Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Nortel
3.3
476 verifiserte omtaler
Nortel er nå Unifon
Den 22. november 2023 ble Nortel fusjonert inn i Unifon. Her finner du Unifon sin profil på Bytt.no.

Nortel omtaler og erfaringer

Ingen trend

Nortel har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
476 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
-
IKKE NOK OMTALER
Nortel trenger minimum 10 omtaler.
62%
Bra
62% anbefaler Nortel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 476 omtaler om Nortel

FILTRER OMTALER
259
40
9
15
153
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Frarådes på det STERKESTE!

Omtale av  Tyler D

Fraråder på det sterkeste andre å gå i samme felle som meg: Å bytte over til NorTel. Kundeservice er særdeles arrogante, og jeg har snakket med flere. Ikke bare én. Bytte over til Nortel fra 01.12. Portering gikk ikke som den skulle, og jeg gikk en halv dag uten telefon (Nortels egen systemfeil). Deretter har jeg blitt fakturert for 100kr mer enn lovet, samt. data-sim var også dyrere enn lovet. Jeg prøvde å gå bort fra avtalen, men ble møtt en svært (fra flere på KS) arrogante tone om at dette ikke lar seg gjøre og at det eventuelt vil medføre et bruddgebyr. Så her sitter jeg, låst til NorTel i 2 år, med et dårlig produkt og en kundeservice jeg nødig har lyst til å måtte kontakt på noe som helst tidspunkt i framtiden. Jeg har selv jobbet lenge med både salg og kundeservice, og jeg mener at det er særdeles manko på kunnskap om dette i Nortel. Ta gjerne kontakt med meg hvis dere vil ha opplæring. Det skal jeg gjør Pro Forma. Selgeren gjorde sin jobb, og fornøyd med han, men ikke med selskapet og kundeservicen. Lite vennlig hilsen fra meg.

Svar fra Nortel
13.12.2022 12:34

Hei Tyler Det er synd å lese at du har blitt stående uten dekning. Jeg klarer dessverre ikke finne saken din i våre systemer da jeg trenger litt mer informasjon før jeg kan søke deg opp. Vi ønsker veldig gjerne å hjelpe deg, og ta en ny gjennomgang for å se hva som har skjedd her. Om du sender oss en mail på [email protected] kan vi se på kontrakten din og dine fakturaer du har mottatt fra oss. Her blir du møtt av en dedikert person som sitter klar til å hjelpe deg. Det er leit at du ikke føler du har fått hjelp fra vår kundeservice da vi hele tiden jobber hardt for at våre kunder skal føle seg sett og hørt. Vi håper at vi sammen kan komme fram til en løsning, og at du får en positiv opplevelse av å være kunde hos oss. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.

Nyttig (3)

Ikke bra selskap

Omtale av  Jarl I. F

Svindel og bedrag, sa opp mitt forhold til Nortel, så kom det mail i dag på at jeg får et bruddgebyr på kr 3000 pluss mva ( e ok det) men så kommer det også et gebyr på tidligere utkjøp på kr 3000 pluss mva, allså kr 6000 pluss mva. Så dere som vurdere å si opp avtalen med Nortel må være sikker på hva dere gjør. Jeg sa opp avtalen til fordel for Telenor, da Telenor har avtale med oss. Dette hadde jeg aldri gjort visst æ hadde visst om gebyrene fra Nortel, man e jo ikke sint på pengene. Skal prøve å få annullert avtalen med Telenor, men det e vel ikke bare det heller

Svar fra Nortel
12.12.2022 10:58

Hei Jarl Vi prøver absolutt ikke å svindle noen, og synes det er synd at du føler det slik. Bruddgebyr som du nevner her er vanlig praksis i bedriftsmarkedet når man avbryter en skriftlig inngått avtale med bindingstid. Om du ønsker kan vi ta en gjennomgang på saken din og se på dine fakturaer fra oss. Ta kontakt med oss på [email protected]. Håper du i framtiden kan få en positiv opplevelse av å være kunde hos Nortel! Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel

Nyttig (3)

Føler meg lurt

Omtale av  Terje

Er dette en robot? Ble oppringt av en hyggelig selger oss dere og fikk ett tilbud jeg takket ja til. Har ett firma men sa jeg skulle ha dette privat. Åpnet linken på mld etter samtale (dumt) og så da att dette abonnent sto på mitt firma. Har kontaktet dere om dette på tlf og spurt om dere kan høre på opptak fra samtale med selger men tilbakemelding mangler. Dette virker veldig useriøst. Sa opp abonnentet etter 9 dager og sitter nå med en regning på 3750kr.

Svar fra Nortel
13.12.2022 07:52

Hei Terje Vi er et seriøst firma som jobber hardt for å levere kvalitet i alle ledd, så det er synd at du opplever oss som useriøse. Jeg trenger litt mer informasjon før jeg kan søke deg opp i våre systemer, og ønsker derfor at du tar kontakt med oss på [email protected] slik at vi kan ta en ny gjennomgang av saken din. Da kan vi også se om vi finner lydopptaket fra samtalen din med selger. Det er synd at du ikke lenger ønsker være kunde hos oss, men vi håper vi i framtiden kan snu din opplevelse av Nortel til noe positivt. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.

Nyttig (4)

Meget fornøyd!

Omtale av  Fornøyd K

Ingen tull med dekning og har 5G der det fins! Appen er veldig oversiktlig og fin. Er også glad for at det finnes Nortel hos mobit. Var innom for å hente data kort, gikk smertefritt.

Svar fra Nortel
07.12.2022 08:01

Hei, Takk for at du tok deg tid til å legge igjen en omtale, det setter vi stor pris på! Det er kjekt å lese at du er fornøyd med våre produkter og tjenester, og at du fikk hentet deg et datakort hos vår forhandler Mobit. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel

Nyttig (3)

Irritasjon fra dag 1

Omtale av  Inge

Vi unngår for all framtid dette telefonselskapet, de klarte ikke å få til hverken samtale venter eller nummervisning, hadde avtale om et teamsmøte for å få en gjennomgang på både PCen og telefonen, men support uteble fra møtet. Har brukt alt for mange timer på å fikse nummervisning selv samt forstå sentralbortløsning. Bedriften kom i fra et fungerende Talkmore bedrift abonnement, vi var av selger lovet en fantastisk sentralbortløsning noe som viste seg å være en kraftig overdrivelse. En mnd kundeforhold og 3 stk avbruddsgebyr fattigere går vi nå over til Telenor, fra helvete til himmelen hva gjelder følelse av viktigheten som kunde. STYR UNNA!!

Svar fra Nortel
06.12.2022 13:35

Hei Inge, Vi har stort fokus på å levere kvalitet i alle ledd, og synes det er veldig synd at du føler du ikke har opplevd det hos oss. Det er leit at dere ikke lenger ønsker være kunde hos Nortel. Jeg har gjort et søk i våre systemer og sett litt på saken din. Det kan se ut som om det har skjedd en misforståelse når det gjelder opplæringen du skulle ha, da vår tekniker satt klar i møte og sendte deg en mail og etterlyste deg. Jeg klarer ikke finne ut hvorfor dere ikke havnet på samme møte dessverre. Når det gjelder resten av utfordringene du nevner over her så ser jeg at vår supportavdeling har ordnet ting underveis når du har vært i kontakt med oss. Vi ønsker selvfølgelig at du skal sitte igjen med en positiv opplevelse hos oss, så ta gjerne kontakt med oss på [email protected] slik at vi sammen kan ta en ny gjennomgang av saken din om det er noe mer du ønsker avklart. Vi håper vi kan komme fram til en løsning som fungerer for deg. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.

Nyttig (5)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Hade Bra, Aldri mer!

Omtale av  Robin

Blir kjøpt ut straks av Telia fordi jeg ville ha bedre priser og ikke få overpriset fakturaer på epost og generelt rundt om. Hade bra for nå og jeg blir ikke og komme tilbake! Da selger ikke informerte meg om bindingstid og deres bedriftsnett har blitt ganske ubrukelig da ingen ting funker og jeg ikke ser hvis folk ringer. Telia imponerer mye mer! :)

Svar fra Nortel
07.12.2022 08:04

Hei Robin, Så leit å lese at du ikke lenger ønsker være kunde hos oss, det synes vi er synd. Jeg ønsker veldig gjerne hjelpe deg, og om du vil kan vi sammen ta en titt på saken din en gang til! Jeg får dessverre ikke søkt deg opp i våre systemer uten litt mer informasjon, men ta kontakt på [email protected] om du ønsker. Håper vi sammen kan komme fram til en løsning som fungerer for deg, og at vi kan gi deg en positiv opplevelse etter å ha vært i kontakt med oss. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.

Nyttig (4)

NORTEL - UPÅLITELIG OG USERIØS

Omtale av  Åge H

Nortel benytter ulike salgsbyrå for å selge produktet sitt, uten å opplyse kunden om dette. Når du blir oppringt av selger, presenterer selgeren seg som Nortel, og oppgir ofte falskt navn. Dette kan dokumenteres. Ofte er telefonnummeret til selger sperret for innkommende anrop, slik at det er umulig å ringe tilbake til selger, som da ikke er Nortel, men en midlertidig innleid telefonselger hos et (u)profesjonelt salgsbyrå. Selger oppgir ikke prisen med mva når han sammenligner hvor mye billigere et Nortel abonnement er opp mot den prisen du selv oppgir med mva hos annen telefonoperatør. Selger opplyser ikke at salget og avtalen gjelder et bedriftsabonnement som blir inngått mellom din bedrift og Nortel. Ved kjøp mellom bedrifter gjelder ikke forbrukerkjøpslova. Du har dermed ingen angrerett på kjøpet. Men kjøpslova gjelder. Det vil være avtalen som du har akseptert og signert for din bedrift med selger som da er salgsbyrået, ikke Nortel, som vil bli gjenstand for tolkning ved en eventuell tvist. Selger opplyser ikke at det er bruddgebyr hvis avtale med Nortel blir brutt før avtaletid på 24 mndr er overholdt. Bruddgebyr som Nortel krever når du hever avtalen, utgjør kr. 3000 uavhengig av hvor mange måneder du har hatt abonnementet. Et bruddgebyr skal ikke overstige den fordelen som er gitt ved at Nortel gir et avslag på normalpris som kompensasjon for at kunde binder seg til Nortel i 24 måneder. Bruddgebyret skal reduseres med 1/24 del for hver måned du har vært abonnent. Når du har fått tilbud om abonnementspris kr. 229 pr måned, og Nortel sin normalpris er kr. 289, så vil bruddgebyret ikke kunne overstige kr. 60 x 24 = kr. 1440. Mva kommer i tillegg til oppgitte priser. Avtalen som du aksepterer og inngår med selger, som da er salgsbyrået og ikke Nortel, inneholder ingen informasjon om bruddgebyr. Er det oppført Utkjøp med kr. 3000 i avtalen, så gjelder dette mulig utkjøpsgebyr hos din nåværende telefonoperatør, ikke bruddgebyr hos Nortel. Hvis du hever kjøpet før portering av avtale er gjennomført, har Nortel ikke grunnlag for å kreve verken bruddgebyr eller utkjøp som ikke er gjennomført. Trussebrev og varsel om inkasso kan ikke effektueres så lenge du bestrider kravet. Ved behandling i Forliksrådet vil det være kjøpslova og avtalen du har signert med salgsbyrået som blir lagt til grunn.

Svar fra Nortel
06.12.2022 07:24

Hei Åge Nortel er et pålitelig selskap, og vi jobber hele tiden for å levere kvalitet i alle våre ledd- også salgsprosessen. Det er veldig synd å lese at du opplever oss som upålitelig og useriøs. Det stemmer som du sier at priser i bedriftsmarkedet oppgis uten mva. I kontrakten du får tilsendt og signerer før du blir kunde hos oss kommer det også fram at avtalen gjelder bedriftsabonnement. Det stemmer også at forbrukerkjøpsloven ikke gjelder i bedriftsmarkedet, men vi ønsker likevel ikke å lure deg på noen som helst måte. Jeg ser i våre systemer at du ikke er kunde hos oss lenger, men ta likevel gjerne kontakt med oss om det er noe du lurer på i forhold til ditt tidligere kundeforhold hos oss. Send oss en mail til [email protected] så svarer vi gjerne på dine spørsmål. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.

Nyttig (5)

God dekning til gunstig pris

Omtale av  Per K

Hyggelig kunde sevice raskt svar og de hvet og kan det en spør om.

Svar fra Nortel
25.11.2022 09:40

Hei Per Tusen takk for 5 stjerner, det setter vi stor pris på! Det er kjekt å lese at du er fornøyd med vår kundeservice og at du føler du får god hjelp om du lurer på noe. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel

Nyttig (1)

lureri fra første stund

Omtale av  Alf J. T

Ble opp ringt av selger som ikke sa ett ord om at mva. kom i tillegg, ei heller at det var faktura gebyr. Veldig useriøst firma som ringer bevist og lurer folk opp i stry . Det koster også 3000 +mva. ++ og komme seg ut fra avtalen/bindingstid som i tillegg er 24 mnd. Nei her har jeg blitt lurt opp i stry. Håper noen klare å stoppe disse kjeltringene snart

Svar fra Nortel
24.11.2022 12:18

Hei Alf Det er synd å lese at du føler deg lurt som kunde hos oss, da vi absolutt ikke ønsker å lure noen. Jeg skjønner det kan være frustrerende når du plutselig får en faktura med andre priser enn du hadde sett for deg. Vi ønsker selvfølgelig at våre selgere skal være tydelig i sin kommunikasjon, og at du som kunde på forhånd skal være godt informert om alt av priser og vilkår. Her kan det se ut som om den kommunikasjonen ikke har vært så tydelig som den kanskje burde. Jeg har prøvd å søke deg opp i våre systemer, men trenger litt mer informasjon om deg før jeg kan få noe treff. Jeg vil veldig gjerne hjelpe deg, og ønsker at vi sammen kan se på avtalen din. Ta kontakt på [email protected] om du ønsker en gjennomgang. Jeg håper vi kan komme fram til en løsning som gjør at du får en positiv opplevelse av å være kunde hos oss. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel

Nyttig (6)

Elendig

Omtale av  Sebastian

Ble fristet av en god pris, på firmaets telefoner, de lovet å betale bruddgebyr men ville ikke betale utkjøp. Abonnement skulle ininkludre tale til utlandet men det er ikke det.

Svar fra Nortel
24.11.2022 12:11

Hei Sebastian Vi synes det er leit at du ikke er fornøyd som kunde hos oss, og ønsker veldig gjerne hjelpe deg! Jeg får dessverre ikke søkt deg opp i våre systemer, da jeg trenger litt mer informasjon. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected] slik at vi sammen kan ta en gjennomgang på avtalen og fakturaene dine. Håper vi kan klare å snu din opplevelse av å være kunde hos oss til noe positivt. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel

Nyttig (5)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Lureri

Omtale av  Linda

Selger tilbyr god pris og god service, men prisen ble en annen enn forespeilet per tlf og skriftlig. meldes til brukerklagenemda. Servicen var god helt til det oppstod problemer rundt bedriftsnett og feil pris. Og når vi klagde, ble selger fraværende og den på kundeservice var absolutt ikke hyggelig. Bytter tilbake til Talkmore-skulle aldri ha gått til Nortel!

Svar fra Nortel
23.11.2022 15:27

Hei Linda Så leit å lese at du ikke lenger ønsker å være kunde hos oss. Vår kommunikasjon skal være klar og tydelig, noe det kan se ut som om det ikke har vært her siden du nevner du har fått ulike priser muntlig og skriftlig. Det er også synd å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos vår kundeservice. Vi jobber hele tiden hardt for at du som kunde skal føle deg ivaretatt hos oss, og ønsker veldig gjerne å hjelpe deg. Jeg har prøvd å søke deg opp i våre systemer, men trenger litt mer informasjon før jeg kan finne deg. Ta gjerne kontakt på [email protected] så kan vi sammen se på din avtale og de utfordringene du måtte ha. Sammen kan vi da forhåpentligvis komme til en løsning som fungerer for deg. Jeg håper vi kan klare å snu din opplevelse av å være kunde hos oss til noe positivt. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.

Nyttig (9)

Uredelig telefonselger

Omtale av  Mavi

Det begynte med porteringen, den klarte de å legge litt ut i måneden så jeg endte opp med to abonementsfakturaer den måneden. Videre prisene eks. mva, dette burde jeg ha visst, men en ærlig selger kunne i det minste oppgitt/sagt prisen pluss mva. Så kommer faktura på papir, jeg har satt opp nettbanken for automatisk e-faktura og det sier SBanken at Nortel har, men for Nortel er dette helt ut i det blå og uforståelig, fortsette å sende papirfaktura på 39.-. De har ingen bindingstid hevder de, men en oppsigelsestid på to mnd. , hva er forskjellen ? Frekk som fae.. spør du meg. Forbrukerrådet neste ..........

Svar fra Nortel
23.11.2022 15:20

Hei Mavi Jeg skjønner at det kan være frustrerende at du har endt opp med to fakturaer en måned, og at du ikke føler kommunikasjonen vår har vært god nok. Jeg har dessverre ikke nok informasjon til å kunne søke deg opp i våre systemer, så jeg vet ikke hva som er blitt kommunisert i forhold til det du nevner med papirfaktura og gebyr. Jeg ønsker at du tar kontakt med meg på [email protected], så kan vi sammen se på dine fakturaer. Når det gjelder bindingstid og oppsigelsestid skjønner jeg at dette kan virke litt forvirrende. Om du har tegnet et abonnement hos oss med bindingstid vil det si at du tegner en avtale om å ha abonnement hos oss i 24 mnd. Om du signerer en avtale uten bindingstid kan du når som helst velge å forlate oss, men du har en oppsigelsestid på to måneder som du nevner her. Bedriftsmarkedet er litt annerledes enn privatmarkedet, og oppsigelsestid og bindingstid er bransjestandard innen de fleste aktører som leverer noen form for abonnement eller avtaler innen bedriftsmarkedet. Ta kontakt med oss om noe enda er uklart, eller du ønsker en gjennomgang på dine fakturaer som jeg nevnte over!

Nyttig (7)

Svindel selskap

Omtale av  Kent

Ble lurt inn i et abonnement jeg ikke skulle ha. Har Telenor bedrift og er fornøyd med dette. Ble oppringt av en selger jeg trodde var fra Telenor, og trodde jeg fikk bedre betingelser. Dette gjør Telenor årlig. Da jeg fikk en mail på slutten av dagen så jeg at det ikke var Telenor, men Nortel. Forsøkte fra samme dag og oppheve avtalen, noe jeg ikke fikk. Var katastrofal kommunikasjon i 1 måned der Nortel ikke tok ansvar, og jeg til slutt måtte betale meg ut av en avtale jeg aldri har brukt. Mistet også telefon i 2 dager på grunn av at Nortel satte igang portering selv om vi var enige at dette ikke skulle gjøres. Fikk derfor ikke fulgt opp mine kunder de dagene. Terningkast minus 10.

Svar fra Nortel
23.11.2022 15:08

Hei Kent Vi ønsker at all vår kommunikasjon skal være klar og tydelig, men her kan det dessverre se ut som om det ikke er tilfellet. Det er også synd at du mistet dekningen i et par dager som en konsekvens av vår håndteringen av overførsel på dine nummer. Jeg har prøvd å søke deg opp i våre systemer, men trenger litt mer informasjon før jeg kan finne deg. Jeg får dessverre ikke sett hva som er blitt kommunisert tidligere, og hva som er blitt gjort for å prøve og løse dine utfordringer. Selv om det virker som om det er en stund siden sist du var i kontakt med oss, kan du gjerne sende en mail til [email protected] om du ønsker at jeg skal se på saken din en gang til. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.

Nyttig (8)

Kundeorientert

Omtale av  Patrick

Nortel har en bra kundestøtte som bistår når utfordringer oppstår.

Svar fra Nortel
15.11.2022 09:15

Hei Patrick Så kjekt å lese at du er fornøyd med vår kundeservice, det gjør oss glad! Takk for at du tok deg tid til å legge igjen en tilbakemelding, det setter vi stor pris på. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig Nortel

Nyttig (3)

Kundeservice utenom åpningstid

Omtale av  Hans P. A

Kundeservice er helt topp. Blir ringt tilbake og loser problemet. Tusen takk

Svar fra Nortel
15.11.2022 09:16

Hei Hans Så fint å høre at du er fornøyd med vår kundeservice! Vi setter stor pris på din tilbakemelding. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig Nortel

Nyttig (3)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Elendig rett og slett

Omtale av  Niklas L

Har aldri vært borti dårligere dekning, brudd, ingen Internett, umulig å ringe ut / motta samtaler. Det er noe tull hver eneste dag. Og jeg overdriver ikke. Styr unna

Svar fra Nortel
15.11.2022 09:24

Hei Niklas Det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd med våre tjenester. Vi benytter oss av Telenor-dekning, som stadig vekk scorer høyest på både hastighet og dekning. Likevel er det enkelte ting som kan påvirke dekningen din, slik som for eksempel hvor du befinner deg (om det er langt til nærmeste basestasjon), eller om du er inne eller ute (betongbygninger er ofte en utfordring). Vi ønsker veldig gjerne å hjelpe deg, men jeg trenger litt mer informasjon før jeg kan søke deg opp i våre systemer. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected], eller ring oss på 70309900 så kan vi sammen se på utfordringene dine knyttet til dekning. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig Nortel

Nyttig (9)

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR