Meny

Phonect omtaler og erfaringer

2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Verdi for pengene
Dårlig
24
av 34 innen
mobilselskap
24%
anbefaler
Phonect
Filtrer omtaler
22
4
2
2
77
Sorter omtaler etter
Viser av 107 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Phonect?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Telefoni avtale"

Jeg vil på det sterkeste be folk som blir oppringt av selgere fra dette selskapet om og la seg lure, jeg vill kalle selskapet for SVINDEL. Jeg ble kontaktet pr telefon fra deres selger som sa att dei var billigst og dem var i forbindelse med Telenor, jeg gikk i fella og sa ok. Senere ønsket jeg og kanselere hele greia pga. store problemer og komme i kontakt med dem, dette etter og ja kontaktet Telenor som forteller att der er ingen forbindelse Telenor, Phonect, kun att dem leier linje. Og snakke med phonect om kansellering er er lite interessant for dem og en a en brysk tone kommer. Selger innrømmer att jeg kunne ha blitt lurt men mener det ikke gjør noe så lenge dem er billigere. Så for og avslutte noe som ikke er satt ut i live så er det og betale avbrudd. Så pass dere folkens og ikke la dere lure om dere blir kontaktet av Phonect

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice og dyr oppsigelse.."

Hold dere langt unna phonect! Opererer uten bindingstid men kjører oppsigelsestid noe de ikke informerer om å ingen annen operatør gjør! Ringer inn å veldig spydig å dårlig service

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Angrer veldig!"

Jeg sier aldri ja til mobiloperatører med bindingstid, og ble derfor veldig overrasket da jeg ville bytte operatør, fordi jeg syntes Phonect var for dyre, og fikk en regning på 6000 kr i bruddgebyr for min sønn og meg. Dessverre hadde jeg ikke sjekket kontrakten, siden jeg trodde på selgeren da han sa at det ikke var bindingstid. Bruddgebyret blir heller ikke minsket, selv om halvparten av bindingstiden nå er gått. De sender månedsgebyr flere måneder i forveien og forbruk i etterkant, slik at det er veldig vanskelig å få oversikt over forbruket. En måned fikk vi en regning på over 23.000, som selvsagt var feil, som de siden sendte kreditnota på. Mye rot, dyrt, og ikke en smart måte å tvinge kundene til å bli på!

Benjamin Y. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Bruker ikke phonect men må fortsatt betale. Hele greia er "scam""

Jeg spør om det er bindingstid til telefonselgeren hvor da han svarer at det ikke er noe bindingstid. Sannheten er at det er 6 mnd bindingstid/oppsigelsestid som betyr akkurat det samme for oss som betaler. Selgeren sier heller ingen ting om forehåndsbetaling på 3 mnd og etterpå får du en ny faktura som gjelder 2 neste mnd altså 5 mnd på forskudd. Per idag bruker jeg ikke phonect men må allikevel betale fordi de klarte å lure meg.

Svar fra Phonect
13.01.2020 15.06
Hei Benjamin, det er kjedelig å høre at du føler deg lurt. Det stemmer at vi tidligere hadde en oppsigelsestid på inneværende + 6 måneder på avtaler uten bindingstid. Etter tilbakemeldinger fra våre kunder er denne nå endret til inneværende + 2 måneder.
Solvei S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Værste kundeopplevelse jeg har noensinne hatt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kanskje jeg kunne ha vært fornøyd om jeg hadde fått nok informasjon om hele pakka på forhånd. Det er ingenting egentlig galt med prisen om man er bevisst på det. Men det er utrolig skummelt å oppdage at man har godtatt noe man overhodet ikke ville gjort bevisst. Kundeservice gjennom det hele har føltes truende istedenfor hjelpsom. Jeg ble ringt 31.05.19 og var skeptisk og spurte selgeren grundig om hva et bedriftsabonnement betydde. Jeg er student og har enkeltpersonforetak som musikker. Jeg erklærte til selgeren at jeg kan ingenting om bedriftsabonnement og spurte om hvordan det sammenlignet med privatabonnement. Han sa det var helt likt privatabonnement men med bedre service. Vi ble enig om et tilbud på 159 NOK i måneden for 1 GB, han sendte meg epost og insisterte at jeg takket ja til tilbudet mens han var fortsatt på telefonen. Det som ikke ble nevnt var at prisen ikke inkluderte 25 % mva, de første 3 månedene er forhåndsfakurert, det er administrasjons gebyr hver faktura på 29 NOK, og 2 års bindingstid med 3000 (+25% mva) bruddgebyr. 1,5 måneder service på verdi av 300 NOK har blitt til krav som overgår 6000 NOK og en sak som snart går mot Forliksrådet. Ikke på grunn av prisene, men på grunn av den ekle måten de driver anbefaler jeg sterkt at alle styrer unna Phonect.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ikke fornøyd med kundeservice og fakturering"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ønsket å enkelt kunne se fakturahistorikken min fordi jeg stusset over høyere fakturaer enn jeg skulle ha fått, og det ble vanskeligere enn jeg hadde sett for meg. Jeg forventer å kunne enkelt gå inn og sjekke, og kontaktet derfor kundeservice uten å få tilfredsstillende svar. Tre uker senere får jeg en mail om at jo da jeg kan få fakturahistorikk til kr 49 per faktura!!! Hva er dette for noe?

Laurynas
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Scammers"

Bad customer service. Bills are way too big, you have to pay in advance. Avoid this company or you will be tricked.

Andreas R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Gode priser og grei kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Byttet for halvannen måned siden, og nærmere halverte prisen jeg hadde tidligere. Like god dekning som jeg hadde før. Manglet et sim da jeg fikk de i posten, men dette ordnet de raskt da jeg ringte selger som er min kundekontakt, og vi fikk byttet til avtalt tid. Alt i alt svært happy med Phonect

Svar fra Phonect
19.12.2019 14.48
Hei Andreas, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Meget dårlige erfaringer"

Etter å ha sagt opp avtalen skriftlig så har jeg ikke fått en bekreftelse fra Phonect på avsluttet kundeforhold etter 2 mnd oppsigelsestid. Når Phonect tillater seg å sende faktura for videre bruk etter oppsigelsestiden så forstår man at man sitter i et klister. Beregning av databruk er også tvilsomt ! STYR UNNA !

Svar fra Phonect
19.12.2019 14.47
Hei, Dersom du har mottatt faktura på faste avgifter utover oppsigelsestiden din så høres det ut som det har skjedd noe feil. Send oss en e-post til mobil@phonect.no med bytt.no i emnefeltet, så skal jeg sjekke opp for deg.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Styr unna!"

Styr langt unna! Her blir man lurt og flådd. Fakturering som ikke hører hjemme noen plass, useriøse kundebehandlere som tydelig har en «mal» framfor seg.

Svar fra Phonect
20.12.2019 10.46
Hei Espen. Det er kjedelig å høre at du føler deg lurt. Vi forsøker å ha konkurransedyktige priser på både abonnement og tilleggstjenester. Dersom du ønsker at vi tar en titt på fakturaen din så send oss gjerne en e-post til mobil@phonect.no med bytt.no i emnefeltet.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"

Forferdelig skuffet over dette selskapet som lover og lover å fikse ting, ringe tilbake men ikke en dritt skjer

Svar fra Phonect
12.12.2019 15.46
Hei Bjørn, Beklager at du opplever feil på våre tjenester som ikke blir løst. Dette vil jeg gjerne se på sammen med deg. Hvis du kan sende en e-post til mobil@phonect.no med bytt.no i emnefeltet så tar vi det derfra.
Kundetilfredshet
Dekning
Har byttet selskap
"Selger gir seg ut for å være fra Telenor"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt fra selger, og trodde denne var fra Telenor. Ble lovet billigere mobil, og prisen jeg fikk oppgitt var uten moms. Dette gjorde at jeg jeg "hoppet på" dette tilbudet, men fant ut etter dette at de har en oppsigelsestid på 2 år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna!"

Selgerne gir inntrykket av at de ringer fra Telenor, lokker med svært gode priser og at du får tildelt en kontaktperson å forholde deg til dersom det skal være noe. Det blir også presisert gjentatte ganger gjennom telefonsamtalen at det «ikke er noen bindingstid og at det bare er å si opp når man vil». Det som derimot ikke blir opplyst om er «oppsigelsestiden» på 3 mnd. Har ingenting å si for meg at dette ikke betegnes som bindingstid, så lenge jeg blir bundet til å betale for en tjeneste etter den ikke lengre verken er ønsket eller blir benyttet. Det føles som binding, samme hva de kaller det! Det er klart at dette skal opplyses om, og åpenbart noe som bevisst blir holdt tilbake av selgeren. Jeg hadde ikke inngått et abonnement hadde jeg vært klar over at det er 3 mnds binding aka «oppsigelsestid». Ser at dette blir klaget på gjentatte ganger, så skjønner ikke hvorfor praksisen ikke endres. Skjønner de ikke at kundene deres føler seg lurt når det blir tilbakeholdt vesentlig informasjon? Skal også nevnes at kontaktinfoen til kontaktpersonen jeg fikk tildelt ikke er gyldig. Og at kundeservice bruker dagevis på å besvare mail. Uærlig praksis og dårlig kundeservice! På tide å skjerpe seg! Styr unna!

Svar fra Phonect
12.12.2019 15.44
Hei Lilli,
Jeg ser du har hatt en sak inne hos oss på dette, og at denne skal være løst av mine kollegaer. Dersom du skulle lure på noe annet er det bare å ta kontakt.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Et merkelig opplegg"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er storfornøyd med selskapet, men jeg fikk plutselig en oppsigelse fra de uten grunn.. Har tatt kontakt med de på både telefon og mail men ingen kan svare på hva grunnen er.

Svar fra Phonect
10.12.2019 13.02
Hei, Dette skal vi gjerne se på sammen med deg. Send meg en e-post til mobil@phonect.no og sett bytt.no i emnefeltet så tar vi det derfra.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Jeg trengte en større datapakke, og fikk dette gjennom et bedriftsabonnement"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke så mye erfaring, annet enn at jeg fikk simkortet i posten, alt fungerte fra dag 1, og at jeg har ikke opplevd noen store utfordringer hverken med dekning eller noe annet. 👌

Svar fra Phonect
10.12.2019 13.02
Hei, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Svindel, en skam for andre mobilselskaper."
1 syns denne omtalen er nyttig

Phonect har spesialisert seg på å lure naive enkeltmannsforetak. Salgskontoret Got2Get har ingen moralske skrupler. Det vet de slipper unna juridisk. Som enkeltmannsforetak har du ingen rettigheter etter du har svart JA på SMSen, som de vet du ikke kommer til og dobbel sjekke. De lover ikke avtaletid og bindingstid men får oppsigelsestid. Du får priser uten MVA og andre gebyrer de ikke forteller deg. Når jeg fikk problemer med kjøp av data, ba de meg si opp abonnentene min, så sendte de faktura på tre ubrukte mnd. Jeg trodde jeg hadde tegnet et familie abonnent fordi de tegnet på meg, kona og datteren min, men de hadde tegnet på foretaksnummet mitt, med ingen mulighet til reklamasjon. De har egen Facebook gruppe på personer som er svindlet av Phonect.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Begredelig"

Oktober 2019. Selger ga løfte om ingen bindingstid, men den lille linken til generelle vilkår (som var fra 2016), stemte ikke med dette. Av frykt for problemer med skyhøye bruddgebyr i fremtiden, sa jeg derfor umiddelbart opp avtalen. og innen 14 dager, dvs. over to måneder før porteringsdato. Firmaet mitt blir nå avkrevd betaling for abonnementene for oppsigelsestiden på 2 måneder. Om de virkelig har lov til dette, vet jeg ikke, men noen "Goodwill" overfor en potensiell bedriftskunde, fantes ihvertfall ikke. DETTE SELSKAPET STOLER JEG IKKE PÅ OG JEG ANBEFALES PÅ DET STERKESTE AT DU HOLDER DEG VEKK FRA DET.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Kjeltringstreker fra ende til annen"

Styr unna. Har ikke vært borti lignende noen gang. Ting som ble snakket om mange ganger under samtalen, hevder Phonect aldri ble nevnt. Det betyr at de må ha redigert opptaket, og det i seg selv er et bevis på at de er uærlige. Kan ikke få sagt det tydelig nok. Avslutt samtalen om noen ringer fra Phonect. Ikke snakk med dem. Bare legg på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Svindel og bedrag. Ble lovet muntlig at de skulle betale bruddgebyret."

Ble lovet muntlig at de skulle betale bruddgebyret. Men da jeg ringte etter en stund ble jeg fortalt at jeg ikke stod oppført med en avtale om å dekke gebyret. STYR LANGT UNNA

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Hold dere unna"
2 syns denne omtalen er nyttig

Et useriøst firma som lurer og truer med skyhøye bruddgebyr og all mulig straff for å si opp abonnement. De gjør opptak uten å gi beskjed og bruker det mot deg etterpå. Nei, skrekk og gru. Håper de aldri klarer å få en kunde til!

Svar fra Phonect
25.11.2019 20.55
Hei Mona, Vi tar opptak mot slutten av samtalen for å verifisere avtalen gjort mellom deg og selger. Dette gjøres ikke uten ditt samtykke. Dersom du mener du ikke har godtatt dette så send oss gjerne en e-post til mobil@phonect.no og sett bytt.no i emnefeltet så skal vi få undersøkt dette da det er et brudd på våre retningslinjer.
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Userriøst"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk telefon i fra en hyggelig selger som kunne gi meg en bedre pris enn leverandøren jeg benyttet meg av. Aksepterte tilbudet om 100gb Fribruk. Tirsdag ble abonnementet aktivert og søndag fikk jeg melding om at datamengden var brukt opp og hastigheten strupet ned til 40kbps. -En hastighet som gjør det umulig å gå i nettbank og sende ut faktura. Gikk inn på telefonen og leste av databruk i perioden og fant da et forbruk var på 53gb Sendte mail til Phonect på søndagskveld og ringte de på mandag ettermiddag. -Fikk beskjed om at de skulle ringe meg opp igjen og har fortsatt ikke hørt noe i fra de. Har regninger som skal både sendes ut og betales. Dårlig kundeservice og support. Varen er ikke i henhold til lovnader og det som ble forespeilt av selger. Og mener derfor at abonnementet skal kanselleres -uten utkjøpsordning og omkostninger.

Svar fra Phonect
25.11.2019 13.43
Hei Glenn, Beklager det du har opplevd. Dette skyldes dessverre en kombinasjon av sykdom og systemfeil. Jeg har rettet opp i dette, og sendt deg et svar på din henvendelse til oss.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"De opplyser feil ved salg. Luringer.."
1 syns denne omtalen er nyttig

Tenker bare økonomi. Skyhøye tillegg og dårlig dekning. Opplyser ved salg at det ikke er bindingstid, men ved oppsigelse er det løpende måned + en ekstra måned. De fakturere 3 måneder + tillegg ++ frem i tid, det opplyser de heller ikke om ved salg. Kommer aldri tilbake til dette selskap, og skal fraråde alle å bruke de.

Svar fra Phonect
25.11.2019 13.56
Hei Jakob, Takk for din tilbakemelding. Vi har samme gode dekning som Telenor da vi leier plass i deres nettverk. Det vil dessverre alltid være steder hvor dekningen ikke er like god som hos andre nettverk. Oppsigelsestid og forhåndsfakturering skal komme godt frem i dokumentasjonen du leser gjennom før du godkjenner bestillingen, men vi jobber hele tiden med å gjøre den enda tydeligere og tar med tilbakemeldingene videre i dette arbeidet.
Helge M. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Takk for meg..."
2 syns denne omtalen er nyttig

Dekningen er Ok, men der stopper det dessverre. Har ikke vært annet enn rot fra disse folkene fra dag 1. Dårlig service, svarer ikke på Mail, satt prisen plutselig opp... mm.

Svar fra Phonect
26.11.2019 13.15
Hei Helge, Takk for tilbakemeldingen.Beklager hvis du ikke har fått svar på dine henvendelser. Vi har i skrivende stund kort behandlingstid på e-poster, men glipper kan dessverre forekomme hos alle. Når det gjelder prisøkninger så er dette noe som skal varsles i god tid i forkant. Dersom dette ikke har vært gjort så ser vi gjerne på dette for deg.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Lureri tves igjennom"
4 syns denne omtalen er nyttig

De lurer folk på ALLE områder, pris, binding, app. ALT er løgn!! Hold dere unna!! Her jobber norges definitivt mest skruppelløse mennesker!

Svar fra Phonect
26.11.2019 15.19
Hei Simon, Takk for din tilbakemelding. Det er kjedelig å høre at du føler deg lurt da vi ikke har til intensjon å lure noen. Om du ønsker kan jeg gjerne se på denne saken sammen med deg for å se om det er noe vi kan gjøre. Send oss i såfall en mail til mobil@phonect.no og sett bytt.no i emnefeltet.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Selgere ringer opp småselskap, utgir seg for å være fra Telenor..."
2 syns denne omtalen er nyttig

Selgere ringer opp småselskap, utgir seg for å være fra Telenor, og selger det som du bytter abonnement. Jeg kommer aldri til å kjøpe noe fra dette selskapet og minner de på det hver gang de ringer. På toppen kommer en bindingstid som de kjører knallhardt på å inndrive.

Svar fra Phonect
10.12.2019 13.02
Hei John, Takk for din tilbakemelding. Dersom våre selgere utgir seg for å ringe fra noen andre så er dette et grovt brudd på våre retningslinjer, og er noe vi ønsker å følge opp. Dersom du skulle bli oppringt igjen, send oss gjerne en e-post til mobil@phonect.no med nummeret du ble oppringt på og fra, samt ditt firmanavn, og sett bytt.no i emnefeltet.
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR