Mobiltelefoni

Phonero omtaler og erfaringer

1,7/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Verdi for pengene
Dårlig
23
av 23 innen
mobilselskap
14%
anbefaler
Phonero
Filtrer omtaler
16
3
6
11
116
Sorter omtaler etter
Viser av 152 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Phonero?
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Pågående eplekjekke selgere"

Nå er jeg drittlei av å bli nedringt av aggressive selgere fra Phonero som tar det for gitt at vi skal møtes (bedrift), prøver å henvise til noe relevant (andre personer i vårt selskap, kick off, m.m.) og som blir uhøflige når jeg høflig forteller de at det ikke er aktuelt å vurdere bytte av leverandør nå.
Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"SVINDEL OG BEDRAG"

Det er helt utrolig, men de selger inn til den store gullmedalje, men dropper kundeSERVICE når du er kunde. Her er alt kontrollert av penger, og naiviteten for kundens situasjon er tydelig.
Etter bytte til Telia nett, gikk hastighet og dekning betraktelig ned. Klagd flere ganger, men de tar det ikke seriøst, og kommer med historier om hvor bra dekninger er osv.
Fra Drammen til Kristiansand brøt det over 6 ganger! Uken i forveien skrøt de av hvordan selgerne deres som farter mellom Oslo og Kristiansand IKKE mister dekningen..
Selv i de store byene mister vi dekning!

Phonero er ikke annet enn veldig, veldig skuffende...

Ps, vi har brukt ca 60.000,- pr år på dette *****selskapet..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke kødd med noe som funker."
1 syns denne omtalen er nyttig

Det ble stor forandring når phonero gikk fra Telenor til Telia. Hastigheten er betraktelig redusert. Jeg reiser ganske mye men oppholder meg lite i de store byene, mulig hastighet og dekning er bra der. Jeg har vært villig til å gi Netcom/Telia mange sjanser men jeg ender bestandig opp med Telenor tilslutt. Det er utrolig viktig med konkurransen, men jeg tror Telia må gasse på litt for å nå helt opp, uavhengig av hva tester viser. Stiller meg sterkt i tvil til disse bredbåndsspeedometrene. Der er det svært store variasjoner. Skal ikke forundre meg om de har systemer som øker hastigheten for disse tjenestene.

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Norges dårligste på service og kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Denne bedriften er det nærmeste du kommer svindel og kriminell forretningspraksis. Styr unna. Det er dyrt å komme ut av avtaler med Phonero selv om du må fordi produktet deres har dårlig kvalitet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Utrolig bra!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Phonero har ett utrolig bra system. Elsker portalen de tilbyr og prisen er ikke noe å klage på. Aldri måttet vente mer enn 30 sekunder på å nå kundeservice. Så langt holder de det de lovet når de ringte meg :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Grei dekning, men..."
2 syns denne omtalen er nyttig

Vår bedrift bruker Phonero, som nå har gått fra Telenors nett til Telia. Det er en stor skuffelse, da jeg trenger å bruke mobildata i relativt store mengder i jobben. Opplever omtrent samme dekning, som Telenornettet, men datastrømmen er mye mer varierende. Opplever ofte lave hastigheter, selv med god dekning og mistenker at det kan komme av at Telia har langt færre basestasjoner enn Telenor i samme område.

Totalt sett skulle jeg ønske at Phonero aldri hadde blitt kjøpt opp av Telia.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig kundebehandling og «smart» måte tjene penger på."
2 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundebehandling og «smart» måte tjene penger på. Først plutselig begynne å levere noe (Teliadekning) som vi ikke har bestilt som ikke holder mål og deretter ta seg betalt for det i form av avbestillingsgebyr. Hvis jeg hadde jobbet i et slikt firma hadde jeg skammet meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Mye for lite penger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har byttet fra Telenor og var kjempe usikker på om dette var riktig valg. Har nå vært kunde i 6 mnd og er kjempe fornøyd! Like god dekning og månedsregningen min er halvert. Tommel opp!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Terrible customer service and scam like billing system"
3 syns denne omtalen er nyttig

Now that I switched my mobile phone provider from Phonero to Ice, I don't want to waste any more time over Phonero. But I just have to advise others that they can find better provider in Norway. Just Do Not Use Phonero! They over charged me for over a full month for the subscription I cannot use and asked in advance to cancel it. The customer service was there only to say "no, you have to pay because faktura is already sent".

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Birgitte
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice! Har fått skriftlig bekreftelse på at avtalen kunne heves når de gikk fra Telenor til Telia om ikke dekningen var like god som før.
Telia fungerer ikke her vi bor og jobber. Likevel tviholder de på at vi må betale bruddgebyr på 15000!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Phonero bytter operatør fra Telenor til Telia -ilegger kunden høye bruddgebyr ved oppsigelse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Phonero er tilsynelatende ganske rimelig, men la deg ikke lure. Tar seg betalt for mange tilleggstjenester som er inkludert hos mange andre og prisene i USA, Sveits ol er ekstremt høye. Jeg har bl. a. noen utgåtte mobilabonnement med lav månedspris, men de opererer med minimumspris fakturert pr mnd som er mye høyere. Jeg er avhengig av Telenors dekning, og da Phonero gikk over til å bruke Telia sitt nett, ble jeg tvangsilagt store bruddgebyr ved bytte av operatør. Phonero opererer med 2 års binding som automatisk forlenges med ett år hvis du ikke sier opp 3 mnd før. Ligner på god, gammeldags husmannskontrakt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dyrt og tvilsom praksis for utmelding!"
2 syns denne omtalen er nyttig

De opererer med en avtale som løper i 24 mnd. Jeg hadde 7 ansatte og nedbemannet til 3 i den perioden. Dersom jeg da skulle avslutte abonnementene for de ansatte som hadde sluttet måtte jeg betale 3000 pr abonnement. Avtalen fornyes så automatisk for ytterligere 12 mnd, og de motsetter seg at oppsigelsen er levert rettidig da de mener avtalen må sies opp på dagen for utløpet av 24 med perioden. De kalkulerer åpenbart med å kunne tjene kr. 3000 + mva for hver kunde som bytter leverandør eller arbeidsgiver.

Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Totalt elendig og ubrukelig!!!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Generelt dårlig dekning, bruker mye mer data en en tidligere mobilabonnement. Bruker lang tid på å koble opp anrop. Bare klunder og heft. Skal aldri mer ha Phonero!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Tvilsom oppsigelsestid/praksis i Phonero?"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi så at prisene steg jevnt og trutt og at fakturaene snart var like høye som med Telenor. Brukte man bare LITT data over "sin pakke" ble det svindyrt. Da vi leste at Telia hadde kjøpt opp Phonero bestemte vi oss for å gå over til en operatør med Telenor-dekning, fordi vår erfaring er at Netcoms gamle nett ikke holder mål. Telia skryter i markedsføringen at de har bygget ut så og så mye, det må de vel gjøre siden de allerede er så mye dårlige enn Telenor i bl.a. utkantstrøk.. Jeg leste etterhvert omtaler om Phonero på nett og ble da oppmerksom på deres tvilsomme bindingstid- og oppsigelsespraksis. Man må si opp på dagen 3 mnd. FØR kontraktsperioden utløper, ellers blir abonnementet automatisk fornyet for 12 nye mnd.! Var bortreist på den aktuelle dagen ang. dette og da jeg kontaktet kundeservice til Phonero et par dager senere, ble jeg fortalt at brøt vi avtalen da (ved å si opp iht. til 3 mnd. oppsigelsestid), ble det av dem ansett som et kontaktsbrudd. Kostnaden er kr. 3.000,- + mva. Man må altså passe på å si opp avtalen med Phonero på en eksakt dato, ellers definerer de oppsigelsen som avtalebrudd. Jeg kan ikke se at Phonero informerer om sin noe spesielle oppsigelsespraksis noe sted heller og vi mottok heller aldri noe skriftlig om dette fra dem. Dette er den mest tvilsomme praksisen jeg har vært borte i noensinne, ligg unna Phonero. Når de opptrer slik mot kundene sine er det kanskje ikke så rart at de skryter at de har over 30.000 kunder...

Vurderer du Phonero?
Sammenlign mobilabonnement fra Phonero mot alle andre på markedet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Må ikke vurderers engang!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Bra teknisk løsning men resten av pakka er lureri.

1. Kontrakten fornyes automatisk etter 24 mnd, ingen andre mobilleverandører gjør slikt
2. Den dyreste avtalen å komme seg ut av
3. Telia dekning, dvs langt dårligere flatedekning en Telenor
4. Ingen support utover telefon og mail, ingen forhandler i vårt område
5. Extra data koster det hvite i øyet.

Tor H. T
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
"Er fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Er fornøyd, ikke noe problemer som er opplevd enda.
Har ikke hatt brukt for kundeservice enda da det har virket knirkefritt. Og kan derfor ikke si noe der. Bra dekning - og god kvalitet på samtalene for meg.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig (data-)dekning i EU"
3 syns denne omtalen er nyttig

Phonero-abonnement gjennom jobben. Fikk for liten datapakke, og oppgradering viste seg vrient - de vil vel at man kjøper ekstra datapakker isteden.
I bruk fungerte det OK i Norge, men straks jeg kom til Madeira (EU), så har jeg bare dekning 10-20 sekunder om gangen, for så å være uten dekning i rundt 10 minutter, før tale kanskje blir tilgjengelig igjen, og data noen minutter senere - som så forsvinner etter 10-20 sekunder igjen... Og så videre.
Også data-SIM i tablet hadde samme problem, så det er ikke isolert til min (sære) telefon. Hadde også privat OneCall-abonnement, som bruker samme nett i Norge og roamer til samme nettene i Portugal/Madeira. Dette fungerer derimot utmerket, så dette er et problem spesielt med Phonero.
Forsøkte å resette innstillinger, men innstillingsmeldingene som kom inneholdt ikke noe min mobil kunne bruke (den rapportete at de ikke inneholdt noe).

Ivar M. U
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Burde vært mulig å trykke på 0 stjerner"
4 syns denne omtalen er nyttig

Lang binding. Dyrt. Det verste er samtalekvaliteten. Må som regel ringe opp 2-3 ganger før vi får snakket. Stur unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bytt til Phonero om du synes kunder er plagsomme"
2 syns denne omtalen er nyttig

For med Phonero har ikke vi fått særlig telefoner gjennom lenger.. Møkkaselskap som ikke klarer fikse feil, ringe opp igjen og følge opp kundene. VELDIG missfornøyd og bytter selskap etter 3 mnd...

Vurderer du Phonero?
Sammenlign mobilabonnement fra Phonero mot alle andre på markedet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Hold dere unna"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det er utrolig hvor mye problemer man kan få av å ha en mobiloperatør.
Absolutt alle gangene jeg har vært i kontakt med kundeservice, er de helt på tur. Gjemmer seg bak forferdelige vilkår.
Det fasinerende er om du spør spesifikt hvor det står ting, vet de ikke det, bare oversender deg en mail på mange sider med vilkår.
Kom meg tilslutt ut av dette tullet etter krangling.
Håper dette firmaet går konkurs, og alle som jobber i det begynner med andre ting en mobil/kundeservice.

Reidun F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Kjempebra"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har alltid glidd knirkefritt hos meg. Takker så mye :) Så får jeg se om det går like bra på overgangen til Telia.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Aldri gå inn i en kontrakt med Phonero!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Skylte kostnader, dårlig service, ingen hjelp under oppkjøp av Telia. Mange ekstra og uforutsigbare kostnader, fungerte dårlig med DNB nettbanken, høye ekstra kostnader ved overforbruk av data, bedriftsportalen er uoversiktlig, 24 måneders bindingstid... Rett og slett et dårlig valg. Jeg angrer skikkelig. Aldri mer!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Useriøs å lite opptatt av fornøyde kunder"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dette firmaet er blant de som lyver mest til sine kunder. Phonero har blitt kjøpt opp av Telia, de brukte Telenor sitt nett tidligere. Når de nå bytter markedfører de se med at Telia har det beste 4G nettet, men de nevner ingen ting om 4G+ eller 3G eller tale dekning og det er av den enkle sak at Telenor har desidert best dekning totalt sett. Telia har ca 5000 master som sender tlf signal, mens Telenor Har ca 7500. Altså 50% flere master. Å Telenor bygger også ut nettet sitt hele tiden slik Telia gjør. Vær smart, Hold dere unna Phonero om dere vil ha det fint psykisk.

Sigbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ingen fokus på kunden"
2 syns denne omtalen er nyttig

Overhode ingen fokus på kunde. Endrer tjenester til sin fordel, men nekter å gi eksisterende kunder samme vilkår som nye kunder får. Selv om man betaler ut bindingstid så hevder selskapet at man bryter bindingstiden når man ønsker å avslutte et mobilabonnement.

Vurderer du Phonero?
Sammenlign mobilabonnement fra Phonero mot alle andre på markedet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Skjult ekstra bindingstid"
6 syns denne omtalen er nyttig

Tegnet et abonnement med 24 måneders binding. Etter 30 måneder byttet Phonero fra Telenornett til Telia, som mangler dekning der jeg bor. Da jeg skulle bytte til annen leverandør, krevde de 3000 i bruddgebyr grunnet 12 måneders EKSTRA binding siden jeg ikke hadde sagt opp innen de første 24 måneder. Jeg har gledet meg til å bli kvitt de i to år, men de ut til att jeg må holde ut litt til.

Mobilabonnement fra Phonero
Helt anonymt. Tar kun 1 minutt.
Vis alle mobilabonnement
Finnes det bedre mobilabonnement?
Sammenlign mobilabonnement fra Phonero mot alle mobilabonnement på markedet.
Sammenlign mobilabonnement
Søk Bytt.no