Mobiltelefoni

Proximo Mobil omtaler og erfaringer

2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Verdi for pengene
Dårlig
17
av 24 innen
mobilselskap
0%
anbefaler
Proximo Mobil
Filtrer omtaler
0
0
0
0
19
Sorter omtaler etter
Viser av 19 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Proximo Mobil?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Forbannet"

Kundeservice nummer ber deg taste en mengde alternativer hvor ingen får deg til kundeservice. Helt ufårståelig hvor alle GB blir av. Etter at jeg fikk beskjed om at inkl data var oppbrukt og hastighet nedsatt til 64mb/s viser app at jeg allerede etter 1 døgn har et overforbruk på 1,88 GB ute annen bruk enn Mail. Ser at ordet svindel, useriøs, styr unna går igjen. Slutter meg til dette. Jeg må prøve en henvendelse til Forbrukerrådet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Styr unna"

Ble ringt av en overhyggelig selger... Lover null bindingstid og oppsigelse... Informerer heller ikke om at det + moms... Styr unna... USERIØSE..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Slett kundebehandling, kun ute etter penger."

Ikke inngå avtale med disse folkene, så godt som umulig å komme ut av det igjen
De prøver på alle måter å få deg til å betale for brudd på avtale.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Styr unna med god margin!"

Jeg ble nedringt av selger/selgere de hadde tydeligvis funnet ut at jeg skulle starte nytt selskap. Til slutt gave jeg meg over for avtalen hørtes bra nok ut den. Men det ble ikke nevnt noe om bruddgebyr eller binding av avtalen, det kom senere. Jeg har aldri vært ute for noe verre før! Resultat, jeg betalte nettopp nå 14076,29 kroner for bruddgebyr på tre mobilabonnement, har ikke engang fått sim-kort eller tatt de i bruk i hele tatt. Jeg er bare sjokkert hvor sleip forretnings filosofi en bedrift kan ha. Skikkelig sjokkert!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Et mere useriøst selskap skal en lete lenge etter"

Et mere useriøst selskap skal en lete lenge etter. Har googlet Proximo, og ser at jeg er en av veldig mange som er svindlet/ lurt. Proximo sender et tilbud som ser «greit ut» får kunden til å svare ja på SMS. Mens det i kontrakten står noe helt annet enn det som er skrevet i tilbudet??? Elendig service med laaaaang behandlingstid, flere uker/ mnd. Styr unna dette selskapet!!!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Styr unna"

Finner absolutt ingenting positivt å si om denne leverandøren. Ble lurt inn i en bindingstid av selger. Skjønner nå hvorfor de blir nødt å binde kundene sine da kundeservice er latterlig og ikke eksisterende. Glad jeg snart er kvitt dette.

Jeevan G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"ITS A TRAP! Dont fall in to it!!"
3 syns denne omtalen er nyttig

DONT BOTHER TAKLING TO PHONECT OR PROXIMO SELLERS!!

I guess I am the latest fool Phonect have added to their thin customer base. I asked a lot of questions over phone calls and emails, the seller **** ********* seemed to answer them to my satisfaction, I am slowly finding out that all is not well with Phonect terms and conditions.

They didnt inform upfront that they will charge 29 kr + mva for sending the monthly phone bill via email or via AvtaleGiro. A lock-in of 24 months means I will pay 870 kr more than what we agreed.

They didnt inform upfront that they have the right to increase prices, as long as they communicate such a change 30 days in advance. While the seller convinced me that having a 24 month binding means that I will have price protection in case their prices go up in future!

The seller put me in this mess, and has happily gone off on holiday for a month. But not before tricking me into another rubbish contract for home internet via Proximo.

My advice to all who have been contacted by proximo or Phonect sellers.. JUST HANG UP. They are experts with convincing that their products are the best and cheapest in the market, and once you say yes to an email proposal with basic details of what you discussed, you are trapped for 2 years, because they are counting on you NOT reading the lengthy terms and conditions link in the same email.

Once they send you such a proposal over sms or email, they will start chasing you , creating an urgency so you say "Ja" to that sms and accept all the rubbish conditions of their sale. And Once you do that, they will hold you responsible for any surprise they throw at you , because according to them, you have agreed to their terms!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Lureri!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av en "hyggelig" selger som i et svakt øyeblikk solgte meg et abonnement fra dette møkkaselskapet. Det er lureri! 24 måneders bindingstid, 3500 eks. mva. i bruddgebyr...de utgir seg for å selge til private, men utnytter seg av at du har et enkeltmannsforetak registrert på ditt navn. HOLD DEG LANGT UNNA.

Eivind J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Totalt useriøst"
2 syns denne omtalen er nyttig

De selger bedriftsabonnement til privatpersoner uten å opplyse om at det er det de selger og at det kommer mva i tillegg i prisen. Totalt useriøst.
Bruker et salgsfirma Proximosalg som er like useriøst, der switcher samme selger mellom forskjellige oppdragsgivere ved å bytte epost.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Mobilselskap som lurer deg trill rundt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Tegnet abonnement hos disse før jeg reiste på ferie til Mexico, og var tydelig på at jeg var redd for uventet stor mobilregning siden det fort blir høye mobilregninger etter noen uker utenfor EU/EØS. Fikk beskjed om at jeg hadde et maksbeløp på 500kr på databruk, etter dette måtte jeg selv kjøpe mer data for å bruke mer.
Dermed tillot jeg meg selv å bruke data frem til jeg fikk melding om at jeg hadde nådd maksbeløp.
Kommer hjem og får en mobilregning på nærmere 7000kr.
Ringer inn og spør hvordan det kan ha skjedd, da jeg skulle ha en grense på 500kr og fikk også melding av selskapet om at grensen var nådd. Svaret dems var «det hender at informasjon om min databruk kommer forsinket til dem fordi jeg er så langt borte, derfor har det løpt litt over». Litt over? 6500kr over? Gruer meg til å prøve å komme meg ut av selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke bli kunde"
2 syns denne omtalen er nyttig

De holder ingenting av hva de lover, og de er utydelige i sin kommunikasjon. Den ene sier noe - neste gang sier den andre noe annet. Få alt skriftlig fra dem!

Men aller helst - ikke bli kunde i det hele tatt. Har vært bundet i to år nå - og gleder meg til å kunne avslutte alt som har med dem å gjøre. Hvis vurderingsskalaen gikk til minus - ville de helt klart havnet der.

Khurram D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Kjeltringer"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hold dere langt unna dem. De lurer deg til å bli kunde, selger deg noe de ikke leverer. Du får aldri brudsgebyr som de lover. Jukser i faktura også.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Ble jeg lurt?!"
8 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk Tlf fra Proximo selgeren som hadde greit tilbud om mobilabonnement!

Jeg fortalte han at firma ikke er i drift så jeg er ikke interessert i tilbudet hans.

Selgeren var hyggelig og sa til meg at han skal registrere mitt og kona sitt nummer på privat person så det går helt fint.

Han ba meg svare Ok på SMS som han sendte mens han var på tråden så han fikser det med en gang, og jeg som stolte på firma riktet som het NextGentel før og svarte på hans SMS med en gang.

Haka var at han ikke fortalte at jeg må skrive fullmakt senere og flytte nummere til bedrift avtale.

Og ikke at det er 24 måneder binding og brudd gebyr på 3000kr.

Og ikke at det er start samtale på 0,33kr

Etter 2 timer sendte jeg Mail på at jeg ikke vil fortsette i denne avtalen for han sa ingenting om noe gebyrer og binding osv.

Nå ble jeg lurt inn som mobilabonnement kunde med mitt og kona sitt nummer med 24 måneder bindingstid, med abonnement som egentlig er dyrere en det jeg har nå!

Det har gått mere enn en måned uten svar, Telefonnummeret jeg fikk av han får jeg aldri svar på!

Kundeservice svarer ikke på alle mailene, heller ikke på alt jeg skriver men bare på det de kan/liker å svare på.

Chaten er håpløst, de legger på mens du skriver til dem!

Siden 6/2-2018 og det fortsetter!!

Jermund F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bondefangeri - hold unna!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg flyttet for å få alt på en regning og ble lovet 2 linjer, å beholde nummerert, billigere priser, og ingen binding.
Når det kommer til stykket var det binding, 2 linjer greide de ikke, dyrere, og heller ikke alt på en regning.
Fiber leverte de til nabobygget, som var nærmeste sentral men over hundre meter unna, så det fikk jeg ikke brukt og jeg måtte betale flere tusen for å komme ut av bindingen der.

Nå vil jeg gjerne oppgradere til mere data på mobilen, men da vil de ha 24 mnd binding igjen!

Her er det bare å holde seg unna, dette er bondefangeri og nær svindel.

Magnus F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindel"
15 syns denne omtalen er nyttig

Snakket med en hyggelig selger som sa jeg fikk en bedre avtale om jeg skiftet til NextGentel. Etter flere samtaler gikk jeg til slutt med på å bytte. Fikk beskjed om å svare ja på en SMS med avtalen. I farta fikk jeg ikke lest det som stod om avtalen i SMS’en før jeg svarte. Da jeg senere leste vilkårene på en mail jeg også fikk kom det frem at priser hun oppgav var uten mva og at det var en bindingstid på 24 mnd. Med ett gebyr på 3500 eks mva om en ønsket å gå ut av avtalen. Ettersom avtalen var mye dårligere enn den avtalen jeg hadde med Chess ønsket jeg å kansellere avtalen da jeg ikke hadde blitt informert godt nok av selger. Fikk beskjed om at det ikke gikk uten å måtte betale gebyret på 3500 ettersom jeg hadde bekreftet avtalen med en SMS. Nå har Proximo sendt regning på 4375. - ink. mva. for å bryte avtalen. Jeg kommer til å betale da jeg ikke ønsker å ha noe med Proximo å gjøre da de etter min mening er kjeltringer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Hold unna Proximo"
9 syns denne omtalen er nyttig

Hvis du vil ha en mobil abonnement som fungerer hold deg unna Nexgentel eller Proximo som det heter nå.
Dårlig dekning, sms som kommer flere dager forsinket og med dato av den dagen som kommer ikke dagen som er endt. Ringer i utlandet helt umulig du kommer ikke frem der du skal.
Skjønner ikke at de blir tillat til å holde slik, er kanskje ingen som kan stoppe slike leverandører.
Mvh : AH.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig!"

Kundeoppfølging er nærmest ikke-eksisterende, styr unna!

Frisørbedrift
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Lureri"
2 syns denne omtalen er nyttig

Lover en ting på telefon, og sender annen avtale på mobil for signere JA

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble lurt til 24 mnd bindingstid, og nå kommer jeg ikke ut av avtalen. Dårlig oppfølging av kunder

Søk Bytt.no