Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Phonect
1.9
152 verifiserte omtaler
Phonect er nå Unifon
Phonect sin virksomhet og kunder er overtatt av Unifon. Klikk her for å lese omtaler om Unifon.

Phonect omtaler og erfaringer

Ingen trend

Phonect har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.9
Dårlig
152 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#21
Forferdelig
Phonect er rangert
#21 av 22 mobilselskaper
20%
Dårlig
20% anbefaler Phonect
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 152 omtaler om Phonect

FILTRER OMTALER
25
6
2
2
117
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Phonect
Phonect har 152 verifiserte omtaler på Bytt.no

Svindel og lureri

Omtale av  Monica

Jeg skulle bytte abonnement til Phonect rundt 13.jan 2020. I slutten av desember fikk jeg en dårlig følelse, og valgte i god tid å ta kontakt for å trekke meg. Jeg hadde på dette tidspunkt ikke mottatt noe SIM-kort, og det var viktig for meg å få annullert dette slik at jeg ikke fikk noe brudd i det abonnementet jeg allerede hadde, og at det heller ikke skulle koste meg noe. De garantert også for at det ikke var noen binding eller bruddkostnader, selv om det stod det. Den gjaldt kun for bedrifter og ikke privatpersoner i følge kundebehandler. Ringte som sagt i god tid og forklarte. Kundebehandler forsto, og skulle annullere tenkt abonnement. Jeg presiserte at abonnement ikke måtte starte opp, og han bekreftet dette, og presiserte at dette ikke skulle koste meg noen ting uansett. I januar står jeg likevel plutselig uten telefon som virker. Mitt gamle abonnement er avsluttet. Jeg ringer til Phonect for å høre hva dette er, men får ingen forklaring på det. Kundebehandler skal umiddelbart stanse det og samtidig ta kontakt med Talkmore og få de til å gjenopprette abonnement der umiddelbart. Dette blir ikke gjort, og jeg må selv ordne dette dagen etter. I samme samtale bekrefter han igjen at det ikke skal koste meg noen verdens ting, slik jeg er lovet. Nå i februar får jeg plutselig en regning på 2mnd pga bindingstid, på et abonnement som de ALDRI skulle ha startet! Jeg avsluttet det i god tid før det i det hele tatt skulle ha begynt, av denne enkle grunn. Dette er og var Phonect sin hele og fulle tabbe. Jeg har allerede betalt ift to døgn uten mobil og det som det medfører av utfordringer i en jobbhverdag. Samt masse styr for å i gang det abonnementet som aldri skulle vært sagt opp. Jeg ønsker ikke å betale for dette, og syns det er langt over grensen til urimelighet at jeg skal betale for Phonects feil. Hadde det vært snakk om å betale bindingstid, så hadde man jo selvfølgelig hatt abonnementet i de to mnd det gjaldt for. Spurte etter opptak/logg av samtalen slik at de selv kan høre hva kundebehandlerne sier, men det hadde de heller ikke. Inntil de ordner opp i dette, så er det det mest useriøse firmaet jeg har vært borte i. Hvordan de kan leve på å bedra folk kan jeg virkelig ikke forstå.

Nyttig (2)

Tar betalt mer enn de skal ha, og lærer telefonselgerne sine å lyve

Omtale av  Emil

De svindler folk! Tar betalt mer enn de skal ha, og lærer telefonselgerene sine å lyve, HOLD DERE UNNA!!!

Nyttig (2)

Svindel. Godtatt med 'Ja' til et tilbud via telefonsalg.

Omtale av  Abdullah

Godtatt med 'Ja' til et tilbud via telefonsalg. Og har aldri mottatt Simkort fra dem. Selv om sendte de en faktura etter en måned. Ringet kundeservice (verdens verste) og de nektet alt. Da ble det sendt en henvendelse til dem via mail for avtaleopphør med krav om kreditering. Neste måned sendte de en ny faktura og inkasso på den gamle. Nå er det så mange fakturaer og inkassosaker. Dette er bare et mareritt. Svindel svindel. Gir aldri opp og får ingen krone. Tar det til domstolen. Takk :)

Nyttig (4)

Lureri med binding!

Omtale av  Marius

Styr unna denne mobiloperatøren! Da selger ga oss tilbud ble det ikke sagt noe om bindingstid og bruddgebyr! Så da vi fant ut at vi hadde for lite data og ekstra datapakkene deres var svin dyre, flyttet vi operatør. Noen uker etter kom regninga med bruddgebyr, selvfølgelig etter at angreretten hos de nye hadde gått ut. Rett og slett lurt av selger. Skulle nok ha lest vilkårene bedre!

Nyttig (1)

Fornøyd kunde

Omtale av  Steinar S

Ser at stort sett lite fornøyde kunder som legger inn anmeldelser. Jeg er fornøyd. Jeg ble oppringt av selger med det han mente var et godt tilbud. Jeg sammenliknet med det Telenor tok for tilsvarende abonnement. Phonect var billigst. SIM kort mottatt og alt fungerer som det skal. Fikk første faktura. Her måtte jeg betale for flere måneder. Fikk ikke det helt med meg, men med det jeg sparer er det ok

Nyttig (5)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Svindel å lureri

Omtale av  Kjell

Jeg ble kontaktet av en veldig uryddig/uklar/useriøs selger som utga seg for å ringe ifra en samarbeidspartner til Telenor kalt Phonect. Han sa faktisk at Telenor hadde gitt Phonect tillatelse til å ringe deres kunder å tilby dem abonnementer. Ren løgn fra A til Å..... Selger sa: Phonect tilbudte billigere skreddersydde abonnement for små å mellomstore bedrifter å pga de nye prisene på mobilabonnement i Norge ifra en gitt dato i år så kunne han tilby mye bedre avtaler enn hva Telenor hadde gitt oss per idag. Han tilbudte meg å Samboer en gitt månedssum på abonnement som var 20% billigere enn Telenor sitt tilbud, etter selger sitt utsagn. Jeg satt i bilen å kjørte, kunne derfor ikke dobbelsjekke priser å utsagn underveis.. Prøvde å etterspørre litt info å priser tilsendt på mail, men det ble glatt overhørt å bortforklart. Men når jeg prøvde å få oppklart uklarheter underveis så bortforklarte selger alt som det var ingenting å bekymre seg for. Det var 24mnd bindingstid, men jeg spurte om det kostet noe å avbryte abonnementet iløpet av dette tidsrommet uten ekstra kostnader. Det var ikke noe problem nei sa selger. Ren løgn igjen. Phonect var uansett billigere enn Telenor sitt abonnement, selv om jeg påpekte vi var tilknyttet Agrol rabattet per idag hos Telenor å at vi har veldig gode avtaler hos Telenor. Han maste å presset på per telefon at jeg måtte akseptere avtalen så fort som mulig per sms sånn at det ikke ble noe tull, jeg sa flere ganger jeg ville lese igjennom avtalen før jeg skulle akseptere den. Men nei selgeren fortsatte å bortforklare å mase, tilslutt svarte jeg Ja per sms. Selger utelot også å nevne at prisene var oppgitt eks mva.. Ser i ettertid at vilkår i avtalen ikke stemmer å at prisene er totalt feil også. Jeg har også datakort hos Telenor idag, dette utelot selger å inkludere i avtalen. Trolig for å få avtalen til å virke billigere enn den faktisk er. Har nå sendt henvendelser via mail til selgeren å [email protected] Mistenker at jeg å samboer blir tvingt til å betale gebyr for noe vi ikke var klar over... å at vi ble lurt av skruppuløs telefonselger. Hold dere unna dette selskapet, selgerene jobber tydeligvis på provisjon å driter i om de lurer kundene trill irundt.. Skam dere Phonect.

Svar fra Phonect
04.02.2020 16:48

Hei, beklager at du har hatt du har hatt en dårlig opplevelse med noen som selger våre produkter. Basert på det du skriver her så er det ikke slik det skal være. Jeg ser du har en sak inne hos oss til behandling, og du vil få en tilbakemelding i denne.

Nyttig (2)

Villedende tilbud. Ingen bindingstid, men bruddgebyr på tusenvis av kroner

Omtale av  Henning

Villedende tilbud. Ingen bindingstid, men bruddgebyr på tusenvis av kroner. Etter oppsigelse, før effektuering, ble firma "truet" med et stort bruddgebyr. Etter utveksling av mail med kundeservice får vi sagt abonnementet uten bruddgebyrer. Dette forteller meg at til og med de som jobber forstår at det de driver med er svindel. Lykke til videre Phonect, dette lukter TV2 Hjelper deg.

Svar fra Phonect
04.02.2020 16:46

Hei Henning, Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Jeg kan ikke finne igjen noen lignende sak i våre systemer, men dersom du har blitt lovet at det ikke er noen avtaletid og du heller ikke har signert kontrakt med dette så har det nok skjedd en feil, som har dukket opp i etterkant under behandling av saken din slik at dette er grunnen til at gebyret er fjernet.

Nyttig (4)
Phonect har 152 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Phonect mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR