Mobiltelefoni

Phonero omtaler og erfaringer

1,8/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Verdi for pengene
Dårlig
17
av 23 innen
mobilselskap
16%
anbefaler
Phonero
Filtrer omtaler
19
5
6
12
132
Sorter omtaler etter
Viser av 174 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Phonero?
Tidligere-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Detter ut av nettet og robotsamtaler"

Generelt skikkelig dårlig. Mistet internett tilkobling, samtaler detter ut eller høres ut som roboter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Umoralsk forretningsfilosofi og svindel"

Gjennom jobb tok vi imot tilbudet på "hele familien"
Med 5GB inkl. til 100kr ekstra per abonnement.
Hadde 4 abonnement for barna - med meg som juridisk eier.

2 av barna gikk en mnd 2-4% over 5GB (i.e. få MB) - og fikk da tilleggsregning på 399kr hver!! Uten at de var varslet når det gikk over eller at de ble sperret.

De nekter å varsel juridisk eier (meg) - og dermed lar umyndige påføre kostnader de ikke vet om. Per norsk lov er dette ulovlig.
Byttet til Telenor. MEN forhåndsbetaling gjort dagen før oppsigelse for neste mnd (14dg forskudd) NEKTER de å kreditere SELV om det er sagt opp i forkant.

Styr unna - ren og skjær SVINDEL. Selskapet er tuftet på dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Lang bindingstid, dårlig dekning, spinndyrt i utlandet!"

De starter med to års bindingstid, og fortsetter med å forlenge med ett år automatisk (uten noen påminnelse om at dette skjer, selvsagt). Bommer man på datoen med å si opp, koster det kr 3000,- eks.mva i gebyr. Alle andre operatører jeg har undersøkt har ingen bindingstid overhode. Dekningen er langt dårligere enn hos f.eks. Telenor, noe de ikke gjør noe med etter flere klager. I USA koster samtaler kr 13,11 pr minutt (!!!!), kr 4,99 pr SMS og kr 1,86 per MB data. Seriøst. IP-telefonien funker aldri. Kundeservicen er supertreg. Styr unna!!!

Vurderer du Phonero?
Sammenlign mobilabonnement fra Phonero mot alle andre på markedet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Svindel, lureri og mangel på Geniunitet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har et bedriftsabonoment min jobb betaler for, men da jeg skulle opprette et Privat for et familiemedlem, startet helv#%te.
Godtroende som jeg er, stolte jeg på rådgiver i andre enden da jeg ringte inn til Phonero, og stolte på hva han informerte meg om.
I slutten av mars tegnet jeg avtale hos dem, som skulle koste 299, pr mnd pluss etablering på 50,-. Selgeren skulle fjerne etableringen siden jeg alt hadde et forhold, men jeg skal ikke gråte over 50,-.
Det som irriterer meg, er i starten av Mai får jeg en faktura på 984,- som de ikke kan forklare. Får beskjed om at det er helt vanlig å ta betalt for 3x mnd frem i tid, uavhengig av Dataforbruk (Noe selger aldri informerte om, og jeg spesifikt spurte hvordan trekkene fremover ville bli) .
Når jeg igjen tar kontakt, får jeg kun beklagelser på beklagelser servert, uten noen geniunitet eller form for handling rundt dette.
Føler meg direkte svindlet, lurt og nå spyttet på av behandlingen jeg har mottatt.

Jeg vil ALDRI kunne anbefale Phonero til noen, og dette er etter gjentatte samtaler med kundebehandlere.
Styr unna! Det gjør godt for sjel og lommebok

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Bare problemer"

Fra dag 1 til avsluttet mobilabonnement så var det bare trøbbel med alt mulig, og de nektet å portere mobilnummeret når jeg sa opp abonnementet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Alt for dyrt"

Dårlig dekning! Mye tull med ip telefoni, overpris på data. Vi hadde Telenor på jobben tidligere, alltid fornøyd. Styr unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Tvilsom kundeservice"

De påstår at tilbakemelding er gitt i saker som er registrert hos kundeservice. Selv om man som kunde sier at man ikke har fått tilbakemelding, så avfeier selskapet det. De kan således ikke gjøre rede for hvilken tilbakemelding som er gitt og hvordan den er gitt.

Å hardnakket sette seg selv over kundene på denne måten oppleves ikke som særlig god kundeservice. Det bør selskapet også forstå da henvendelsen ikke har et økonomisk aspekt ved seg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt dyrt og utnyttelse"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har et abonnement på 10 GB, opplever at abonnementet samtidig har dårlig kvalitet. I mars gikk jeg 1 GB over, dvs brukte 11 GB.
Ble tilleggsfakturert kr. 1.249 inkl. mva for den ene GB. Skal nå bryte abonnementet, dette tar de kr. 3.000,- eks. mva for.

Du bør tenke deg veldig godt igjennom før du bestiller abonnement og er sikker på at du klarer å holde deg innenfor vurdert GB nivå.

Vurderer du Phonero?
Sammenlign mobilabonnement fra Phonero mot alle andre på markedet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"God service, god pris og løsnings orientert kundekontakt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vi har halvert våre telefonkostnader (98 mobil++) og opplever veldig god kundeservice.
Etter Phonero ble kjøpt opp av Telia mistet en lokasjon dekning, og Phonero har prøvd flere muligheter for å se om de kan hjelpe oss med dette. Da dette ikke løste seg ble vi fortalt at vi sto fritt til å tegne ny avtale med annen leverandør for disse numrene, uten bruddgebyr. Prisen er det ingen andre leverandører med Telenor dekning som har hatt kjangs til å matche.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt dyrt, vanskelig bindingstid, frekke kundebehandlere"
5 syns denne omtalen er nyttig

Du blir strupet ut over den pakken du bestiller, lure selgere, Bindingstid med horribel oppsigelsespris, ekstremt frekke på kundeservice, mister telefonforbindelse titt og ofte (og jeg bor i OSLO). Jeg har aldri skrevet en sånn anmeldelse. Men for ditt eget beste: Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Utnytter bedriftskunder"
2 syns denne omtalen er nyttig

Phonero utnytter den længere kommunikasjonsvei mellom bestiller (arbeidsgiver) og bruker (ansatt). Der er fler fallgrupper her på grund af længere kommunikasjonsvei og Phoneros priser er ikke markedsdyktige. Samtidig har de få begrensninger for at lade kunden benytte sine kostbare tjeneste.
Faldgruppe 1) bruker får regning betalt og har intet eller lite insitament for at sjekke priser for tjenester der går ut over abonnementet. 2) Bedriften betaler grunnpakken, men ansatt ser aldrig sin regning og må derfor gjøre en aktiv innsats for at "opdage" sit forbruk.
Min personlige oplevelse: jeg har betalt flere penge på telefon "betalt" af min arbeidsgiver enn når jeg har betalt alt selv (min arbeidsgiver betalte abonnementspakke).
Jeg ser derfor ingen grund til at benytte Phonero for bedrifter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kapsitet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vår bedrift hadde store problemer så lenge Phonero var i Telenor (de hadde som kjent ikke den prioritet og tjenestespekter som ekte Telenor abonnement hadde).
Nå er det gått fra vondt til verre etter at de ble kjøpt av Telia, kapasiteten i nettet er ikke i nærheten av hva de nå behøver. Vi får stadig samtalebrudd.
Skygg unna Phonero!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Svindel"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har sagt opp Phonero, da det ikke var mulig å bruke tlf. på hytta. Bruddgebyr på kr. 3.000,- eks. er mottatt og avvist. Forstår jo også nå, hvorfor det ikke lenger er dekning. De har byttet fra Telenor til Telia, tidligere NetCom hadde heller ikke dekning her. Så forliksrådet neste.

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig fornøyd!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg bruker ikke ta meg tid til å skrive omtaler, men mener all denne negative omtalen av Phonero her er ufortjent. I forkant av signeringen av avtalen Googlet jeg etter erfaringer, og kom inn på denne siden. Ble veldig skeptisk når jeg leste alt det negative, men egne erfaringen av den gode kundeservicen gjorte at vi gikk for avtalen.

Vi er en bedrift med 9 brukere. Telefonkostnadene ble halvert. Imøtekommende og hyggelig kundebehandlere. Har ikke hørt at noen er misfornøyde med dekningen.

Phonero anbefales på det varmeste!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Svindel"
3 syns denne omtalen er nyttig

Phonero må ha den værste dekningen. Har vært kunde i 2 år men etter Telia oppkjøp ble det store forandringer. Blir brutt hele tiden og det i sentrale byer. Som liten bedrift er dette belastende. Samt at de tjener gode penger på abonnement når det gjelder overforbruk av data. De hverken struper eller varsler som de andre selskapene. Når du vil løses ut av kontrakten kommer de med krav om bruddgebyr på alt fra SIM-kort til GPS, terminal og mobil. Styr langt unna dette selskapet. De gjør alt for å svindle!!

Sverre J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"flott kundeservice, ok dekning"
2 syns denne omtalen er nyttig

Litt dårlig dekning mellom stavanger og kristiansand, ellers fantastisk kundeservice å kjempe god pris

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"SVINDEL"
2 syns denne omtalen er nyttig

Eg blei kontakta med ein selger som kom til min bedrfit og prøvde å selge bedriften min PHONERO.

På grunn av store lovnader om at visst det var noko som helst, om vi skulle angre eller bryte med Phonero så var det aldri noko problem. Selger skulle ordne alt.

Når det gjekk nokon veker kom det eit brev om at vi ikkje var kredittverdige av ein eller anna grunn. Så etter at dei gjekk inn i Telia, kom selgarane til oss på telefon og truet med bruddbegyr og eg bad dei kontakte selger.

No eit halvt år etterpå har selger frå Phonero blokkert tlf nr mitt og om eg ikkje går over til phonero blir det bruddbegyr på rundt 30 000 kr.

DETTE ER REIN OG SKJÆR SVINDEL!

Fridtjov
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Overraskende bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde hos Televerket så lenge jeg kan huske, og så strengt tatt ingen grunn til å bytte før jeg takket ja til å få presentert Phoneros løsninger. Basert på omtalene her, kan jeg forstå at man kan være skeptisk til å inngå et samarbeid med Phonero, men her er absolutt intet å frykte. Bedriftsnettløsningen er sannsynligvis Norge beste og Bedriftsportalen med Fakturakontroll hvor man enkelt setter opp regler for privat- og jobb-bruk er rett og slett genial. Her sparer man ikke bare penger, men også tid. Du kan bare glemme å bruke tid på å sjekke hvem som har kjøpt hva og hvorfor og overforbruk er en saga blott. Oppfølging fra leveranse ved overgang var upåklagelig og kundeservicen er meget imøtekommende og behjelpelige. Anbefales. Varmt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Pågående eplekjekke selgere"

Nå er jeg drittlei av å bli nedringt av aggressive selgere fra Phonero som tar det for gitt at vi skal møtes (bedrift), prøver å henvise til noe relevant (andre personer i vårt selskap, kick off, m.m.) og som blir uhøflige når jeg høflig forteller de at det ikke er aktuelt å vurdere bytte av leverandør nå.
Styr unna!

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"SVINDEL OG BEDRAG"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er helt utrolig, men de selger inn til den store gullmedalje, men dropper kundeSERVICE når du er kunde. Her er alt kontrollert av penger, og naiviteten for kundens situasjon er tydelig.
Etter bytte til Telia nett, gikk hastighet og dekning betraktelig ned. Klagd flere ganger, men de tar det ikke seriøst, og kommer med historier om hvor bra dekninger er osv.
Fra Drammen til Kristiansand brøt det over 6 ganger! Uken i forveien skrøt de av hvordan selgerne deres som farter mellom Oslo og Kristiansand IKKE mister dekningen..
Selv i de store byene mister vi dekning!

Phonero er ikke annet enn veldig, veldig skuffende...

Ps, vi har brukt ca 60.000,- pr år på dette *****selskapet..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke kødd med noe som funker."
1 syns denne omtalen er nyttig

Det ble stor forandring når phonero gikk fra Telenor til Telia. Hastigheten er betraktelig redusert. Jeg reiser ganske mye men oppholder meg lite i de store byene, mulig hastighet og dekning er bra der. Jeg har vært villig til å gi Netcom/Telia mange sjanser men jeg ender bestandig opp med Telenor tilslutt. Det er utrolig viktig med konkurransen, men jeg tror Telia må gasse på litt for å nå helt opp, uavhengig av hva tester viser. Stiller meg sterkt i tvil til disse bredbåndsspeedometrene. Der er det svært store variasjoner. Skal ikke forundre meg om de har systemer som øker hastigheten for disse tjenestene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Norges dårligste på service og kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Denne bedriften er det nærmeste du kommer svindel og kriminell forretningspraksis. Styr unna. Det er dyrt å komme ut av avtaler med Phonero selv om du må fordi produktet deres har dårlig kvalitet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Utrolig bra!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Phonero har ett utrolig bra system. Elsker portalen de tilbyr og prisen er ikke noe å klage på. Aldri måttet vente mer enn 30 sekunder på å nå kundeservice. Så langt holder de det de lovet når de ringte meg :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Grei dekning, men..."
3 syns denne omtalen er nyttig

Vår bedrift bruker Phonero, som nå har gått fra Telenors nett til Telia. Det er en stor skuffelse, da jeg trenger å bruke mobildata i relativt store mengder i jobben. Opplever omtrent samme dekning, som Telenornettet, men datastrømmen er mye mer varierende. Opplever ofte lave hastigheter, selv med god dekning og mistenker at det kan komme av at Telia har langt færre basestasjoner enn Telenor i samme område.

Totalt sett skulle jeg ønske at Phonero aldri hadde blitt kjøpt opp av Telia.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig kundebehandling og «smart» måte tjene penger på."
3 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundebehandling og «smart» måte tjene penger på. Først plutselig begynne å levere noe (Teliadekning) som vi ikke har bestilt som ikke holder mål og deretter ta seg betalt for det i form av avbestillingsgebyr. Hvis jeg hadde jobbet i et slikt firma hadde jeg skammet meg.

Vurderer du Phonero?
Sammenlign mobilabonnement fra Phonero mot alle andre på markedet
Mobilabonnement fra Phonero
Helt anonymt. Tar kun 1 minutt.
Vis alle mobilabonnement
Finnes det bedre mobilabonnement?
Sammenlign mobilabonnement fra Phonero mot alle mobilabonnement på markedet.
Sammenlign mobilabonnement
Søk Bytt.no