, og eSIM ble lastet ned. Dette tok et par minutter. Så gjorde jeg den feilen å deaktivere mitt gamle simkort med en gang, noe jeg ikke burde ha gjort, - jeg burde ventet med til dagen etter - til etter at Nice hadde aktivert mitt nye eSIM. Så da var jeg uten nett, men app'en gav grei instruks om hvordan jeg kunne gå inn i telefonens innstillinger og reaktivere mitt gamle fysiske SIM kort. Dette var enkelt. Dagen etter gikk jeg inn på innstillinger igjen, og aktiverte eSIM. Har vært fornøyd siden. Har ikke hatt problemer med dekningen. Der det ikke er ICE dekning får man automatisk Telia dekning.

Svar fra NiceMobil
06.02.2023 11:05
Hei Rune! Så flott at du er fornøyd 😍 Setter veldig pris på tilbakemeldingen, skulle det være noe er vi tilgjengelige på chat, bare å ta kontakt 🤗 Ha en super dag! Vennlig hilsen Silje
Olemagne U. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
App
"Enkelt, oversiktlig og god service"

Jeg har vært kunde hos Nice Mobil siden april 2022, og er jevnt over svært fornøyd. Jeg har på denne tiden byttet mobil flere ganger og bytte av eSim går enkelt og greit for seg. Hadde et problem ved forrige bytte, men det løste seg enkelt og raskt ved kontakt med kundeservice! Dekningen er god de stedene jeg befinner meg, gode hastigheter og priser. Ekstra pluss i boka for å oppgradere meg fra 10 til 12gb/mnd automatisk når prisene forandret seg.

Svar fra NiceMobil
30.01.2023 10:03
Hei, Ole! Takk for tilbakemeldingen😁 Dette varmer hjertet ❤️ Hilsen Casper, NiceMobil
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Dårlig kundeservice, men ellers billig og grei"
2 syns denne omtalen er nyttig

Forsøker å chatte med dem i åpningstiden, men kommer bare på chatbot'en. Spm. jeg har (dekativere tlf. svarer) klarer den ikke å svare på, og de har ikke noen mailadr. el.l. som man kan kontakte dem med ellers. Mobilabonnementet er ellers som mobilabonnenter flest, men billigere.

Svar fra NiceMobil
19.01.2023 10:20
Hei Grethe 😊 Leit å høre at du ikke har hatt en god opplevelse med vår kundeservice 😟 Våre åpningstider er 08:00-20:00 i hverdager og 09:00 til 17:00 på lørdager 🤗 Hvis du har kontaktet oss utenfor åpningstidene, vil du møte en chatbot. Ellers er vi tilgjengelig for å hjelpe deg 😀 Hyggelig å høre at du er fornøyd med mobilabonnementet 🌸 Ønsker deg en super dag videre 😍 Mvh Victoria
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Er de klar for kunder ?"
3 syns denne omtalen er nyttig

Lang leveringstid av sim-kort som gjør at jeg ikke får byttet abonnement etter planen. Det loves ekspresslevering, men er alt annet enn ekspress. Kundeservice som ikke er på ballen i det hele tatt. Kom med feil forklaring på hvorfor jeg ikke fikk sim-kort. Måtte selv kontakte transportør. Har nå fått 3 simkort.

Svar fra NiceMobil
03.01.2023 10:08
Hei! Beklager så mye, men vi var tom på lager en liten periode. Når simkortet først blir sendt ut har vi dessverre ikke sporing på sim-kortet 🙁 Beklager om du har blitt feilinformert, ta kontakt på chat om du skulle trenge yttligere hjelp! Mvh Niklas
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Nesten helt perfekt!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har ingenting å klage på med byttet til Nice. Det gikk fort og knirkefritt, kundeservice er rask på chat og hjelper ut. Simkort kom på angitt dato, og er det rimeligste abonnementet jeg har hatt på lenge. Eneste grunn til at dette ikke er 5 stjerner er pga dekningen rundt der jeg bor. Noe som er et Ice-"problem". Men utenom det, helt perfekt!

Svar fra NiceMobil
21.12.2022 13:25
Hei Dante! Så hyggelig å høre at du er fornøyd, om du tar kontakt med oss på chat kan vi gjerne undersøke dekningen din for deg for å se om det er noe vi kan gjøre 😊 Mvh Niklas
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Pixeleiere styr unna."
4 syns denne omtalen er nyttig

Har Pixel 5 fra Google. Da kan man IKKE bruke mobilt bredbånd under samtaler hvilket man kan med Telenordekning. Fra jeg trykker ring til det faktisk ringer tar det opp til 10 sekunder. 5G eksisterer IKKE i Drammen overhodet. Dekning innendørs flere steder er meget dårlig. Mobilsvar kan IKKE deaktiveres. Kjører man inn i en tunell vil samtalen garantert bli brutt.

Svar fra NiceMobil
19.12.2022 14:37
Hei Espen! Så leit å høre at du opplever dette, jeg kunne gjerne tenke meg å hjelpe deg. Om du har mulighet å kontakte oss på chat så skal vi hjelpe deg så godt vi kan, vi bruker ice/Telia sin dekning, så per idag skal det være 5G-dekning i Drammen Mvh Niklas 😊
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Greit å bytte, kjekk app, helt enkelt ....veldig enkelt!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Takk for en fin bytte opplevelse. Gjenstår å se på dekning og hverdagslig bruk, da jeg byttet i dag, men så langt en flott opplevelse. God informasjon før, og etter bytte. Fornøyd! :)

Svar fra NiceMobil
19.12.2022 14:41
Hei Per! Så hyggelig å høre at du er fornøyd så langt, dersom det skal dukke opp problemer eller om du skulle ha noen spørsmål så hjelper vi deg gjerne på chatten vår 😊 Mvh Niklas😊
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
NYHET!
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

- Dårlig/treg nett nesten overalt. - Hvis du bytter fra de så får du ikke bytte tilbake. - 15 gb hos nice er = 1 gb hos andre operatører. Gb - ene blir "spist opp" ekstremt raskt. - Kundeservic: De sier at de skal gjøre noe MEN det går selvfølgelig i glemmeboka hos dem. - Og alltid noe krøll med esim eller appen. Noe jeg ikke opplevde hos chilimobil. Overall dårlig opplevelse.

Svar fra NiceMobil
13.12.2022 15:18
Hei😊 Vi har nå fått mulgihet til å tilbakeføre nummer som har vært her tidligere. Ikke helt sikker på hva du mener med "15 gb hos nice er = 1 gb hos andre operatører", men 1gb er 1gb hos alle operatører😉 Hvis du opplever feil, er det bare å kontakte oss på chat, så skal vi selvfølgelig gjøre det beste vi kan for å hjelpe deg. Jeg beklager hvis du har hatt en dårlig opplevelse😢 Hilsen Isabel
Bjørn G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"BankID Og app påtvungen"
4 syns denne omtalen er nyttig

Mest tungvinte tjenesten jeg har sett.. bank ID i 2022.. MÅ ha app, påtvungen å tungvint kanskje derfor det er blant de billigeste. Anbefaler ikke.

Svar fra NiceMobil
13.12.2022 15:13
Hei Bjørn😊 Vi er en heldigital platform. Vi bruker bankID av sikkerhetsmessige årsaker for å verifisere at du er deg😉 Hilsen Isabel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Enkelt og billig!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette var enklere enn jeg trodde, eneste som er kjedelig er tiden det tar å flytte det gamle nummeret, men dette er utenfor NiceMobil sin kontroll. Har byttet fra Onecall da de ville øke prisen i Desember pga økte driftskostnader. Flott, men når jeg da med nye priser får kun 2GB hos de for 151,- per måned og her hos Nice får jeg 5GB for 1 krone mindre? Da blir jo valget enkelt. Har også vært i kontakt med kundeservice og de var hyggelig og imøtekommende og løste spørsmålet mitt veldig raskt. Meget fornøyd så langt!

Svar fra NiceMobil
12.12.2022 14:04
Hei Richard, så godt å høre at du er fornøyd hos oss😊 Vi setter veldig pris på tilbakemelding om abonnementet ditt og vår kundeservice. Mvh Niklas
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Ingen mail og kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Desverre går det ikke ann og kontate dem på mail eller kundeservice,Kun CHAT.Jeg laste ned app for abonnent,og QR Kode.ploblemet er at de ikke har app link og henviser til goole play og appstore.jeg finner de ikke der.goolger finner app,for å få besjed om at "kan ikke legges inn på denne tlf" samsung s7,ser ut som om det gjelder å spare penger/gjøre seg utiggjenglig mest mulig.du får svar på chat (ikke robotsvar) hygglige de,men løser ikke ploblemene som et kundeservicie kunne gjort.

Svar fra NiceMobil
07.12.2022 14:31
Hei Pete! Det stemmer at vi kun har kundeservice over chat da vi er et digitalt selskap, men vi hjelper deg såklart gjerne der🤗 For å laste ned NiceMobil appen på en Android telefon må telefonen støtte Android 9 eller nyere 😊 Mvh Silje
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Data blir deaktivert under samtaler. Ubrukelig."
4 syns denne omtalen er nyttig

Data blir deaktivert under samtaler. Ubrukelig. Heller ikke mulig å deaktivere telefonsvarer.

Svar fra NiceMobil
07.12.2022 14:28
Hei Espen! Uff da, det må vi finne ut av. Ta gjerne kontakt med oss på chat så får vi undersøkt der, pass også på at du har skrudd på VoLTE/4G-tale 🤗 Mvh Silje
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Sperringer for nummer man ikke kan låse opp."
4 syns denne omtalen er nyttig

Etter bytte til Nice mobil er det ikke mulig å ringe til tjenester som foreksempel veterinærvakt. Når man tar kontakt med kundeservice får man beskjed om at det ikke er noe galt med abonnement men mottakern. Jeg ringer fra flere forskjellige abonnementer til samme nummer som kommer igjennom med en gang men hos Nice mobil abonnement får man kun beskjed om "teknisk feil". Dette er en tjeneste som er meget viktig for flere kunder, ønsker derfor og informere om dette.

Svar fra NiceMobil
07.12.2022 14:26
Hei Petter! Beklager at vi ikke kunne løse saken her, om teknisk har konstatert at det er feil hos mottakeren så får vi dessverre ikke gjort noe mer. Om du likevel mener feilen ligger hos oss så ta gjerne kontakt med oss på chat, så tar vi det derfra 🤗 Mvh Silje
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Utrolig god service og dekning!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Utrolig hyggelige kundebehandlere. Rask og kunnskapsrik hjelp😍 De vet hvordan det gjøres! Det er også super enkelt å bli kunde. Meget god dekning er det også! Anbefaler NiceMobil til alle jeg kjenner 💛

Svar fra NiceMobil
07.12.2022 14:23
Hei Helen! Tusen takk for en kjempehyggelig tilbakemelding, håper du blir fornøyd hos oss🥰💛 Mvh Silje
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
NYHET!
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Meget godt fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

jeg er veldig fornøyd med Nice Mobil helt topp dekning.

Svar fra NiceMobil
06.12.2022 11:08
Hei Ismet :) Det er veldig godt å høre <3 Mvh Isabel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Får ikke SMS for å gå videre i bestillingen av Nicemobil"
3 syns denne omtalen er nyttig

En familie på 4 tenkte å prøve NiceMobil. Installert appen og det gikk helt fint med bestillingen av eSIM og alt perfekt. Så begynte på bestillingen til to barn/ungdommer ( 18+, studenter ) så stoppet opp for begge. Fikk forklart i chatten uten hel. Fikk beskjed at saken ble sendt til tekniske avdelingen som skal ta kontakt innen 1-3 virkedager. Nå har det gått en uke men ingen har kontaktet😔😔. Men jeg tror feilen ligger at systemet kredittsjekkes folk under bestillingen automatisk og ser ikke flere hundretusen kroner inntekt så systemet krasjer ( naturlig at kan ikke forventes student på 18-25 år å ha flere hundre tusen kroner inntekt ) og dermed bestillingen havarerer og kommer ikke videre. Antar at NiceMobil er ikke klar over hvor ligger feilen eller at bevist bare gir blaffen.

Svar fra NiceMobil
05.12.2022 13:15
Hei Sehat 😊 Så leit å høre at det oppstod noen komplikasjoner her 😔 Det at du ikke mottok sms kan være at du satt inn et Nicemobil SIMkort som ikke enda er blitt aktivert hos oss, eller en teknisk feil. Dersom saken er eskalert til teknisk avdeling vil jeg anbefale deg å sjekke eposten din om du har mottat noen informasjon 😊 Når det kommer til kredittsjekk som du nevner, dette har ikke vi. Vi er forhåndsbetalte og tar ingen kredittsjekk. Gjerne ta kontakt med oss på vår chat om det er mer du lurer på 😊 Ønsker deg en strålende dag ✨
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR