Meny

Proximo Mobil omtaler og erfaringer

1,7/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Verdi for pengene
Dårlig
22
av 30 innen
mobilselskap
2%
anbefaler
Proximo Mobil
Filtrer omtaler
1
0
0
0
50
Sorter omtaler etter
Viser av 51 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Proximo Mobil?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Selgere som villeder"

Oppfordrer alle til å lese nøye gjennom avtalen. Husk at det selger sier, ikke er bindene for selskapet. Rått og brutalt bruddgebyr, som varer til siste dag. Faren med å tegne slike avtaler, og man har flere telefon nr. involvert, sitte man i saksa. Dersom en bedrift må redusere eller ansatte slutter, må man også betale bruddgebyret. Ingen forståelse eller smidighet der i gården. Ikke spesielt billig heller, mye endrer seg på 2 år, husk det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Terrible service provider - Avoid!"

I had a very bad experience with this firm - surprise bills, irresponsive customer service, and wily ("snedig" på norsk) ways of using binding agreements to keep existing customers. Do not make the mistake I made to enter into an fixed-term mobile agreement with these guys.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Avsluttet tre tlf.nr før bindingtiden hadde gått ut"
2 syns denne omtalen er nyttig

Avsluttet tre tlf.nr før bindingtiden hadde gått ut. Måtte betale 3 mnd + bruddgebyr på 3500,-. Dette måtte jeg gjøre på alle tre. På avtalevilkår står det ikke spesifisert beløp på bruddgebyret. Har de rett til å bare komme med et beløp som vi må betale??? Syns dette er helt absurd. Totalt så måtte jeg betale ca 20 000,- Holder meg unna dem fremover.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"ikke internett på 2 uker"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ringte 2 uker siden og ble lovet at dette skal fikses. Ringte nå og de sa at jeg må, vente til fredag. Sikkert fikser ikke til fredag også. Styr unna PROXIMO

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Mobil og telefoni"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skal betale for tjeneste som er ikke levert. Skal jeg betale 8750 kr for begge mobiler som engang dere hverken overført fra onecall plus skal jeg betale 2500 kr for telefoni som er ikke fått.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig selskap"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært for sen med betaling av faktura, og da er selskapet utrolig dårlig serviceinnstilt 1) Abonnementet sperres uten å få advarsel på sms. Andre selskap sender en siste advarsel før abonnementet sperres, her blir det bare stengt. 2) Abonnementet tar lang tid å åpne. Andre selskap åpner abonnementet midlertidig i påvente av betaling. Proximo vil ha pengene på konto 1 til 3 virkedager.. Helt unødvendig lenge.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Blev lurt væk fra Proximo af andet selskab"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har været dum! Blev lurt af en smart sælger til at skifte selskab, han gav mig indtryk af at det var nødvendigt at bytte SIM-kortet, da Proximo ikke længere skulle betjene mobilkunder. Her er min historie, som også ligger som omtale under Phonect: Jeg blev ringet op af en person, som gav mig det indtryk at mit abonnement skulle overføres inden for kort tid. Det ville gå helt smertefrit for mig, jeg skulle bare svare JA på en SMS han ville sende mig. Det er sket en gang før at jeg måtte bytte simkortet ud, men da var det helt reelt, så jeg tænkte ikke at der var noget skummelt i det. Jeg svarede ja, og så klappede fælden. Jeg har skrevet og ringet til Phonect, men de insisterer på, at jeg skal betale udtrædelses gebyr for mine to telefon numre. Min egen dumhed at jeg ikke undersøgte sagen nærmere. Jeg vender tilbage til mit gamle selskab (Proximo), som altid har behandlet mig fint. Jeg vil absolut ikke anbefale nogen at have noget som helst at gøre med Phonect. Det var dyre lærepenge. Jeg håber at andre ikke falder i samme fælde, men kan jo se af kommentarerne her inde at jeg ikke er den første, desværre.

Jostein G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Det er ikke uten grunn de må binde kundene i 24 måneder"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det er ikke uten grunn de må binde kundene i 24 måneder. Jeg kommer aldri til å anbefale dette selskapet, men vil fraråde på det sterkeste å ha noen befatning med selskap som har bindingstid.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Proximoapp, et makkverk"
2 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna Proximo. Appen deres er ikke ferdigutviklet. Gir deg ikke oppdatert info vedr datamengde. Den viser at du har mer enn du har kjøpt. Rollover info er også fullstendig feil. Har påpekt dette x2 til dem. De innser at noe ikke stemmer, men man får intet igjen for tort og svie! Tommel ned!!! Obs 3500kr hvis du bryter bindingen. Virker som om det er dette de lever av, det er ihvertfall ikke service.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dyr, dårlige tjenester og følger dårlig med i tiden."
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi har benyttet Proximo i vår bedrift en stund, men nå kan vi ikke lenger se at vi kan fortsette med dette. Proximo følger rett og slett ikke med i tiden, både når det gjelder priser og tjenester. Proximo er alltid sist ut med tjenester som andre operatører i nfører, hvis de i det hele tatt kommer med disse tjenestene. Nå har til og med våre ansatte, som ikke er avanserte brukere, begynt å reagere. Beklager Proximo, for lite, for sent, for dyrt er ikke slagord sim klinger godt hos oss. Første jeg gjør når jeg kommer hjem fra ferie er å skift leverandør for vår bedrift.

Kent I. O
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Fungerer helt til man sier opp"
2 syns denne omtalen er nyttig

Selv om man sier opp etter oppsigelsestid så blir man fremdeles fakturert for ekstra måneder. De sender altså faktura for en tjeneste de ikke leverer. Et firma med et fullstendige ødelagt etisk kompass. Synd at de har lov til å drive på den måten.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Totalt useriøs tjeneste!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Selgerne her er meget useriøse og oppgir ikke alt av informasjon. IKKE gå inn på noen avtale, det kan bli dyrt! Og hvis man sier fra til firmaet om at tjenesten ikke alder mål, så fortsetter villedningen - og da uten opptak av samtaler, slik at det ikke kan brukes mot dem senere. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Latterlig dårlig kundeservice og dårlig tilbud"
2 syns denne omtalen er nyttig

Håpløs dårlig service. Måtte foreslå selv forskjellige løsninger. Virket som de er motvillig å tilfredsstille kunder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Aldri mer"
3 syns denne omtalen er nyttig

Falske faktura, ikke kjøpte meg ut, aldri fått penger tilbake, ikke bruke internet og hele tiden tomt 3 GB. Ikke anbefale

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Proximo er ikke seriøs"
3 syns denne omtalen er nyttig

Begynte høsten 2017 med ei " hyggelig" selger dame som lovte "gull og grønne skoger", og før jeg visste ordet av det, hadde jeg fått ei lang melding som skulle besvares umiddelbart for å få DET flotte tilbudet... Denne dama, lirte ut av seg løgner (fant jeg ut av etterpå), på løpende bånd, jeg ble bla. bundet til 3 år, (jeg har et lite enkeltmannsforetak) og da kunne de gjøre bindingen så lang ble jeg fortalt etterpå. Jeg innså at her hadde jeg tabbet meg ut ved å ikke undersøke vilkårene skikkelig, og fant det best å bare ta konsekvensene og holde ut. I etterkant har jeg hatt store problemer med lyden på tlf min, og da Proximo påstod at det måtte sitte i selve tlf, dro jeg og handlet ny tlf, ikke bare 1 gang, men hele 3 ganger, men problemet var og ble det samme. Proximo innrømmet at det var Telia sine linjer det var noe galt med, og jeg skulle få erstatning. MEN dette var kun da jeg snakket med de på tlf, og fikk ikke noe skriftlig da jeg regnet med, siden feilen nå var avdekket, at dette skulle endelig bli i orden. Tiden går, og da jeg 14 dager etter denne innrømmelsen fortsatt ikke har fått noe hjelp, ringer i dag OG SAKEN MIN ER IKKE Å FINNE!!! HJELP.... må jeg virkelig klage inn til FORBRUKERNEMDA eller hva??

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Har tapt 50.000 - 60.000,- på dette selskapet"
5 syns denne omtalen er nyttig

Hei Jeg tegnet 5 stk. tlf. nr. her. Prøvde tidlig å komme meg ut av forholdet da jeg så hvordan de oppførte seg. I tillegg til det tapet jeg hadde, har jeg brukt timevis i kommunikasjon med dem. Skal ikke ta å gå gjennom detaljene, det orker jeg bare ikke. Men min erfaring er at de benytter enhver anledning til å fange deg inn i en kontrakt, du skal bare svare JA på en sms eller 2. Mitt råd er, hold dere unna. Det som var ok var kundebehandleren, han prøvde å hjelpe meg i forhold til de sentrale personene som styrer butikken, men han kom til kort han også. Han har nå sluttet han også, noe jeg forstår så meget godt. Mitt råd er HOLD DERE UNNA DETTE SELSKAPET.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Hold dere unna"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hold dere langt unna dem. De selger deg noe de ikke leverer. Du får bruddgebyr, dårlig kundeservice, 24 mnd binding.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ligg unna"
4 syns denne omtalen er nyttig

Selger "glemte" å informere om bindingstid og at abonnementsprisen var uten mva. Jeg skulle ha tvilling-sim, og det førte til kaos; folk fikk opp et annet telefonnummer enn mitt, meldinger kom ikke frem, eller de tikket inn på natten. Kundeservice er svinedyrt, og folkene som jobber der frekke. Jeg klarte å få opphevet abonnementet, men får stadige regninger og inkassovarsler på et abonnement jeg ikke har.

Oddbjørn M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Har prøvd mange forskjellige leverandører innen mobiltelefoni, men Proximo tar virkelig kaka"
7 syns denne omtalen er nyttig

Har prøvd mange forskjellige leverandører innen mobiltelefoni, men Proximo tar virkelig kaka. Driver ett lite foretak med 10 ansatte hvorav 4 har firmatelefon. Att ting ikke ble som selger avtalte var nå en ting. Vi ble lovet nett som tilsvarer Telia, men når jeg sto ved siden av en med lik telefon og han hadde Telia som leverandør og bedre dekning så stemmer ikke det med Telia dekning. Vi måtte avslutte forholdet og gikk tilbake til Telia. Fult klar over att vi måtte betale bruddgebyr på 3500 kroner, og som også ligger 500 kroner over andre og i tillegg er + mva. Noe av det refunderte Telia og glad for å komme meg ut av klørne til Proximo så betalte jeg det. Det som topper det hele nå er att de i tillegg kommer å forlanger tilbakebetalt det bruddgebyret som Proximo betalte til Telia når jeg gikk over til dem. Altså først skal de ha for bruddgebyr for 4 telefoner på til sammen 14000,- + mva og så skal de ha tilbakebetalt 12000 i tillegg for bruddgebyret de betalte til Telia ved overgang... Jeg spurte den kvinnelige selgeren spesifikt om hva bruddgebyret var ved ingåelse av avtale med Proximo og fikk bekreftet att det var 3500,- kroner. Men når jeg ønsker å skifte så forlanger de altså 12000,- ekstra for 4 telefoner... Hva jeg kaller slik oppførsel egner seg ikke å skrive på nett.... Hjelp til å spre denne informasjonen. Har heldigvis klart å stoppe 2 kolegaer til å skifte til Proximo etter denne hendelsen, men disse må stoppes

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service, dette er en meget useriøs mobil leverandør! Hold deg unna!"
4 syns denne omtalen er nyttig

NextGenTel eller Proximo. Hjelper ikke å bytte navn når produktet er dårlig. Vanskelig å komme ut av når du først er kunde.

Anne S. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Ikke svar ja på sms fra selgere som ringer fra Proximo"
9 syns denne omtalen er nyttig

Ikke svar ja på sms fra selgere som ringer fra Proximo. Valdresporten Kro AS har politianmeldt selskapet, og oppfordrer andre til å gjøre det samme. Valdresporten skal også møte Proximo i forliksrådet fordi de krever avbruddsgebyr på abonnement det aldri var meningen å starte. Selger informert ikke om avbruddsgebyret i telefonsamtalen, og Valdresporten Kro AS fikk ikke avtalebetingelsene forklart korrekt. De som har tilsvarende utfordringer med dette selskapet anmodes om å ta kontakt, så vi kan utveksle erfaringer. Det hadde vært interessant å se hvor mange som har blitt lurt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Styr unna!!"
9 syns denne omtalen er nyttig

Lureri, overfakturering, og veldig veldig vanskelige å si opp avtale.. Jeg skal til forliksrådet og skal ramme dette firma tynge!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kunde pleie"
3 syns denne omtalen er nyttig

De holder ikke det de lover, og er ikke flink til og ta vare på kundene. Jeg fikk ei regning som omhandler brutt kontrakt og fikk ei ekstra regning på 3500 kr enda de ikke har betalt noe for den forgje avtalen jeg hadde med et annet mobilabonnement.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Hold dere unna svindlerne Proximo AS"
5 syns denne omtalen er nyttig

Hold dere unna svindlerne Proximo AS!! Mnd prisen dere avtaler kan dere nesten dobble.. Og hvis du da blir missfornøyd fordi mnd prisen ikke er det dere avtaler, joda da mener de at de skal ha 11040,01kr fra deg.. Til tross for ingen bindingstid!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Svindel - Då eg ville bryte avtalen fekk eg faktura på 10.000 kroner."
7 syns denne omtalen er nyttig

Sluttar meg til det som blir sagt her at dette er svindel. Tilbodet høyrdes bra ut og eg godkjente på sms eg fekk. Oppdaga så med lita skrift at det var eks. mva, slik at det vart dyrare enn det eg hadde. Fekk så beskjed om at eg med enkeltmannsforetak ikkje hadde angrefrist. Då eg ville bryte avtalen fekk eg faktura på 10.000 kroner. Kom omsider fram til kundeservice der eg møtte den verste personene eg har snakka med som næringsdrivande. Var frekk, sleip og kom med truslar. Totalt useriøst. Eg truga med å politianmelde dei om dei ikkje ga seg. Då vart det slutt. Kom meg heldigvis av kroken. Held meg til Telenor heretter som er eit seriøs selskap.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR