Nortel har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Hadde to grunner til å bytte fra eksisterende løsning til Nortel: Sparte litt hver måned og slapp å flytte sim-kort mellom ruterne Byttet til Nortel(Grenseløs) med to datasim for å kunne bruke på rutere. Nortel forsikret meg at eksisterende utstyr kunne benyttes. Det stemte ikke. Den ene kunne brukes, men det var mye tregere enn det vi hadde brukt tidligere. Den sluttet i tillegg å virke etter 30 dager. Fikk tilsendt to rutere fra tidligere leverandør, for å utelukke feil med utstyret. Nortel har ikke mulighet til å få meg på nett igjen, men bruker heller tiden på å kverulere. 10 Punkter hvor Nortel har sviktet: 1: Nortel har ikke greid å gi meg tilganger til apper og selvbetjeningsløsninger. 2: Datasim har ikke fungert på de enhetene Nortel sa skulle fungere. 3: Nortel har ikke greid å feilrette den enheten som sluttet å virke. 4: Kundeservice er selvmotsigende. Skulle midlertidig deaktivere et datasim, noe jeg fikk beskjed om at kunne gjøres. Når dette var gjort, viste det seg at SIM-kortet var permanent deaktivert og ikke kunne brukes mer. 5: Nortel reklamerte med at kundeservice skulle svare innen 30 sekunder, stemmer ikke. 6: Grenseløs er misvisende, da det i aller høyeste grad er begrenset. 10GB døgnet er maks, noe som tilsier mellom 280 og 310GB i mnd. 7: Har mail fra Nortel hvor fint og flott alt skulle være, etter problemene har oppstått(samt at Nortel har begynt å markedsføre egne mobile bredbånd), har Nortel begynt å hevde at abbonemanget jeg har ikke er egnet til bruken(til tross for at det var på akkurat disse punktene de solgte produktet inn). 8: På det ene mobilabbonemanget har databruken skutt i været etter operatørbytte. Samme mobiltelefon, samme bruk. Den eneste forskjellen er operatør. Nortel nekter å frislippe bindingstid til tross for at dette nummeret var et privat abbonement som de ikke har hatt noen reel kostnad for å overta. Det går faktisk data selv om telefonen er helt uten dekning. 9: Kundeservice foreslår løsninger som de vet ikke vil virke: Ble fortalt at jeg måtte sette datasim i en telefon for å deaktivere PIN-kode. Noe jeg allerede hadde gjort gjennom ruteren. Det eneste man oppnådde var problemer med å få hovedsim på telefon opp å gå igjen når man satte det tilbake. 10: Siden kundeservice ikke kan se ting live, eller feilsøke, har det gått med utrulig mye tid på feilsøking, nullstilling av utstyr, restarting etc. På en løsning som Nortel sa skulle virke. Nortel nekter å vedkjenne seg noe som helst ansvar.
Hei Eirik, Det er leit å høre at du sitter med denne opplevelsen. Gjerne send oss en e-post til [email protected], slik vi kan ta en gjennomgang. Mvh Hilde, Nortel Kundeservice
Selger var (som vanlig) svært overbevisende. Bedyra at det ikke var bindingstid på abn, bare en «prisgaranti», slik at Nortel kunne garantere lav pris i 24 mnd, men det var jo selvsagt bindingstid. Opererte med priser uten mva(utan at dette ble nevnt) og da kom Nortel selvsagt gunstig ut. Skal ut av Nortel om 1 år, og aldri igjen. Useriøst selskap.
Hei, Det er leit å høre at du sitter igjen med denne opplevelsen. Gjerne send oss en epost til [email protected], slik vi kan ta en gjennomgang. Mvh Veronica, Nortel Kundeservice
Hadde de i 1 månde, men hadde ikke dekning, så e byttet mobil selskap. Får no ei regning på 3990 kr.
Hei, Det er leit å høre at du sitter igjen med denne opplevelsen. Gjerne send oss en epost til [email protected], slik vi kan ta en gjennomgang. Mvh Veronica, Nortel Kundeservice
Først løy dem om billig pris forhold til Telenor med å unnlater mva og så var det i starten hele tiden noe feil med regning Så svarer dem ikke på mail, Stenger bedriftstelefon flere dager åpner dem heller ikke etter dem ha fått penger på konto .bare får å være jærvlig. Ha sagt opp etter et halvt år...men skal ikke gi dem 2 år oppsigelse gratis.
Hei, Det er leit å høre at du sitter med denne opplevelsen. Gjerne send oss en epost til [email protected], slik vi kan ta en gjennomgang. Mvh Veronica, Nortel Kundeservice
Fikk for et par måneder siden en telefon fra en selger hos Nortel som ville selge min bedrift et Grenseløs abonnement. Der gidd han fort igjennom avtalen, men nevnte ikke bruddgebyr. I senere tid har en annen selger ringt meg å har sagt at han må selge 2 abonnement for å få igjennom avtalen. Lang historie kort. En heftig diskusjon på telefon med en selger i dag. Der han spørre om han skal sende bruddgebyr som ikke ble opplyst (sto i avtale på e-post som jeg fikk beskjed om at jeg trengte ikke lede nøye fordi det var det jeg og første selger snakket om) Anbefales ikke. Frekke selgere som bare forklarer meg at dem har mer erfaring enn deg. Så det ble ikke Nortel på meg.
Hei, Det er leit å høre at du sitter med denne opplevelsen. Gjerne send oss en epost til [email protected], slik vi kan ta en gjennomgang. Mvh Veronica, Nortel Kundeservice
Feilinformasjon å dårlig servise, oppgir at de ringer for Telenor. Ikke imøtekommende Klagebehandler.
Hei, Det er leit å høre at du sitter med denne opplevelsen. Gjerne send oss en epost til [email protected], slik vi kan ta en gjennomgang. Mvh Veronica, Nortel Kundeservice
Leverer det de lover. Utfordrer de to store på en fin måte.
Hei Markus! Tusen takk for din tilbakemelding, godt å høre at alt fungerer som det skal. Vi gleder oss til fortsettelsen! Mvh Veronica, Nortel Kundeservice