Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Phonero
4.5
3 987 verifiserte omtaler

Phonero omtaler og erfaringer

Negativ trend

Phonero opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

4.5
Utmerket
3 987 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#2
Utmerket
Phonero er rangert
#2 av 22 mobilselskaper
82%
Utmerket
82% anbefaler Phonero
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få personlig tilbud på mobilabonnement til din bedrift - sammenlign flere leverandører.

Utforsk 3 985 omtaler om Phonero

FILTRER OMTALER
2 810
578
101
59
437
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Phonero
Phonero har 3 985 verifiserte omtaler på Bytt.no

Uærlige telefonselgere

Omtale av  Hanne

Jeg ble ringt av en selger, som fikk meg til å tro at han skulle oppgradere mitt OneCall abonnement, siden jeg hadde vært "en trofast kunde i så mange år", som han sa. Jeg spurte om han ringte fra OneCall, og han kom med en forvirrende setning om at han "ringte fra Telia, som også OneCall er under". Jeg skjønte ikke at denne selgeren egentlig skulle selge meg et abonnement fra et helt annet selskap, før jeg åpnet meldingen hvor jeg skulle bekrefte. Han spurte om jeg kunne bekrefte meldingen mens han var på tråden, og dette gjør meg alltid skeptisk, så jeg ba heldigvis om å få lese meldingen først. Først i SMS'en så jeg navnet Phonero, og så at det var en bedriftsavtale han prøvde å selge meg. Jeg ringte ham opp igjen, og spurte om han skulle selge et abonnement fra Phonero. Han svarte at Phonero bare tilfeldigvis er "navnet på avdelingen", mens han jobber for Telia "som OneCall også er en del av". Han kunne også reklamere for 24 mnd bindingstid, og dette var ifølge ham kun for min egen sikkerhet, slik at jeg var garantert den lave månedlige avgiften. Jeg følte meg lurt til å tro at denne selgeren kun skulle oppgradere mitt OneCall-abonnement, noe som absolutt ikke var tilfelle. Navnet Phonero ble aldri nevnt i telefonsamtalen, noe jeg stusser over da dette tydelig var selskapet som sto bak avtalen. Jeg råder alle til å stille mange spørsmål og aldri takke ja uten å ha lest grundig igjennom vilkårene, her kunne jeg veldig lett ha blitt lurt til å takke ja til noe jeg ikke ante hva var.

Svar fra Phonero
10.08.2021 08:59

Hei, Hanne. Slik skal det selvfølgelig ikke være, og vi vil gjerne se nærmere på dette. Send en e-post til [email protected] så skal jeg undersøke dette videre, husk å legge med fullt navn og telefonnummer. Hører fra deg. Hilsen Christer, Phonero

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Phonero?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Seriøs kundebehandling

Omtale av  Magnus

Seriøst firma, med litt for lite tilbud i forhold til andre konkurrenter.

Svar fra Phonero
10.08.2021 08:59

Hei, Magnus. Takk for fin tilbakemelding! Dette skal jeg ta med videre til produktavdelingen. Send en e-post til [email protected] så skal jeg undersøke tilbud videre, husk å legge med fullt navn og telefonnummer. Hilsen Christer, Phonero

Et elendig valg for profesjonelle som er avhengig av telefon.

Omtale av  Mats M. L

Mitt forhold til Phonero er utelukkende negativt på alle måter og jeg vil anbefale alle som er avhengig av telefon i jobben å styre unna. Dekningen er forsåvidt helt OK, selv om jeg synes nettstabiliteten generelt er bedre på Telenor. Min kritikk går først og fremst på at det er alt for mye styr, at de ikke greier å levere SIM-kort som avtalt, og til sist at de ikke er snaue når det gjelder fakturering, og du blir f#%n aldri ferdig med de. Mest av alt minner måten de driver business på som noen kataloghaier fra tidlig 2000-tall. Da jeg startet med Phonero hadde de et tilbud som egentlig var for godt til å være sant, og det var det. Jeg var skeptisk fordi dette var et bedriftsabonnement ikke et privatabonnement, og som bedriftskunde har du nada rettigheter kontra om du er privatkunde, rent praktisk har det ingen betydning for småbedrifter. I min jobb er jeg kritisk avhengig av telefon, både for å utføre jobben min, og for å pleie kundekretsen. Dette sa jeg klart i fra, før jeg byttet, og poengterte at en dag uten fungerende telefon kunne bli mye mer kostbart enn besparelsen på å bytte til et billigere abonnement. Jeg ble lovet en smooth overgang til phonero. Så stod jeg der plutselig en dag i Finnskogen uten fungerende telefon, fordi Phonero hadde avsluttet mitt gamle abonnement uten at jeg hadde fått nye SIM-kort. Heldigvis har jeg kontantkort i reserve, ringer support, forklarer situasjonen, og foreslår at de kan sende SIM-kort til oppgitt posisjon med DHL asap. Det går de ikke med på, men gir meg en adresse jeg kan hente SIM-kort. Etter arbeidsdag stresser jeg til Kongsvinger for å hente SIM-kort. Problemet er at det ikke er noe sted i Kongsvinger man kan hente SIM-kort til phonero, adressen jeg fikk er i Kongsberg. Nærmeste sted jeg kan få sim-kort er Jessheim eller Hamar. Det rekker jeg ikke, så jeg ringer min gamle operatør og får aktivert mitt gamle abonnement, hvorpå Phonero sender meg en faktura på 6025,- eks. Mva i oppsigelsesgebyr Asap. Etter mye tull og tøys greier jeg til slutt å hente ut SIM-kort selv, aktivere de o.s.v. Greier aldri bli helt dus, med Phonero etter dette, og en del kompabilitetsproblemer gjør ikke saken bedre. Da jeg til slutt får et bedre tilbud fra min gamle operatør bytter jeg igjen. En del strul her og, men det mest irriterende er at Phonero fortsetter å sende fakturaer, og de er veldig dårlige til å spesifisere hva de mener jeg skylder de penger for. Jeg bytta i mars eller april, utmeldingsavgiften på det ene abonnementet får jeg i begynnelsen av mai, for det andre nummeret i juli, og det står ikke i klartekst hva det er. Generelt vil jeg sterkt råde alle til å styre unna alle bedriftsabonnement som har bindingstid. Det er bare tull. Andre operatører kjøper deg ut, men det er så mye mailing og styr, at om du ikke har flust med fritid så er det et merarbeid det ikke er verdt. Dipper/Talkmore er billigere og har ingen bindingstid, dessuten bedre dekning og strekker seg lenger for å fysisk levere varene. Phonero er et telefonselskap som har kostet meg dyrt, både i fritid, ufakturerbare timer, kilometer, tapte oppdrag og faktiske telefonutgifter. Mitt råd er å styre unna Phonero i første omgang fordi det rett og slett er en kostbar og useriøs aktør som driver business på en uryddig måte.

Svar fra Phonero
10.08.2021 08:59

Hei, Mats. Vi vil gjerne se nærmere på dette. Uten å kjenne saken i detalj så håper jeg du kan ta kontakt på [email protected], husk å legge med fullt navn og telefonnummer. Hører fra deg. Hilsen Christer, Phonero

Kundeservice

Omtale av  Lise F

Fantastisk support. Superhappy, da alt gikk enkelt og ingen feil.

Svar fra Phonero
10.08.2021 08:59

Hei, Lise. Takk for fin tilbakemelding! Dette skal jeg ta med videre til vårt Kundesenter. Ha en fin dag. Hilsen Christer, Phonero

Rask og god oppfølging

Omtale av  Elin

Min opplevelse av Phonero er profesjonalitet både hos salg og kundeservice. Ansatte som er opptatt av å levere varene og bistå på en vennlig og hjelpsom måte

Svar fra Phonero
10.08.2021 08:57

Hei, Elin. Så fint å se at du er fornøyd med oss! Vi setter pris på tilbakemeldingen Hilsen Christer, Phonero

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Veldig fornøyd med kundebehandlingen, sjeldent rask og effektiv👍

Omtale av  Kjersti

God informasjon, kort ventetid ved henvendelser til kundeservice. Effektiv og hyggelig assistanse ved behov.

Svar fra Phonero
10.08.2021 08:57

Hei, Kjersti. Takk for fin tilbakemelding! Dette skal jeg ta med videre til Kundesenteret. Vi skal gjøre alt vi kan for å fortsette det gode samarbeidet Hilsen Christer, Phonero

Rask og effektiv

Omtale av  Lill T. K

Får raskt svar både på telefon og e-post. Løsninger og svar på spørsmål mottas raskt. Lett å betjene sentralbordet. Greie priser og oversiktlige fakturaer.

Svar fra Phonero
10.08.2021 08:57

Hei, Lill Takk for hyggelig tilbakemelding! Vi er her hvis du skulle trenge hjelp i fremtiden Hilsen Christer, Phonero

Phonero har 3 985 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Phonero mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR