Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Nortel
3.3
476 verifiserte omtaler
Nortel er nå Unifon
Den 22. november 2023 ble Nortel fusjonert inn i Unifon. Her finner du Unifon sin profil på Bytt.no.

Nortel omtaler og erfaringer

Ingen trend

Nortel har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
476 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
-
IKKE NOK OMTALER
Nortel trenger minimum 10 omtaler.
62%
Bra
62% anbefaler Nortel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 476 omtaler om Nortel

FILTRER OMTALER
259
40
9
15
153
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nortel
Nortel har 476 verifiserte omtaler på Bytt.no

Svik i salgsprosessen

Omtale av  Lurt K

Det ble inngått klar avtale om "ingen binding" og at Nortel kjøpte ut nåværende mobilleverandør med kr 3000. Det ble brukt mye tid på samtalen og betingelsene ble flere ganger repetert og drøftet inngående. I oppdragsbekreftelsen jeg mottok etterpå står det likevel "Avtaleperiode: 24 mnd" og "Ingen utkjøp". Jeg er ikke tvil om at selger bevisst har endret vilkårene og at dette er svik som gjør at avtalen ikke er bindende etter avtaleloven § 30. Jeg ser av kundeomtalene at det er flere som opplever det samme og det virker som dette er en bevisst og kjent metode som Nortel benytter seg av.

Svar fra Nortel
09.11.2022 15:17

Hei Det er synd å lese at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Om du og selger blir enig om ingen bindingstid og utkjøp, forventer man selvfølgelig at dette skal komme med i avtalen man etterpå får tilsendt. Jeg skjønner at det da er veldig kjipt når du mottar en kontrakt som er det motsatte av det dere avtalte. Jeg får dessverre ikke søkt deg opp i våre systemer da jeg har litt for lite informasjon om deg. Vi ønsker veldig gjerne at du tar kontakt med oss på [email protected], så kan vi sammen prøve å se på avtalen du har fått tilsendt. Vi vil uansett takke deg for at du la igjen en tilbakemelding med din erfaring. Vi tar med oss dette videre! Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig Nortel

Nyttig (7)

Løgner og dårlig service fra dag 1

Omtale av  Ada

Selgeren garanterte at kostnaden kun ble abonnementsprisen. Ingen binding - fikk 24 mnd binding Oppdaget det når jeg prøvde å bytte leverandør og fikk mail med bruddgebyr Ingen gebyrer - fikk fakturagebyr Ingen tilleggskostnader - betaler ekstra for bank-id på mobil, offshore sms, offshore tlf Glemte også å nevne: automatisk ekstra datapakke når den faste er brukt opp, og til en dyr pris Ellers: Ringer ikke tilbake etter avtale Vanskelig å få tak i samme person ved tilbakemeldinger og klager, nye hver gang og alle skal notere seg ting og ta det videre, men kan ikke gjøre rede for hvem de tar det videre til eller hva som kommer til å skje Feil på fakturaen ved flere anledninger, vanskelig å få ordnet det, tar så lang tid at betalingsfristen går ut og det tilkommer forsinkelsesgebyr. Dette er det dyreste og mest kompliserte abonnementet jeg noen gang har hatt, og helt klart den dårligste kundeservicen.

Svar fra Nortel
07.11.2022 10:00

Hei Ada Det er ikke noe kjekt å lese at du har hatt en så dårlig opplevelse hos oss! Det ønsker vi selvfølgelig å gjøre noe med. I kontrakten du mottar og signerer før du blir kunde hos oss, kommer alle priser og vilkår godt fram. Uansett ønsker vi at selgerne våre skal være tydelig og klar i sin kommunikasjon, og alle priser, bindingstid osv. skal du selvfølgelig være informert om før du signerer kontrakt. Her kan det dessverre se ut som om kommunikasjonen ikke har vært så tydelig som vi ønsker. Vi vil selvfølgelig hjelpe deg, men jeg trenger litt mer informasjon før jeg kan søke deg opp i systemene våre. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected], så kan vi sammen se på fakturaene og kontrakten din. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel

Nyttig (8)

Hvær varsom med dette Firmat

Omtale av  Ivar

Be om at dere får alt skriftlig , før dere ingår avtale med dette firmaet. Kan bli overrasket hvis dere ikke gjør det. Fikk abonnement via tlf , og de sa ingenting om bruddgebyr. Aldri mer dette Firmaet

Svar fra Nortel
07.11.2022 09:58

Hei Ivar Det er leit å lese at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Alle våre kunder mottar en kontrakt de må signere før vi legger dere inn i våre systemer. Alt av priser, vilkår osv. får du dermed skriftlig før du blir kunde hos oss. Likevel ønsker vi selvfølgelig at selgerne våre skal være tydelig i sin kommunikasjon, og at du skal være informert om alt av priser, bindingstid før du signerer kontrakten. Du skriver at du har mottatt et bruddgebyr, og dette er et gebyr for brudd på en skriftlig inngått avtale. Det vil si at du har signert en kontrakt med bindingstid, og når du da evt. bryter ut av den bindingstiden vil du motta et bruddgebyr. Det kan se ut som om du dessverre ikke er blitt informert om dette. Vi ønsker veldig gjerne å hjelpe deg, men jeg trenger litt mer informasjon før jeg kan søke deg opp i våre systemer. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected], så kan vi sammen se på ditt abonnement og fakturaer! Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel

Nyttig (8)

Dette er det frekkeste og mest useriøse firmaet jeg har vært borti!!

Omtale av  Knut J

Vi ble kontaktet av en hyggelig herremann som ønsket å gi oss tilbud på abonnement som firmakunder da vi driver gård. Han hadde fine priser og sa at dette var et underselskap av Telenor så vi ville fortsatt være under Telenor sin paraply, som han uttrykte det. Etter samtalen og etter å ha samtykket , det måtte trykkes ok på sms når han var der visstnok.., så undersøkte vi litt mer og dette selskapet har INGENTING med Telenor å gjøre! De har derimot masse advarsler fra mennesker som har vært utsatt for dem… Dagen etter kontaktet vi dem og sa at vi ville benytte oss av vår lovlige angrefrist , både på tlf og Mail. Og i dag kom en faktura fra Nortel på 11250,- kroner!!! For oppsigelse under avtaletid! Advarsel til alle som får tlf fra disse!!

Svar fra Nortel
27.10.2022 16:57

Hei Knut Vi er ikke et underselskap av Telenor slik som du har fått det presentert, og vi ønsker at all vår kommunikasjon skal være klar og tydelig, noe det kan se ut som om det ikke har vært her. I kontrakten du signerer før vi legger deg inn i våre systemer skal alt av priser og vilkår komme tydelig fram. Her vil du se om avtalen er gjort med eller uten bindingstid for eksempel. I bedriftsmarkedet er det ikke vanlig med angrefrist på lik linje som privatmarkedet, og det kommer da et bruddgebyr om man bryter ut av en skriftlig inngått avtale før bindingstiden er over. Dette er nok den fakturaen dere har fått på 11250kr. Jeg vil veldig gjerne se nærmere på denne saken og fakturaen din, men trenger litt mer informasjon før jeg kan finne deg i våre systemer. Ta gjerne kontakt på [email protected], så kan vi sammen prøve å finne en løsning. Det er synd at dere ikke ønsker fortsette deres kundeforhold hos Nortel, men jeg håper likevel vi kan klare å snu deres opplevelse hos oss til noe positivt, og innfri til deres forventninger i framtiden. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel

Nyttig (11)

Beste selskapet som finnes

Omtale av  Lasse K

Alt går på skinner. Meget god kundeservice. Mye data og lav pris

Svar fra Nortel
17.10.2022 15:41

Hei Lasse Takk for din tilbakemelding, det er veldig kjekt å lese at du er fornøyd med våre produkter og tjenester! Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel

Nyttig (1)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Manglende dekning, data og kundeservice

Omtale av  Tom R

Etter å ha byttet fra Telenor til Nortel så har både manglende dekning , treg eller ikke data, utfall og ustabilitet brått blitt et tema. Siste kontakt med kunderservice når tlf igjen ikke har dekning verken tlf eller data (13/10 ) får jeg beskjed om at det ikke virker fordi jeg har brukt 50 % av data for dagen. ? Jeg har grenseløst abb men tydelig er det grenser. Ettter å brått koble meg ut i samtalen så får jeg etter et minutt beskjed om at alt er brukt. 10 gb på en dag i ferien hvor tlf ikke er i bruk ?? Dette kan kundeservice ikke gjøre noe med og folkene Jar gått hjem kl 17. Jeg som da skal jobbe fra hytta kan legge sen planen død. Så fåe jeg delt nett med et sv mine barn og sjekker appen. Jeg har da brukt 0,26 av 10 gb på dagskvote. ! Dekningskartet til Telenor viser full dekning men likevel så fungere det ikke for Nortel. Dette er bare en av flere opplevelser - Grenseløst abb. - grenseløst irriterende og kostbart inlwngden når man ikke kan nås eller ikke kan få utført arbeid.

Svar fra Nortel
17.10.2022 15:51

Hei Tom Abonnementet vårt Grenseløst har en dagsgrense på 10GB, noe som vil si at om du bruker over denne grensen blir hastigheten betydelig tregere. Denne grensen kommer fram i beskrivelsen av abonnementet, men skal selvfølgelig også kommuniseres fra vår side når du inngår en avtale hos oss. Her kan det kanskje se ut som om du ikke har blitt informert om dette. Når det gjelder dekningen er det flere faktorer som kan spille inn her. For eks. hvilken telefon du har, avstand til nærmeste basestasjon osv. Dekningen kan derfor oppleves noe ulikt selv om dekningskartet viser at det skal være god dekning der hvor du befinner deg. Vi bruker Telenor-nettet, noe som vil si at du får nøyaktig samme dekning og hastighet som Telenors egne kunder. Vi vil gjerne se nærmere på denne saken sammen med deg, men jeg klarer ikke søke deg opp i systemene våre og trenger derfor litt mer informasjon. Ta kontakt med oss på [email protected]. Håper vi kan snu din opplevelse av å være kunde hos oss til noe postivt! Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel

Nyttig (10)

Løgn og dårlig kundeservice

Omtale av  Odd A. R

Jeg var ikke fornøyd med både kundeservice og andre ting så derfor valgte jeg å gå over til en annen aktør da jeg fikk et bedre tilbud. 1. Nortel sa at jeg skulle få pris på 209kr for 10GB eller 229 for 15gb. Dette klarte de ikke å holde. Prisen ble mye dyrere 2. Det står både i Mail og på lydopptak at nortel skulle dekke bruddgebyret fra tidligere aktør. Noe de da ikke ønsker å gjøre. Mange useriøse i kundemottaket og dårlige betingelser samt løgn. STYR UNNA!

Svar fra Nortel
18.10.2022 12:54

Hei Odd Det er leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss, og at du har avsluttet ditt kundeforhold hos Nortel. Alle våre priser er oppgitt uten moms, da dette er vanlig praksis i bedriftsmarkedet. Jeg har ikke nok informasjon til å søke deg opp i systemene våre for å sjekke hvilket tilbud du fikk i din kontrakt og hva du måtte betale, men det er mulig du her har fått oppgitt prisen uten moms og da ikke blitt informert om at moms kommer i tillegg. Vi ønsker at all vår kommunikasjon skal være klar og tydelig, og det er da synd hvis denne informasjonen er blitt utelatt. Vi ønsker å se nærmere på din kontrakt og fakturaer sammen med deg, så ta gjerne kontakt med oss på [email protected]. Håper vi kan snu din opplevelse av Nortel til noe positivt i fremtiden. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel

Nyttig (10)
Nortel har 476 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nortel mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR