Meny

Proximo Mobil omtaler og erfaringer

1,8/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Verdi for pengene
Dårlig
21
av 28 innen
mobilselskap
0%
anbefaler
Proximo Mobil
Filtrer omtaler
0
0
0
0
33
Sorter omtaler etter
Viser av 33 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Proximo Mobil?
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Hold dere unna"

Hold dere langt unna dem. De selger deg noe de ikke leverer. Du får bruddgebyr, dårlig kundeservice, 24 mnd binding.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ligg unna"

Selger "glemte" å informere om bindingstid og at abonnementsprisen var uten mva. Jeg skulle ha tvilling-sim, og det førte til kaos; folk fikk opp et annet telefonnummer enn mitt, meldinger kom ikke frem, eller de tikket inn på natten. Kundeservice er svinedyrt, og folkene som jobber der frekke. Jeg klarte å få opphevet abonnementet, men får stadige regninger og inkassovarsler på et abonnement jeg ikke har.

Oddbjørn M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Har prøvd mange forskjellige leverandører innen mobiltelefoni, men Proximo tar virkelig kaka"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har prøvd mange forskjellige leverandører innen mobiltelefoni, men Proximo tar virkelig kaka. Driver ett lite foretak med 10 ansatte hvorav 4 har firmatelefon. Att ting ikke ble som selger avtalte var nå en ting. Vi ble lovet nett som tilsvarer Telia, men når jeg sto ved siden av en med lik telefon og han hadde Telia som leverandør og bedre dekning så stemmer ikke det med Telia dekning. Vi måtte avslutte forholdet og gikk tilbake til Telia. Fult klar over att vi måtte betale bruddgebyr på 3500 kroner, og som også ligger 500 kroner over andre og i tillegg er + mva. Noe av det refunderte Telia og glad for å komme meg ut av klørne til Proximo så betalte jeg det. Det som topper det hele nå er att de i tillegg kommer å forlanger tilbakebetalt det bruddgebyret som Proximo betalte til Telia når jeg gikk over til dem. Altså først skal de ha for bruddgebyr for 4 telefoner på til sammen 14000,- + mva og så skal de ha tilbakebetalt 12000 i tillegg for bruddgebyret de betalte til Telia ved overgang... Jeg spurte den kvinnelige selgeren spesifikt om hva bruddgebyret var ved ingåelse av avtale med Proximo og fikk bekreftet att det var 3500,- kroner. Men når jeg ønsker å skifte så forlanger de altså 12000,- ekstra for 4 telefoner... Hva jeg kaller slik oppførsel egner seg ikke å skrive på nett.... Hjelp til å spre denne informasjonen. Har heldigvis klart å stoppe 2 kolegaer til å skifte til Proximo etter denne hendelsen, men disse må stoppes

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service, dette er en meget useriøs mobil leverandør! Hold deg unna!"

NextGenTel eller Proximo. Hjelper ikke å bytte navn når produktet er dårlig. Vanskelig å komme ut av når du først er kunde.

Anne S. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Ikke svar ja på sms fra selgere som ringer fra Proximo"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ikke svar ja på sms fra selgere som ringer fra Proximo. Valdresporten Kro AS har politianmeldt selskapet, og oppfordrer andre til å gjøre det samme. Valdresporten skal også møte Proximo i forliksrådet fordi de krever avbruddsgebyr på abonnement det aldri var meningen å starte. Selger informert ikke om avbruddsgebyret i telefonsamtalen, og Valdresporten Kro AS fikk ikke avtalebetingelsene forklart korrekt. De som har tilsvarende utfordringer med dette selskapet anmodes om å ta kontakt, så vi kan utveksle erfaringer. Det hadde vært interessant å se hvor mange som har blitt lurt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Styr unna!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Lureri, overfakturering, og veldig veldig vanskelige å si opp avtale.. Jeg skal til forliksrådet og skal ramme dette firma tynge!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kunde pleie"
1 syns denne omtalen er nyttig

De holder ikke det de lover, og er ikke flink til og ta vare på kundene. Jeg fikk ei regning som omhandler brutt kontrakt og fikk ei ekstra regning på 3500 kr enda de ikke har betalt noe for den forgje avtalen jeg hadde med et annet mobilabonnement.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Hold dere unna svindlerne Proximo AS"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hold dere unna svindlerne Proximo AS!! Mnd prisen dere avtaler kan dere nesten dobble.. Og hvis du da blir missfornøyd fordi mnd prisen ikke er det dere avtaler, joda da mener de at de skal ha 11040,01kr fra deg.. Til tross for ingen bindingstid!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Svindel - Då eg ville bryte avtalen fekk eg faktura på 10.000 kroner."
2 syns denne omtalen er nyttig

Sluttar meg til det som blir sagt her at dette er svindel. Tilbodet høyrdes bra ut og eg godkjente på sms eg fekk. Oppdaga så med lita skrift at det var eks. mva, slik at det vart dyrare enn det eg hadde. Fekk så beskjed om at eg med enkeltmannsforetak ikkje hadde angrefrist. Då eg ville bryte avtalen fekk eg faktura på 10.000 kroner. Kom omsider fram til kundeservice der eg møtte den verste personene eg har snakka med som næringsdrivande. Var frekk, sleip og kom med truslar. Totalt useriøst. Eg truga med å politianmelde dei om dei ikkje ga seg. Då vart det slutt. Kom meg heldigvis av kroken. Held meg til Telenor heretter som er eit seriøs selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Lureri - Selvstendig næringsdrivende har ikke angrefrist"
1 syns denne omtalen er nyttig

Selvstendig næringsdrivende har ikke angrefrist og du ender opp med to års binding. Ikke nok med det, når bindingstiden er ute, opplyser de (omsider etter mye mas på mail) at oppsigelsestiden er inneværende måned pluss tre måneder.

Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ødeleggende selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vårt abonnement ble stengt fordi vi ikke hadde betalt inkassoselskapet dem bruker på purring og innkreving. Vi var uenig kravet da vi ikke hadde fått skriftlig purring å ventet med å få saken behandlet da Proximo stengte abonnementet vårt fordi vi skylte et annet firma penger. I tillegg til det avkrever dem oss 400kr for å åpne det på nytt igjen. Svingel, lureri og totalt mangel på kundeservice. Arrogante medarebeidere som lever av lurerikontrakter med liten skrift. Anbefaler alle å styre unna, det er faktisk ikke så billig hos dem som dem skal ha det til!

Andreas N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Selger lurer kunden, gir ikke alle opplysninger. Svindel. Hold deg unna Proximo"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dette er Svindel, lurer kunden.

Dårliger avtale en du har idag.

Opplyser ikke dette er et bedriftsabonnement, pris pluss mva.

24 mnd bindingstid.

Dårligere på alle måter.

Hold deg unna Proximo.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Forbannet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice nummer ber deg taste en mengde alternativer hvor ingen får deg til kundeservice. Helt ufårståelig hvor alle GB blir av. Etter at jeg fikk beskjed om at inkl data var oppbrukt og hastighet nedsatt til 64mb/s viser app at jeg allerede etter 1 døgn har et overforbruk på 1,88 GB ute annen bruk enn Mail. Ser at ordet svindel, useriøs, styr unna går igjen. Slutter meg til dette. Jeg må prøve en henvendelse til Forbrukerrådet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Styr unna"

Ble ringt av en overhyggelig selger... Lover null bindingstid og oppsigelse... Informerer heller ikke om at det + moms... Styr unna... USERIØSE..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Slett kundebehandling, kun ute etter penger."

Ikke inngå avtale med disse folkene, så godt som umulig å komme ut av det igjen
De prøver på alle måter å få deg til å betale for brudd på avtale.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Styr unna med god margin!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble nedringt av selger/selgere de hadde tydeligvis funnet ut at jeg skulle starte nytt selskap. Til slutt gave jeg meg over for avtalen hørtes bra nok ut den. Men det ble ikke nevnt noe om bruddgebyr eller binding av avtalen, det kom senere. Jeg har aldri vært ute for noe verre før! Resultat, jeg betalte nettopp nå 14076,29 kroner for bruddgebyr på tre mobilabonnement, har ikke engang fått sim-kort eller tatt de i bruk i hele tatt. Jeg er bare sjokkert hvor sleip forretnings filosofi en bedrift kan ha. Skikkelig sjokkert!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Et mere useriøst selskap skal en lete lenge etter"

Et mere useriøst selskap skal en lete lenge etter. Har googlet Proximo, og ser at jeg er en av veldig mange som er svindlet/ lurt. Proximo sender et tilbud som ser «greit ut» får kunden til å svare ja på SMS. Mens det i kontrakten står noe helt annet enn det som er skrevet i tilbudet??? Elendig service med laaaaang behandlingstid, flere uker/ mnd. Styr unna dette selskapet!!!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Styr unna"

Finner absolutt ingenting positivt å si om denne leverandøren. Ble lurt inn i en bindingstid av selger. Skjønner nå hvorfor de blir nødt å binde kundene sine da kundeservice er latterlig og ikke eksisterende. Glad jeg snart er kvitt dette.

Jeevan G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"ITS A TRAP! Dont fall in to it!!"
3 syns denne omtalen er nyttig

DONT BOTHER TAKLING TO PHONECT OR PROXIMO SELLERS!!

I guess I am the latest fool Phonect have added to their thin customer base. I asked a lot of questions over phone calls and emails, the seller **** ********* seemed to answer them to my satisfaction, I am slowly finding out that all is not well with Phonect terms and conditions.

They didnt inform upfront that they will charge 29 kr + mva for sending the monthly phone bill via email or via AvtaleGiro. A lock-in of 24 months means I will pay 870 kr more than what we agreed.

They didnt inform upfront that they have the right to increase prices, as long as they communicate such a change 30 days in advance. While the seller convinced me that having a 24 month binding means that I will have price protection in case their prices go up in future!

The seller put me in this mess, and has happily gone off on holiday for a month. But not before tricking me into another rubbish contract for home internet via Proximo.

My advice to all who have been contacted by proximo or Phonect sellers.. JUST HANG UP. They are experts with convincing that their products are the best and cheapest in the market, and once you say yes to an email proposal with basic details of what you discussed, you are trapped for 2 years, because they are counting on you NOT reading the lengthy terms and conditions link in the same email.

Once they send you such a proposal over sms or email, they will start chasing you , creating an urgency so you say "Ja" to that sms and accept all the rubbish conditions of their sale. And Once you do that, they will hold you responsible for any surprise they throw at you , because according to them, you have agreed to their terms!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Lureri!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av en "hyggelig" selger som i et svakt øyeblikk solgte meg et abonnement fra dette møkkaselskapet. Det er lureri! 24 måneders bindingstid, 3500 eks. mva. i bruddgebyr...de utgir seg for å selge til private, men utnytter seg av at du har et enkeltmannsforetak registrert på ditt navn. HOLD DEG LANGT UNNA.

Eivind J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Totalt useriøst"
2 syns denne omtalen er nyttig

De selger bedriftsabonnement til privatpersoner uten å opplyse om at det er det de selger og at det kommer mva i tillegg i prisen. Totalt useriøst.
Bruker et salgsfirma Proximosalg som er like useriøst, der switcher samme selger mellom forskjellige oppdragsgivere ved å bytte epost.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Mobilselskap som lurer deg trill rundt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Tegnet abonnement hos disse før jeg reiste på ferie til Mexico, og var tydelig på at jeg var redd for uventet stor mobilregning siden det fort blir høye mobilregninger etter noen uker utenfor EU/EØS. Fikk beskjed om at jeg hadde et maksbeløp på 500kr på databruk, etter dette måtte jeg selv kjøpe mer data for å bruke mer.
Dermed tillot jeg meg selv å bruke data frem til jeg fikk melding om at jeg hadde nådd maksbeløp.
Kommer hjem og får en mobilregning på nærmere 7000kr.
Ringer inn og spør hvordan det kan ha skjedd, da jeg skulle ha en grense på 500kr og fikk også melding av selskapet om at grensen var nådd. Svaret dems var «det hender at informasjon om min databruk kommer forsinket til dem fordi jeg er så langt borte, derfor har det løpt litt over». Litt over? 6500kr over? Gruer meg til å prøve å komme meg ut av selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke bli kunde"
2 syns denne omtalen er nyttig

De holder ingenting av hva de lover, og de er utydelige i sin kommunikasjon. Den ene sier noe - neste gang sier den andre noe annet. Få alt skriftlig fra dem!

Men aller helst - ikke bli kunde i det hele tatt. Har vært bundet i to år nå - og gleder meg til å kunne avslutte alt som har med dem å gjøre. Hvis vurderingsskalaen gikk til minus - ville de helt klart havnet der.

Khurram D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Kjeltringer"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hold dere langt unna dem. De lurer deg til å bli kunde, selger deg noe de ikke leverer. Du får aldri brudsgebyr som de lover. Jukser i faktura også.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Ble jeg lurt?!"
10 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk Tlf fra Proximo selgeren som hadde greit tilbud om mobilabonnement!

Jeg fortalte han at firma ikke er i drift så jeg er ikke interessert i tilbudet hans.

Selgeren var hyggelig og sa til meg at han skal registrere mitt og kona sitt nummer på privat person så det går helt fint.

Han ba meg svare Ok på SMS som han sendte mens han var på tråden så han fikser det med en gang, og jeg som stolte på firma riktet som het NextGentel før og svarte på hans SMS med en gang.

Haka var at han ikke fortalte at jeg må skrive fullmakt senere og flytte nummere til bedrift avtale.

Og ikke at det er 24 måneder binding og brudd gebyr på 3000kr.

Og ikke at det er start samtale på 0,33kr

Etter 2 timer sendte jeg Mail på at jeg ikke vil fortsette i denne avtalen for han sa ingenting om noe gebyrer og binding osv.

Nå ble jeg lurt inn som mobilabonnement kunde med mitt og kona sitt nummer med 24 måneder bindingstid, med abonnement som egentlig er dyrere en det jeg har nå!

Det har gått mere enn en måned uten svar, Telefonnummeret jeg fikk av han får jeg aldri svar på!

Kundeservice svarer ikke på alle mailene, heller ikke på alt jeg skriver men bare på det de kan/liker å svare på.

Chaten er håpløst, de legger på mens du skriver til dem!

Siden 6/2-2018 og det fortsetter!!

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR