Svindel. Selger later som han ringer fra den operatøren du allerede har og vil gi deg et bedre tilbud. Han oppgir hva du betaler med det abonnementet du har fra før og hvordan forbruket ditt har vært. Det er ren løgn. Han har ikke tilgang til slike opplysninger fra andre leverandører.
Har du en tilsvarende erfaring med Phonect?
Gjør som Eva og over 60 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Phonect du også og del dine erfaringer!
Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!
Jeg skulle bytte abonnement til Phonect rundt 13.jan 2020. I slutten av desember fikk jeg en dårlig følelse, og valgte i god tid å ta kontakt for å trekke meg. Jeg hadde på dette tidspunkt ikke mottatt noe SIM-kort, og det var viktig for meg å få annullert dette slik at jeg ikke fikk noe brudd i det abonnementet jeg allerede hadde, og at det heller ikke skulle koste meg noe. De garantert også for at det ikke var noen binding eller bruddkostnader, selv om det stod det. Den gjaldt kun for bedrifter og ikke privatpersoner i følge kundebehandler. Ringte som sagt i god tid og forklarte. Kundebehandler forsto, og skulle annullere tenkt abonnement. Jeg presiserte at abonnement ikke måtte starte opp, og han bekreftet dette, og presiserte at dette ikke skulle koste meg noen ting uansett. I januar står jeg likevel plutselig uten telefon som virker. Mitt gamle abonnement er avsluttet. Jeg ringer til Phonect for å høre hva dette er, men får ingen forklaring på det. Kundebehandler skal umiddelbart stanse det og samtidig ta kontakt med Talkmore og få de til å gjenopprette abonnement der umiddelbart. Dette blir ikke gjort, og jeg må selv ordne dette dagen etter. I samme samtale bekrefter han igjen at det ikke skal koste meg noen verdens ting, slik jeg er lovet. Nå i februar får jeg plutselig en regning på 2mnd pga bindingstid, på et abonnement som de ALDRI skulle ha startet! Jeg avsluttet det i god tid før det i det hele tatt skulle ha begynt, av denne enkle grunn. Dette er og var Phonect sin hele og fulle tabbe. Jeg har allerede betalt ift to døgn uten mobil og det som det medfører av utfordringer i en jobbhverdag. Samt masse styr for å i gang det abonnementet som aldri skulle vært sagt opp. Jeg ønsker ikke å betale for dette, og syns det er langt over grensen til urimelighet at jeg skal betale for Phonects feil. Hadde det vært snakk om å betale bindingstid, så hadde man jo selvfølgelig hatt abonnementet i de to mnd det gjaldt for. Spurte etter opptak/logg av samtalen slik at de selv kan høre hva kundebehandlerne sier, men det hadde de heller ikke. Inntil de ordner opp i dette, så er det det mest useriøse firmaet jeg har vært borte i. Hvordan de kan leve på å bedra folk kan jeg virkelig ikke forstå.
De svindler folk! Tar betalt mer enn de skal ha, og lærer telefonselgerene sine å lyve, HOLD DERE UNNA!!!
Godtatt med 'Ja' til et tilbud via telefonsalg. Og har aldri mottatt Simkort fra dem. Selv om sendte de en faktura etter en måned. Ringet kundeservice (verdens verste) og de nektet alt. Da ble det sendt en henvendelse til dem via mail for avtaleopphør med krav om kreditering. Neste måned sendte de en ny faktura og inkasso på den gamle. Nå er det så mange fakturaer og inkassosaker. Dette er bare et mareritt. Svindel svindel. Gir aldri opp og får ingen krone. Tar det til domstolen. Takk :)
Styr unna denne mobiloperatøren! Da selger ga oss tilbud ble det ikke sagt noe om bindingstid og bruddgebyr! Så da vi fant ut at vi hadde for lite data og ekstra datapakkene deres var svin dyre, flyttet vi operatør. Noen uker etter kom regninga med bruddgebyr, selvfølgelig etter at angreretten hos de nye hadde gått ut. Rett og slett lurt av selger. Skulle nok ha lest vilkårene bedre!