Meny

Phonero omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Phonero
4,3/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Utmerket
Verdi for pengene
Bra
2
av 39 innen
mobilselskap
77%
anbefaler
Phonero

"Phonero bytter operatør fra Telenor til Telia -ilegger kunden høye bruddgebyr ved oppsigelse"

Omtale om Phonero skrevet av Lars for 10.01.2018 16:18

Phonero har totalt 2049 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Phonero?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Phonero bytter operatør fra Telenor til Telia -ilegger kunden høye bruddgebyr ved oppsigelse"
5 syns denne omtalen er nyttig

Phonero er tilsynelatende ganske rimelig, men la deg ikke lure. Tar seg betalt for mange tilleggstjenester som er inkludert hos mange andre og prisene i USA, Sveits ol er ekstremt høye. Jeg har bl. a. noen utgåtte mobilabonnement med lav månedspris, men de opererer med minimumspris fakturert pr mnd som er mye høyere. Jeg er avhengig av Telenors dekning, og da Phonero gikk over til å bruke Telia sitt nett, ble jeg tvangsilagt store bruddgebyr ved bytte av operatør. Phonero opererer med 2 års binding som automatisk forlenges med ett år hvis du ikke sier opp 3 mnd før. Ligner på god, gammeldags husmannskontrakt.

Bytt.no
"Phonero bytter operatør fra Telenor til Telia -ilegger kunden høye bruddgebyr ved oppsigelse" skrev Lars om Phonero

Har du en tilsvarende erfaring med Phonero?
Gjør som Lars og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Phonero du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dyrt og tvilsom praksis for utmelding!"
5 syns denne omtalen er nyttig

De opererer med en avtale som løper i 24 mnd. Jeg hadde 7 ansatte og nedbemannet til 3 i den perioden. Dersom jeg da skulle avslutte abonnementene for de ansatte som hadde sluttet måtte jeg betale 3000 pr abonnement. Avtalen fornyes så automatisk for ytterligere 12 mnd, og de motsetter seg at oppsigelsen er levert rettidig da de mener avtalen må sies opp på dagen for utløpet av 24 med perioden. De kalkulerer åpenbart med å kunne tjene kr. 3000 + mva for hver kunde som bytter leverandør eller arbeidsgiver.

Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Totalt elendig og ubrukelig!!!!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Generelt dårlig dekning, bruker mye mer data en en tidligere mobilabonnement. Bruker lang tid på å koble opp anrop. Bare klunder og heft. Skal aldri mer ha Phonero!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Tvilsom oppsigelsestid/praksis i Phonero?"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vi så at prisene steg jevnt og trutt og at fakturaene snart var like høye som med Telenor. Brukte man bare LITT data over "sin pakke" ble det svindyrt. Da vi leste at Telia hadde kjøpt opp Phonero bestemte vi oss for å gå over til en operatør med Telenor-dekning, fordi vår erfaring er at Netcoms gamle nett ikke holder mål. Telia skryter i markedsføringen at de har bygget ut så og så mye, det må de vel gjøre siden de allerede er så mye dårlige enn Telenor i bl.a. utkantstrøk.. Jeg leste etterhvert omtaler om Phonero på nett og ble da oppmerksom på deres tvilsomme bindingstid- og oppsigelsespraksis. Man må si opp på dagen 3 mnd. FØR kontraktsperioden utløper, ellers blir abonnementet automatisk fornyet for 12 nye mnd.! Var bortreist på den aktuelle dagen ang. dette og da jeg kontaktet kundeservice til Phonero et par dager senere, ble jeg fortalt at brøt vi avtalen da (ved å si opp iht. til 3 mnd. oppsigelsestid), ble det av dem ansett som et kontaktsbrudd. Kostnaden er kr. 3.000,- + mva. Man må altså passe på å si opp avtalen med Phonero på en eksakt dato, ellers definerer de oppsigelsen som avtalebrudd. Jeg kan ikke se at Phonero informerer om sin noe spesielle oppsigelsespraksis noe sted heller og vi mottok heller aldri noe skriftlig om dette fra dem. Dette er den mest tvilsomme praksisen jeg har vært borte i noensinne, ligg unna Phonero. Når de opptrer slik mot kundene sine er det kanskje ikke så rart at de skryter at de har over 30.000 kunder...

Misfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Svindel"
3 syns denne omtalen er nyttig

Arrogante, krever deg for mye mer en hva som er lovet. Rett og slett svindel på høyt nivå.

Phonero har totalt 2049 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR