Mobiltelefoni

Phonero omtaler og erfaringer

126 verifiserte omtaler
2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Verdi for pengene
Dårlig
22
av 23 innen
mobilselskap
14%
anbefaler
Phonero
Filtrer omtaler
13
2
5
10
96
Sorter omtaler etter
Viser av 126 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Phonero?
Reidun F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Kjempebra"

Har alltid glidd knirkefritt hos meg. Takker så mye :) Så får jeg se om det går like bra på overgangen til Telia.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Aldri gå inn i en kontrakt med Phonero!"

Skylte kostnader, dårlig service, ingen hjelp under oppkjøp av Telia. Mange ekstra og uforutsigbare kostnader, fungerte dårlig med DNB nettbanken, høye ekstra kostnader ved overforbruk av data, bedriftsportalen er uoversiktlig, 24 måneders bindingstid... Rett og slett et dårlig valg. Jeg angrer skikkelig. Aldri mer!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Useriøs å lite opptatt av fornøyde kunder"

Dette firmaet er blant de som lyver mest til sine kunder. Phonero har blitt kjøpt opp av Telia, de brukte Telenor sitt nett tidligere. Når de nå bytter markedfører de se med at Telia har det beste 4G nettet, men de nevner ingen ting om 4G+ eller 3G eller tale dekning og det er av den enkle sak at Telenor har desidert best dekning totalt sett. Telia har ca 5000 master som sender tlf signal, mens Telenor Har ca 7500. Altså 50% flere master. Å Telenor bygger også ut nettet sitt hele tiden slik Telia gjør. Vær smart, Hold dere unna Phonero om dere vil ha det fint psykisk.

Vurderer du Phonero?
Sammenlign mobilabonnement fra Phonero mot alle andre på markedet
Sigbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ingen fokus på kunden"
1 syns denne omtalen er nyttig

Overhode ingen fokus på kunde. Endrer tjenester til sin fordel, men nekter å gi eksisterende kunder samme vilkår som nye kunder får. Selv om man betaler ut bindingstid så hevder selskapet at man bryter bindingstiden når man ønsker å avslutte et mobilabonnement.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Skjult ekstra bindingstid"
3 syns denne omtalen er nyttig

Tegnet et abonnement med 24 måneders binding. Etter 30 måneder byttet Phonero fra Telenornett til Telia, som mangler dekning der jeg bor. Da jeg skulle bytte til annen leverandør, krevde de 3000 i bruddgebyr grunnet 12 måneders EKSTRA binding siden jeg ikke hadde sagt opp innen de første 24 måneder. Jeg har gledet meg til å bli kvitt de i to år, men de ut til att jeg må holde ut litt til.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Falsk markedsføring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble tvunget til å bytte til Phonero når bedriften jeg jobbet for gikk konkurs, ble informert om null bindingstid og lett portering videre.
Phonero opererer med 3 mnd forhåndsfakturering så endte med en stor regning når jeg byttet etter en mnd. Svært arrogant selskap med kundeveiledere som lyver over telefon. Hold dere langt unna dette selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Svindel av småbedrifter"
1 syns denne omtalen er nyttig

Her må en lese kotrakten med små bokstaver. SVINDEL!!! Hvis du ikke sier opp abonnementet med to mnd før utløp av bindingsperiode, så fornyes det med ytterligere 12 mnd. Dårlig service, ekstremt dyrt, lite fleksibelt og behandler kundene sine som en tulling de klarte å lure til å signere noe kunden ikke visste hva var.

Jan T. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Arrogant kundeservice og dårlige løsninger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Lite imøtekommende kundeservice som gjemmer seg bak avtaletekst og legger alt av ansvar over på kunden. Ingen teknisk bistand utover det kundene selv må gjøre i bedriftsportaler o.l. Phonero er den dårligste leverandøren vi har vært borti, og flyttet i utgangspunktet vekk fra Telenor pga. kostnad og lovnad om besparelser. Løsningen har totalt sett blitt både dyrere og dårligere enn hva Telenor leverer. Man er i tillegg helt låst som kunde, da alle endringer enten koster penger, tar tid eller utløser bruddgebyr. Styr unna for enhver pris!

Vurderer du Phonero?
Sammenlign mobilabonnement fra Phonero mot alle andre på markedet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Utelukkende negativer erfaring med dette selskapet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Varsler ikke når en passerer grense for databruk.
Høye priser på overforbruk.
Har bare femsifret nummer på bedrift kunderservice
m.m.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Anbefales ikke, dersom du er opptatt av bruk og penger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi ble møtt av selger med lovnader om besparelser utfra vårt bruk, vi har ca 7 brukere.
Vi skulle spare mye penger pr måned og det var ingen forskjell på dekningen. (vi brukte Telia)
I ettertid ser vi at fakturaene blir vesentlig høyere selv ved samme bruk som tidligere.
I tillegg så får vi fratrekk på utkjøp.
Kundeservice er bra frem til du er kunde, etter dette så er det bare kundesenter og mail som kan hjelpe deg, selgerne de kommer ikke på banen. De ønsker ikke komme i møte heller. Mitt tips: bruk noen andre selv om de kan vise de kjente referanser. (flere av de har trukket avtalen med Phonero.)
Vi skal bytte strax avtalen er ferdig, aldri mer Phonero.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Har alltid fått god hjelp fra Phonero"
4 syns denne omtalen er nyttig

Datahastigheten på telefonen min ble 0,01 Mbit da Telia ordnet overgang fra 3g til 4g. Kundeservice hjalp meg rimelig raskt, og nå kan jeg surfe med 40-50 Mbit. Bruker Phonero bedrift og er riiimelig fornøyd :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Handling sier mer enn ord"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk tilsendt et defekt phonero-telia simkort. Kontaktet kundeservice med en gang for å gi beskjed. Ble fortalt at jeg enten kunne kjøre til nabobyen for å hente et nytt et selv, eller de skulle sende et nytt i posten. Jeg sa at jeg ønsket å få det i posten for å slippe ulempen med å måtte kjøre 15 min frem og tilbake bare for et simkort. Det har nå straks gått en uke hvor jeg har gått rundt med en mobil jeg ikke kan nås på, og jeg har fortsatt ikke mottatt noe simkort fra Phonero. Helt utrolig med tanke på at det skulle sendes så kortreist. Jeg tar derfor idag kontakt med kundeservice igjen og lurer på hva som skjer. Jeg får beskjed om at dette VET de ikke, det skulle ha vært mottatt. De beklaget og hadde forståelse for min frustrasjon blablabla alt det vanlige, men resultatet på løsningsorienteringen deres var som følgende - jeg kunne enten vente ytterligere for å "se hva som skjer", eller kjøre bort til nabobyen for å hente simkortet selv! Så jada, her sitter jeg nå etter en uke uten mottatt simkort, og må kjøre til nabobyen slik jeg ikke ønsket for å hente et simkort og rette opp i en feil som de begikk i utgangspunktet. Helt latterlig.

Synes uttrykket handling sier mer enn tusen ord passer godt for Phonero. De lover og jatter på kundeservice om å få til rask ordning på problemer, men de holder ikke hva de lover.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Aldri vert så skuffa"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kvalitet på alt fra a til å.

Ingen ting som funker.

Har jobbet med kundeservice i 3-4 dager for å fikse noko så enkelt som viderekobling av nummer. Så siste dagen får eg beskjed om at det ikkje går.

Pluss det tok over 48 timer å få oppdatering på databruken.

Hold dokke laaaangt unna Phonero.

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dritt, dritt og atter dritt!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi gikk over fra Dipper til Phonero og alt har blitt dyrere og dårligere. Reklamen var at kostnadene skulle ned, men de tar penger for alt (noe ikke Dipper gjorde), veldig godt betalt for overforbruk av data, dårligere webløsning, utrolig dårlig dekning da særlig i utlandet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Største skrapet på markedet!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fungerer 20% av tiden! Får beskjed om at datapakke er brukt opp før halve måneden har gått, noe jeg ikke kan forstå hvordan er mulig da jeg hadde 5gb før og ikke fikk et sånt varsel. Billigere å ha et kontantkort istedet for dette skvipet! Skulle ta ibruk tvillingkortet mitt siden telefonen min ble borte, men det fungerte ikke som forventet! Selvfølgelig var dette en Lørdag, og dem har ikke åpent kundeservice i helgene..

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Rein svindel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Feil gjentatte ganger på faktura. Ikke varsling om dataforbruk i utlandet.
Wifi telefoni virker ikke overhodet. Dette er noe av det dårligste produkt du kan kjøpe. For alt i verden styr unna. Dette selskapet driter i kunden, er kun ute etter å vri deg for mest mulig penger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Svindel, svindel og atter svindel"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette selskapet er noen ekte kjeltringer. De ringer deg, lover deg masse forskjellig, og sender deg en faktura som er 10x høyere enn din nåværende leverandør. Sendte inn klage, fikk kreditnota på fakturaen min fordi de skjønte at jeg ikke tullet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Tvinger igjennom bruddgebyr selv om vi skal tvangsoverføres til Telia"

Phonero har trenert tiden vår med å ikke komme tilbake til oss med informasjon vedr bytte til Telia. Våre selgere er ikke hjulpet av å bruke Phonero når de nå går over til Telia, men blir uansett tvunget ved at vi belastes enormt bruddgebyr, selv om avtalen går ut om kort tid. Fryktelig dårlig behandling av kundene - er det virkelig lov å tvinge oss til å bytte til Telia selv om vi ikke ønsker dette?
Skygg unna dette firmaet.

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Kjeltringer og løgnere"

Selgerne dere lyver. Lover ting som de ikke holder og Phonero frasier seg ansvaret. Kjøpt av Telia, men lar deg fortsatt ikke avbryte abonnementet. Sa opp abonnementet for ett år siden og det utløper pr. 1/10-17. Får fortsatt faktura siden jeg ikke har meldt om videreføring eller hvilken operatør jeg vil bruke. STYR UNNA.

Anders H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Appen deres er elendig og evt svindler de brukerne ved å si at de har brukt mer data enn de har"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har de siste dagen fulgt nøye med på appen som hele tiden har sagt jeg har litt over 6GB data igjen. Jeg har så og si kun brukt wifi de siste 5 dagene, plutselig får jeg melding at jeg har brukt opp datapakken min..

Har skjedd en gang før også, bare at da fikk jeg aldri noe beskjed om at datapakken var brukt opp, det eneste jeg fikk var en svær regning. Selvfølgelig nyttet det ikke å klage på den.

Dekning og lignende har vært bra for min del, men det er svindel med det data pakke opplegget deres.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning"
3 syns denne omtalen er nyttig

Tjenesten er så upålitelig at jeg til slutt ble nødt til å si opp abonnementet. Da oppdaget jeg at de fanger kundene sine med 24 mnd binding og 3750,- for å bryte avtalen. Det skal tydeligvis koste å unnslippe Norges sannsynligvis dårligste mobilleverandør.

Tor H. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Styr Unna!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Er det ingen andre alternativer, så er ikke phonero et alternativ engang.
Total mangel på kundebehandling.
Sene svar.
Gebyrer i alle retninger, det er bruddgebyrer, oppsigelsesgebyrer, oppsigelsestid som går om hverandre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Lureri fra dag 1, vær forsiktig!!! SVINDEL / LURERI"
3 syns denne omtalen er nyttig

Bli ringt opp fra en telefonselger som lovde det blå fra himmelen og jeg var så dum og sa ja, første sjokk kom med første faktura på over 4000 kr... Jeg fikk skriftlig av selgeren at internett bruk er det samme i utlandet som i Norge d.v.s. innen de 25 GB jeg hadde oppstår det ingen kostnader ekstra men etter det kommer kostnader, etter denne fakturaen kontaktet jeg Phonero og det frekkeste jeg noen gang har opplevd var uttalelsen "... Vi for holder oss til våre retningslinjer, en telefonselger kan love hva han vil..... "
ingen mulighet til å lytte til telefonsvareren, ingen mulighet til å sende eller motta MMS, SMS kom inn som MMS og de kunne jeg ikke åpne, hadde 2 telefon nr fra Phonero og det var i 90 % av alle tilfeller ikke mulig og ringe til nr 2 selv om den var ved siden av meg med full dekning og mobilen på, det kom bare at abonnenten har slått av eller befinner seg ute av område......
Jeg trakk 300 kr fra alle fakturaene etter avtale med service telefon, jeg sa opp avtalen 3 måneder før og bare en uke etter det kom oppsigelsen fra Phonero og en faktura på bruddgebyr på 9000 pluss moms.... Nå er det forliksrådet og om de er nøytrale og se på saken nøyaktig må jeg bare få en god dom....
Phonero har ingen peiling på service men god peiling å lure penger ut av folk som gikk på lim.... 64 % av omsetting av Phonero er bruddgebyr har jeg lest på nettet en gang og det sier jo veldig mye!

Vurderer du Phonero?
Sammenlign mobilabonnement fra Phonero mot alle andre på markedet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har, fått prakket på meg Phonero fra bedriften. Lite fornøyd, problemer med oppsett og noen drøye utenlanstakster. Internett funker av og til men stort sett ikke utenlands. Anbefales IKKE!!!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna!!!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Abonnement auto fornyes for ett år a gangen. Må sende brev innen bestemt dato og være bekreftet mottatt av Phonero før du kan si opp. Husk å skriv eksakt dato for oppsigelse for å si opp ditt abonnement. Nå som TELIA kjøper dem, ringte jeg support for å få stoppet abonnementet mitt. Påstår at de har full rett til å tvinge meg over på TELIA nett. Ble forbanna og minte de på at denne gangen er det de som bryter kontrakten. Truet med Forbrukerrådet, ble en annen tone da. Håper jeg kommer meg ut av dette helvete nå...

Mobilabonnement fra Phonero
Helt anonymt. Tar kun 1 minutt.
Vis alle mobilabonnement
Finnes det bedre mobilabonnement?
Sammenlign mobilabonnement fra Phonero mot alle mobilabonnement på markedet.
Sammenlign mobilabonnement
Søk Bytt.no