Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Phonect
1.9
152 verifiserte omtaler
Phonect er nå Unifon
Phonect sin virksomhet og kunder er overtatt av Unifon. Klikk her for å lese omtaler om Unifon.

Phonect omtaler og erfaringer

Ingen trend

Phonect har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.9
Dårlig
152 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#21
Forferdelig
Phonect er rangert
#21 av 22 mobilselskaper
20%
Dårlig
20% anbefaler Phonect
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 152 omtaler om Phonect

FILTRER OMTALER
25
6
2
2
117
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Phonect
Phonect har 152 verifiserte omtaler på Bytt.no

Bondefangeri

Omtale av  Helene

Skikkelig elendig. Jeg ringte opp fem minutter etter at jeg hadde sagt ja til et bedriftsabonement fordi jeg innså at jeg hadde gjort en feil. Det var bare å betale og abonnementet ble låst til bindingstiden. Om noen dager bytter jeg tilbake til min gamle leverandør og jeg skal ALDRI benytte dette igjen. Følte meg svindlet. For noen dager siden ba jeg om nytt sim kort - over en uke siden - det har ikke kommet heller.

Svar fra Phonect
01.10.2019 12:03

Hei Helene, Beklager hvis du føler du ikke har fått god nok informasjon om avtalen under samtalen med selger. Vi jobber med å forenkle og forbedre vår kommunikasjon, blant annet på dette punktet, så jeg tar med tilbakemeldingene dine videre i dette arbeidet.

Nyttig (8)

Selger unnlater å si ifra om bindingstid på 2 år

Omtale av  Unnfoss C

Ble møtt av en svært hyggelig selger som ga meg et fint tilbud, men underkommuniserer dette med 2 års binding og kr 3000 eks mva for oppsigelse. Når jeg prøver å snakke med selger, er han ikke å treffe lenger og mine klager blir høflig avslått. Overgang til privat og bedrift gjør noe med rettighetene dine og mine lovnader om billigere tlf har bare blitt en dyrere løsning. Svært dårlig oppfølging når jeg har sendt klage. Kjenner meg igjen på det mange andre skriver. Anbefaler folk å unngå denne løsningen.

Svar fra Phonect
01.10.2019 12:00

Hei, Beklager hvis du opplever vår kommunikasjon som mangelfull. Vi har ikke til hensikt å lure noen. Vi jobber i disse dager med å forbedre vår kommunikasjon og tar med oss tilbakemeldingene i dette arbeidet. Jeg ser du har fått en løsning på din henvendelse til oss, og håper du blir fornøyd som kunde fremover.

Nyttig (7)

Løgn og lureri

Omtale av  Ørn

Ble tilbudt 10gb til 230kr mnd, men samtlige regninger har vært langt høyere. I tillegg fortalte de aldri om oppsigelsestiden på tre måneder. Får nå regninger for en "tjeneste" jeg ikke bruker. Styr langt unna.

Svar fra Phonect
01.10.2019 11:56

Hei Ørn, Beklager hvis du har opplevd informasjonen vår som mangelfull. Vi jobber i disse dager med å forenkle og forbedre denne og jeg tar med tilbakemeldingene dine i dette arbeidet.

Nyttig (6)

God dekning

Omtale av  Scotthenrik H

Dere har god dekning i områdene vi jobber. Vi får oversiktlige fakturaer og god support

Nyttig (9)

Selger lyver om produktet

Omtale av  Ole J. H

1. Bedriften vår ble lovet eSim for Apple Watch; det har de ikke. 2. Forhåndsfakturering ble aldri nevnt. 3. Vi ble fortalt at bruddgebyret for samtlige fem abonnement i Telenor som følge av byttet, ville i sin helhet umiddelbart bli betalt av Phonect. Senere kom det fram at det skal bli dekket over seks måneder. 4. Fakturaen vi har fått viser ikke i nærheten av tallene selger presenterte under salgsprosessen. 5. Mobiltelefoner kunne vi få kjøpt av dem. Det var også valgbart om en ville kjøpe umiddelbart eller ved nedbetaling. Rett og slett løgn. Forsøkte umiddelbart å få tak i selger, og selv om han så meldingene, så svarte han ikke. Jeg har ringt kundeservice flere ganger. De virker egentlig proffe og løsningsorienterte, men også bundet på hender og føtter i forhold til handling. Den banden som sitter og løser slike saker, har opplagt altfor mye å gjøre, så mine 4-5 mailer om dette har hittil bare blitt besvart med en enkel Mail med henvisning til deres standard avtaler. Phonect er muligens et proft selskap, men selgerne deres synes opplagt ikke at produktet er godt nok til å kunne selges, for de lyver så det renner etter dem.

Svar fra Phonect
01.10.2019 11:56

Hei Ole, Beklager hvis du har fått mangelfull informasjon i samtale med vår selger. Jeg ser du har en sak hos oss hvor dere har kommet til en god løsning, så da håper jeg dere blir fornøyde med deres kundeforhold hos oss i fremtiden.

Nyttig (5)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Jeg reiste til Russland i 5 dager. På turen slo jeg av mobildata...

Omtale av  Frantz K. F

Jeg reiste til Russland i 5 dager. På turen slo jeg av mobildata når der ikke var WiFi nett tilgjengelig. Der det var WiFi koblet jeg meg på. Dette var å finne nærmest over alt. Andre dagen jeg var der fikk jeg beskjed om at jeg hadde brukt opp data. Noe jeg ikke kunne forstå. Likevel kjøpte jeg en pakke til enten 399 eller 299 for å ha de neste tre dagene. Noen dager senere får jeg beskjed om at datapakken var oppbrukt og jeg gikk da inn å kjøpte minste til 99 eller 199 for siste dagene av måneden. Så har jeg nå fått en faktura som jeg tenkte ville være noe høyere da jeg hadde kjøpt to datapakker ekstra. Dere har sendt meg en hinsides all fornuft og forbruk, en regning på over 36000 kroner. Jeg har forsøkt på turen å sende inn mld om forbruk osv, men fikk ikke denne info ut. På forhånd har jeg spurt etter utenlandske priser da spes i Russland hvor jeg skulle, slik jeg kunne kontrollere dette. Den omtalte siden fantes ikke. Uansett hvor langt en diskuterer dette, så skal dere være klar over at når telefonen er slått mobildata av, og bare WiFi benyttet, så er det umulig at telefonen bruker nettet. Beviset ligger i at hver gang jeg slo på wifi, så kom det plingende inn varsel som var flere timer gammel. Dere får se på denne saken på nytt. Om ikke det ringer en bjelle hos dere når forbruket takler utover alle grenser, og dere unnlater å gi beskjed om at noe er galt, så forvent heller ikke en slik regning betalt. Er dere ett svindlerfirma eller er dere ett reelt firma? Jeg betalte datapakker ettersom de ble brukt. Noe mer kan dere ikke vente herifra. Dette er en mail som er sendt til kundeservice. Svaret vil også foreligge her når dette kommer. Så skal vi se hva de tenker å gjøre med det

Svar fra Phonect
01.10.2019 11:45

Hei Frantz, beklager hvis du har fått mangelfull informasjon om bruk av data i Russland. Disse er som kjent ikke medlem i EU slik at det gjelder egne betingelser for bruk. Jeg ser du har en sak inne hos oss angående dette, og du vil få videre oppfølging der.

Nyttig (4)

Selgers info stemmer ikke med reelle vilkår i avtalen

Omtale av  Børre

Selger fortalte om gode priser, men aldri at det var et bedrifts abonnement jeg var iferd med å kjøpe - dermed sammenlignet selger Phonects priser (uten mva) med mine eksisterende priser (med mva). Da blir jo differansen ("fortjenesten") stor - men det stemte jo ikke med virkeligheten. Jeg spurte selger konkret om to ting; har abonnementet rollover, og har det deling? Selger bekreftet at de hadde rollover, men at deling ville komme senere. Jeg sa at jeg kunne leve med det. Etter første måned oppdager min datter (som er litt opptatt av dette (noe jeg visste, og det var grunnen til at jeg etterspurte rollover)) at hun ikke hadde fått sin oppspart data overført. Jeg kontaktet Phonect som henviser til avtalen jeg har godkjent. Jeg prøvde å si at det var et avvik ift selgers informasjon, og ba om opptaket i samtalen. Jeg ble bedt om å sende en skriftlig henvendelse, og at opptaket bare var lagret i tre måneder. Jeg får en mail om at "verifiseringen" ikke er på opptaket. Jeg spør om hva som menes med "verifiseringen", men får så til svar at hele opptaket er slettet. Phonect tjener nok penger på lettlurte mennesker som stoler på det selger sier - uten å skeptisk finlese innholdet i en link sendt på en sms en blir bedt om å besvare "ja" på. At informasjonen jeg har fått har gått fra 1) opptaket lagres i tre måneder til 2) verifiseringen er ikke med på opptaket til 3) opptaket er slettet, gir meget liten troverdighet. Det hjelper ikke at alt ansvaret legges over på kunden. Det er opp til meg å bevise at selger sa det jeg nå påstår. Jeg ligger nok juridisk dårlig an er jeg redd, men Phonect bør (jfr bytt.no) ligge ekstremt dårlig an.

Svar fra Phonect
01.10.2019 11:44

Hei Børre, Beklager at du føler informasjonen fra oss har vært mangelfull. Det skal komme godt frem at det vi tilbyr er et bedriftsabonnement, men vi jobber i disse dager med å forbedre vår kommunikasjon slik at jeg tar med tilbakemeldingene dine videre i dette arbeidet. Jeg ser du har en sak inne hos oss som fremdeles er til behandling, og du vil få oppfølging i denne.

Nyttig (5)
Phonect har 152 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Phonect mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR