Mobiltelefoni

OneCall omtaler og erfaringer

3,3/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Verdi for pengene
Middels
5
av 28 innen
mobilselskap
54%
anbefaler
OneCall

"Dyreste å dårligste opplegget noensinne!"

Omtale om OneCall skrevet av Malin S for 24.07.2018 23.20

OneCall har totalt 112 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med OneCall?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dyreste å dårligste opplegget noensinne!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde i Onecall siden det startet! Men etter å ha byttet å blitt familie istedenfor bare en så har det bare vært rot!! Mobilnett som ikke fungerer, datapakker som deres kundebehandler setter inn pga dette så får vi ekstra regninger?? Å når vi tar kontakt så blir vi beskyldt for å være løgnere!? Kan vel strengt tatt se hvem som har satt over hva!? Er så forbanna at jeg vet faktisk ikke hvor jeg skal starte!! Vi jakter på et annet mobilabonnement etter alt dette!!

Svar fra OneCall
08.08.2018 10.37
Hei Malin,

Dette høres ikke bra ut, og slik skal det selvsagt ikke være. Uten å kjenne saken i detalj så håper jeg du vil ta kontakt med oss så vi kan se på dette på ny, og forhåpentligvis finne en løsning du blir fornøyd med.
Bytt.no
"Dyreste å dårligste opplegget noensinne!" skrev Malin S om OneCall

Har du en tilsvarende erfaring med OneCall?
Gjør som Malin S og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om OneCall du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Stengt abonnement"
3 syns denne omtalen er nyttig

Mobilen ble stengt pga ikke betalt faktura. Sjekket min side. Alt var betalt. Ringte kundeservice og de kunne fortelle at det var et forsinkelsesgebyr fra mai som ikke var betalt. Har ikke mottatt purring eller varsel ang beløpet. Dårlig at de forsøker å tjene ekstra på gjenåpningsgebyr. Sa opp abonnementet straks.

Svar fra OneCall
08.08.2018 10.36
Hei Hanne,

Dette var trist lesning. For å ha det på det rene, så forsøker vi ikke tjene penger på denne typen gebyrer. Kundeopplevelsen er det aller viktigste for oss, så her kan jeg ikke forstå annet enn at det må ha vært en feil i automatikken her som er årsaken. Uansett skal det selvsagt ikke være slik, så vi undersøker dette videre så det ikke skal skje igjen med noen kunder.
Håper du vil vurdere oss i fremtiden Hanne, slike ting som dette skal selvsagt ikke skje.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bare roter det til med SIM-kort"
1 syns denne omtalen er nyttig

OneCall har fungert så lenge det ikke har vært noe, men når en måtte begynne å betale for ekstra SIM-kort ble det bare tull. Har ikke oversikt over hva som tidligere har skjedd med ødelagte SIM-kort som de har sendt nytt SIM-kort som erstatning for. Sender faktura med trilling-kort. (Har kun to SIM-kort.) Forsøker å rette dette opp og ber om at de ikke rører hoved SIM-kort. Har både PIN- og PUK kode på dette fra Onecalls brev.

Selvfølgelig klarer de å rote dette til. Sletter hovedkort slik at ikke hovedmobilen virker og på toppen av det hele roter de det til med det andre SIM-kortet, slik at ingen av mobilene virker. Fysj. :(

Har nå sendt nytt hoved SIM-kort, men dette tar en uke. Hvilken postgang bruker OneCall? Ingen telefoner pga rot hos OneCal.

Fungerer så lenge du ikke gjør noe med abonnementet ditt, men ikke gjør endringer da bare roter de det til!

Svar fra OneCall
08.08.2018 10.36
Hei Tutta :)

Her må det ha gått litt i surr, det må vi bare beklage. Håper sim-kort har kommet til rette og at ting er i orden igjen for deg nå.
Husk at du også kan hente nytt sim-kort hos Narvesen eller 7-Eleven, så slipper du vente på postmannen.
Vi sjekker opp hva som har skjedd her, så tilsvarende ikke skal skje med andre.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dårlig kommunikasjon og dyr data"

Bestilte mobil fra onecall da min gikk dadundas. Den ble ikke sendt før 8dager etter bestilling og må vente i 11 dager til for å få den. Da jeg aldri fikk sporingsnr kontakta jeg dem, de svarte at den ikke var sendt grunnet problem med datapakke voucher. Jeg vil jo ikke vente i 8 dager ekstra for å få litt ekstra data gratis den mnd... så 19 dager uten mobil. Aldri igjen, bytta til chilimobil som har gratis datamengder for samme pris som onecall sin 10gb.

Svar fra OneCall
08.08.2018 10.35
Hei Lasse,

19 dager uten mobil er uholdbart, det er vi helt enige i! Vi sjekker hva som har skjedd her, og kan ikke annet enn å beklage - slik skal det jo ikke være.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Kjøpte en mobil i nettbutikken som ikke ble aktiv"

Kjøpte en mobil i nettbutikken som ikke ble aktiv. Fikk beskjed om å kjøpe en ny med nedbetaling. Pengene ble automatisk tilbakeført i følge kundebehandler. Jeg fikk pengene etter 31 dager. Ringte 5 ganger og fikk lovnad om sletting av nedbetaling eller pengene tilbakeført. Fikk selvfølgelig faktura da. Ingen beklagelse fra kundesenter fikk jeg heller ikke. Jeg har 5 abbonement hos onecall som jeg skal flytte asap.

Vurderer du OneCall?
Sammenlign mobilabonnement fra OneCall mot alle andre på markedet
OneCall har totalt 112 omtaler på Bytt.no
Mobilabonnement fra OneCall
Helt anonymt. Tar kun 1 minutt.
Vis alle mobilabonnement
OneCall Mobil 1 GB
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
179 kr
pr. mnd
Detaljer
OneCall Mobil 2 GB
Fri tale, SMS og MMS
2 GB
pr. mnd
229 kr
pr. mnd
Detaljer
OneCall Mobil 4 GB
Fri tale, SMS og MMS
4 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
OneCall Mobil 8 GB
Fri tale, SMS og MMS
8 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
OneCall Mobil 16 GB
Fri tale, SMS og MMS
16 GB
pr. mnd
499 kr
pr. mnd
Detaljer
Grunnpakka 500 MB
Fri tale, SMS og MMS
0,5 GB
pr. mnd
129 kr
pr. mnd
Detaljer
Finnes det bedre mobilabonnement?
Sammenlign mobilabonnement fra OneCall mot alle mobilabonnement på markedet.
Sammenlign mobilabonnement
Søk Bytt.no