Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Phonect
1.9
152 verifiserte omtaler
Phonect er nå Unifon
Phonect sin virksomhet og kunder er overtatt av Unifon. Klikk her for å lese omtaler om Unifon.

Phonect omtaler og erfaringer

Ingen trend

Phonect har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.9
Dårlig
152 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#21
Forferdelig
Phonect er rangert
#21 av 22 mobilselskaper
20%
Dårlig
20% anbefaler Phonect
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 152 omtaler om Phonect

FILTRER OMTALER
25
6
2
2
117
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Phonect
Phonect har 152 verifiserte omtaler på Bytt.no

Slu, kalkulert og ikke til å stole på!

Omtale av  Bård G. R

Prøvde å bytte til Phonect etter å ha blitt lovd gull og grønne skoger av en selger fra nevnte firma. Problemet var bare at vi fikk aldri SIM kort. Vi ble portert over uten forvarsel og uten å ha fått tilsendt SIM fra Phonect og hele firmaet ble dermed uten telefon. Etter iherdige forsøk på å få oss opp og gå måtte vi etter 2 dager uten nett og telefon gå tilbake til Telenor som ordnet biffen straks vi tok kontakt. På toppen av det hele krevde Phonect et titalls tusen kroner på grunn av at firmaet hevet avtalen etter at de ikke klarte å levere... Dette er en kreativ måte å drive butikk på på men neppe særlig langsiktig. Phonect fremstår som useriøs og uten evne til å levere på kjernevirksomheten sin. De har utvist en hårreisende kundebehandling og vi vil aldri ha noe med de å gjøre igjen. Strykkarakter, best å ligge unna!

Svar fra Phonect
20.08.2019 15:22

Hei Bård, Beklager å høre at opplevelsen din med oss ikke har vært som vi ønsker den skal være. Jeg ser du har en sak inne hos oss som er løst. Jeg tar samtidig tilbakemeldingene dine med videre i arbeidet for å forbedre leveranseprosessen.

Nyttig (11)

Endelig fri fra Phonect

Omtale av  Geir

Ikke engang to uker gikk det før jeg tok kontakt og ville ut fra Phonect. Det var ikke snakk om og de bare viste til vilkårene. Dette var teksten i min siste mail til dem: "Jeg ønsker definitivt å si opp abonnementet, da jeg er svært skuffet, føler meg lurt og ikke på noen måte ønsker å fortsette hos Phonect. Kan du la meg avslutte før så gi gjerne beskjed. Det kunne vært Ok og avslutte på en positiv måte. Ingen er vel tjent med en negativ og misfornøyd kunde? Nå blir det nesten 7 lange måneder og alle skal få høre om min erfaring med Phonect." Phonect ville heller ha en misfornøyd kunde og jeg har holdt min del av avtalen og fortalt alle jeg har truffet om hvor dårlig Phonect er og bedt dem holde seg unna. Det er det mange som har fulgt opp :-)

Svar fra Phonect
07.08.2019 08:26

Hei Geir, beklager at du har fått en dårlig opplevelse. Det er flere av våre kunder som har klaget på lang oppsigelsestid. Derfor har vi lyttet til dette og redusert denne til tre måneder. Takk for tilbakemeldingen.

Nyttig (10)

Misvisende

Omtale av  Esther

Ble lovet abonnement uten bindingstid, men det viser seg at de i stedet opererer med oppsigelsestid i avtalevilkårene uten at det kommer fram i bekreftelsesepost. Jeg kan ikke se noen forskjell på bindingstid og oppsigelsestid og føler meg lurt. De fakturerer også flere måneder forbruk i forskudd.

Svar fra Phonect
07.08.2019 10:14

Hei Esther, her høres det ut som informasjonen du har fått dessverre ikke har vært tydelig nok. Vi tar med oss tilbakemeldingene dine videre i arbeidet for å forbedre våre rutiner og vilkår.

Nyttig (11)

Svindel firma. Skal i forliksrådet og jeg gleder meg

Omtale av  Andre

Skal i forliksrådet og jeg gleder meg. Vårt firma gikk til Phonect og problemene begynte med en gang. Vi hadde ingen bindingstid oppsigelsestid osv. Vi skulle heller ikke ha mulighet og bruke mer en bestilt data og ansatte skulle heller ikke kunne bestille ekstra data pakker. Vi ble hver mnd overfakturert flere tusen for overforbruk. Noen få mb dem sier når data er brukt strupes hastigheten nesten til 0 men dem tok betalt rundt 1000kr pr abo for noen mb. Har prøvd og komme til en løsning uten hell så måtte få inn advokat. Vi skal nå i forliksrådet og jeg gleder meg til dem innser at vi har lydopptak av selger som bekrefter at abo ble solgt uten binding og oppsigelsestid samt at det ikke skulle være mulig og bli fakturert for mer data en det var i pakken.

Svar fra Phonect
06.08.2019 10:28

Hei Andre, Her høres det ut som du kanskje dessverre har fått litt feil informasjon. Jeg vil gjerne se på denne saken på nytt sammen med deg og se hva vi kan gjøre, men jeg har ikke klart å finne den i våre systemer. Send meg gjerne en e-post til [email protected] og merk den med bytt.no i emnefeltet så tar vi det derfra.

Nyttig (16)

Elendig selskap som lurer kundene sine

Omtale av  Omar

Ble først og fremst lurt av en telefonselger fra phonect til å akseptere tilbudet da jeg fremdeles var på telefon. Måtte forskuddsbetale 900 kr i forveien og så måtte jeg betale vanlig månedspris at på til. Når man spør hvorfor så får man bare som svar om å lese vilkårene. Elendig selskap som driver med lureri for å tjene penger! Kan absolutt ikke anbefales

Svar fra Phonect
25.07.2019 22:14

Hei Omar, beklager at du føler du ikke har fått god nok informasjon. Fint om du kan sende oss en e-post til [email protected] og merke den med bytt.no så ser vi gjerne på saken din på nytt og samtidig se om vi kan forbedre våre interne rutiner.

Nyttig (15)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Manglende og vanskelig tilgjengelig informasjon

Omtale av  Vegard Ø

Fikk telefon fra selger med tilbud om gunstig månedspris for 5 GB data. Ble ikke nevnt noe om bindingstid på telefon. Var tidlig misfornøyd pga manglende informasjon om kostnader ved overforbruk av data samt forskuddsbetaling. Sa opp og byttet til Talkmore. Måtte godta at det som var forhåndsbetalt ikke ble tilbakebetalt da det var i oppsigelsestiden. Ingen mer info etter dette. I dag kom en faktura for brudd på 2 år bindingstid. Ble ikke nevnt noe om dette av rådgiver jeg var i kontakt med om oppsigelsestid. Ser nå at i første mail står det faktisk 24 mnd binding. Noe jeg selvsagt burde sett. Hadde aldri inngått avtale med dem om det var blitt nevnt av selger på tlf i første omgang! Styr laaaangt unna!

Svar fra Phonect
25.07.2019 22:13

Hei Vegard, Det ser ut til at jeg fant din sak i systemet og at du har kommet frem til en god løsning sammen med en av mine kollegaer, vi er veldig glade for å beholde deg som kunde. Dersom dette ikke stemmer, send oss gjerne en e-post til [email protected] så skal vi se på saken sammen med deg.

Nyttig (13)

Ikke å anbefale

Omtale av  Una

De gir fort inntrykk av at de er en del av Telenor, det ble rot fra første stund.

Svar fra Phonect
25.07.2019 22:13

Hei Una, Beklager å høre at du har opplevd kommunikasjonen med oss som uklar. Vi vil gjerne sjekke opp i hva som har skjedd her så send oss gjerne en e-post på [email protected] så skal vi gjøre det vi kan for å få rettet opp innrykket.

Nyttig (17)
Phonect har 152 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Phonect mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR