Meny

Phonect omtaler og erfaringer

2,3/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Verdi for pengene
Dårlig
20
av 30 innen
mobilselskap
27%
anbefaler
Phonect
Filtrer omtaler
16
3
1
1
50
Sorter omtaler etter
Viser av 71 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Phonect?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekning
"Funksjonelt og god dekning"

Phonect leverer det produktet jeg trenger for å fungere i hverdagen. Et umerket sentralbord. Lett å sette over telefoner. Lett å sende sms og gir et oversiktlig bilde av de ansattes tilgjengelighet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Billig, oversiktlig og veldig god dekning"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er veldig fornøyd med både abonnementet, dekningen, kundebehandlingen og spesielt fornøyd med prisen. Nå betaler jeg halve prisen av hva jeg betalte hos Telenor, og har eksakt samme dekning, kvalitet og opplevelse. Savner data-roll over bare og ringepakker utenfor EU :-)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Lureri med binding"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble lovet billigere abonnement enn vi hadde. Slik gikk det ikke. Ingen bindingstid var innsalger, men gjett hva som kom i posten denne uka ; Brudd. 3000.- x 2. Vil be om kopi av avtalen hvor dette er skrevet under på. Står i reklamen på nettet nå; ingen binding. Står Phonect på disse kravene blir det forliksrådet. Styr unna

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Lureri"
3 syns denne omtalen er nyttig

Meget lite tilfreds, fakturerer på forhånd, sender inkasso på regning som ikke er mottat før, bare åpent i arbeidstid, dyrt å kjøpe ekstra data hvis en går tom. Var såpass i tvil om å prøve dette at jeg godtok ingen form for binding hvis jeg skulle bli kunde, likevel påstår de at jeg har 3 måneders oppsigelsestid tid når jeg sier opp. Mitt råd: styr unna

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Styr unna, useriøst"
6 syns denne omtalen er nyttig

Selger ringte pratet fort,hørtes som han var fra Telenor og skulle selge abonnementene nevnte ikke at det var noen bindingstid på abonnementene(24 mnd), og at det skulle være på firmaet, oppga priser uten mva. Ga beskjed flere ganger til selger at han måtte annullere ordren, men fikk regning på 4700,- som jeg måtte betale... Dette ble en dyr spas for meg. SÅ STYR UNNA DETTE. Ønsker å få tilbake pengan mine....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Hold dere unna"
7 syns denne omtalen er nyttig

Føler meg lurt inn i et selskap som sender inkassovarsel på et beløp som ikke er spesifisert uten at jeg har mottatt noen faktura tidligere.

Svar fra Phonect
07.11.2019 12.27
Hei Jan,
Et inkassovarsel er en purring, slik at her høres det ut som du dessverre ikke har mottatt den originale fakturaen. Du vil alltid kunne finne en kopi av denne på min phonect, men send meg en mail til mobil@phonect.no og sett bytt.no i emnefeltet så skal vi få løst opp i dette ganske raskt, og samtidig få utsatt fakturaen hvis det skulle være nødvendig.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Ingenting å klage på"
6 syns denne omtalen er nyttig

Ser at mange klager på Phonect og vil bare si at jeg ikke kjenner meg igjen i det som skrives her. Jeg er kjempefornøyd - både med pris og kundebehandling. Det eneste jeg savner, er muligheten til å kjøpe billig mobil gjennom avtalen.

Svar fra Phonect
31.10.2019 10.16
Hei Gunn, Takk for din tilbakemelding. Jeg bringer de videre til avdelingene det gjelder. Vi har som du sier ikke noen rabattert avtale på mobiltelefoner per i dag, men vi ser stadig på nye tjenester å tilby våre kunder slik at det er mulig dette vil komme i fremtiden.
Kristin G
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Ha tunga rett i munnen😳"
7 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av en meget pågående selger som utgav seg for å være fra Telenor. Ble lovet gull og grønne skoger dersom jeg gikk over til firmaavtale, og "avtalen" hørtes grei ut. Ved nærmere undersøkelser kom det frem at avtalen både var dårlig og svært bindende, samt at han ikke ringte fra Telenor.. Takk og lov signerte jeg ikke!!

Svar fra Phonect
31.10.2019 09.35
Hei Kristin, Takk for din tilbakemelding. Beklager at du følte vår selger var pågående og ga uriktig informasjon. Vi gjør i disse dager flere tiltak for å sørge for at dette ikke skal forekomme. Dersom du skulle oppleve å bli oppringt igjen så kan vi fjerne deg fra ringelistene. Send oss i såfall en e-post til mobil@phonect.no med nummeret du blir oppring på samt ditt firmanavn/organisasjonsnummer.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Enkelt, konkurransedyktig, god dekning"
5 syns denne omtalen er nyttig

Phonect har god dekning, det aller viktigste for oss som ferdes ut på øyer og andre steder hvor det er lite utbygd. Prisene er konkurransedyktige med mye data til en lav pris. Kundeservise er rask og effektiv, enkel å nå.

Sigurd O. H. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Det serveres en usannhet på hva en vil tjene på et abonnement, men det er løgn"
8 syns denne omtalen er nyttig

Det var en selger som påstod at jeg skulle tjene ca 200 kr måneden med å gå over til Phonect, det var jo mere enn jeg betalte for abonnementet hos Telenor og Phonect skulle ha 199 kr +mva. Selger som ringte gav inntrykk av at det var et selskap i Telenor-systemet. Dette ser absolutt ut som svindel.

Svar fra Phonect
25.10.2019 09.48
Hei Sigurd, Her høres det dessverre ut som du har blitt lovet mer enn vi kan holde. Jeg ser gjerne på dette sammen med deg for å se om vi kan rette opp i dette. Jeg kan ikke umiddelbart finne deg i systemet, men dersom du sender oss en e-post til mobil@phonect.no og setter bytt.no i emnefeltet så tar vi det derfra.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Svært bra"
8 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har aldri hatt noen problemer med Phonect. Prisene har vært bra og det har vært svært enkelt å endre på abonnementet ut fra mitt behov. Jeg fikk også skriftlig bekreftelse på at jeg ikke har noen bindingstid.

Aktivmobilkunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elending kundeoppfølgning og kundeservice"
6 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde i ett år. Det startet med at Phonect glemte å si opp mitt gamle abonnement. Jeg kontaktet dem for 12 dager siden for å si opp men ble da lovet et godt tilbud som jeg skulle få samme dag eller ila helgen. Det er nå gått 10 dager siden og jeg ringte igjen idag. Kundebehandler ble indignert og sa jeg ikke kunne "true" med oppsigelse da jeg ba om at de måtte ringe idag ellers sa jeg opp abonnementet. Jeg som kunde skal da ikke behøve å kontakte dem 3 ganger. De opererer med lang besvarelse på kundehenvendelser. Dette er nok det selskapet jeg har vært minst fornøyd med som mobilabonnent i 30 år. Bedre priser og bedre kundeservice er nøkkelord til forbedring.

Svar fra Phonect
21.10.2019 14.53
Hei, Beklager opplevelsen du har hatt med vår kundeservice. Du har helt rett i at slik skal det selvfølgelig ikke være. Jeg vil gjerne se på dette sammen med deg. Hvis du kan sende oss en e-post til mobil@phonect.no og sette bytt.no i emnefeltet så tar vi det derfra.
Glenn O. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Kjeltringer"
7 syns denne omtalen er nyttig

Jeg kjøpte ett abonnement av selger hos Phonect som skulle være på 5GB men fikk etter det kundesenteret sier bare en. Det er nå krangel, men jeg har dette på mail. Det blir spennende å se om jeg får noen tilbakemelding.

Svar fra Phonect
21.10.2019 14.52
Hei Glenn, beklager at du ikke har fått det du har bestilt. Jeg ser du har vært i kontakt med en av mine kollegaer på kundesenteret som ordnet opp i dette problemet som skyldtes en tastefeil. Dersom du skulle trenge hjelp med noe annet er det bare å kontakte oss på mobil@phonect.no eller ved å ringe 21677000
Ingunn H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Mobilselskapet frå helvete"
8 syns denne omtalen er nyttig

Gav seg ut for å være underselskap av Telenor. Skjønte at det var noe rart da regning kom fra både Phone Connect/Phonect og Telenor. Etter hvert fann jeg ut at det beste var å bytte tilbake til Telenor. De skulle ordne overgangen (11.6.2019). At det var 2 års bindingstid var aldri forespeila meg, ingen underskrift var gitt. Men 2.10.2019 tikka det inn en e-post med krav om innbetaling av 3856,25 kr for 2 års bindingstid. Jeg har prøva å kommunisere, og få ett menneske i tale om saken, svaret var bare "vent på e-post". Den kom nå i dag kl 14.37, sannsynligvis minutt før sjappa stengte! Viss jeg ville unngå ytterligere 3000 kr, var det best å betale straks! Jeg skal i allefall få ettergått saken for at andre evt. skal slippe.......

Svar fra Phonect
18.10.2019 08.31
Hei Ingunn, det er kjedelig å høre at du opplever din avtale med oss slik.
Jeg har sett over kundeforholdet ditt og vi kjenner oss ikke igjen i det du skriver. Send oss gjerne en e-post til mobil@phonect.no og sett bytt.no i emnefeltet så kan vi gjerne hjelpe deg å få oppklart dette.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Forferdelig selskap! Selger solgte inn et billig abonnement uten binding"
8 syns denne omtalen er nyttig

Selger solgte inn et billig abonnement uten binding! Nevnte ikke 2 mnd forhåndsfakturering, nevnte ikke at dette var bedriftsabonnement, derav også ikke priser som var uten MVA, ved porteringsdato var ikke abonnementet klart. Ved oppsigelse var det 1 mnd oppsigelse + 3 mnd AVTALETID (Nytt ord for binding?) Ingen gehør fra kundeservice om forståelse for hvilke misforståelser selger har påført og henviser bare til at jeg ha godtatt vilkår... Styr unna!

Svar fra Phonect
18.10.2019 08.30
Hei Mario,
Beklager hvis du føler du ikke har fått god nok informasjon. Informasjonen du savner skal bli informert om enten i samtalen eller i vilkårene du får tilsendt sammen med bestillingen. Men vi ser hele tiden på å gjøre denne informasjonen enda tydeligere og gjør endringer der det er behov.
Jan E. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Selgere som er aggressive, lyver som bare det"
5 syns denne omtalen er nyttig

Selgere som er aggressive, lyver som bare det. Regninger, kommer før du har tatt noe i bruk og sagt opp avtale og returnert simkortene. Gleder meg til forliksrådet. Har samtaleopptak av selgere. Phonect skal få en pen advokatregning.

Svar fra Phonect
17.10.2019 13.16
Hei Jan,

Beklager hvis du har opplevd vår selger som aggresiv, slik skal det ikke være. Jeg kan ikke se noen saker i vårt system som omhandler det du beskriver, men hvis dette ikke stemmer og du ønsker at jeg tar en titt på saken send oss gjerne en e-post til mobil@phonect.no og sett bytt.no i emnefeltet samtidig som du legger ved ditt firmanavn så tar vi det derfra.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bare lyging og svindel"
6 syns denne omtalen er nyttig

Ingen ting som selgeren fortalte stemmer, bare svindel heile tiden. Rekninger som kom først var på 1510 kr og dei lovde og ordne opp med den gamle operatøren men der kom det ei rekning på 4854kr. Så phonect er ren svindel hold av stand fra dei.

Svar fra Phonect
15.10.2019 10.30
Hei Frank, beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med oss og ikke har fått det du har blitt forespeilet. Jeg vil gjerne se på dette sammen med deg men har ikke klart å finne noen sak hos oss som ligner på denne. Send meg gjerne en e-post til mobil@phonect.no og sett bytt.no i emnefeltet, så tar vi det derfra.
Øystein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
"Abonnement"
7 syns denne omtalen er nyttig

Ingen abonnement men regninger på 11000 kr på brutt abonnement, 3 nummer, ett nummer er ikke brukt på flere år. Venter på og bli innkalt til forliksrådet. Men er ikke nervøs for jeg skjønner ikke hva sal de har..

Svar fra Phonect
11.10.2019 13.29
Hei Øystein, beklager hvis du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Jeg har ikke klart å finne noen sak som ligner på det du skriver i vårt system. Dersom du ønsker jeg skal se på den for deg, så send oss gjerne en e-post til mobil@phonect.no og sett bytt.no i emnefeltet, og legg ved ditt firmanavn eller kundenummer.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Min erfaring"
8 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd med Phonect, brukt de i 6 måneder nå og ingen problemer. Dekningen er knall og prisen er rimelig.

Svar fra Phonect
11.10.2019 13.29
Hei Alex, Takk for hyggelig tilbakemelding. Godt å høre at du er fornøyd.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Utmerket service"
12 syns denne omtalen er nyttig

Phonect har gode løsninger, er brukervennlig og har enkel "min side". Vi opplever god personlig service og kan forholde oss til èn person med alle spørsmål. Det gjør kundeforholdet enkelt.

Svar fra Phonect
11.10.2019 13.29
Hei Anne, takk for hyggelig tilbakemelding. Godt å høre at du er fornøyd.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Phonect"
3 syns denne omtalen er nyttig

Selger sa, ja du får data rollover, Skjer ikke. Forehåndsfakturering ble aldri nevnt. Du får bedre dekning sa, vi bruker Telenor. Jøss. 3g og 4g data! Hadde LTE hos Ice.. Dårlig dekning i utlandet. En av kundekonsulenter har lagt på samtale uten å hjelpe. Sa ikke hadet engang.. ringte ikke opp!... Min mening: Det var dårlig valg. Kommer nok å si opp.

Svar fra Phonect
03.10.2019 15.50
Hei Patrick, beklager at du føler du ikke fikk god nok informasjon om forhåndsfakturering, vi jobber i disse dager med å forbedre vår kommunikasjon på dette feltet. Når det gjelder dekning i utlandet er dette ikke noe vi styrer, men jeg vil gjerne se på utfordringene du opplever sammen med deg. Send meg gjerne en e-post til mobil@phonect.no med bytt.no i emnefeltet så tar vi det derfra.
Ola E. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fikk 10GB surf og mobilabo til avtalt pris kr. 299,-"
16 syns denne omtalen er nyttig

Intet å klage på. Appen på mobilen fungerer ok og Telenor sitt 4G nett er som det skal være. :-) Vurderer nå mobil router fra Phonect for mitt ADSL hjemme abo fra NextGenTel som har gått amok på sin pris på en dårlig kobberlinje.

Svar fra Phonect
07.10.2019 17.11
Hei Ola, tusen takk for en hyggelig tilbakemelding. Vi er glad for at du er fornøyd! Vi selger dessverre ikke routere, men vi tilbyr abonnement for mobilt bredbånd til din bedrift i mange størrelser til en like god pris som du har på mobil.
Nils O. P
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ikke dette jeg ble lovet av selger"
5 syns denne omtalen er nyttig

Da jeg tegnet avtalen med Phonect sa selger at oppsigelsestiden var på 1 mnd. Jeg har kun 1 GB og ser at fakturaene kun øker fra den ene måneden til den neste, snittet på 5 mnd har økt drastisk. Jeg sendte oppsigelsen i dag. Jeg advarer bare andre mot dette selskapet. Jeg sa at andre selskap ga opptil 5 GB og fri samtale og SMS for samme pakke. Dette er ikke det jeg ble lovet av selger.

Kristoffer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
"Pågående og frekk telefonselger"
3 syns denne omtalen er nyttig

Pågående og frekk telefonselger. Blir oppringt til stadighet. Blokkerer nummeret de ringer fra etter jeg har sagt ifra at jeg ikke er interessert, men de fortsetter å ringe fra andre nummer.

Svar fra Phonect
03.10.2019 15.50
Hei Kristoffer, beklager opplevelsen du har hatt med våre selgere. Dersom du ønsker kan vi fjerne deg fra våre ringelister. Send oss i såfall en e-post til mobil@phonect.no, sett bytt.no i emnefeltet, og legg ved ditt firmanavn samt nummeret du blir oppringt på.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Rent bedrag!"
7 syns denne omtalen er nyttig

Gir seg ut for å være Telenor og får deg til å akseptere på direkten uten at du har lest avtalebetingelser. Ingen angrefrist fordi de lager firmaavtaler uten at du forstår det. Koster skjorta før du er ute av det.

Svar fra Phonect
04.10.2019 08.19
Beklager at du opplever informasjonen vår som feil. Vi er et selvstendig selskap med lang fartstid og eneste koblingen vi har til Telenor er at vi leier plass i deres nettverk og dermed har samme, gode dekning.
Vi jobber i disse dager med å forenkle og forbedre vår kommunikasjon og informasjon. Jeg tar derfor med tilbakemeldingene dine videre i dette arbeidet.
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR