Phonero opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Mitt forhold til Phonero er utelukkende negativt på alle måter og jeg vil anbefale alle som er avhengig av telefon i jobben å styre unna. Dekningen er forsåvidt helt OK, selv om jeg synes nettstabiliteten generelt er bedre på Telenor. Min kritikk går først og fremst på at det er alt for mye styr, at de ikke greier å levere SIM-kort som avtalt, og til sist at de ikke er snaue når det gjelder fakturering, og du blir f#%n aldri ferdig med de. Mest av alt minner måten de driver business på som noen kataloghaier fra tidlig 2000-tall. Da jeg startet med Phonero hadde de et tilbud som egentlig var for godt til å være sant, og det var det. Jeg var skeptisk fordi dette var et bedriftsabonnement ikke et privatabonnement, og som bedriftskunde har du nada rettigheter kontra om du er privatkunde, rent praktisk har det ingen betydning for småbedrifter. I min jobb er jeg kritisk avhengig av telefon, både for å utføre jobben min, og for å pleie kundekretsen. Dette sa jeg klart i fra, før jeg byttet, og poengterte at en dag uten fungerende telefon kunne bli mye mer kostbart enn besparelsen på å bytte til et billigere abonnement. Jeg ble lovet en smooth overgang til phonero. Så stod jeg der plutselig en dag i Finnskogen uten fungerende telefon, fordi Phonero hadde avsluttet mitt gamle abonnement uten at jeg hadde fått nye SIM-kort. Heldigvis har jeg kontantkort i reserve, ringer support, forklarer situasjonen, og foreslår at de kan sende SIM-kort til oppgitt posisjon med DHL asap. Det går de ikke med på, men gir meg en adresse jeg kan hente SIM-kort. Etter arbeidsdag stresser jeg til Kongsvinger for å hente SIM-kort. Problemet er at det ikke er noe sted i Kongsvinger man kan hente SIM-kort til phonero, adressen jeg fikk er i Kongsberg. Nærmeste sted jeg kan få sim-kort er Jessheim eller Hamar. Det rekker jeg ikke, så jeg ringer min gamle operatør og får aktivert mitt gamle abonnement, hvorpå Phonero sender meg en faktura på 6025,- eks. Mva i oppsigelsesgebyr Asap. Etter mye tull og tøys greier jeg til slutt å hente ut SIM-kort selv, aktivere de o.s.v. Greier aldri bli helt dus, med Phonero etter dette, og en del kompabilitetsproblemer gjør ikke saken bedre. Da jeg til slutt får et bedre tilbud fra min gamle operatør bytter jeg igjen. En del strul her og, men det mest irriterende er at Phonero fortsetter å sende fakturaer, og de er veldig dårlige til å spesifisere hva de mener jeg skylder de penger for. Jeg bytta i mars eller april, utmeldingsavgiften på det ene abonnementet får jeg i begynnelsen av mai, for det andre nummeret i juli, og det står ikke i klartekst hva det er. Generelt vil jeg sterkt råde alle til å styre unna alle bedriftsabonnement som har bindingstid. Det er bare tull. Andre operatører kjøper deg ut, men det er så mye mailing og styr, at om du ikke har flust med fritid så er det et merarbeid det ikke er verdt. Dipper/Talkmore er billigere og har ingen bindingstid, dessuten bedre dekning og strekker seg lenger for å fysisk levere varene. Phonero er et telefonselskap som har kostet meg dyrt, både i fritid, ufakturerbare timer, kilometer, tapte oppdrag og faktiske telefonutgifter. Mitt råd er å styre unna Phonero i første omgang fordi det rett og slett er en kostbar og useriøs aktør som driver business på en uryddig måte.
Hei, Mats. Vi vil gjerne se nærmere på dette. Uten å kjenne saken i detalj så håper jeg du kan ta kontakt på [email protected], husk å legge med fullt navn og telefonnummer. Hører fra deg. Hilsen Christer, Phonero
Fantastisk support. Superhappy, da alt gikk enkelt og ingen feil.
Hei, Lise. Takk for fin tilbakemelding! Dette skal jeg ta med videre til vårt Kundesenter. Ha en fin dag. Hilsen Christer, Phonero
Min opplevelse av Phonero er profesjonalitet både hos salg og kundeservice. Ansatte som er opptatt av å levere varene og bistå på en vennlig og hjelpsom måte
Hei, Elin. Så fint å se at du er fornøyd med oss! Vi setter pris på tilbakemeldingen Hilsen Christer, Phonero
God informasjon, kort ventetid ved henvendelser til kundeservice. Effektiv og hyggelig assistanse ved behov.
Hei, Kjersti. Takk for fin tilbakemelding! Dette skal jeg ta med videre til Kundesenteret. Vi skal gjøre alt vi kan for å fortsette det gode samarbeidet Hilsen Christer, Phonero
Får raskt svar både på telefon og e-post. Løsninger og svar på spørsmål mottas raskt. Lett å betjene sentralbordet. Greie priser og oversiktlige fakturaer.
Hei, Lill Takk for hyggelig tilbakemelding! Vi er her hvis du skulle trenge hjelp i fremtiden Hilsen Christer, Phonero
Ble oppringt og etter hvert gitt et tilbud. Det kom ut en del billigere enn vårt private abonnement. Jeg oppga prisen vi betaler til ice, og selger sa at Phonero er billigere. Han opplyste ikke om at pris var uten mva. Han sa også at alt vi trengte å gjøre var å bytte SIM-kort, men nevnte ikke noe om BankID på mobil. Første faktura har mange små, skjulte beløp, og er 1000 kr dyrere enn tilbudet. Dette er uholdbart dårlig.
Hei, Kim. Vi vil gjerne se nærmere på dette Uten å kjenne saken i detalj så håper jeg du kan ta kontakt på [email protected], husk å legge med fullt navn og telefonnummer, så skal jeg undersøke dette videre. Hører fra deg. Hilsen Christer, Phonero
Bra pris, god dekning, nok data! Jeg er fornøyd så langt med abonnementet.
Heisann. Så gøy at du er fornøyd med både prisen og dekningen Vi setter pris på tilbakemeldingen Hilsen Christer