Meny

Telenor Mobil omtaler og erfaringer

2,1/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Verdi for pengene
Dårlig
24
av 37 innen
mobilselskap
41%
anbefaler
Telenor Mobil
Filtrer omtaler
82
30
31
32
111
Sorter omtaler etter
Viser av 286 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Mobil?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Det strevet virker på meg som det er "første dag på jobben". Har kjøpt en mobil hjemmetelefon som ikke virker. Har strevet med dette i flere måneder. De klarer å sende faktura! De må få det inn med teskjeer! Jeg har av alle ting fått beskjed om at de har registrert "feil på Bredbånd!! Ikke noe feil der. Bruker Get.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og sleipe med automaisk ny data"
4 syns denne omtalen er nyttig

Telenor fungerer greit, men jeg syntes det er alt for dyrt og veldig varierende i pris. 8 gb til 399 er greit nok, men dyrt iforhold til andre operatører?.. Det som derimot irriterer meg mest er når jeg har brukt opp dataen min så får jeg melding av Telenor at Måndens data pakke er brukt opp og at jeg automatisk får en ny data pakke til 199? uten og få muligheten til og takke ja eller nei? Syntes Telenor burde ha en for godkjenning før man får en ny data pakke? Telenor fungerer ok, men når jeg får regninger som varierer fra 900-1200 stiller jeg meg noen spørsmål? Vurderer og se etter en rimeligere operatør.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Legger til ekstrakostnader uten din tillatelse"
4 syns denne omtalen er nyttig

Gikk gjennom fakturaen nå, og fant ut at Telenor har lagt til SAFE uten min tillatelse. Dette koster meg 200 kr ekstra i måneden. Swap er også noe tull. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Tar betalt for tjenester jeg ikke har spurt om"
3 syns denne omtalen er nyttig

Telenor er dyrt, de er lite hjelpsomme, og regningen min gikk plutselig opp med 200 kroner for tjenester som før var inkludert (ID-tyveriforsikring og noe nettsikkerhet). Jeg begynte med Telenor for å teste Swap. Jeg har betalt swap-forsikring hver måned, men når jeg skulle swappe så ville de ha 1000 kroner ekstra fordi baksiden av telefonen har riper. Jeg har nettopp byttet mobilleverandør, for denne pengeutpressinga kan de dra på skogen med.

Misfornøyd-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Veldig dyrt. Dårlig service"
3 syns denne omtalen er nyttig

Værste erfaringen jeg har hatt med en mobil leverandør. Veldig dyrt, ligger til tjenester jeg ikke ønsker og tar blodpris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Betaling for BankID"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dyrt abonnement blir enda dyrere hvis vi må betale transaksjon gebyr BankID. Ellers er jeg fornøyd med dekning og kundeservice.

Stephan R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Alt for høye priser og dårlig service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Telenor er et stort selskap noe som sikkert er grunnen til at man ikke kommer gjennom på kundeservice, men det skal ikke våre 40 minutter ventetid når man ringer. Samt prisene på abonnement er alt for høye kontra hva man får. Og at Telenor velger å ta betalt for BankID på mobil er helt uholdbart. Anbefales ikke!

Elling H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Jeg mener telenor er i ferd med å prise seg ut av markedet."
3 syns denne omtalen er nyttig

Man blir påprakket en masse tillegg man ikke har spurt etter, de har heller ikke et system der man kan ringe fritt til land i Norden uten tillegg i pris. Gjør man slike samtaler suger telenor deg ren med ågerpris. Jeg har hatt telenor abonnement helt siden jeg kjøpte første telefon og begynner nå og alvorlig tenke på å bytte selskap. Det er også slik at når man kjøper en ny telefon og blir spurt om man vil ha forsikring og opplyser om at man har forsikring. Da er det ingen som sier noe om at den gjelder spesifikt for den telefonen du er i ferd med å bytte ut. Det må gies beskjed om dette fra ekspeditør, at man der og da må si opp den forsikring man har på den gamle telefonen. Deretter at man må tegne ny forsikring på den nye telefonen. Jeg personlig har aldri fått slike opplysninger ved kjøp av ny telefon og har i den anledning betalt forsikring i X- antall år på telefon som ikke har hvert i bruk. Følgene av det er at jeg har betalt tusenvis av kroner jeg like gjerne kunne kastet i toalettet, eller benyttet til kjøp av ny telefon. SKJERP DERE, ellers vil der miste kunder, ja i flertall!!!

Johannes
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Overpriset og dårlig kundeservice."
3 syns denne omtalen er nyttig

Blir alltid overfakturert og er alltid noen skjulte kostnader som dukker opp. Byttet til ice og har 1000GB i mnd og blir aldri overfakturert og ingen overraskelser. Topp kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Altfor dyrt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Gikk fra Telenor til Telia x. Jeg og min kone bytta abo og vi betaler 489,- per abo hos Telenor betalte jeg 799,- uten tvil verdens beste mobil abo hos Telenor men altfor dyrt!

Fridtjof
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Swap lovnader"
5 syns denne omtalen er nyttig

Her skryter de så utrolig mye om at det ikke koster noe for å swappe. Alikevell er dette andre gangen jeg har swappet med Telenor. Første gang fikk jeg tre forskjellige regninger som tilsvarte 3500 kr til sammen. Nå har jeg gjort samme tabbe å fått to nye regninger en på 1000 og en på 4000 kr. Åpnet faktura for å se hva de har trekt «engangs beløp/egenandel 1000kr swap 2244. I fakturaen som skal «forklare» hvor de har kommet frem til de summene, så står det ikke en dritt. Bare en haug med ekstra hemmelig kostnader. Ja forresten dere betaler også for å få fakturaen sendt i post 59 kr. Rotter

Guttorm G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Dyrt men bra"
4 syns denne omtalen er nyttig

Telenor abonnement er dyrt men det bare virker; etter å ha prøvd en runde med de billigere er det åpenbart at skal en ha stabil, fungerende mobildata/mobiltelefoni er det Telenor som har løsningen. Etter å ha hatt bare hel...e med SIM-kort som ikke virker, Kundeservice som ikke prater forståelig norsk, manglende dekning selv om en står noen meter unna basestasjon og mye annet gøy var det en sann fryd å sette inn Telenor SIM og se at alt bare virker. Men dyrt er det, svindyrt!

Marianne
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Swap plussforsikring: "Ny" telefon = brukt telefon med skavanker"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde en nesten helt ny mobil, skjerm og hjørnet på mobiltelefon ble knust, så jeg måtte bruke forsikringen. Sendte inn min egen telefon, og fikk en "ny" i retur. Da jeg skrudde på telefonen var tidligere brukers epost-adresse delvis lesbar, så denne telefonen har blitt levert inn av noen andre. Mistenker at den har blitt sølt på, da volumtastene er trege. Tidvis må jeg bruke begge hender og bytte grep for å få klare å trykke de ned. Er det varmt og fuktig blir de lettere igjen, noe som er grunnen til at mistenker f. eks. cola-skade. Det står man får "Ny telefon i retur", men da forventer jeg en telefon uten skavanker. Å betale store månedsbeløp, pluss egenandel på 1000 kr, føles som svindel når man får en delvis ødelagt telefon i retur. I tillegg ville egenandel neste gang blitt 2000 kr. Husk også å sjekke forsikringen din etter å ha brukt den, da Telenor lot forsikringen rulle videre på den gamle telefonen i stedet for den nye. Ved et eventuelt nytt uhell kan man da ende opp med å ha betalt forsikring på en telefon som er sendt tilbake, og bli stående uten erstatning. Forsikringen er avsluttet, og jeg anbefaler andre til å styre unna. Invester heller i et godt deksel og skjermbeskytter. Det eneste positive jeg kan si er at det ikke tok lang tid å få tilsendt erstatningen i posten.

Liten-Mob-Bruker
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Telenor vet å "melke sine trofaste""
4 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde med abonnement hos Telenor i mange år, men ble ikke særlig imponert over "slesk forretnings taktikk" etter 5 års avtale med Mobil giganten Telenor, men det var ikke fnugg av seriøsitet selv om jeg holdt min del av avtalen.

Charlotte
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Teknisk hjelp"
3 syns denne omtalen er nyttig

ELENDIG!!! For det første fikk jeg beskjed om at ventetiden var 30 minutter, det tok cirka 20 minutter før de svarte og det eneste de kunne hjelpe med var å veilede meg til en side der jeg kunne hjelpe meg selv. Dessverre er forpliktet til Telenor fordi det ble lagt inn Canal Digital i boligen for mange år siden og det er kostbart å bytte til en annen leverandør siden man ikke får bytte internettleverandør uten at man samtidig sier opp TV abonnementet og da må man få lagt inn en ny kabel. Har vært kunde siden 1996, håpløst!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Elendig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fikk nye s20 ultra på mandag å kameraet fungerte ikke optimalt, kontaktet dere, dere henviste til forsikring, forsikringa sa det var reklamasjon å henviste til dere igjen, fikk beskjed kunne si opp swap avtalen men måtte betale ut telefon eller kunne sende den på service. Men da uten låne telefon for dere måtte motta telefon. Spurte etter hjelp oss Telenor butikken her jeg bor. Å ble møtt med frekkhet og arroganse

Aleksander S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Falsk forklaring for og selge produkter"
3 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte samsung s20 ultra hos dere, fikk beskjed om at denne var på lager! Jeg sa spesifikt at jeg måtte vite når jeg skulle få denne enheten! Tirsdag 17.03.2020 skulle den seneste vært hos meg. Nå viser det seg at denne ikke er på lager og det er ukjent når den kommer. Opplever dette som en løgn for og få solgt abonnement. Snakket med dere flere ganger og fikk bekreftet nå at dere ikke har peiling på om varelageret har det kunden ønsker da det er en feil hos dem. Meget meget skuffet... anbefales ikke!!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Telenor har lagt til et beløp hver måned, 249, for betaling av varer og tjenester."
6 syns denne omtalen er nyttig

Jeg reagerte først nå på den høye regningen fra Telenor. ca. 700,- for siste måned. Dette har pågått i lang tid. Jeg er pensjonist, 75år. Da jeg tok kontakt forstod jeg at dette var feil, og at det nå ville ta slutt. Jeg undersøkte tidligere fakturaer og ser at dette har holdt på i lang tid. Helt greit å lure eldre damer? Beløpet 249 er lagt til hver måned. Jeg kommer selvsagt til å skifte mobilabonnement!

Aleksander R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Nettop byttet fra telenor"
3 syns denne omtalen er nyttig

Prisene på Telenor kan blir bedre med dekningen er langt bedre dersom du er av avhengig telefonen. Har nettopp byttet til merker stor forskjell, altså dårligere hos Telia.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dyrest og dårligst"
7 syns denne omtalen er nyttig

Dyrest by far, enormt dårlig kundeservice og betaling for bank ID. Har hatt Telenor for første gang på mange år i 7 mnd nå og takker herved for meg. Dyrest og dårligst- fra en så stor aktør? Her er det enormt forbedringspotensiale. Anbefaler på det sterkeste å velge en annen operatør.

Kristina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Hadde valgt 0 om mulig"
6 syns denne omtalen er nyttig

Helt utrolig lang ventetid. Kundebehandlerne tar seg ikke tid til å faktisk løse problemet, bare, sitter videre og gir feil informasjon. Dyrt, og ekstra, skjulte kostnader på alt. Ikke fått den hjelpen jeg trenger. Byttet til en leverandør jeg er fornøyd med.

Fridtjov F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Kostbart"
2 syns denne omtalen er nyttig

Høyttaleren på den 4 år gamle telefonen fjusker. (Er så godt som umulig å høre noen i andre enden, selv om man har telefonen så langt inn i øret som det er mulig å gå en iPhone 7 Plus..) Sender den på service til Telenors samarbeidspartner One2Cel. Ikke bare konkluderer de med "ingen feil funnet", men de skal ha 450,- for å sende den i retur. "Kassere" var forresten også et valg, det var gratis...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ny tlf dagen etter meg i rompa"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ifølge forsikringen skal jeg få ny mobil innen en dag, nå er jeg på dag 6 uten tlf. De sa jeg måtte anmelde for å få ny mobil. Prøvde flere ganger å forklare at jeg hadde mistet den i elva så hva i alle dager skulle jeg anmelde? En fisk?. Helt kaotisk. Samt feil sum på regningene hver mnd helt til nå (har hatt telefon i 5 år siden de er relativt billig og bra 4g) men dette sugde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Enkle og forholde seg til"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fantastisk dekning og upåklagelig kundeservice. Har ikke hatt noe tull med de. Nå har jeg byttet til OneCall, da jeg fikk et bedre tilbud der, men om de ikke leverer til forventningene der, så bytter jeg uten problemer tilbake til Telenor.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Feilfakturering hver måned, på 2 av abonnementene"
5 syns denne omtalen er nyttig

Telenor sendt efaktura og vipps til både "ansvarlig av abonnement" og "betaler av abonnement" som er to forskjellige personer. Dette har skjedd på 2 av våre abonnementer over lang tid til tross for at vi har meldt i fra til kundesenteret flere ganger. Telenor beklager, sier det ligger en automatikk der som skaper feilen. Ventetiden på telefonen til kundesenteret er lang og ventemusikken er helt forferdelig.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR