Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Phonect
1.9
152 verifiserte omtaler
Phonect er nå Unifon
Phonect sin virksomhet og kunder er overtatt av Unifon. Klikk her for å lese omtaler om Unifon.

Phonect omtaler og erfaringer

Ingen trend

Phonect har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.9
Dårlig
152 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#21
Forferdelig
Phonect er rangert
#21 av 22 mobilselskaper
20%
Dårlig
20% anbefaler Phonect
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 152 omtaler om Phonect

FILTRER OMTALER
25
6
2
2
117
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Phonect
Phonect har 152 verifiserte omtaler på Bytt.no

Villedende tilbud. Ingen bindingstid, men bruddgebyr på tusenvis av kroner

Omtale av  Henning

Villedende tilbud. Ingen bindingstid, men bruddgebyr på tusenvis av kroner. Etter oppsigelse, før effektuering, ble firma "truet" med et stort bruddgebyr. Etter utveksling av mail med kundeservice får vi sagt abonnementet uten bruddgebyrer. Dette forteller meg at til og med de som jobber forstår at det de driver med er svindel. Lykke til videre Phonect, dette lukter TV2 Hjelper deg.

Svar fra Phonect
04.02.2020 16:46

Hei Henning, Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Jeg kan ikke finne igjen noen lignende sak i våre systemer, men dersom du har blitt lovet at det ikke er noen avtaletid og du heller ikke har signert kontrakt med dette så har det nok skjedd en feil, som har dukket opp i etterkant under behandling av saken din slik at dette er grunnen til at gebyret er fjernet.

Nyttig (4)

Telefoni avtale

Omtale av  Atle F

Jeg vil på det sterkeste be folk som blir oppringt av selgere fra dette selskapet om og la seg lure, jeg vill kalle selskapet for SVINDEL. Jeg ble kontaktet pr telefon fra deres selger som sa att dei var billigst og dem var i forbindelse med Telenor, jeg gikk i fella og sa ok. Senere ønsket jeg og kanselere hele greia pga. store problemer og komme i kontakt med dem, dette etter og ja kontaktet Telenor som forteller att der er ingen forbindelse Telenor, Phonect, kun att dem leier linje. Og snakke med phonect om kansellering er er lite interessant for dem og en a en brysk tone kommer. Selger innrømmer att jeg kunne ha blitt lurt men mener det ikke gjør noe så lenge dem er billigere. Så for og avslutte noe som ikke er satt ut i live så er det og betale avbrudd. Så pass dere folkens og ikke la dere lure om dere blir kontaktet av Phonect

Svar fra Phonect
04.02.2020 16:28

Hei Atle, Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Basert på det du skriver så ønsker vi å ta en nærmere titt på denne saken, men vi kan ikke umiddelbart finne noe på ditt navn. Send oss derfor gjerne en henvendelse med ditt firmanavn til [email protected] og sett bytt.no i emnefeltet.

Nyttig (2)

Unngå!

Omtale av  Odin

Har erfart pågåeende og villedene selger som tilbyr mobilt bedriftsnett der en visstnok må overføre andre privatabbonement til Phonect selv om jeg tydelig forklarer at jeg kun trenger ett abonnement der innkomne anrop skal settes direkte over til privatabonnement. Selger holder tilbake informasjon om stort gebyr for å avslutte kundeforhold da de opererer med ulike definisjoner på avtaletid/oppsigelsestid der de framhever kr 0,- med stor skrift og "gjemmer" kr 3.000,- pr telefonnummer i annet dokument med liten skrift. Kunnskapsløse kundebehandlere som flere ganger må kontakte "sjefen" før de kan gi klare svar, og har dessuten lang responstid. Jeg har sendt melding om at portering ikke er ønskelig. Dersom de likevel går til det skritt å gjennomføre igangsetting av abonnement og gjennomføre portering og/eller krever gebyr for å avslutte, har jeg straks en sak å forfølge.

Svar fra Phonect
04.02.2020 16:27

Hei Odin, Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. det er ikke slik det skal være. Basert på det du skriver så ønsker vi å se nærmere på flere deler av denne saken, men vi kan ikke umiddelbart finne noe i våre systemer. Vi hadde derfor satt pris på om du kunne sendt oss en e-post med ditt firmanavn eller saksnummer til [email protected] med bytt.no i emnefeltet.

Nyttig (2)

Dårlig kundeservice og dyr oppsigelse..

Omtale av  E

Hold dere langt unna phonect! Opererer uten bindingstid men kjører oppsigelsestid noe de ikke informerer om å ingen annen operatør gjør! Ringer inn å veldig spydig å dårlig service

Svar fra Phonect
30.01.2020 17:46

Hei E, Beklager at du har opplevd dårlig service hos oss. Jeg har videreformidlet din kommentar angående dette internt. Når det gjelder oppsigelsestid så er dette standard på avtaler i bedriftsmarkedet. Vår oppsigelsestid er på inneværende + 2 måneder.

Nyttig (2)

Angrer veldig!

Omtale av  Oppgitt

Jeg sier aldri ja til mobiloperatører med bindingstid, og ble derfor veldig overrasket da jeg ville bytte operatør, fordi jeg syntes Phonect var for dyre, og fikk en regning på 6000 kr i bruddgebyr for min sønn og meg. Dessverre hadde jeg ikke sjekket kontrakten, siden jeg trodde på selgeren da han sa at det ikke var bindingstid. Bruddgebyret blir heller ikke minsket, selv om halvparten av bindingstiden nå er gått. De sender månedsgebyr flere måneder i forveien og forbruk i etterkant, slik at det er veldig vanskelig å få oversikt over forbruket. En måned fikk vi en regning på over 23.000, som selvsagt var feil, som de siden sendte kreditnota på. Mye rot, dyrt, og ikke en smart måte å tvinge kundene til å bli på!

Svar fra Phonect
04.02.2020 16:24

Hei, Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Slik skal det ikke være. Å fakturere faste avgifter på forskudd og forbruk på etterskudd er standard hos de fleste leverandører av telefonitjenester og gjøres for at deres kundeforhold skal være ajour regnskapsmessig

Nyttig (1)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Bruker ikke phonect men må fortsatt betale. Hele greia er "scam"

Omtale av  Benjamin Y. K

Jeg spør om det er bindingstid til telefonselgeren hvor da han svarer at det ikke er noe bindingstid. Sannheten er at det er 6 mnd bindingstid/oppsigelsestid som betyr akkurat det samme for oss som betaler. Selgeren sier heller ingen ting om forehåndsbetaling på 3 mnd og etterpå får du en ny faktura som gjelder 2 neste mnd altså 5 mnd på forskudd. Per idag bruker jeg ikke phonect men må allikevel betale fordi de klarte å lure meg.

Svar fra Phonect
13.01.2020 15:06

Hei Benjamin, det er kjedelig å høre at du føler deg lurt. Det stemmer at vi tidligere hadde en oppsigelsestid på inneværende + 6 måneder på avtaler uten bindingstid. Etter tilbakemeldinger fra våre kunder er denne nå endret til inneværende + 2 måneder.

Nyttig (2)

Værste kundeopplevelse jeg har noensinne hatt

Omtale av  Solvei S

Kanskje jeg kunne ha vært fornøyd om jeg hadde fått nok informasjon om hele pakka på forhånd. Det er ingenting egentlig galt med prisen om man er bevisst på det. Men det er utrolig skummelt å oppdage at man har godtatt noe man overhodet ikke ville gjort bevisst. Kundeservice gjennom det hele har føltes truende istedenfor hjelpsom. Jeg ble ringt 31.05.19 og var skeptisk og spurte selgeren grundig om hva et bedriftsabonnement betydde. Jeg er student og har enkeltpersonforetak som musikker. Jeg erklærte til selgeren at jeg kan ingenting om bedriftsabonnement og spurte om hvordan det sammenlignet med privatabonnement. Han sa det var helt likt privatabonnement men med bedre service. Vi ble enig om et tilbud på 159 NOK i måneden for 1 GB, han sendte meg epost og insisterte at jeg takket ja til tilbudet mens han var fortsatt på telefonen. Det som ikke ble nevnt var at prisen ikke inkluderte 25 % mva, de første 3 månedene er forhåndsfakurert, det er administrasjons gebyr hver faktura på 29 NOK, og 2 års bindingstid med 3000 (+25% mva) bruddgebyr. 1,5 måneder service på verdi av 300 NOK har blitt til krav som overgår 6000 NOK og en sak som snart går mot Forliksrådet. Ikke på grunn av prisene, men på grunn av den ekle måten de driver anbefaler jeg sterkt at alle styrer unna Phonect.

Nyttig (4)
Phonect har 152 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Phonect mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR