Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Phonect
1.9
152 verifiserte omtaler
Phonect er nå Unifon
Phonect sin virksomhet og kunder er overtatt av Unifon. Klikk her for å lese omtaler om Unifon.

Phonect omtaler og erfaringer

Ingen trend

Phonect har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.9
Dårlig
152 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#21
Forferdelig
Phonect er rangert
#21 av 22 mobilselskaper
20%
Dårlig
20% anbefaler Phonect
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 152 omtaler om Phonect

FILTRER OMTALER
25
6
2
2
117
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Dårlig kundeservice og dyr oppsigelse..

Omtale av  E

Hold dere langt unna phonect! Opererer uten bindingstid men kjører oppsigelsestid noe de ikke informerer om å ingen annen operatør gjør! Ringer inn å veldig spydig å dårlig service

Svar fra Phonect
30.01.2020 17:46

Hei E, Beklager at du har opplevd dårlig service hos oss. Jeg har videreformidlet din kommentar angående dette internt. Når det gjelder oppsigelsestid så er dette standard på avtaler i bedriftsmarkedet. Vår oppsigelsestid er på inneværende + 2 måneder.

Nyttig (2)

Angrer veldig!

Omtale av  Oppgitt

Jeg sier aldri ja til mobiloperatører med bindingstid, og ble derfor veldig overrasket da jeg ville bytte operatør, fordi jeg syntes Phonect var for dyre, og fikk en regning på 6000 kr i bruddgebyr for min sønn og meg. Dessverre hadde jeg ikke sjekket kontrakten, siden jeg trodde på selgeren da han sa at det ikke var bindingstid. Bruddgebyret blir heller ikke minsket, selv om halvparten av bindingstiden nå er gått. De sender månedsgebyr flere måneder i forveien og forbruk i etterkant, slik at det er veldig vanskelig å få oversikt over forbruket. En måned fikk vi en regning på over 23.000, som selvsagt var feil, som de siden sendte kreditnota på. Mye rot, dyrt, og ikke en smart måte å tvinge kundene til å bli på!

Svar fra Phonect
04.02.2020 16:24

Hei, Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Slik skal det ikke være. Å fakturere faste avgifter på forskudd og forbruk på etterskudd er standard hos de fleste leverandører av telefonitjenester og gjøres for at deres kundeforhold skal være ajour regnskapsmessig

Nyttig (1)

Bruker ikke phonect men må fortsatt betale. Hele greia er "scam"

Omtale av  Benjamin Y. K

Jeg spør om det er bindingstid til telefonselgeren hvor da han svarer at det ikke er noe bindingstid. Sannheten er at det er 6 mnd bindingstid/oppsigelsestid som betyr akkurat det samme for oss som betaler. Selgeren sier heller ingen ting om forehåndsbetaling på 3 mnd og etterpå får du en ny faktura som gjelder 2 neste mnd altså 5 mnd på forskudd. Per idag bruker jeg ikke phonect men må allikevel betale fordi de klarte å lure meg.

Svar fra Phonect
13.01.2020 15:06

Hei Benjamin, det er kjedelig å høre at du føler deg lurt. Det stemmer at vi tidligere hadde en oppsigelsestid på inneværende + 6 måneder på avtaler uten bindingstid. Etter tilbakemeldinger fra våre kunder er denne nå endret til inneværende + 2 måneder.

Nyttig (2)

Værste kundeopplevelse jeg har noensinne hatt

Omtale av  Solvei S

Kanskje jeg kunne ha vært fornøyd om jeg hadde fått nok informasjon om hele pakka på forhånd. Det er ingenting egentlig galt med prisen om man er bevisst på det. Men det er utrolig skummelt å oppdage at man har godtatt noe man overhodet ikke ville gjort bevisst. Kundeservice gjennom det hele har føltes truende istedenfor hjelpsom. Jeg ble ringt 31.05.19 og var skeptisk og spurte selgeren grundig om hva et bedriftsabonnement betydde. Jeg er student og har enkeltpersonforetak som musikker. Jeg erklærte til selgeren at jeg kan ingenting om bedriftsabonnement og spurte om hvordan det sammenlignet med privatabonnement. Han sa det var helt likt privatabonnement men med bedre service. Vi ble enig om et tilbud på 159 NOK i måneden for 1 GB, han sendte meg epost og insisterte at jeg takket ja til tilbudet mens han var fortsatt på telefonen. Det som ikke ble nevnt var at prisen ikke inkluderte 25 % mva, de første 3 månedene er forhåndsfakurert, det er administrasjons gebyr hver faktura på 29 NOK, og 2 års bindingstid med 3000 (+25% mva) bruddgebyr. 1,5 måneder service på verdi av 300 NOK har blitt til krav som overgår 6000 NOK og en sak som snart går mot Forliksrådet. Ikke på grunn av prisene, men på grunn av den ekle måten de driver anbefaler jeg sterkt at alle styrer unna Phonect.

Nyttig (4)

Ikke fornøyd med kundeservice og fakturering

Omtale av  Lisa

Jeg ønsket å enkelt kunne se fakturahistorikken min fordi jeg stusset over høyere fakturaer enn jeg skulle ha fått, og det ble vanskeligere enn jeg hadde sett for meg. Jeg forventer å kunne enkelt gå inn og sjekke, og kontaktet derfor kundeservice uten å få tilfredsstillende svar. Tre uker senere får jeg en mail om at jo da jeg kan få fakturahistorikk til kr 49 per faktura!!! Hva er dette for noe?

Svar fra Phonect
04.02.2020 16:25

Hei Lisa, her høres det ut som det kanskje kan ha vært en misforståelse. Det stemmer at dersom vi skal sende ut fakturakopier manuelt fra kundeservice så har dette en kostnad, Administrator for bedriften skal kunne hente ut fakturakopier på min phonect konstnadsfritt. Dersom du ikke har tilgang til dette, send oss gjerne en mail med bytt.no i emnefeltet så skal vi sørge for at dere får de korrekte tilgangene.

Nyttig (3)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Scammers

Omtale av  Laurynas

Bad customer service. Bills are way too big, you have to pay in advance. Avoid this company or you will be tricked.

Nyttig (3)

Meget dårlige erfaringer

Omtale av  So65

Etter å ha sagt opp avtalen skriftlig så har jeg ikke fått en bekreftelse fra Phonect på avsluttet kundeforhold etter 2 mnd oppsigelsestid. Når Phonect tillater seg å sende faktura for videre bruk etter oppsigelsestiden så forstår man at man sitter i et klister. Beregning av databruk er også tvilsomt ! STYR UNNA !

Svar fra Phonect
19.12.2019 14:47

Hei, Dersom du har mottatt faktura på faste avgifter utover oppsigelsestiden din så høres det ut som det har skjedd noe feil. Send oss en e-post til [email protected] med bytt.no i emnefeltet, så skal jeg sjekke opp for deg.

Nyttig (3)

Styr unna!

Omtale av  Espen

Styr langt unna! Her blir man lurt og flådd. Fakturering som ikke hører hjemme noen plass, useriøse kundebehandlere som tydelig har en «mal» framfor seg.

Svar fra Phonect
20.12.2019 10:46

Hei Espen. Det er kjedelig å høre at du føler deg lurt. Vi forsøker å ha konkurransedyktige priser på både abonnement og tilleggstjenester. Dersom du ønsker at vi tar en titt på fakturaen din så send oss gjerne en e-post til [email protected] med bytt.no i emnefeltet.

Nyttig (3)

Data rollover

Omtale av  Adem V

Er egentlig fornøyd med phonect, det eneste jeg savner er data rollover.

Nyttig (0)

Fantastisk imøtekommende bedriftsrådgiver

Omtale av  Tove

Veldig hyggelig og hjelpsom rådgiver. Gjør alt for kundene

Nyttig (4)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Elendig kundeservice

Omtale av  Bjørn

Forferdelig skuffet over dette selskapet som lover og lover å fikse ting, ringe tilbake men ikke en dritt skjer

Svar fra Phonect
12.12.2019 15:46

Hei Bjørn, Beklager at du opplever feil på våre tjenester som ikke blir løst. Dette vil jeg gjerne se på sammen med deg. Hvis du kan sende en e-post til [email protected] med bytt.no i emnefeltet så tar vi det derfra.

Nyttig (1)

Selger gir seg ut for å være fra Telenor

Omtale av  Tor

Ble oppringt fra selger, og trodde denne var fra Telenor. Ble lovet billigere mobil, og prisen jeg fikk oppgitt var uten moms. Dette gjorde at jeg jeg "hoppet på" dette tilbudet, men fant ut etter dette at de har en oppsigelsestid på 2 år.

Nyttig (3)

Lureri

Omtale av  Ove

Fikk meg til å tro at jeg snakket med Telenor. Blir kvalm av dette. STYR UNNA dette firmaet.

Nyttig (1)

Frekke selger

Omtale av  Petterpotet

Ekstremt frekke selgere, og dårlig kundeservice. Alle burde holde seg unna!

Nyttig (1)

Styr unna!

Omtale av  Lilli

Selgerne gir inntrykket av at de ringer fra Telenor, lokker med svært gode priser og at du får tildelt en kontaktperson å forholde deg til dersom det skal være noe. Det blir også presisert gjentatte ganger gjennom telefonsamtalen at det «ikke er noen bindingstid og at det bare er å si opp når man vil». Det som derimot ikke blir opplyst om er «oppsigelsestiden» på 3 mnd. Har ingenting å si for meg at dette ikke betegnes som bindingstid, så lenge jeg blir bundet til å betale for en tjeneste etter den ikke lengre verken er ønsket eller blir benyttet. Det føles som binding, samme hva de kaller det! Det er klart at dette skal opplyses om, og åpenbart noe som bevisst blir holdt tilbake av selgeren. Jeg hadde ikke inngått et abonnement hadde jeg vært klar over at det er 3 mnds binding aka «oppsigelsestid». Ser at dette blir klaget på gjentatte ganger, så skjønner ikke hvorfor praksisen ikke endres. Skjønner de ikke at kundene deres føler seg lurt når det blir tilbakeholdt vesentlig informasjon? Skal også nevnes at kontaktinfoen til kontaktpersonen jeg fikk tildelt ikke er gyldig. Og at kundeservice bruker dagevis på å besvare mail. Uærlig praksis og dårlig kundeservice! På tide å skjerpe seg! Styr unna!

Svar fra Phonect
12.12.2019 15:44

Hei Lilli, Jeg ser du har hatt en sak inne hos oss på dette, og at denne skal være løst av mine kollegaer. Dersom du skulle lure på noe annet er det bare å ta kontakt.

Nyttig (3)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Et merkelig opplegg

Omtale av  Oslo

Jeg er storfornøyd med selskapet, men jeg fikk plutselig en oppsigelse fra de uten grunn.. Har tatt kontakt med de på både telefon og mail men ingen kan svare på hva grunnen er.

Svar fra Phonect
10.12.2019 13:02

Hei, Dette skal vi gjerne se på sammen med deg. Send meg en e-post til [email protected] og sett bytt.no i emnefeltet så tar vi det derfra.

Nyttig (2)

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR