Meny

Phonect omtaler og erfaringer

2,1/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Verdi for pengene
Dårlig
24
av 34 innen
mobilselskap
23%
anbefaler
Phonect
Filtrer omtaler
25
6
2
2
98
Sorter omtaler etter
Viser av 133 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Phonect?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Styr unna Phonect"
1 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna Phonect. De later som de er fra Telenor når de ringer. De lyver om bindingstid og oppsigelsestid. Når du får sim kort så funker de ikke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Meget uprofesjonell salgsvirksomhet - i grenseland til organisert svindel/lureri"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det bør understrekes at undertegnede godkjente den skriftlige avtalen etter en rask gjennomlesning. Det betyr videre at jeg ikke kan påberope meg noen juridiske «godiser», men moralske og etiske poenger etter å ha spurt selger minst tre ganger om det var noen bindingstid. Svaret var veldig klart: «nei». For meg personlig er det helt avgjørende at en leverandør ikke har bindingstid. Derfor byttet jeg til Phonect. Etter at avtalen var godkjent, oppdaget jeg at det var en fordekt bindingstid som de kaller «oppsigelsestid». I realiteten er det 2 måneder samt det som gjenstår av oppsigelsesmåneden. Jeg mener det er helt forkastelig, og en bevisst handling av selger, å ikke fortelle meg dette når jeg spurte om bindingstid.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Har hatt Phonect og aldri mere det selskapet"

Selgeren opplyste ikke om at ptisen han låkket med var uten mva og ingen opplysninger om binningstid. Nå når jeg forlater dem til fordel for et mere seriøst selskap kommer det en regning fra dem på 3846,75. Oppigelse under avtaletid. Brudgebyr 3000.- faktueringsgebyr 79.- og så legger dem på mva så summen kommer opp i 3846.75 .Unngå dette selskapet, dette er svindel.

Svar fra Phonect
12.03.2020 21.02
Hei Jarle, Takk for din tilbakemelding. Det er kjedelig å se du føler det sånn. De som selger våre tjenester har strenge retningslinjer for hva som skal være med i en samtale og som skal bekreftes av deg som kunde, inkludert avtaletid. Dersom du ikke har gjort det allerede, ta gjerne kontakt med oss på mobil@phonect.no angående dette så vil mine kollegaer ta en titt på hva som har skjedd her.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Phonect skal inn til forliksrådet i Nordland pga svindel forsøk."
1 syns denne omtalen er nyttig

Gir seg ut for å være Telenor og får deg til å akseptere på direkten uten at du har lest avtalebetingelser. Ingen angrefrist fordi de lager firmaavtaler uten at du forstår det. Phonect framstår som et svindelforetak, der selger er desperat etter å få til salg og bruker alle midler. Selger gir ufullstendige opplysninger om avtalen og presser på for å få deg til å bekrefte avtalen over telefon umiddelbart. Phonect tjener nok penger på å lure mennesker.

Svar fra Phonect
12.03.2020 20.58
Hei Lasse, Takk for din tilbakemelding. Det er kjedelig å se at du opplever oss sånn, da vi ikke har noen intensjon om å lure våre kunder. Jeg ser du har en aktiv sak hos oss, og du vil derfor få videre oppfølging via denne.
Frustrert-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"De er useriøse og har elendig service"

De er useriøse og har elendig service. Har ingenting godt å si om dette «selskapet». De har lurt meg for penger og mener vår muntlige avtale ikke gjelder fordi de har slettet den. Hold dere langt unna!! Ha all kontakt skriftlig, ikke ring de. De lover det ene og det andre, etterpå har de ikke snakket med deg. Jeg har blitt skikkelig lurt, aldri mer! Aldri opplevd lignende, noen gang!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ble feil informert"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av en selger for 10 min siden som oppga seg å vere fra Telenor, spurte 3 ganger. Ønsker å trekke meg fra avtalen ellers går jeg videre med saken.

Svar fra Phonect
09.03.2020 12.09
Hei Roar, takk for din tilbakemelding. Det er kjedelig å høre at du føler deg lurt. Dersom selgeren har utgitt seg for å være fra Telenor så er dette et brudd på våre retningslinjer og rutiner. Jeg ser du har sendt inn en sak til oss, og jeg har fått en kollega til å se på denne snarest.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Unngå dette selskapet!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Rekrutterer kunder på falske premisser gjennom telefonsalg. Katastrofal kundebehandling. Opererer med bindingstid uten at det gir noen som helst fordeler. Unngå dette selskapet!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fremoverlent"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fleksible på endringer underveis. Ser behovet for bruker og føler ikke det skal leveres utover dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Blir som mange oppringt av selger som gjør opptak av samtalen..."
1 syns denne omtalen er nyttig

Blir som mange oppringt av selger som gjør opptak av samtalen og bekrefter flere ganger at det ikke er binding. Men i ettertid har jeg 24mnd binding med kr3000 eks mva for og avslutte avtalen. Når jeg forsøker og bytte avtale får jeg beskjed om at lydopptak er slettet etter 3mnd. Og at det er mitt ansvar og ta kontakt før dette. (Hvordan skal en vite dette?) Svindel

Svar fra Phonect
09.03.2020 11.59
Hei Chister, Takk for din tilbakemelding. Det er kjedelig å høre at du føler deg lurt.Opptak av samtaler er regulert av personvernlovgivningen, slik at disse må slettes etter tre måneder slik du har fått opplyst av vår support. Etter dette tidspunktet på eventuelle klager behandles etter dokumentasjon som er tilgjengelig skriftlig.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Svindel på høyt plan!!!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble kontaktet av selger og fikk god pris og gode vilkår. Ble fortalt det var 2 måneders oppsigelsestid. Bestilte abonnement til meg og barna og fikk faktura på 3 måneder i forskudd?? Dette hadde de «glemt» å opplyse om. Ville benytte angrefrist, men blir da opplyst om at dette ikke gjelder for bedriftsabonnement og at jeg har bundet meg for 24 måneder!!! Snakk om svindel og feilinformasjon!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Unngår"
2 syns denne omtalen er nyttig

Noen måneder fikk jeg bare inkassovarsel siden de hadde ikke sendt ut opprinnelige regninger. Innrømmet de hadde en feil i systemet men ingen kompensasjon Dyrt. Alt var eks. MVA 25% som var ikke nevnte fra selgeren. Betalt ca. 500 pr måned ekstra over vanlig regning. Må fikse regning systemet.

Svar fra Phonect
12.03.2020 20.56
Hei Pete, Takk for din tilbakemelding. Jeg ser du har fått tilbakemelding angående dette. Men dersom du ønsker så vil jeg gjerne se på dette sammen med deg. Ta gjerne kontakt på mobil@phonect.no med bytt.no i emnefeltet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Mye rot og tull"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter at jeg fant ut at det var dyrere enn lovet, priser uten mva og gebyrer, ble jeg lovet oppsigelse på 3 mnd. Har nå gått tilbake til Telenor, men de fortsetter med å sende krav allikevel om kravet og eposten om oppsigelse blir sendt tilbake til dem. Skjønner ikke dett.

Burgermann
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
"IP telefoni forenkler hverdagen"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vi bruker dette på legekontor med full integrasjon til pc daglig. Stort sett mye bedre enn tidligere løsning vi har hatt. Det har vært enkelte utfordringer en sjelden gang, stort sett software/windows relaterte som går løse forholdsvis greit.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
"Selger later som han ringer fra den operatøren du allerede har..."
1 syns denne omtalen er nyttig

Svindel. Selger later som han ringer fra den operatøren du allerede har og vil gi deg et bedre tilbud. Han oppgir hva du betaler med det abonnementet du har fra før og hvordan forbruket ditt har vært. Det er ren løgn. Han har ikke tilgang til slike opplysninger fra andre leverandører.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindel og lureri"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skulle bytte abonnement til Phonect rundt 13.jan 2020. I slutten av desember fikk jeg en dårlig følelse, og valgte i god tid å ta kontakt for å trekke meg. Jeg hadde på dette tidspunkt ikke mottatt noe SIM-kort, og det var viktig for meg å få annullert dette slik at jeg ikke fikk noe brudd i det abonnementet jeg allerede hadde, og at det heller ikke skulle koste meg noe. De garantert også for at det ikke var noen binding eller bruddkostnader, selv om det stod det. Den gjaldt kun for bedrifter og ikke privatpersoner i følge kundebehandler. Ringte som sagt i god tid og forklarte. Kundebehandler forsto, og skulle annullere tenkt abonnement. Jeg presiserte at abonnement ikke måtte starte opp, og han bekreftet dette, og presiserte at dette ikke skulle koste meg noen ting uansett. I januar står jeg likevel plutselig uten telefon som virker. Mitt gamle abonnement er avsluttet. Jeg ringer til Phonect for å høre hva dette er, men får ingen forklaring på det. Kundebehandler skal umiddelbart stanse det og samtidig ta kontakt med Talkmore og få de til å gjenopprette abonnement der umiddelbart. Dette blir ikke gjort, og jeg må selv ordne dette dagen etter. I samme samtale bekrefter han igjen at det ikke skal koste meg noen verdens ting, slik jeg er lovet. Nå i februar får jeg plutselig en regning på 2mnd pga bindingstid, på et abonnement som de ALDRI skulle ha startet! Jeg avsluttet det i god tid før det i det hele tatt skulle ha begynt, av denne enkle grunn. Dette er og var Phonect sin hele og fulle tabbe. Jeg har allerede betalt ift to døgn uten mobil og det som det medfører av utfordringer i en jobbhverdag. Samt masse styr for å i gang det abonnementet som aldri skulle vært sagt opp. Jeg ønsker ikke å betale for dette, og syns det er langt over grensen til urimelighet at jeg skal betale for Phonects feil. Hadde det vært snakk om å betale bindingstid, så hadde man jo selvfølgelig hatt abonnementet i de to mnd det gjaldt for. Spurte etter opptak/logg av samtalen slik at de selv kan høre hva kundebehandlerne sier, men det hadde de heller ikke. Inntil de ordner opp i dette, så er det det mest useriøse firmaet jeg har vært borte i. Hvordan de kan leve på å bedra folk kan jeg virkelig ikke forstå.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Tar betalt mer enn de skal ha, og lærer telefonselgerne sine å lyve"
2 syns denne omtalen er nyttig

De svindler folk! Tar betalt mer enn de skal ha, og lærer telefonselgerene sine å lyve, HOLD DERE UNNA!!!

Abdullah
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Svindel. Godtatt med 'Ja' til et tilbud via telefonsalg."
2 syns denne omtalen er nyttig

Godtatt med 'Ja' til et tilbud via telefonsalg. Og har aldri mottatt Simkort fra dem. Selv om sendte de en faktura etter en måned. Ringet kundeservice (verdens verste) og de nektet alt. Da ble det sendt en henvendelse til dem via mail for avtaleopphør med krav om kreditering. Neste måned sendte de en ny faktura og inkasso på den gamle. Nå er det så mange fakturaer og inkassosaker. Dette er bare et mareritt. Svindel svindel. Gir aldri opp og får ingen krone. Tar det til domstolen. Takk :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Lureri med binding!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna denne mobiloperatøren! Da selger ga oss tilbud ble det ikke sagt noe om bindingstid og bruddgebyr! Så da vi fant ut at vi hadde for lite data og ekstra datapakkene deres var svin dyre, flyttet vi operatør. Noen uker etter kom regninga med bruddgebyr, selvfølgelig etter at angreretten hos de nye hadde gått ut. Rett og slett lurt av selger. Skulle nok ha lest vilkårene bedre!

Steinar S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fornøyd kunde"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ser at stort sett lite fornøyde kunder som legger inn anmeldelser. Jeg er fornøyd. Jeg ble oppringt av selger med det han mente var et godt tilbud. Jeg sammenliknet med det Telenor tok for tilsvarende abonnement. Phonect var billigst. SIM kort mottatt og alt fungerer som det skal. Fikk første faktura. Her måtte jeg betale for flere måneder. Fikk ikke det helt med meg, men med det jeg sparer er det ok

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Svindel å lureri"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble kontaktet av en veldig uryddig/uklar/useriøs selger som utga seg for å ringe ifra en samarbeidspartner til Telenor kalt Phonect. Han sa faktisk at Telenor hadde gitt Phonect tillatelse til å ringe deres kunder å tilby dem abonnementer. Ren løgn fra A til Å..... Selger sa: Phonect tilbudte billigere skreddersydde abonnement for små å mellomstore bedrifter å pga de nye prisene på mobilabonnement i Norge ifra en gitt dato i år så kunne han tilby mye bedre avtaler enn hva Telenor hadde gitt oss per idag. Han tilbudte meg å Samboer en gitt månedssum på abonnement som var 20% billigere enn Telenor sitt tilbud, etter selger sitt utsagn. Jeg satt i bilen å kjørte, kunne derfor ikke dobbelsjekke priser å utsagn underveis.. Prøvde å etterspørre litt info å priser tilsendt på mail, men det ble glatt overhørt å bortforklart. Men når jeg prøvde å få oppklart uklarheter underveis så bortforklarte selger alt som det var ingenting å bekymre seg for. Det var 24mnd bindingstid, men jeg spurte om det kostet noe å avbryte abonnementet iløpet av dette tidsrommet uten ekstra kostnader. Det var ikke noe problem nei sa selger. Ren løgn igjen. Phonect var uansett billigere enn Telenor sitt abonnement, selv om jeg påpekte vi var tilknyttet Agrol rabattet per idag hos Telenor å at vi har veldig gode avtaler hos Telenor. Han maste å presset på per telefon at jeg måtte akseptere avtalen så fort som mulig per sms sånn at det ikke ble noe tull, jeg sa flere ganger jeg ville lese igjennom avtalen før jeg skulle akseptere den. Men nei selgeren fortsatte å bortforklare å mase, tilslutt svarte jeg Ja per sms. Selger utelot også å nevne at prisene var oppgitt eks mva.. Ser i ettertid at vilkår i avtalen ikke stemmer å at prisene er totalt feil også. Jeg har også datakort hos Telenor idag, dette utelot selger å inkludere i avtalen. Trolig for å få avtalen til å virke billigere enn den faktisk er. Har nå sendt henvendelser via mail til selgeren å Mobil@phonect.no Mistenker at jeg å samboer blir tvingt til å betale gebyr for noe vi ikke var klar over... å at vi ble lurt av skruppuløs telefonselger. Hold dere unna dette selskapet, selgerene jobber tydeligvis på provisjon å driter i om de lurer kundene trill irundt.. Skam dere Phonect.

Svar fra Phonect
04.02.2020 16.48
Hei, beklager at du har hatt du har hatt en dårlig opplevelse med noen som selger våre produkter. Basert på det du skriver her så er det ikke slik det skal være. Jeg ser du har en sak inne hos oss til behandling, og du vil få en tilbakemelding i denne.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Villedende tilbud. Ingen bindingstid, men bruddgebyr på tusenvis av kroner"
3 syns denne omtalen er nyttig

Villedende tilbud. Ingen bindingstid, men bruddgebyr på tusenvis av kroner. Etter oppsigelse, før effektuering, ble firma "truet" med et stort bruddgebyr. Etter utveksling av mail med kundeservice får vi sagt abonnementet uten bruddgebyrer. Dette forteller meg at til og med de som jobber forstår at det de driver med er svindel. Lykke til videre Phonect, dette lukter TV2 Hjelper deg.

Svar fra Phonect
04.02.2020 16.46
Hei Henning, Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Jeg kan ikke finne igjen noen lignende sak i våre systemer, men dersom du har blitt lovet at det ikke er noen avtaletid og du heller ikke har signert kontrakt med dette så har det nok skjedd en feil, som har dukket opp i etterkant under behandling av saken din slik at dette er grunnen til at gebyret er fjernet.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Telefoni avtale"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg vil på det sterkeste be folk som blir oppringt av selgere fra dette selskapet om og la seg lure, jeg vill kalle selskapet for SVINDEL. Jeg ble kontaktet pr telefon fra deres selger som sa att dei var billigst og dem var i forbindelse med Telenor, jeg gikk i fella og sa ok. Senere ønsket jeg og kanselere hele greia pga. store problemer og komme i kontakt med dem, dette etter og ja kontaktet Telenor som forteller att der er ingen forbindelse Telenor, Phonect, kun att dem leier linje. Og snakke med phonect om kansellering er er lite interessant for dem og en a en brysk tone kommer. Selger innrømmer att jeg kunne ha blitt lurt men mener det ikke gjør noe så lenge dem er billigere. Så for og avslutte noe som ikke er satt ut i live så er det og betale avbrudd. Så pass dere folkens og ikke la dere lure om dere blir kontaktet av Phonect

Svar fra Phonect
04.02.2020 16.28
Hei Atle, Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Basert på det du skriver så ønsker vi å ta en nærmere titt på denne saken, men vi kan ikke umiddelbart finne noe på ditt navn. Send oss derfor gjerne en henvendelse med ditt firmanavn til mobil@phonect.no og sett bytt.no i emnefeltet.
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Unngå!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har erfart pågåeende og villedene selger som tilbyr mobilt bedriftsnett der en visstnok må overføre andre privatabbonement til Phonect selv om jeg tydelig forklarer at jeg kun trenger ett abonnement der innkomne anrop skal settes direkte over til privatabonnement. Selger holder tilbake informasjon om stort gebyr for å avslutte kundeforhold da de opererer med ulike definisjoner på avtaletid/oppsigelsestid der de framhever kr 0,- med stor skrift og "gjemmer" kr 3.000,- pr telefonnummer i annet dokument med liten skrift. Kunnskapsløse kundebehandlere som flere ganger må kontakte "sjefen" før de kan gi klare svar, og har dessuten lang responstid. Jeg har sendt melding om at portering ikke er ønskelig. Dersom de likevel går til det skritt å gjennomføre igangsetting av abonnement og gjennomføre portering og/eller krever gebyr for å avslutte, har jeg straks en sak å forfølge.

Svar fra Phonect
04.02.2020 16.27
Hei Odin, Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. det er ikke slik det skal være. Basert på det du skriver så ønsker vi å se nærmere på flere deler av denne saken, men vi kan ikke umiddelbart finne noe i våre systemer. Vi hadde derfor satt pris på om du kunne sendt oss en e-post med ditt firmanavn eller saksnummer til mobil@phonect.no med bytt.no i emnefeltet.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice og dyr oppsigelse.."
1 syns denne omtalen er nyttig

Hold dere langt unna phonect! Opererer uten bindingstid men kjører oppsigelsestid noe de ikke informerer om å ingen annen operatør gjør! Ringer inn å veldig spydig å dårlig service

Svar fra Phonect
30.01.2020 17.46
Hei E, Beklager at du har opplevd dårlig service hos oss. Jeg har videreformidlet din kommentar angående dette internt. Når det gjelder oppsigelsestid så er dette standard på avtaler i bedriftsmarkedet. Vår oppsigelsestid er på inneværende + 2 måneder.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Angrer veldig!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg sier aldri ja til mobiloperatører med bindingstid, og ble derfor veldig overrasket da jeg ville bytte operatør, fordi jeg syntes Phonect var for dyre, og fikk en regning på 6000 kr i bruddgebyr for min sønn og meg. Dessverre hadde jeg ikke sjekket kontrakten, siden jeg trodde på selgeren da han sa at det ikke var bindingstid. Bruddgebyret blir heller ikke minsket, selv om halvparten av bindingstiden nå er gått. De sender månedsgebyr flere måneder i forveien og forbruk i etterkant, slik at det er veldig vanskelig å få oversikt over forbruket. En måned fikk vi en regning på over 23.000, som selvsagt var feil, som de siden sendte kreditnota på. Mye rot, dyrt, og ikke en smart måte å tvinge kundene til å bli på!

Svar fra Phonect
04.02.2020 16.24
Hei, Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Slik skal det ikke være.
Å fakturere faste avgifter på forskudd og forbruk på etterskudd er standard hos de fleste leverandører av telefonitjenester og gjøres for at deres kundeforhold skal være ajour regnskapsmessig
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR