Meny

Phonero omtaler og erfaringer

3,7/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Verdi for pengene
Bra
3
av 28 innen
mobilselskap
51%
anbefaler
Phonero

"Litt humpete åpning"

Omtale om Phonero skrevet av Gro for 08.10.2018 15.17

Phonero har totalt 401 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Phonero?
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Litt humpete åpning"
2 syns denne omtalen er nyttig

Er ny kunde som for første gang skulle ha tjenestetelefon hos arbeidsgiver Skatteetaten.

Hadde problemer med at SIM-kortet ble sendt til feil adresse (mulig dette skyldes feil i adresseoverføring fra Skatteetaten som er ny kunde hos dere).
Fikk veldig god service via kundesenteret deres (lettvint og greit med e-post) da portering måtte utsettes flere ganger.

Vanskelig å svare på spørsmålene under da jeg er helt ny kunde.

Svar fra Phonero
12.10.2018 09.52
Hei Gro,

Takk for tilbakemelding, godt å se at problemene løste seg.

Mvh Mads
Phonero
Bytt.no
"Litt humpete åpning" skrev Gro om Phonero

Har du en tilsvarende erfaring med Phonero?
Gjør som Gro og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Phonero du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"God kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Syns Phonero er hjelpsomme og prøver å finne gode løsninger, ved endringer eller oppsigelser av abonnementer.

Svar fra Phonero
12.10.2018 09.51
Hei,

Takk for hyggelig tilbakemelding!
Godt å se at du er fornøyd.

Mvh Mads
Phonero
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Rask og utmerket kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Rask respons er svært viktig for meg i forbindelse med mobiloperatørs kundeservice, og jeg ble med det første litt skuffet over at chatten ikke var i drift da jeg trengte hjelp. Jeg fikk derimot svar på mail på under 15 minutter, og det får stort tommel opp!

Er ellers svært fornøyd både med pris og dekning:)

Svar fra Phonero
11.10.2018 12.38
Hei Emilie,

Takk for hyggelig tilbakemelding!
Så fint å se at du er fornøyd med vår kundeservice.

Mvh Mads
Phonero
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fantastisk"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kjempe service. Og folkene har peiling. Og følger opp med mail osv

Svar fra Phonero
10.10.2018 11.28
Hei Ruben,

Takk for fin tilbakemelding!
Dette skal jeg ta med videre til vår kundeservice.

Ha en fin dag.

Mvh Mads
Phonero
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Lett å tegne abonnement, ikke fullt så lett å avslutte det."
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi tegnet en firmaavtale på mobiltelefoni med Phonero i februar 2016, med en bindingstid på 24 måneder (trodde vi). Den gangen brukte Phonero Telenornett, og vi har vært veldig fornøyde med avtalen helt til Phonero gikk over til Telianett. Etter overgangen har vi opplevd generelt vesentlig dårligere mobildekning , noe som ofte gjør databruken umulig både i privat og i jobbsammenheng. Jeg tok kontakt med Phonero i juli 2018 for å informere om det, men det var ikke noe de kunne gjøre med umiddelbart. Da bindingstiden med Phonero er over, tok jeg kontakt med en annen mobiloperatør som bruker Telenornett for å bytte.
Det tok ikke lang tid før jeg mottok en sms fra Phonero der det stod at de kom til å fakturere et bruddgebyr (3000 kr. eks moms per mobilabonnement). I avtalen, underskrevet 26.02.2016., står det at det er en bindingstid på 24 måneder. Nå er det over 30 måneder siden inngåelsen av avtalen, så jeg tok kontakt med Phonero for å sjekke hva bruddgebyret gjalt.
Phonero ansatten jeg snakket med, henviste til Abonnementsvilkår punkt 9. Der står det: " Abonnement varer I FØRSTE OMGANG i 24 måneder. Kunden kan si opp abonnement med virkning fra bindingstidens utløp med minst 3 måneders varsel."

Vi får bare slite med dårlig Telianett fra Phonero i 3 måneder til, før vi kan bytte til annen operatør (ikke aktuelt å betale bruddgebyr).
Jeg var dessverre ikke nøye nok til å lese hele abonnementsvilkår på flere sider for å avdekke skjulte betingelser.
Tips til de som vurderer å inngå avtale med Phonero: les abonnementsvilkår nøye, for å unngå uhyggelige overraskelser i ettertid.

Svar fra Phonero
10.10.2018 11.24
Hei Patrick,

Takk for tilbakemelding.

Først og fremst er det synd at vi ikke tilfredsstilte forventningene dine.
Vi forstår at dekning er kritisk, og vi er svært opptatt av at våre kunder har forbindelse.
Telia legger flere milliarder i dekningsutbygging hvert år, og bare i løpet av de siste månedene (august/september) har vi sett store forbedringer for flere av våre kunder. Håper dette også har hatt en positiv effekt for dere den siste tiden.

Når det gjelder våre abonnementvilkår så har vi ikke som intensjon å skjule noe for våre kunder. Vi jobber hele tiden med å bli bedre, og vil i nærmeste fremtid ta en titt på vilkårsettet vårt for å se om vi kan tydeliggjøre dette noe, slik at kunder som deg ikke skal sitte igjen med en ubehagelig overraskelse.

Ønsker dere lykke til hos ny leverandør, og velkommen tilbake til Phonero om det kan være aktuelt for fremtiden.

Mvh Katrine
Phonero
Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Phonero har totalt 401 omtaler på Bytt.no
Mobilabonnement fra Phonero
Helt anonymt. Tar kun 1 minutt.
Vis alle mobilabonnement
Finnes det bedre mobilabonnement?
Sammenlign mobilabonnement fra Phonero mot alle mobilabonnement på markedet.
Sammenlign mobilabonnement
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR