Meny

Phonero omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Phonero
4,4/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Utmerket
Verdi for pengene
Bra
2
av 37 innen
mobilselskap
77%
anbefaler
Phonero
Filtrer omtaler
1190
317
70
42
262
Sorter omtaler etter
Viser av 1881 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Phonero?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Seriøs kundebehandling"

Seriøst firma, med litt for lite tilbud i forhold til andre konkurrenter.

Mats M. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Et elendig valg for profesjonelle som er avhengig av telefon."
1 syns denne omtalen er nyttig

Mitt forhold til Phonero er utelukkende negativt på alle måter og jeg vil anbefale alle som er avhengig av telefon i jobben å styre unna. Dekningen er forsåvidt helt OK, selv om jeg synes nettstabiliteten generelt er bedre på Telenor. Min kritikk går først og fremst på at det er alt for mye styr, at de ikke greier å levere SIM-kort som avtalt, og til sist at de ikke er snaue når det gjelder fakturering, og du blir f#%n aldri ferdig med de. Mest av alt minner måten de driver business på som noen kataloghaier fra tidlig 2000-tall. Da jeg startet med Phonero hadde de et tilbud som egentlig var for godt til å være sant, og det var det. Jeg var skeptisk fordi dette var et bedriftsabonnement ikke et privatabonnement, og som bedriftskunde har du nada rettigheter kontra om du er privatkunde, rent praktisk har det ingen betydning for småbedrifter. I min jobb er jeg kritisk avhengig av telefon, både for å utføre jobben min, og for å pleie kundekretsen. Dette sa jeg klart i fra, før jeg byttet, og poengterte at en dag uten fungerende telefon kunne bli mye mer kostbart enn besparelsen på å bytte til et billigere abonnement. Jeg ble lovet en smooth overgang til phonero. Så stod jeg der plutselig en dag i Finnskogen uten fungerende telefon, fordi Phonero hadde avsluttet mitt gamle abonnement uten at jeg hadde fått nye SIM-kort. Heldigvis har jeg kontantkort i reserve, ringer support, forklarer situasjonen, og foreslår at de kan sende SIM-kort til oppgitt posisjon med DHL asap. Det går de ikke med på, men gir meg en adresse jeg kan hente SIM-kort. Etter arbeidsdag stresser jeg til Kongsvinger for å hente SIM-kort. Problemet er at det ikke er noe sted i Kongsvinger man kan hente SIM-kort til phonero, adressen jeg fikk er i Kongsberg. Nærmeste sted jeg kan få sim-kort er Jessheim eller Hamar. Det rekker jeg ikke, så jeg ringer min gamle operatør og får aktivert mitt gamle abonnement, hvorpå Phonero sender meg en faktura på 6025,- eks. Mva i oppsigelsesgebyr Asap. Etter mye tull og tøys greier jeg til slutt å hente ut SIM-kort selv, aktivere de o.s.v. Greier aldri bli helt dus, med Phonero etter dette, og en del kompabilitetsproblemer gjør ikke saken bedre. Da jeg til slutt får et bedre tilbud fra min gamle operatør bytter jeg igjen. En del strul her og, men det mest irriterende er at Phonero fortsetter å sende fakturaer, og de er veldig dårlige til å spesifisere hva de mener jeg skylder de penger for. Jeg bytta i mars eller april, utmeldingsavgiften på det ene abonnementet får jeg i begynnelsen av mai, for det andre nummeret i juli, og det står ikke i klartekst hva det er. Generelt vil jeg sterkt råde alle til å styre unna alle bedriftsabonnement som har bindingstid. Det er bare tull. Andre operatører kjøper deg ut, men det er så mye mailing og styr, at om du ikke har flust med fritid så er det et merarbeid det ikke er verdt. Dipper/Talkmore er billigere og har ingen bindingstid, dessuten bedre dekning og strekker seg lenger for å fysisk levere varene. Phonero er et telefonselskap som har kostet meg dyrt, både i fritid, ufakturerbare timer, kilometer, tapte oppdrag og faktiske telefonutgifter. Mitt råd er å styre unna Phonero i første omgang fordi det rett og slett er en kostbar og useriøs aktør som driver business på en uryddig måte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Kundeservice"

Fantastisk support. Superhappy, da alt gikk enkelt og ingen feil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Rask og god oppfølging"

Min opplevelse av Phonero er profesjonalitet både hos salg og kundeservice. Ansatte som er opptatt av å levere varene og bistå på en vennlig og hjelpsom måte

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig fornøyd med kundebehandlingen, sjeldent rask og effektiv👍"

God informasjon, kort ventetid ved henvendelser til kundeservice. Effektiv og hyggelig assistanse ved behov.

Lill T. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Rask og effektiv"

Får raskt svar både på telefon og e-post. Løsninger og svar på spørsmål mottas raskt. Lett å betjene sentralbordet. Greie priser og oversiktlige fakturaer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Mye dyrere enn selger lovet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt og etter hvert gitt et tilbud. Det kom ut en del billigere enn vårt private abonnement. Jeg oppga prisen vi betaler til ice, og selger sa at Phonero er billigere. Han opplyste ikke om at pris var uten mva. Han sa også at alt vi trengte å gjøre var å bytte SIM-kort, men nevnte ikke noe om BankID på mobil. Første faktura har mange små, skjulte beløp, og er 1000 kr dyrere enn tilbudet. Dette er uholdbart dårlig.

Svar fra Phonero
19.07.2021 17:57
Hei, Kim. Vi vil gjerne se nærmere på dette Uten å kjenne saken i detalj så håper jeg du kan ta kontakt på [email protected], husk å legge med fullt navn og telefonnummer, så skal jeg undersøke dette videre. Hører fra deg. Hilsen Christer, Phonero
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fornøyd!"

Bra pris, god dekning, nok data! Jeg er fornøyd så langt med abonnementet.

Svar fra Phonero
19.07.2021 17:57
Heisann. Så gøy at du er fornøyd med både prisen og dekningen Vi setter pris på tilbakemeldingen Hilsen Christer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"God kundeservice og gode priser"

Rask kundeservice og gode priser. Lett å komme i kontakt med og har løsninger som passer hele familien

Svar fra Phonero
19.07.2021 17:57
Hei, Linn. Takk for fin tilbakemelding! Dette skal jeg ta med videre til kundesenteret. Ha en fin sommer videre Hilsen Christer, Phonero
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fornøyd kunde"

Har hatt bare gode opplevelser med Phonero. Eneste eg mangler er å handle mobiltelefon med dere

Svar fra Phonero
15.07.2021 12:04
Hei, Frank. Så fint å se at du er fornøyd med oss! Vi skal gjøre alt vi kan for å fortsette det gode samarbeidet Hilsen Christer, Phonero
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Bra service"

Jeg hadde et spørsmål vedr. regningen. Kundeveileder var veldig tolmodige med meg på telefonen,

Svar fra Phonero
12.07.2021 14:53
Hei, Rune. Takk for fin tilbakemelding! Dette skal jeg ta med videre til kundesenteret. Vi er her hvis du skulle trenge hjelp i fremtiden Hilsen Christer, Phonero
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Tilfredsstiller mine behov!"

Et godt «verktøy» som fungerer i hverdagen! Mine erfaringer er bare positive. Delingen var ikke tilfredsstillende for en stund tilbake, men i dag fungerer dekningen bra.

Svar fra Phonero
12.07.2021 14:53
Hei, Knut. Så fint å se at du er fornøyd med oss! Vi jobber alltid for å bli bedre, derfor er din tilbakemelding viktig for oss. Ha en fin sommer videre. Hilsen Christer, Phonero
Bjørn E. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Service"

Topp service og kundebehandling😊 Får alltid hjelp når man ringer😀

Svar fra Phonero
12.07.2021 14:53
Heisann Bjørn. Takk for hyggelig tilbakemelding! Vi skal gjøre alt vi kan for å fortsette det gode samarbeidet Hilsen Christer, Phonero
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Ny kunde"

Nettopp blitt kunde. Har forventninger til at jeg valgte Phonero nå 😉👍

Svar fra Phonero
12.07.2021 14:53
Hei, Ove. Takk for hyggelig tilbakemelding! Vi er her hvis du skulle trenge hjelp i fremtiden Hilsen Christer, Phonero
Dian M. V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Behjelpelig kundesenter"

Kundeservice er snille å prate med og behjelpelig med min faktura

Svar fra Phonero
12.07.2021 14:53
Hei, Dian. Takk for fin tilbakemelding! Dette skal jeg ta med videre til kundesenteret. Ha en fin sommer videre Hilsen Christer, Phonero
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"God erfaring som kunde"
1 syns denne omtalen er nyttig

God service ved henvendelser til kundesenter,gode priser på abonnement.

Svar fra Phonero
08.07.2021 13:52
Hei, Ola. Takk for fin tilbakemelding! Dette skal jeg ta med videre til kundesenteret. Vi er her hvis du skulle trenge hjelp i fremtiden Hilsen Christer, Phonero
Jonas V. Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Phonero gir mye for pengene, men ved for sen innbetaling kan det fort bli dyrt."
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi ble kunde på bedrifts mobiltelefoni hos Phonero i juni og fikk vår første faktura med forfall den 15/6-21. Fakturaen ble sendt over til regnskapsføreren for å legge den inn til betaling, men noe gikk galt i systemet slik at fakturaen dessverre ikke ble betalt ved forfall. Den 29/2-21 fikk vi en påminnelse på e-post og da ble fakturaen betalt umiddelbart. I dag (7/7-21) fikk vi Inkassovarsel i posten fra Kredinor som er datert 1/7-21 der de har lagt til et gebyr på kr 199,- + 8% renter. Av erfaring er det vanskelig å få annullert et slik krav og vårt firma har som regel bare betalt kravene for å være på den sikre siden og slippe flere krav videre. Så pga av dette vil vi vurdere om det er verdt å fortsette kundeforholdet eller om vi skal gå tilbake til vår forrige mobiltilbyder ICE. Det som var bra var at vi fikk påminnelsen om at fakturaen ikke var betalt den 29/7 og Phonero har en veldig fin oversikt med appen deres hvor vi kan lese av forbruk m.m og her kan vi sikkert også få opp status for fakturaer osv. Men det som kan bli bedre er at Phonero kunne f.eks ha sendt en påminnelse tidligere og informert om at dersom fakturaen ikke blir betalt innen noen dager blir kravet sendt til inkasso. I påminnelsen på e-post den 29/6 ble vi informert om at pga forsinket betaling har det påløpt renter og gebyrer. Men vi ble ikke informert om hvor mye dette var Når jeg nå tar kontakt med Phonero eller blir kontaktet av dem etter at denne omtalen er skrevet, så får de et valg om å opprettholder kravet på renter og gebyrer eller ikke. Dersom dette frafaller er vi fortsatt kunde hos dem, men hvis ikke avsluttes sannsynligvis kundeforholdet allerede i dag.

Svar fra Phonero
07.07.2021 16:59
Hei, Jonas. Uten å kjenne saken i detalj så håper jeg du kan ta kontakt på [email protected], husk å legge med fullt navn og telefonnummer, så skal jeg undersøke dette videre. Vi jobber alltid for å bli bedre, derfor er din tilbakemelding viktig for oss Hører fra deg.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Aggresiv markedsføring og dyrt å avslutte."
2 syns denne omtalen er nyttig

Aggresive selgere pusher abb på småbedrifter, med løgn om gode priser, som er dårlige. Koster 3000kr om du trykker feil på sms fra de. Sky de som pesten.

Svar fra Phonero
06.07.2021 08:39
Hei, Håvard. Vi vil gjerne se nærmere på dette. Uten å kjenne saken i detalj så håper jeg du kan ta kontakt på [email protected], husk å legge med fullt navn og telefonnummer, så skal jeg undersøke dette videre. Hører fra deg. Hilsen Christer, Phonero
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Jeg er ny kunde så får tiden vise om jeg blir fornøyd."
3 syns denne omtalen er nyttig

Min erfaring så langt er positiv , så får no tiden vise om jeg blir fornøyd.

Svar fra Phonero
06.07.2021 08:37
Hei, Gerhard. Så fint å se at du er fornøyd med oss! Vi er her hvis du skulle trenge hjelp i fremtiden. Hilsen Christer, Phonero
Rannveig
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekning
"Fram til nå, veldig bra👍"
2 syns denne omtalen er nyttig

Lett overgang fra Telenor. Ingenting å klage på enda. Nå gjenstår det å se når faktura kommer. Har lastet ned min bedrift og min phonero app på mobil, men ser ikkje faktura i dette slik som fortalt. Regner med dette blir tilgjengelig på min side når det er klart

Svar fra Phonero
06.07.2021 08:37
Hei, Rannveig. Takk for hyggelig tilbakemelding! Når det gjelder visning av faktura i selvbetjeningsportalen Din Bedrift, vil gjerne se nærmere på dette. Send en e-post til [email protected] så skal jeg undersøke dette videre. Husk å legge med fullt navn og telefonnummer. Hører fra deg. Hilsen Christer, Phonero
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Kvalitet på alle områder"
2 syns denne omtalen er nyttig

Phonero er en bunnsolid telefonoperatør for alt fra enkeltmannsforetak til store konsern. Du får et skreddersydd sentralbord som er enkel å forstå. Rask og god kundeservice. Rimelig. Er det noe man kan jobbe med, er det dekningen på noen små plasser.

Svar fra Phonero
06.07.2021 08:37
Hei, Espen. Veldig gøy å lese tilbakemeldingen din! Vi jobber alltid for å bli bedre, derfor er din tilbakemelding viktig for oss Hilsen Christer, Phonero
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Frekke kunderådgivere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kunderådgivere er frekke og ikke interessert i å hjelpe kunde. Må sette over til «andre» for å sjekke bindingstid??

Svar fra Phonero
05.07.2021 09:52
Hei, Vilde. Slik skal det selvfølgelig ikke være. Uten å kjenne saken i detalj så håper jeg du kan ta kontakt på [email protected], husk å legge med fullt navn og telefonnummer, så skal jeg undersøke dette videre. Hører fra deg. Hilsen Christer, Phonero
Christer T. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"RASK PROFF SERVICE "
3 syns denne omtalen er nyttig

Sterkt konkurranse kraftig tilbud i fra Phonero pluss strålende service og tilbud 💪🏆🙏♥️☀️

Svar fra Phonero
05.07.2021 09:52
Hei, Christer. Så fint å se at du er fornøyd med oss! Vi setter pris på tilbakemeldingen Hilsen Christer, Phonero
Tarjei T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
"Funksjon i App"

Hadde glemt hvordan oppsett til snarvei til å sette over innkommende samtaler på enklere måte enn å åpne appen. Ble løst på en rask og grei måte.

Svar fra Phonero
01.07.2021 15:00
Hei, Tarjei. Takk for hyggelig tilbakemelding! Vi er her hvis du skulle trenge hjelp i fremtiden Hilsen Christer, Phonero
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Litt vanskelig side til å kjøpe ekstra data."

Men ordnet raskt når jeg klarte å bestille dobbelt.

Svar fra Phonero
01.07.2021 15:00
Hei, Dag. Takk for fin tilbakemelding! Dette skal jeg ta med videre til kundesenteret. Ha en fin sommer videre Hilsen Christer, Phonero
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR