Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Nortel
3.3
476 verifiserte omtaler
Nortel er nå Unifon
Den 22. november 2023 ble Nortel fusjonert inn i Unifon. Her finner du Unifon sin profil på Bytt.no.

Nortel omtaler og erfaringer

Ingen trend

Nortel har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
476 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
-
IKKE NOK OMTALER
Nortel trenger minimum 10 omtaler.
62%
Bra
62% anbefaler Nortel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 476 omtaler om Nortel

FILTRER OMTALER
259
40
9
15
153
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nortel
Nortel har 476 verifiserte omtaler på Bytt.no

Kjempe service.

Omtale av  Ewelina R

Takk for god service å oppfølging når jeg trengte hjelp☺️

Svar fra Nortel
27.03.2023 08:43

Hei Ewelina Takk for 5 stjerner, det setter vi veldig stor pris på! Vi er glad for å se at du er fornøyd, og at du har fått god hjelp når du trenger det. Med vennlig hilsen kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.

Nyttig (0)

Kjøpte en pakke til 400,- som i etterkant kom med mva etc så blei 620,- i mnd. Lite info. Skuffet!

Omtale av  Pete

Kjøpte en pakke til 400,- som i etterkant kom med mva etc så blei 620,- i mnd. Lite info. Skuffet! Med en boks som fungerer dårlig, bærbar nettboks. Nettet mitt kobler seg kun opp mot butikkens kundenett. Bortkastede penger

Svar fra Nortel
24.03.2023 09:00

Hei Pete Det er synd å lese at du ikke er fornøyd med ditt abonnement fra oss. Prisene våre er oppgitt ekskl. mva., noe som er vanlig innen bedriftsmarkedet. I kontrakten du får tilsendt fra oss og som du signerer før du blir kunde finner du all informasjon om priser og vilkår. Vi ønsker likevel at våre selgere skal være tydelig i sin kommunikasjon, slik at du som kunde er godt informert. Om du ønsker kan du ta kontakt med oss på [email protected] så kan vi ta en ny gjennomgang av saken din. Jeg trenger litt mer informasjon om deg før jeg får søkt deg opp i våre systemer. Tar du kontakt kan vi se om vi får løst utfordringene du måtte oppleve med nettet, som jeg går ut i fra kanskje gjelder et datakort og en router. Med vennlig hilsen kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.

Nyttig (2)

Lurer ein til å tru at dette er ein del av Telenor. Det koster 3000 å koma seg ut av dette elende!

Omtale av  Ondu

Seljar sa det var Telenor. LØGN! Prata med ein i kundeservice som sa det kosta oss 3000 pr abonnement å komme ut av elende. Dette er bondefangeri og lureri.

Svar fra Nortel
21.03.2023 14:18

Hei Ondu Alle våre abonnement har full Telenor-dekning, men vi er et eget firma. Beløpet du snakker om her kalles bruddgebyr. Dette er standard prosedyre innen bedriftsmarkedet, og veldige mange operatører sender ut dette gebyret når man bryter ut av en skriftlig inngått avtale. Bedriftsmarkedet som vi opererer i har nemlig litt andre regler enn privatmarkedet når det kommer til for eksempel angrerett. Jeg får ikke søkt deg opp i våre systemer uten litt mer informasjon. Du er velkommen til å ta kontakt med oss på [email protected] dersom du ønsker at vi skal ta en ny titt på saken din. Med vennlig hilsen kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.

Nyttig (4)

Svindel og bedrageri

Omtale av  Andreas B

Føler meg svindlet og bedratt. Selger lovet masse annet som ikke ble presentert fra skifte over til operatør. Spurte i telefonsamtalen om skriftlig kontrakt på mail, da fikk jeg i svar at jeg bare trengte å godkjenne på melding med "OK" og at betingelsene han nevnte var gjeldende som muntlig kontrakt. Det skulle være en uheldig feil av meg å være godtroende mot selger og selskap. De skulle dekke bruddgebyr og jeg trengte ikke engang tenke på det. Ved skifte over til ny operatør får jeg etterhvert faktura med bruddgebyr fra Phonero. Jeg kontakter nortel og de forteller meg at jeg skulle dekke bruddgebyret, og at jeg ble kreditert på faktura, men kun opp til 3000,- Dette er noe ikke selger fortalte meg, jeg skulle ikke måtte tenke på bruddgebyr for dette skulle de dekke i sin helhet. Jeg begynner å kjenne på at her er det ikke mye som stemmer. For hvis det var slik at jeg skulle bli kreditert på faktura, hvorfor ble jeg ikke det fra starten av, og først etter at jeg kontaktet nortel så satte de igang med kreditering. Jeg ber om opptak av meg og selger for å granske avtalens vilkår som ble nevnt muntlig. Dette gjorde jeg først i november. Men får ingen svar. Jeg følger opp med flere telefonsamtaler, ved ingen nytte. Til slutt får jeg en mail om at de sletter alle samtaler med selger etter 3 måneder. Dermed er alle bevis slettet. Dette selskapet bør stoppes og forbrukertilsynet bør ta en undersøkelse her! Skammelig service och villedende

Svar fra Nortel
22.03.2023 08:27

Hei Andreas Det er leit å lese at du føler deg svindlet og bedratt, da det absolutt ikke er det vi prøver på. Alle våre kunder som blir kontaktet via telefon får tilsendt en SMS med link til kontrakt og avtalevilkår som må godkjennes før prosessen går videre. For å godkjenne kan man da for eksempel svare "OK" på SMSen, men da er det viktig at man har klikket på linken først slik at vi er sikker på at alt stemmer. Når det gjelder bruddgebyr så stemmer det at du selv må betale fakturaen du får fra din tidligere operatør, og at vi krediterer fakturaene du får fra oss til du har nådd avtalt beløp for utkjøp. Vi dekker opp til 3000kr per nummer. Denne prosessen med kreditering starter når vi får tilsendt en kopi av bruddgebyret du får fra den andre operatøren, og det er derfor viktig at du som kunde har blitt godt informert om dette på forhånd. Det er veldig beklagelig hvis selger ikke har vært tydelig nok i sin kommunikasjon. Vi er lovpålagt å slette alle samtaler etter 3 måneder, og har derfor ikke noe eldre samtaler enn dette lagret i våre systemer. Jeg ønsker veldig gjerne at vi skal kunne hjelpe deg, og oppfordrer deg til å ta kontakt med oss på [email protected] slik at vi kan ta en ny gjennomgang av saken din. Her vil du få rask og god hjelp, og forhåpentligvis kan vi klare å snu din opplevelse av Nortel til noe positivt. Med vennlig hilsen kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.

Nyttig (5)

Fornøyd

Omtale av  Espen O

Har vært kunde i 2 år, og er fornøyd. God dekning og god hastighet.

Svar fra Nortel
20.03.2023 13:56

Hei Espen Det er alltid kjekt med tilbakemelding fra fornøyde kunder, takk for at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar! Med vennlig hilsen kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.

Nyttig (0)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Useriøst

Omtale av  Missfornøyd

Dersom din bedrift har lite å gjøre på i det daglige kan Nortel anbefales. Dersom dere IKKE ønsker å benytte en dag i uken på å drive opplæring av Nortel sine ansatte i forhold til bokføring, riktig fakturering osv., så styr unna. Alt som kan gjøres feil blir gjort feil. Når feilene etter ukesvis med korrespondanse er rettet, må du regne med å starte på nytt ved neste fakturering og slik går dagene. Selskapet holder ikke det de lover og slutter egentlig bare å svare når en har en dialog gående. Selskapet solgte sin løsning inn som egnet for konsern med felles sentralbord, dette fungerer særdeles dårlig. Det eneste de ser ut til å ha gode rutiner på er utsending av purringer, men de er ikke like nøye på om de faktisk har penger tilgode hos den de purrer på. Tror revisoren til Nortel har en heftig jobb framfor seg.

Svar fra Nortel
16.03.2023 07:46

Hei Jeg skjønner det kan oppleves som frustrerende om du ikke får svar på en dialog du har gående. Det er også veldig synd om våre produkter og tjenester ikke lever opp til forventningene dere har og ble lovet. Jeg ønsker at vi kan ta en ny gjennomgang av saken din, og spesielt det du nevner angående fakturering og purring. Før jeg kan søke deg opp i våre systemer trenger jeg litt mer kontaktinformasjon. Jeg vil veldig gjerne at du tar kontakt med oss på [email protected] slik at vi kan se på saken din en gang til. Håper vi kan klare å snu din opplevelse av Nortel til noe positivt! Med vennlig hilsen kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.

Nyttig (2)

Veldig fornøyd

Omtale av  Lars C. G

Problemfri telefoni og super service hver gang. Og billigst.

Svar fra Nortel
16.03.2023 07:38

Hei Lars Takk for at du gir oss 5 stjerner, det blir vi veldig glad for! Flott å høre at du er fornøyd med våre produkter og tjenester. Med vennlig hilsen kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.

Nyttig (0)
Nortel har 476 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nortel mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR