Mobiltelefoni

Phonero omtaler og erfaringer

1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Verdi for pengene
Dårlig
17
av 23 innen
mobilselskap
16%
anbefaler
Phonero
Filtrer omtaler
19
5
6
12
123
Sorter omtaler etter
Viser av 165 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Phonero?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Tvilsom kundeservice"

De påstår at tilbakemelding er gitt i saker som er registrert hos kundeservice. Selv om man som kunde sier at man ikke har fått tilbakemelding, så avfeier selskapet det. De kan således ikke gjøre rede for hvilken tilbakemelding som er gitt og hvordan den er gitt.

Å hardnakket sette seg selv over kundene på denne måten oppleves ikke som særlig god kundeservice. Det bør selskapet også forstå da henvendelsen ikke har et økonomisk aspekt ved seg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt dyrt og utnyttelse"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har et abonnement på 10 GB, opplever at abonnementet samtidig har dårlig kvalitet. I mars gikk jeg 1 GB over, dvs brukte 11 GB.
Ble tilleggsfakturert kr. 1.249 inkl. mva for den ene GB. Skal nå bryte abonnementet, dette tar de kr. 3.000,- eks. mva for.

Du bør tenke deg veldig godt igjennom før du bestiller abonnement og er sikker på at du klarer å holde deg innenfor vurdert GB nivå.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"God service, god pris og løsnings orientert kundekontakt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi har halvert våre telefonkostnader (98 mobil++) og opplever veldig god kundeservice.
Etter Phonero ble kjøpt opp av Telia mistet en lokasjon dekning, og Phonero har prøvd flere muligheter for å se om de kan hjelpe oss med dette. Da dette ikke løste seg ble vi fortalt at vi sto fritt til å tegne ny avtale med annen leverandør for disse numrene, uten bruddgebyr. Prisen er det ingen andre leverandører med Telenor dekning som har hatt kjangs til å matche.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt dyrt, vanskelig bindingstid, frekke kundebehandlere"
4 syns denne omtalen er nyttig

Du blir strupet ut over den pakken du bestiller, lure selgere, Bindingstid med horribel oppsigelsespris, ekstremt frekke på kundeservice, mister telefonforbindelse titt og ofte (og jeg bor i OSLO). Jeg har aldri skrevet en sånn anmeldelse. Men for ditt eget beste: Styr unna!

Vurderer du Phonero?
Sammenlign mobilabonnement fra Phonero mot alle andre på markedet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Utnytter bedriftskunder"
2 syns denne omtalen er nyttig

Phonero utnytter den længere kommunikasjonsvei mellom bestiller (arbeidsgiver) og bruker (ansatt). Der er fler fallgrupper her på grund af længere kommunikasjonsvei og Phoneros priser er ikke markedsdyktige. Samtidig har de få begrensninger for at lade kunden benytte sine kostbare tjeneste.
Faldgruppe 1) bruker får regning betalt og har intet eller lite insitament for at sjekke priser for tjenester der går ut over abonnementet. 2) Bedriften betaler grunnpakken, men ansatt ser aldrig sin regning og må derfor gjøre en aktiv innsats for at "opdage" sit forbruk.
Min personlige oplevelse: jeg har betalt flere penge på telefon "betalt" af min arbeidsgiver enn når jeg har betalt alt selv (min arbeidsgiver betalte abonnementspakke).
Jeg ser derfor ingen grund til at benytte Phonero for bedrifter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kapsitet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vår bedrift hadde store problemer så lenge Phonero var i Telenor (de hadde som kjent ikke den prioritet og tjenestespekter som ekte Telenor abonnement hadde).
Nå er det gått fra vondt til verre etter at de ble kjøpt av Telia, kapasiteten i nettet er ikke i nærheten av hva de nå behøver. Vi får stadig samtalebrudd.
Skygg unna Phonero!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Svindel"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har sagt opp Phonero, da det ikke var mulig å bruke tlf. på hytta. Bruddgebyr på kr. 3.000,- eks. er mottatt og avvist. Forstår jo også nå, hvorfor det ikke lenger er dekning. De har byttet fra Telenor til Telia, tidligere NetCom hadde heller ikke dekning her. Så forliksrådet neste.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig fornøyd!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg bruker ikke ta meg tid til å skrive omtaler, men mener all denne negative omtalen av Phonero her er ufortjent. I forkant av signeringen av avtalen Googlet jeg etter erfaringer, og kom inn på denne siden. Ble veldig skeptisk når jeg leste alt det negative, men egne erfaringen av den gode kundeservicen gjorte at vi gikk for avtalen.

Vi er en bedrift med 9 brukere. Telefonkostnadene ble halvert. Imøtekommende og hyggelig kundebehandlere. Har ikke hørt at noen er misfornøyde med dekningen.

Phonero anbefales på det varmeste!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Svindel"
3 syns denne omtalen er nyttig

Phonero må ha den værste dekningen. Har vært kunde i 2 år men etter Telia oppkjøp ble det store forandringer. Blir brutt hele tiden og det i sentrale byer. Som liten bedrift er dette belastende. Samt at de tjener gode penger på abonnement når det gjelder overforbruk av data. De hverken struper eller varsler som de andre selskapene. Når du vil løses ut av kontrakten kommer de med krav om bruddgebyr på alt fra SIM-kort til GPS, terminal og mobil. Styr langt unna dette selskapet. De gjør alt for å svindle!!

Vurderer du Phonero?
Sammenlign mobilabonnement fra Phonero mot alle andre på markedet
Sverre J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"flott kundeservice, ok dekning"

Litt dårlig dekning mellom stavanger og kristiansand, ellers fantastisk kundeservice å kjempe god pris

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"SVINDEL"
2 syns denne omtalen er nyttig

Eg blei kontakta med ein selger som kom til min bedrfit og prøvde å selge bedriften min PHONERO.

På grunn av store lovnader om at visst det var noko som helst, om vi skulle angre eller bryte med Phonero så var det aldri noko problem. Selger skulle ordne alt.

Når det gjekk nokon veker kom det eit brev om at vi ikkje var kredittverdige av ein eller anna grunn. Så etter at dei gjekk inn i Telia, kom selgarane til oss på telefon og truet med bruddbegyr og eg bad dei kontakte selger.

No eit halvt år etterpå har selger frå Phonero blokkert tlf nr mitt og om eg ikkje går over til phonero blir det bruddbegyr på rundt 30 000 kr.

DETTE ER REIN OG SKJÆR SVINDEL!

Fridtjov
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Overraskende bra"

Har vært kunde hos Televerket så lenge jeg kan huske, og så strengt tatt ingen grunn til å bytte før jeg takket ja til å få presentert Phoneros løsninger. Basert på omtalene her, kan jeg forstå at man kan være skeptisk til å inngå et samarbeid med Phonero, men her er absolutt intet å frykte. Bedriftsnettløsningen er sannsynligvis Norge beste og Bedriftsportalen med Fakturakontroll hvor man enkelt setter opp regler for privat- og jobb-bruk er rett og slett genial. Her sparer man ikke bare penger, men også tid. Du kan bare glemme å bruke tid på å sjekke hvem som har kjøpt hva og hvorfor og overforbruk er en saga blott. Oppfølging fra leveranse ved overgang var upåklagelig og kundeservicen er meget imøtekommende og behjelpelige. Anbefales. Varmt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Pågående eplekjekke selgere"

Nå er jeg drittlei av å bli nedringt av aggressive selgere fra Phonero som tar det for gitt at vi skal møtes (bedrift), prøver å henvise til noe relevant (andre personer i vårt selskap, kick off, m.m.) og som blir uhøflige når jeg høflig forteller de at det ikke er aktuelt å vurdere bytte av leverandør nå.
Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"SVINDEL OG BEDRAG"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er helt utrolig, men de selger inn til den store gullmedalje, men dropper kundeSERVICE når du er kunde. Her er alt kontrollert av penger, og naiviteten for kundens situasjon er tydelig.
Etter bytte til Telia nett, gikk hastighet og dekning betraktelig ned. Klagd flere ganger, men de tar det ikke seriøst, og kommer med historier om hvor bra dekninger er osv.
Fra Drammen til Kristiansand brøt det over 6 ganger! Uken i forveien skrøt de av hvordan selgerne deres som farter mellom Oslo og Kristiansand IKKE mister dekningen..
Selv i de store byene mister vi dekning!

Phonero er ikke annet enn veldig, veldig skuffende...

Ps, vi har brukt ca 60.000,- pr år på dette *****selskapet..

Vurderer du Phonero?
Sammenlign mobilabonnement fra Phonero mot alle andre på markedet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke kødd med noe som funker."
1 syns denne omtalen er nyttig

Det ble stor forandring når phonero gikk fra Telenor til Telia. Hastigheten er betraktelig redusert. Jeg reiser ganske mye men oppholder meg lite i de store byene, mulig hastighet og dekning er bra der. Jeg har vært villig til å gi Netcom/Telia mange sjanser men jeg ender bestandig opp med Telenor tilslutt. Det er utrolig viktig med konkurransen, men jeg tror Telia må gasse på litt for å nå helt opp, uavhengig av hva tester viser. Stiller meg sterkt i tvil til disse bredbåndsspeedometrene. Der er det svært store variasjoner. Skal ikke forundre meg om de har systemer som øker hastigheten for disse tjenestene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Norges dårligste på service og kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Denne bedriften er det nærmeste du kommer svindel og kriminell forretningspraksis. Styr unna. Det er dyrt å komme ut av avtaler med Phonero selv om du må fordi produktet deres har dårlig kvalitet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Utrolig bra!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Phonero har ett utrolig bra system. Elsker portalen de tilbyr og prisen er ikke noe å klage på. Aldri måttet vente mer enn 30 sekunder på å nå kundeservice. Så langt holder de det de lovet når de ringte meg :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Grei dekning, men..."
2 syns denne omtalen er nyttig

Vår bedrift bruker Phonero, som nå har gått fra Telenors nett til Telia. Det er en stor skuffelse, da jeg trenger å bruke mobildata i relativt store mengder i jobben. Opplever omtrent samme dekning, som Telenornettet, men datastrømmen er mye mer varierende. Opplever ofte lave hastigheter, selv med god dekning og mistenker at det kan komme av at Telia har langt færre basestasjoner enn Telenor i samme område.

Totalt sett skulle jeg ønske at Phonero aldri hadde blitt kjøpt opp av Telia.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig kundebehandling og «smart» måte tjene penger på."
3 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundebehandling og «smart» måte tjene penger på. Først plutselig begynne å levere noe (Teliadekning) som vi ikke har bestilt som ikke holder mål og deretter ta seg betalt for det i form av avbestillingsgebyr. Hvis jeg hadde jobbet i et slikt firma hadde jeg skammet meg.

Vurderer du Phonero?
Sammenlign mobilabonnement fra Phonero mot alle andre på markedet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Mye for lite penger"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har byttet fra Telenor og var kjempe usikker på om dette var riktig valg. Har nå vært kunde i 6 mnd og er kjempe fornøyd! Like god dekning og månedsregningen min er halvert. Tommel opp!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Terrible customer service and scam like billing system"
3 syns denne omtalen er nyttig

Now that I switched my mobile phone provider from Phonero to Ice, I don't want to waste any more time over Phonero. But I just have to advise others that they can find better provider in Norway. Just Do Not Use Phonero! They over charged me for over a full month for the subscription I cannot use and asked in advance to cancel it. The customer service was there only to say "no, you have to pay because faktura is already sent".

Birgitte
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice! Har fått skriftlig bekreftelse på at avtalen kunne heves når de gikk fra Telenor til Telia om ikke dekningen var like god som før.
Telia fungerer ikke her vi bor og jobber. Likevel tviholder de på at vi må betale bruddgebyr på 15000!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Phonero bytter operatør fra Telenor til Telia -ilegger kunden høye bruddgebyr ved oppsigelse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Phonero er tilsynelatende ganske rimelig, men la deg ikke lure. Tar seg betalt for mange tilleggstjenester som er inkludert hos mange andre og prisene i USA, Sveits ol er ekstremt høye. Jeg har bl. a. noen utgåtte mobilabonnement med lav månedspris, men de opererer med minimumspris fakturert pr mnd som er mye høyere. Jeg er avhengig av Telenors dekning, og da Phonero gikk over til å bruke Telia sitt nett, ble jeg tvangsilagt store bruddgebyr ved bytte av operatør. Phonero opererer med 2 års binding som automatisk forlenges med ett år hvis du ikke sier opp 3 mnd før. Ligner på god, gammeldags husmannskontrakt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dyrt og tvilsom praksis for utmelding!"
2 syns denne omtalen er nyttig

De opererer med en avtale som løper i 24 mnd. Jeg hadde 7 ansatte og nedbemannet til 3 i den perioden. Dersom jeg da skulle avslutte abonnementene for de ansatte som hadde sluttet måtte jeg betale 3000 pr abonnement. Avtalen fornyes så automatisk for ytterligere 12 mnd, og de motsetter seg at oppsigelsen er levert rettidig da de mener avtalen må sies opp på dagen for utløpet av 24 med perioden. De kalkulerer åpenbart med å kunne tjene kr. 3000 + mva for hver kunde som bytter leverandør eller arbeidsgiver.

Vurderer du Phonero?
Sammenlign mobilabonnement fra Phonero mot alle andre på markedet
Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Totalt elendig og ubrukelig!!!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Generelt dårlig dekning, bruker mye mer data en en tidligere mobilabonnement. Bruker lang tid på å koble opp anrop. Bare klunder og heft. Skal aldri mer ha Phonero!!!

Mobilabonnement fra Phonero
Helt anonymt. Tar kun 1 minutt.
Vis alle mobilabonnement
Finnes det bedre mobilabonnement?
Sammenlign mobilabonnement fra Phonero mot alle mobilabonnement på markedet.
Sammenlign mobilabonnement
Søk Bytt.no