Meny
Phonect er nå Unifon
Phonect sin virksomhet og kunder er overtatt av Unifon. Klikk her for å lese omtaler om Unifon.

Phonect omtaler og erfaringer

1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Verdi for pengene
Dårlig
25
av 37 innen
mobilselskap
20%
anbefaler
Phonect

"Dårlig kundebehandling og endring av betingelser etter bestilling"

Omtale om Phonect skrevet av Sigmund O for 04.04.2020 13.17

Phonect har totalt 153 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Phonect?
Sigmund O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
"Dårlig kundebehandling og endring av betingelser etter bestilling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det tok nesten en måned å komme ut av en avtale der betingelsene for avtalen ble endret, og de ikke kunne levere det som ble tilbudt på telefonsalg. Tydelig at de skulle få flest mulig abonnenter før et oppkjøp, og at selger skulle ha sin provisjon. Styr unna telefonselgere fra Phonect!

Svar fra Phonect
23.04.2020 13.31
Hei Sigmund, takk for din tilbakemelding.
Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med oss, og for manglende informasjon fra en av de som selger våre produkter.
Jeg har sett over saken som ser ut til å være løst og vi vil ta hendelsen videre internt for kvalitetsikring i fremtiden.
Bytt.no
"Dårlig kundebehandling og endring av betingelser etter bestilling" skrev Sigmund O om Phonect

Har du en tilsvarende erfaring med Phonect?
Gjør som Sigmund O og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Phonect du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Useriøse, frekke, bevist luring/svindling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt forferdelige, de lyver, sier det ikke er bindingstid, men fortier om at det er 2 måneds oppsigelsestid, sier de ringer fra Telenor, ja rett og slett et fryktelig useriøst firma!!😡

Svar fra Phonect
04.04.2020 11.39
Hei, Takk for din tilbakemelding. Det er kjedelig å se at du føler deg lurt. Vi har ingen intensjon om å hverken lure eller svindle noen.
Oppsigelsestid er standard på tjenester i bedriftsmarkedet og står informert om i avtalen du får tilsendt.Dersom de som selger våre produkter har utgitt seg for å være fra Telenor er dette et brudd på våre retningslinjer og noe vi ønsker å følge opp, send oss derfor gjerne en e-post på dette til mobil@phonect.no og sett bytt i emnefeltet, legg også gjerne ved ditt firmanavn og ca når du ble oppringt.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Oppgir priser uten moms. Forlange +2 mnd abonnement ved oppsigelse. Sky dette firmaet"

Forlanger +2 mnd abonnement ved oppsigelse, oppgir priser uten moms 😫 glad eg bytta etter 3 veker

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Styr unna Phonect"
1 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna Phonect. De later som de er fra Telenor når de ringer. De lyver om bindingstid og oppsigelsestid. Når du får sim kort så funker de ikke.

Svar fra Phonect
04.04.2020 11.06
Hei Roger,
Dersom de som selger våre produkter har utgitt seg for å være fra telenor så er dette et brudd på våre retningslinjer og noe vi ønsker å følge opp. Send oss derfor gjerne en e-post angående dette til mobil@phonect.no med bytt i emnefeltet.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Meget uprofesjonell salgsvirksomhet - i grenseland til organisert svindel/lureri"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det bør understrekes at undertegnede godkjente den skriftlige avtalen etter en rask gjennomlesning. Det betyr videre at jeg ikke kan påberope meg noen juridiske «godiser», men moralske og etiske poenger etter å ha spurt selger minst tre ganger om det var noen bindingstid. Svaret var veldig klart: «nei». For meg personlig er det helt avgjørende at en leverandør ikke har bindingstid. Derfor byttet jeg til Phonect. Etter at avtalen var godkjent, oppdaget jeg at det var en fordekt bindingstid som de kaller «oppsigelsestid». I realiteten er det 2 måneder samt det som gjenstår av oppsigelsesmåneden. Jeg mener det er helt forkastelig, og en bevisst handling av selger, å ikke fortelle meg dette når jeg spurte om bindingstid.

Svar fra Phonect
04.04.2020 11.39
Hei Egil,
Bindingstid og oppsigelsestid er to forskjellige ting. Med bindingstid forplikter du deg til å være i en avtale over en gitt periode, mens med oppsigelsestid kan du si opp når du ønsker, men må varsles en gitt tid i forkant. Oppsigelsestid er standard på leveranse av tjenester i bedriftsmarkedet, og forekommer også i privatmarkedet. Oppsigelsestiden varierer fra leverandør til leverandør. Hos oss er den inneværende pluss to måneder, mens for eksempel flere av våre konkurrenter opererer med inneværende + tre måneder.
Phonect har totalt 153 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR