Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Nortel
3.3
476 verifiserte omtaler
Nortel er nå Unifon
Den 22. november 2023 ble Nortel fusjonert inn i Unifon. Her finner du Unifon sin profil på Bytt.no.

Nortel omtaler og erfaringer

Ingen trend

Nortel har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
476 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
-
IKKE NOK OMTALER
Nortel trenger minimum 10 omtaler.
62%
Bra
62% anbefaler Nortel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 476 omtaler om Nortel

FILTRER OMTALER
259
40
9
15
153
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nortel
Nortel har 476 verifiserte omtaler på Bytt.no

Styr unna

Omtale av  Gard

De virker hyggelige men de er ikke til å stole på opplyser ikke uoppfordret om bindings tid på 24mnd eller Alle priser er +mva også Bruddgebyr på 3000+mva Ble lovet en bedre avtale enn før til en billigere pris men prisen ble høyere enn tidligere med dårligere avtale vilkår. Ble lovet god kundeservice hele døgnet også helg fant aldrig noe på nett eller i avtalen om dette Når det nærmer seg slutten av samtalen sender de en sms med avtale link og at du må svare på denne. Les avtalen først for de kommer til å mase på at du skal si ja som om de ikke vil at du skal lese avtalen. Styr langt unna disse

Svar fra Nortel
09.11.2022 15:03

Hei Gard Det er leit å høre at du ikke føler du kan stole på oss, da vi selvfølgelig ikke ønsker å lure noen. Jeg skjønner at du føler deg frustrert når du blir lovet en ting, men opplever å få noe annet. Før du blir kunde hos oss må det signeres en kontrakt. I denne kontrakten kommer alt av priser og vilkår tydelig fram. Vi ønsker uansett at våre selgerne også skal være tydelig i sin kommunikasjon, og at du som kunde skal være opplyst om alt av priser, bindingstid osv. Jeg har prøvd å søke deg opp i våre systemer, men trenger litt mer informasjon før jeg kan finne deg. Vi ønsker veldig gjerne å hjelpe deg, og om du tar kontakt med oss på [email protected] kan vi sammen se på din avtale og dine fakturaer. Jeg håper vi kan klare å snu din opplevelse av å være kunde hos oss til noe positivt, og at vi sammen kan komme fram til en løsning som fungerer for deg. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel

Nyttig (9)

Mobilkunde

Omtale av  Tom R. M

Selger avtaler en pris og data mengde med deg. Og du blir fakturert 3 ganger så mye . Og de vil ikke kommentere avtalen som jeg har sendt kopi av på mail. Det er fint at jeg har et uvanlig stort nettverk så jeg kan formidle dette videre

Svar fra Nortel
09.11.2022 15:10

Hei Tom At du og selger har blitt enig om en pris, og at du i senere tid opplever å bli fakturert noe helt annet er ikke bra, og jeg skjønner at det er frustrerende. Før du blir kunde hos oss må det signeres en kontrakt, og i denne kontrakten kommer alt av priser og vilkår tydelig fram. Likevel ønsker vi selvfølgelig at våre selgere også skal være klar og tydelig i sin kommunikasjon, og at du skal være godt informert om priser og vilkår før du får tilsendt en avtale fra oss. Jeg ser i våre systemer at vi har en pågående sak på deg, og at en av mine kolleger har vært i kontakt med deg tidligere i dag. Jeg følger opp saken din, og håper at vi sammen kan komme fram til en løsning som fungerer for deg. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig Nortel

Nyttig (7)

Svik i salgsprosessen

Omtale av  Lurt K

Det ble inngått klar avtale om "ingen binding" og at Nortel kjøpte ut nåværende mobilleverandør med kr 3000. Det ble brukt mye tid på samtalen og betingelsene ble flere ganger repetert og drøftet inngående. I oppdragsbekreftelsen jeg mottok etterpå står det likevel "Avtaleperiode: 24 mnd" og "Ingen utkjøp". Jeg er ikke tvil om at selger bevisst har endret vilkårene og at dette er svik som gjør at avtalen ikke er bindende etter avtaleloven § 30. Jeg ser av kundeomtalene at det er flere som opplever det samme og det virker som dette er en bevisst og kjent metode som Nortel benytter seg av.

Svar fra Nortel
09.11.2022 15:17

Hei Det er synd å lese at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Om du og selger blir enig om ingen bindingstid og utkjøp, forventer man selvfølgelig at dette skal komme med i avtalen man etterpå får tilsendt. Jeg skjønner at det da er veldig kjipt når du mottar en kontrakt som er det motsatte av det dere avtalte. Jeg får dessverre ikke søkt deg opp i våre systemer da jeg har litt for lite informasjon om deg. Vi ønsker veldig gjerne at du tar kontakt med oss på [email protected], så kan vi sammen prøve å se på avtalen du har fått tilsendt. Vi vil uansett takke deg for at du la igjen en tilbakemelding med din erfaring. Vi tar med oss dette videre! Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig Nortel

Nyttig (7)

Løgner og dårlig service fra dag 1

Omtale av  Ada

Selgeren garanterte at kostnaden kun ble abonnementsprisen. Ingen binding - fikk 24 mnd binding Oppdaget det når jeg prøvde å bytte leverandør og fikk mail med bruddgebyr Ingen gebyrer - fikk fakturagebyr Ingen tilleggskostnader - betaler ekstra for bank-id på mobil, offshore sms, offshore tlf Glemte også å nevne: automatisk ekstra datapakke når den faste er brukt opp, og til en dyr pris Ellers: Ringer ikke tilbake etter avtale Vanskelig å få tak i samme person ved tilbakemeldinger og klager, nye hver gang og alle skal notere seg ting og ta det videre, men kan ikke gjøre rede for hvem de tar det videre til eller hva som kommer til å skje Feil på fakturaen ved flere anledninger, vanskelig å få ordnet det, tar så lang tid at betalingsfristen går ut og det tilkommer forsinkelsesgebyr. Dette er det dyreste og mest kompliserte abonnementet jeg noen gang har hatt, og helt klart den dårligste kundeservicen.

Svar fra Nortel
07.11.2022 10:00

Hei Ada Det er ikke noe kjekt å lese at du har hatt en så dårlig opplevelse hos oss! Det ønsker vi selvfølgelig å gjøre noe med. I kontrakten du mottar og signerer før du blir kunde hos oss, kommer alle priser og vilkår godt fram. Uansett ønsker vi at selgerne våre skal være tydelig og klar i sin kommunikasjon, og alle priser, bindingstid osv. skal du selvfølgelig være informert om før du signerer kontrakt. Her kan det dessverre se ut som om kommunikasjonen ikke har vært så tydelig som vi ønsker. Vi vil selvfølgelig hjelpe deg, men jeg trenger litt mer informasjon før jeg kan søke deg opp i systemene våre. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected], så kan vi sammen se på fakturaene og kontrakten din. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel

Nyttig (8)

Hvær varsom med dette Firmat

Omtale av  Ivar

Be om at dere får alt skriftlig , før dere ingår avtale med dette firmaet. Kan bli overrasket hvis dere ikke gjør det. Fikk abonnement via tlf , og de sa ingenting om bruddgebyr. Aldri mer dette Firmaet

Svar fra Nortel
07.11.2022 09:58

Hei Ivar Det er leit å lese at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Alle våre kunder mottar en kontrakt de må signere før vi legger dere inn i våre systemer. Alt av priser, vilkår osv. får du dermed skriftlig før du blir kunde hos oss. Likevel ønsker vi selvfølgelig at selgerne våre skal være tydelig i sin kommunikasjon, og at du skal være informert om alt av priser, bindingstid før du signerer kontrakten. Du skriver at du har mottatt et bruddgebyr, og dette er et gebyr for brudd på en skriftlig inngått avtale. Det vil si at du har signert en kontrakt med bindingstid, og når du da evt. bryter ut av den bindingstiden vil du motta et bruddgebyr. Det kan se ut som om du dessverre ikke er blitt informert om dette. Vi ønsker veldig gjerne å hjelpe deg, men jeg trenger litt mer informasjon før jeg kan søke deg opp i våre systemer. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected], så kan vi sammen se på ditt abonnement og fakturaer! Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel

Nyttig (8)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Dette er det frekkeste og mest useriøse firmaet jeg har vært borti!!

Omtale av  Knut J

Vi ble kontaktet av en hyggelig herremann som ønsket å gi oss tilbud på abonnement som firmakunder da vi driver gård. Han hadde fine priser og sa at dette var et underselskap av Telenor så vi ville fortsatt være under Telenor sin paraply, som han uttrykte det. Etter samtalen og etter å ha samtykket , det måtte trykkes ok på sms når han var der visstnok.., så undersøkte vi litt mer og dette selskapet har INGENTING med Telenor å gjøre! De har derimot masse advarsler fra mennesker som har vært utsatt for dem… Dagen etter kontaktet vi dem og sa at vi ville benytte oss av vår lovlige angrefrist , både på tlf og Mail. Og i dag kom en faktura fra Nortel på 11250,- kroner!!! For oppsigelse under avtaletid! Advarsel til alle som får tlf fra disse!!

Svar fra Nortel
27.10.2022 16:57

Hei Knut Vi er ikke et underselskap av Telenor slik som du har fått det presentert, og vi ønsker at all vår kommunikasjon skal være klar og tydelig, noe det kan se ut som om det ikke har vært her. I kontrakten du signerer før vi legger deg inn i våre systemer skal alt av priser og vilkår komme tydelig fram. Her vil du se om avtalen er gjort med eller uten bindingstid for eksempel. I bedriftsmarkedet er det ikke vanlig med angrefrist på lik linje som privatmarkedet, og det kommer da et bruddgebyr om man bryter ut av en skriftlig inngått avtale før bindingstiden er over. Dette er nok den fakturaen dere har fått på 11250kr. Jeg vil veldig gjerne se nærmere på denne saken og fakturaen din, men trenger litt mer informasjon før jeg kan finne deg i våre systemer. Ta gjerne kontakt på [email protected], så kan vi sammen prøve å finne en løsning. Det er synd at dere ikke ønsker fortsette deres kundeforhold hos Nortel, men jeg håper likevel vi kan klare å snu deres opplevelse hos oss til noe positivt, og innfri til deres forventninger i framtiden. Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel

Nyttig (11)

Beste selskapet som finnes

Omtale av  Lasse K

Alt går på skinner. Meget god kundeservice. Mye data og lav pris

Svar fra Nortel
17.10.2022 15:41

Hei Lasse Takk for din tilbakemelding, det er veldig kjekt å lese at du er fornøyd med våre produkter og tjenester! Med vennlig hilsen Sara, kommunikasjonsansvarlig hos Nortel

Nyttig (1)
Nortel har 476 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nortel mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR