Mobiltelefoni

Phonero omtaler og erfaringer

1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Verdi for pengene
Dårlig
17
av 23 innen
mobilselskap
17%
anbefaler
Phonero
Filtrer omtaler
22
7
7
13
140
Sorter omtaler etter
Viser av 189 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Phonero?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bindingsgebyr avtale ikke holdt"

Phonero informerte oss pr telefon at de skulle betale de 6000,- som var bindingsgebyr fra tidligere leverandør. Det ønske vi selvfølgelig, men vi hadde ikke sagt direkte ja det ønsker vi i samtalen. Phonero har bunnet 2 abonnement i 24 måneder og vi har måtte betale tidligere leverandør 6000,- i bruddgebyr. Hvem ønsker å betale 6000,- hvis man kan få det dekt??? Kjeltringer!!!

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
"Fornøyd"

Har aldri hatt noen problemer med abonnementet. Er privatkunde, synes jeg får mer enn nok mobildata for en god pris.

Raymond Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Super løsning, bra pris, dekningen er Telia og helt ok."

Mobil sentralbordløsning er fantastisk i forhold til både Telenor og ICE sin løsning, intuitiv og lett drevet. Prisene er bra, vi halverte neste regningen fra Telenor.
Dekningen er noe dårligere enn Telenor sin dekning i noen områder, men det fungerer fint for oss. Vi har 11 abonnement i vår portefølje.

Sturla K
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Elendig dekning"

Det ble fra bra til elendig dekning (vi arbeider ute i distriktene) og når vi måtte kansellere kontrakter på mobil, krever de enda mange mange mnd med betaling. De tar bare å sjekker dekningen rundt kontoret vårt ikke der vi er ute å arbeider. Dette selskapet er så dårlig og så grådig at vi kommer aldri til å engang vurdere å ha noe fra disse igjen.

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig dekning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Selskapet jeg jobber i byttet fra Telenor til Phonero. Det har vært helt tragisk. Er god dekning til helt elendig. Masse klager fra både brukere og kunder som irriterer seg over stadige brudd. Om det ikke blir rask endring vil de tape masse penger...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Legg på røret om de ringer deg!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er det jevl...firma eg har vært i kontakt med på 20 år ! Selger lurer deg på dekning og binding og avtale brudd.
Fantes ikke dekning der jeg er , er avhengig av at jobben for tak på meg.
De nekter for alt , bare henviser til min signerte kontrakt.
Trusler, inkasso, og nå venter forliksråd.
Er helt forkastelig firma. Legg på røret om de ringer deg!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig dekning og mye anropsfeil"

Spesielt dårlig etter at det ble Telia. Sliter ekstremt me dekning med en gang jeg beveger meg utenfor sentrumskjernen

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Når phonero skiftet til Telia, forsvann den gode dekninga. Internett er treigt og telefonen bruker masse batteri på å vere i dårlig dekning...

Sverre G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Flott service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi sparte 60% på en bedre tjeneste en vi hadde.
Servicen er upåklagelig . Iallefall i stavanger hvor jeg har min kontakt. Alle bør gi Phonero en sjanse.

Øyvind L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning og lydkvalitet etter operatørbytte til Telia"
2 syns denne omtalen er nyttig

Telia har mye dårligere dekning enn Telenor i mitt område som er Vestlandet. Lydkvaliteten er også markant dårligere. Plutselig dukker det også opp pris på samtaler til «andre mobilnett» uten at dette forklares eller kan spores. Appen til Phonero er bra og gir god oversikt, men dekningen er så dårlig at de som ønsker det i min organisasjon får bytte tilbake til Telenor.

Øystein
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning på det meste"
1 syns denne omtalen er nyttig

Opplever stadig brudd og skurring på samtaler. 4G oppleves som 3G. Fungerer ikke / dårlig i utlandet

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Tidligere-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Detter ut av nettet og robotsamtaler"
1 syns denne omtalen er nyttig

Generelt skikkelig dårlig. Mistet internett tilkobling, samtaler detter ut eller høres ut som roboter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Umoralsk forretningsfilosofi og svindel"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gjennom jobb tok vi imot tilbudet på "hele familien"
Med 5GB inkl. til 100kr ekstra per abonnement.
Hadde 4 abonnement for barna - med meg som juridisk eier.

2 av barna gikk en mnd 2-4% over 5GB (i.e. få MB) - og fikk da tilleggsregning på 399kr hver!! Uten at de var varslet når det gikk over eller at de ble sperret.

De nekter å varsel juridisk eier (meg) - og dermed lar umyndige påføre kostnader de ikke vet om. Per norsk lov er dette ulovlig.
Byttet til Telenor. MEN forhåndsbetaling gjort dagen før oppsigelse for neste mnd (14dg forskudd) NEKTER de å kreditere SELV om det er sagt opp i forkant.

Styr unna - ren og skjær SVINDEL. Selskapet er tuftet på dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Lang bindingstid, dårlig dekning, spinndyrt i utlandet!"

De starter med to års bindingstid, og fortsetter med å forlenge med ett år automatisk (uten noen påminnelse om at dette skjer, selvsagt). Bommer man på datoen med å si opp, koster det kr 3000,- eks.mva i gebyr. Alle andre operatører jeg har undersøkt har ingen bindingstid overhode. Dekningen er langt dårligere enn hos f.eks. Telenor, noe de ikke gjør noe med etter flere klager. I USA koster samtaler kr 13,11 pr minutt (!!!!), kr 4,99 pr SMS og kr 1,86 per MB data. Seriøst. IP-telefonien funker aldri. Kundeservicen er supertreg. Styr unna!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Svindel, lureri og mangel på Geniunitet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har et bedriftsabonoment min jobb betaler for, men da jeg skulle opprette et Privat for et familiemedlem, startet helv#%te.
Godtroende som jeg er, stolte jeg på rådgiver i andre enden da jeg ringte inn til Phonero, og stolte på hva han informerte meg om.
I slutten av mars tegnet jeg avtale hos dem, som skulle koste 299, pr mnd pluss etablering på 50,-. Selgeren skulle fjerne etableringen siden jeg alt hadde et forhold, men jeg skal ikke gråte over 50,-.
Det som irriterer meg, er i starten av Mai får jeg en faktura på 984,- som de ikke kan forklare. Får beskjed om at det er helt vanlig å ta betalt for 3x mnd frem i tid, uavhengig av Dataforbruk (Noe selger aldri informerte om, og jeg spesifikt spurte hvordan trekkene fremover ville bli) .
Når jeg igjen tar kontakt, får jeg kun beklagelser på beklagelser servert, uten noen geniunitet eller form for handling rundt dette.
Føler meg direkte svindlet, lurt og nå spyttet på av behandlingen jeg har mottatt.

Jeg vil ALDRI kunne anbefale Phonero til noen, og dette er etter gjentatte samtaler med kundebehandlere.
Styr unna! Det gjør godt for sjel og lommebok

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Bare problemer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fra dag 1 til avsluttet mobilabonnement så var det bare trøbbel med alt mulig, og de nektet å portere mobilnummeret når jeg sa opp abonnementet.

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Alt for dyrt"

Dårlig dekning! Mye tull med ip telefoni, overpris på data. Vi hadde Telenor på jobben tidligere, alltid fornøyd. Styr unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Tvilsom kundeservice"

De påstår at tilbakemelding er gitt i saker som er registrert hos kundeservice. Selv om man som kunde sier at man ikke har fått tilbakemelding, så avfeier selskapet det. De kan således ikke gjøre rede for hvilken tilbakemelding som er gitt og hvordan den er gitt.

Å hardnakket sette seg selv over kundene på denne måten oppleves ikke som særlig god kundeservice. Det bør selskapet også forstå da henvendelsen ikke har et økonomisk aspekt ved seg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt dyrt og utnyttelse"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har et abonnement på 10 GB, opplever at abonnementet samtidig har dårlig kvalitet. I mars gikk jeg 1 GB over, dvs brukte 11 GB.
Ble tilleggsfakturert kr. 1.249 inkl. mva for den ene GB. Skal nå bryte abonnementet, dette tar de kr. 3.000,- eks. mva for.

Du bør tenke deg veldig godt igjennom før du bestiller abonnement og er sikker på at du klarer å holde deg innenfor vurdert GB nivå.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"God service, god pris og løsnings orientert kundekontakt"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vi har halvert våre telefonkostnader (98 mobil++) og opplever veldig god kundeservice.
Etter Phonero ble kjøpt opp av Telia mistet en lokasjon dekning, og Phonero har prøvd flere muligheter for å se om de kan hjelpe oss med dette. Da dette ikke løste seg ble vi fortalt at vi sto fritt til å tegne ny avtale med annen leverandør for disse numrene, uten bruddgebyr. Prisen er det ingen andre leverandører med Telenor dekning som har hatt kjangs til å matche.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt dyrt, vanskelig bindingstid, frekke kundebehandlere"
5 syns denne omtalen er nyttig

Du blir strupet ut over den pakken du bestiller, lure selgere, Bindingstid med horribel oppsigelsespris, ekstremt frekke på kundeservice, mister telefonforbindelse titt og ofte (og jeg bor i OSLO). Jeg har aldri skrevet en sånn anmeldelse. Men for ditt eget beste: Styr unna!

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Utnytter bedriftskunder"
2 syns denne omtalen er nyttig

Phonero utnytter den længere kommunikasjonsvei mellom bestiller (arbeidsgiver) og bruker (ansatt). Der er fler fallgrupper her på grund af længere kommunikasjonsvei og Phoneros priser er ikke markedsdyktige. Samtidig har de få begrensninger for at lade kunden benytte sine kostbare tjeneste.
Faldgruppe 1) bruker får regning betalt og har intet eller lite insitament for at sjekke priser for tjenester der går ut over abonnementet. 2) Bedriften betaler grunnpakken, men ansatt ser aldrig sin regning og må derfor gjøre en aktiv innsats for at "opdage" sit forbruk.
Min personlige oplevelse: jeg har betalt flere penge på telefon "betalt" af min arbeidsgiver enn når jeg har betalt alt selv (min arbeidsgiver betalte abonnementspakke).
Jeg ser derfor ingen grund til at benytte Phonero for bedrifter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kapsitet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vår bedrift hadde store problemer så lenge Phonero var i Telenor (de hadde som kjent ikke den prioritet og tjenestespekter som ekte Telenor abonnement hadde).
Nå er det gått fra vondt til verre etter at de ble kjøpt av Telia, kapasiteten i nettet er ikke i nærheten av hva de nå behøver. Vi får stadig samtalebrudd.
Skygg unna Phonero!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Svindel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har sagt opp Phonero, da det ikke var mulig å bruke tlf. på hytta. Bruddgebyr på kr. 3.000,- eks. er mottatt og avvist. Forstår jo også nå, hvorfor det ikke lenger er dekning. De har byttet fra Telenor til Telia, tidligere NetCom hadde heller ikke dekning her. Så forliksrådet neste.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig fornøyd!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg bruker ikke ta meg tid til å skrive omtaler, men mener all denne negative omtalen av Phonero her er ufortjent. I forkant av signeringen av avtalen Googlet jeg etter erfaringer, og kom inn på denne siden. Ble veldig skeptisk når jeg leste alt det negative, men egne erfaringen av den gode kundeservicen gjorte at vi gikk for avtalen.

Vi er en bedrift med 9 brukere. Telefonkostnadene ble halvert. Imøtekommende og hyggelig kundebehandlere. Har ikke hørt at noen er misfornøyde med dekningen.

Phonero anbefales på det varmeste!

Mobilabonnement fra Phonero
Helt anonymt. Tar kun 1 minutt.
Vis alle mobilabonnement
Finnes det bedre mobilabonnement?
Sammenlign mobilabonnement fra Phonero mot alle mobilabonnement på markedet.
Sammenlign mobilabonnement
Søk Bytt.no