Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Phonect
1.9
152 verifiserte omtaler
Phonect er nå Unifon
Phonect sin virksomhet og kunder er overtatt av Unifon. Klikk her for å lese omtaler om Unifon.

Phonect omtaler og erfaringer

Ingen trend

Phonect har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.9
Dårlig
152 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#21
Forferdelig
Phonect er rangert
#21 av 22 mobilselskaper
20%
Dårlig
20% anbefaler Phonect
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 152 omtaler om Phonect

FILTRER OMTALER
25
6
2
2
117
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Phonect
Phonect har 152 verifiserte omtaler på Bytt.no

Lureri med binding!

Omtale av  Marius

Styr unna denne mobiloperatøren! Da selger ga oss tilbud ble det ikke sagt noe om bindingstid og bruddgebyr! Så da vi fant ut at vi hadde for lite data og ekstra datapakkene deres var svin dyre, flyttet vi operatør. Noen uker etter kom regninga med bruddgebyr, selvfølgelig etter at angreretten hos de nye hadde gått ut. Rett og slett lurt av selger. Skulle nok ha lest vilkårene bedre!

Nyttig (1)

Fornøyd kunde

Omtale av  Steinar S

Ser at stort sett lite fornøyde kunder som legger inn anmeldelser. Jeg er fornøyd. Jeg ble oppringt av selger med det han mente var et godt tilbud. Jeg sammenliknet med det Telenor tok for tilsvarende abonnement. Phonect var billigst. SIM kort mottatt og alt fungerer som det skal. Fikk første faktura. Her måtte jeg betale for flere måneder. Fikk ikke det helt med meg, men med det jeg sparer er det ok

Nyttig (5)

Svindel å lureri

Omtale av  Kjell

Jeg ble kontaktet av en veldig uryddig/uklar/useriøs selger som utga seg for å ringe ifra en samarbeidspartner til Telenor kalt Phonect. Han sa faktisk at Telenor hadde gitt Phonect tillatelse til å ringe deres kunder å tilby dem abonnementer. Ren løgn fra A til Å..... Selger sa: Phonect tilbudte billigere skreddersydde abonnement for små å mellomstore bedrifter å pga de nye prisene på mobilabonnement i Norge ifra en gitt dato i år så kunne han tilby mye bedre avtaler enn hva Telenor hadde gitt oss per idag. Han tilbudte meg å Samboer en gitt månedssum på abonnement som var 20% billigere enn Telenor sitt tilbud, etter selger sitt utsagn. Jeg satt i bilen å kjørte, kunne derfor ikke dobbelsjekke priser å utsagn underveis.. Prøvde å etterspørre litt info å priser tilsendt på mail, men det ble glatt overhørt å bortforklart. Men når jeg prøvde å få oppklart uklarheter underveis så bortforklarte selger alt som det var ingenting å bekymre seg for. Det var 24mnd bindingstid, men jeg spurte om det kostet noe å avbryte abonnementet iløpet av dette tidsrommet uten ekstra kostnader. Det var ikke noe problem nei sa selger. Ren løgn igjen. Phonect var uansett billigere enn Telenor sitt abonnement, selv om jeg påpekte vi var tilknyttet Agrol rabattet per idag hos Telenor å at vi har veldig gode avtaler hos Telenor. Han maste å presset på per telefon at jeg måtte akseptere avtalen så fort som mulig per sms sånn at det ikke ble noe tull, jeg sa flere ganger jeg ville lese igjennom avtalen før jeg skulle akseptere den. Men nei selgeren fortsatte å bortforklare å mase, tilslutt svarte jeg Ja per sms. Selger utelot også å nevne at prisene var oppgitt eks mva.. Ser i ettertid at vilkår i avtalen ikke stemmer å at prisene er totalt feil også. Jeg har også datakort hos Telenor idag, dette utelot selger å inkludere i avtalen. Trolig for å få avtalen til å virke billigere enn den faktisk er. Har nå sendt henvendelser via mail til selgeren å [email protected] Mistenker at jeg å samboer blir tvingt til å betale gebyr for noe vi ikke var klar over... å at vi ble lurt av skruppuløs telefonselger. Hold dere unna dette selskapet, selgerene jobber tydeligvis på provisjon å driter i om de lurer kundene trill irundt.. Skam dere Phonect.

Svar fra Phonect
04.02.2020 16:48

Hei, beklager at du har hatt du har hatt en dårlig opplevelse med noen som selger våre produkter. Basert på det du skriver her så er det ikke slik det skal være. Jeg ser du har en sak inne hos oss til behandling, og du vil få en tilbakemelding i denne.

Nyttig (2)

Villedende tilbud. Ingen bindingstid, men bruddgebyr på tusenvis av kroner

Omtale av  Henning

Villedende tilbud. Ingen bindingstid, men bruddgebyr på tusenvis av kroner. Etter oppsigelse, før effektuering, ble firma "truet" med et stort bruddgebyr. Etter utveksling av mail med kundeservice får vi sagt abonnementet uten bruddgebyrer. Dette forteller meg at til og med de som jobber forstår at det de driver med er svindel. Lykke til videre Phonect, dette lukter TV2 Hjelper deg.

Svar fra Phonect
04.02.2020 16:46

Hei Henning, Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Jeg kan ikke finne igjen noen lignende sak i våre systemer, men dersom du har blitt lovet at det ikke er noen avtaletid og du heller ikke har signert kontrakt med dette så har det nok skjedd en feil, som har dukket opp i etterkant under behandling av saken din slik at dette er grunnen til at gebyret er fjernet.

Nyttig (4)

Telefoni avtale

Omtale av  Atle F

Jeg vil på det sterkeste be folk som blir oppringt av selgere fra dette selskapet om og la seg lure, jeg vill kalle selskapet for SVINDEL. Jeg ble kontaktet pr telefon fra deres selger som sa att dei var billigst og dem var i forbindelse med Telenor, jeg gikk i fella og sa ok. Senere ønsket jeg og kanselere hele greia pga. store problemer og komme i kontakt med dem, dette etter og ja kontaktet Telenor som forteller att der er ingen forbindelse Telenor, Phonect, kun att dem leier linje. Og snakke med phonect om kansellering er er lite interessant for dem og en a en brysk tone kommer. Selger innrømmer att jeg kunne ha blitt lurt men mener det ikke gjør noe så lenge dem er billigere. Så for og avslutte noe som ikke er satt ut i live så er det og betale avbrudd. Så pass dere folkens og ikke la dere lure om dere blir kontaktet av Phonect

Svar fra Phonect
04.02.2020 16:28

Hei Atle, Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Basert på det du skriver så ønsker vi å ta en nærmere titt på denne saken, men vi kan ikke umiddelbart finne noe på ditt navn. Send oss derfor gjerne en henvendelse med ditt firmanavn til [email protected] og sett bytt.no i emnefeltet.

Nyttig (2)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Unngå!

Omtale av  Odin

Har erfart pågåeende og villedene selger som tilbyr mobilt bedriftsnett der en visstnok må overføre andre privatabbonement til Phonect selv om jeg tydelig forklarer at jeg kun trenger ett abonnement der innkomne anrop skal settes direkte over til privatabonnement. Selger holder tilbake informasjon om stort gebyr for å avslutte kundeforhold da de opererer med ulike definisjoner på avtaletid/oppsigelsestid der de framhever kr 0,- med stor skrift og "gjemmer" kr 3.000,- pr telefonnummer i annet dokument med liten skrift. Kunnskapsløse kundebehandlere som flere ganger må kontakte "sjefen" før de kan gi klare svar, og har dessuten lang responstid. Jeg har sendt melding om at portering ikke er ønskelig. Dersom de likevel går til det skritt å gjennomføre igangsetting av abonnement og gjennomføre portering og/eller krever gebyr for å avslutte, har jeg straks en sak å forfølge.

Svar fra Phonect
04.02.2020 16:27

Hei Odin, Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. det er ikke slik det skal være. Basert på det du skriver så ønsker vi å se nærmere på flere deler av denne saken, men vi kan ikke umiddelbart finne noe i våre systemer. Vi hadde derfor satt pris på om du kunne sendt oss en e-post med ditt firmanavn eller saksnummer til [email protected] med bytt.no i emnefeltet.

Nyttig (2)

Dårlig kundeservice og dyr oppsigelse..

Omtale av  E

Hold dere langt unna phonect! Opererer uten bindingstid men kjører oppsigelsestid noe de ikke informerer om å ingen annen operatør gjør! Ringer inn å veldig spydig å dårlig service

Svar fra Phonect
30.01.2020 17:46

Hei E, Beklager at du har opplevd dårlig service hos oss. Jeg har videreformidlet din kommentar angående dette internt. Når det gjelder oppsigelsestid så er dette standard på avtaler i bedriftsmarkedet. Vår oppsigelsestid er på inneværende + 2 måneder.

Nyttig (2)
Phonect har 152 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Phonect mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR