Meny

Telenor Mobil omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Telenor Mobil
2,3/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Dårlig
24
av 37 innen
mobilselskap
41%
anbefaler
Telenor Mobil
Filtrer omtaler
90
30
32
35
120
Sorter omtaler etter
Viser av 307 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Mobil?
Fridtjof
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Swap lovnader"
5 syns denne omtalen er nyttig

Her skryter de så utrolig mye om at det ikke koster noe for å swappe. Alikevell er dette andre gangen jeg har swappet med Telenor. Første gang fikk jeg tre forskjellige regninger som tilsvarte 3500 kr til sammen. Nå har jeg gjort samme tabbe å fått to nye regninger en på 1000 og en på 4000 kr. Åpnet faktura for å se hva de har trekt «engangs beløp/egenandel 1000kr swap 2244. I fakturaen som skal «forklare» hvor de har kommet frem til de summene, så står det ikke en dritt. Bare en haug med ekstra hemmelig kostnader. Ja forresten dere betaler også for å få fakturaen sendt i post 59 kr. Rotter

Guttorm G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Dyrt men bra"
4 syns denne omtalen er nyttig

Telenor abonnement er dyrt men det bare virker; etter å ha prøvd en runde med de billigere er det åpenbart at skal en ha stabil, fungerende mobildata/mobiltelefoni er det Telenor som har løsningen. Etter å ha hatt bare hel...e med SIM-kort som ikke virker, Kundeservice som ikke prater forståelig norsk, manglende dekning selv om en står noen meter unna basestasjon og mye annet gøy var det en sann fryd å sette inn Telenor SIM og se at alt bare virker. Men dyrt er det, svindyrt!

Marianne
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Swap plussforsikring: "Ny" telefon = brukt telefon med skavanker"
6 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde en nesten helt ny mobil, skjerm og hjørnet på mobiltelefon ble knust, så jeg måtte bruke forsikringen. Sendte inn min egen telefon, og fikk en "ny" i retur. Da jeg skrudde på telefonen var tidligere brukers epost-adresse delvis lesbar, så denne telefonen har blitt levert inn av noen andre. Mistenker at den har blitt sølt på, da volumtastene er trege. Tidvis må jeg bruke begge hender og bytte grep for å få klare å trykke de ned. Er det varmt og fuktig blir de lettere igjen, noe som er grunnen til at mistenker f. eks. cola-skade. Det står man får "Ny telefon i retur", men da forventer jeg en telefon uten skavanker. Å betale store månedsbeløp, pluss egenandel på 1000 kr, føles som svindel når man får en delvis ødelagt telefon i retur. I tillegg ville egenandel neste gang blitt 2000 kr. Husk også å sjekke forsikringen din etter å ha brukt den, da Telenor lot forsikringen rulle videre på den gamle telefonen i stedet for den nye. Ved et eventuelt nytt uhell kan man da ende opp med å ha betalt forsikring på en telefon som er sendt tilbake, og bli stående uten erstatning. Forsikringen er avsluttet, og jeg anbefaler andre til å styre unna. Invester heller i et godt deksel og skjermbeskytter. Det eneste positive jeg kan si er at det ikke tok lang tid å få tilsendt erstatningen i posten.

Liten-Mob-Bruker
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Telenor vet å "melke sine trofaste""
5 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde med abonnement hos Telenor i mange år, men ble ikke særlig imponert over "slesk forretnings taktikk" etter 5 års avtale med Mobil giganten Telenor, men det var ikke fnugg av seriøsitet selv om jeg holdt min del av avtalen.

Charlotte
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Teknisk hjelp"
3 syns denne omtalen er nyttig

ELENDIG!!! For det første fikk jeg beskjed om at ventetiden var 30 minutter, det tok cirka 20 minutter før de svarte og det eneste de kunne hjelpe med var å veilede meg til en side der jeg kunne hjelpe meg selv. Dessverre er forpliktet til Telenor fordi det ble lagt inn Canal Digital i boligen for mange år siden og det er kostbart å bytte til en annen leverandør siden man ikke får bytte internettleverandør uten at man samtidig sier opp TV abonnementet og da må man få lagt inn en ny kabel. Har vært kunde siden 1996, håpløst!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Elendig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fikk nye s20 ultra på mandag å kameraet fungerte ikke optimalt, kontaktet dere, dere henviste til forsikring, forsikringa sa det var reklamasjon å henviste til dere igjen, fikk beskjed kunne si opp swap avtalen men måtte betale ut telefon eller kunne sende den på service. Men da uten låne telefon for dere måtte motta telefon. Spurte etter hjelp oss Telenor butikken her jeg bor. Å ble møtt med frekkhet og arroganse

Aleksander S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Falsk forklaring for og selge produkter"
3 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte samsung s20 ultra hos dere, fikk beskjed om at denne var på lager! Jeg sa spesifikt at jeg måtte vite når jeg skulle få denne enheten! Tirsdag 17.03.2020 skulle den seneste vært hos meg. Nå viser det seg at denne ikke er på lager og det er ukjent når den kommer. Opplever dette som en løgn for og få solgt abonnement. Snakket med dere flere ganger og fikk bekreftet nå at dere ikke har peiling på om varelageret har det kunden ønsker da det er en feil hos dem. Meget meget skuffet... anbefales ikke!!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Telenor har lagt til et beløp hver måned, 249, for betaling av varer og tjenester."
6 syns denne omtalen er nyttig

Jeg reagerte først nå på den høye regningen fra Telenor. ca. 700,- for siste måned. Dette har pågått i lang tid. Jeg er pensjonist, 75år. Da jeg tok kontakt forstod jeg at dette var feil, og at det nå ville ta slutt. Jeg undersøkte tidligere fakturaer og ser at dette har holdt på i lang tid. Helt greit å lure eldre damer? Beløpet 249 er lagt til hver måned. Jeg kommer selvsagt til å skifte mobilabonnement!

Aleksander R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Nettop byttet fra telenor"
4 syns denne omtalen er nyttig

Prisene på Telenor kan blir bedre med dekningen er langt bedre dersom du er av avhengig telefonen. Har nettopp byttet til merker stor forskjell, altså dårligere hos Telia.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dyrest og dårligst"
7 syns denne omtalen er nyttig

Dyrest by far, enormt dårlig kundeservice og betaling for bank ID. Har hatt Telenor for første gang på mange år i 7 mnd nå og takker herved for meg. Dyrest og dårligst- fra en så stor aktør? Her er det enormt forbedringspotensiale. Anbefaler på det sterkeste å velge en annen operatør.

Kristina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Hadde valgt 0 om mulig"
6 syns denne omtalen er nyttig

Helt utrolig lang ventetid. Kundebehandlerne tar seg ikke tid til å faktisk løse problemet, bare, sitter videre og gir feil informasjon. Dyrt, og ekstra, skjulte kostnader på alt. Ikke fått den hjelpen jeg trenger. Byttet til en leverandør jeg er fornøyd med.

Fridtjov F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Kostbart"
2 syns denne omtalen er nyttig

Høyttaleren på den 4 år gamle telefonen fjusker. (Er så godt som umulig å høre noen i andre enden, selv om man har telefonen så langt inn i øret som det er mulig å gå en iPhone 7 Plus..) Sender den på service til Telenors samarbeidspartner One2Cel. Ikke bare konkluderer de med "ingen feil funnet", men de skal ha 450,- for å sende den i retur. "Kassere" var forresten også et valg, det var gratis...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ny tlf dagen etter meg i rompa"
6 syns denne omtalen er nyttig

Ifølge forsikringen skal jeg få ny mobil innen en dag, nå er jeg på dag 6 uten tlf. De sa jeg måtte anmelde for å få ny mobil. Prøvde flere ganger å forklare at jeg hadde mistet den i elva så hva i alle dager skulle jeg anmelde? En fisk?. Helt kaotisk. Samt feil sum på regningene hver mnd helt til nå (har hatt telefon i 5 år siden de er relativt billig og bra 4g) men dette sugde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Enkle og forholde seg til"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fantastisk dekning og upåklagelig kundeservice. Har ikke hatt noe tull med de. Nå har jeg byttet til OneCall, da jeg fikk et bedre tilbud der, men om de ikke leverer til forventningene der, så bytter jeg uten problemer tilbake til Telenor.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Feilfakturering hver måned, på 2 av abonnementene"
6 syns denne omtalen er nyttig

Telenor sendt efaktura og vipps til både "ansvarlig av abonnement" og "betaler av abonnement" som er to forskjellige personer. Dette har skjedd på 2 av våre abonnementer over lang tid til tross for at vi har meldt i fra til kundesenteret flere ganger. Telenor beklager, sier det ligger en automatikk der som skaper feilen. Ventetiden på telefonen til kundesenteret er lang og ventemusikken er helt forferdelig.

Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"ALT annet er bedre Telenor"
4 syns denne omtalen er nyttig

Stor bløff hele Telenor. Lite behjelpelige, dyre, dårlige og tidkrevende. *Fri tale* det vil si 60 samtaler (Blir registrert som samtale så fort man får pipetone). Ikke mye fri samtale, nei. Samtale 61 blir dyr!!! Bare for å nevne noe. Masse tull med fakturaer og de sender faktura til inkassobyrå før man rekker å få den i postkassa. Her må man følge nøye med! Selv om regninga har blitt betalt vil man få inkasso gebyr fra kreditoren likevel... Kan nesten sammenlignes med svindel. STYR UNNA FOLKENS

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke bestil mobil av telenor"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fikk sjokk av Telenor, er ny kunde og kjøpt to mobiler før en til meg og min man prøvde og kjøpe en til men da ble man tatt for svindel og de lar den ikke gå i gjennom. Greit det er strengt og regler, men svindel er og ta i. Telenor har ikke kundeservice noe helt klart sikkert Telia er best da det gjelder kundeservice .

Lisbeth E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Gjør ikke jobben sin"
7 syns denne omtalen er nyttig

De sender regning på en swapavtale som ble avsluttet for 3mnd siden. Bare betal vi krediterer på neste regning er svaret jeg får ved henvendelse. Makan til dårlig service og vilje til å rydde opp i eget rot. Jeg har ringt minst 15 ganger, og dem bekrefter at jeg ha rett, men greier ikke å gjøre det de skal. De har i tillegg en del ansatte som er veldig dårlig på kundebehandling.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Har fått flere fakturerer som ikke stemmer"
7 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har måtte bruke mye tid og penger på feil som ligger hos Telenor. Jeg opplever også å få feil informasjon og blir satt over og får kontra beskjeder. Virker rotete og et pengesluk uten like.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice og alt for dyrt"
6 syns denne omtalen er nyttig

Det som er det største minuser til Telenor, er deres kundeservice, eller rettere sagt, mangel på sådan. Vi har hatt elendig bredbånd levert av Telenor, og med mobilabonnementer fra samme, har man en «alltid på nett garanti». Denne har vist seg å være en stor bløff. Vi hadde ubrukelig nett i over tre måneder, men fikk bare én rabattert måned. Så resten måtte vi betale full pris for. Og vi fikk kun én gang ekstra datapakke. Årsaken var at det kun gis én gang data og én rabatt pr feil. Garantien er altså en stor bløff. Kundeservice er totalt fraværende. Videre et også forståelsen for normale begreper. Et eksempel er ordet «epost». Jeg gikk inn i appen til Telenor, og leste der at BankID er gratis. Men jeg fikk likevel bruk av BankID på fakturaen. Kontaktet da kundeservice og spurte om de kunne forklare dette. Da ba de meg om å sende skjermbilde av appen hvor dette stod om BankID på epost. Fikk så en lenke til et kontaktskjema hvor jeg skulle skrive. Hallo, epost er epost, ikke et j#%la skjema! Hvis dem ønsker å få ting tilsendt via et skjema, så kall det et kontaktskjema da, og ikke «epost». Kanskje dette er flisespikkeri, men det er et konkret eksempel på at Telenors medarbeidere omdefinerer kjente ord og begrep etter hva som passer dem selv. Så til BankID som jeg hadde flere forsøk på å få forstått hos «kundeservice». Det viser seg at man får «gratis tilgang på BankID», men må betale for «signering» med BankID. Hva f#%n?!?! Enten er BankID gratis, eller så er det ikke. Å holde kundene deres for narr er ikke ok. Så når det gjelder priser. Konkurrenter på samme nett tilbyr langt større datapakker til langt lavere priser. Jeg har et behov for 60 GB i måneden, hos Talkmore er det til en brøkdel av prisen. Telenor har ikke så store pakker en gang, man må kjøpe tilleggspakker, og da blir det mye mye dyrere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Kundeservice ga blaffen i feilfakturering"
9 syns denne omtalen er nyttig

Har klaget på en i overkant høy regning, hvor kostnadene overhodet ikke stemte med den faktiske bruken. Telenors kundeservice kom med intetsigende svar og hadde ingen interesse av å løse feilfaktureringen. Dyre abonnement og tjenester i kombinasjon med en lite seriviceminded kundeservice er ingen sikker vinner.

Godtroende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Løgnere. Ble lovet 1 regning på mobil og nett"
9 syns denne omtalen er nyttig

Ble lovet 1 regning på mobil og nett. Dette har ikke gått tidligere så dobbel sjekket når de fristet med det for å få meg som kunde igjen. Og hoved grunn til at jeg byttet tilbake til Telenor. Så kom regningENE. 2 stk. Ringte inn. Nei det jeg var lovet gikk ikke. Løgnere

Roy E. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Direkte useriøst! Noen hos Telenor bør nå ta tak i omdømme"
9 syns denne omtalen er nyttig

Direkte useriøs kundeservice, brudd på markedsføringsloven, manglende levering, feil på faktura, dyre abonnement. Kan fortsette i det uendelig, men det som en gang var et seriøst og svært bra operatørselskap, fremstår nå som direkte useriøst og rotete. Anbefaler alle å holde seg unna Telenor for enhver pris inntil det i riksdekkende media fremgår at Telenor har gjort noe med sitt omdømme.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Tommel ned for Telenor!"
8 syns denne omtalen er nyttig

Holder ikke det de lover! Sa at jeg kunne bruke telefon i Norge og hele EU, men ikke at jeg måtte betale for mine svindyre samtaler i Norden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Svært dyrt"
15 syns denne omtalen er nyttig

Jeg betalte 299 kroner i måneden for 4GB data med Telenor Yng. Var i utgangspunktet helt ok fornøyd med Telenor på generell basis, men byttet til et annet selskap da jeg ønsket et billigere alternativ. Før dette hadde jeg vært kunde hos Telenor i en periode på flere år, og med unntak av et par overfaktureringer (der Telenor hadde gjort "feil", og brukte evigheter på å rette opp i) så var det ikke mange problemer. Kort fortalt kan man si dette om Telenor: Det er dyrt. Det er god dekning med kjapt mobilnett. Det er miserabel(!) kundeservice. I utgangspunktet ville nok kanskje vurderingen min falt på 2 stjerner, men en telefon fra Telenor endret dette. Telenor valgte å ringe meg opp noen dager etter jeg hadde byttet. Tilsynelatende gjorde de dette for å spørre meg om hvorfor jeg byttet, og sa de gjorde det fordi de ønsket å forbedre seg. Dette var bare vrøvl. Telenor ønsket at jeg skulle bytte tilbake til dem. Dette i seg selv er forsåvidt helt greit, men det er måten dette foregikk på som ikke er akseptabelt. Selgeren fra Telenor var svært slitsom, og ga seg ikke med forsøkene sine på å overtale meg. Han hadde flere argumenter for at jeg skulle bytte som overhodet ikke angikk meg, og fremstilte meg som en idiot dersom jeg ikke byttet tilbake til Telenor. Han hørte ikke et sekund på hva jeg hadde å si, og fortsatte med sin salgsprat. Etter at jeg både syv og åtte ganger hadde sagt at jeg ikke var interessert i å bytte til tilbake til Telenor, ble vedkommende etter hvert både frekk og nedlatende. Han kom nærmest med personangrep. Til slutt sa selgeren at jeg var håpløs, og la brått på. Denne samtalen føyer seg egentlig bare inn i rekken av flere samtaler jeg har hatt med Telenor gjennom flere år, og underbygger det negative inntrykket jeg har fått av de som jobber i Telenor. Enten så prøver de å selge deg noe du ikke trenger og ikke vil ha, ellers så er de helt håpløse på å løse et problem du har som kunde. Jeg kan strengt talt ikke huske en eneste samtale med noen fra Telenor der jeg ikke er bortimot sint etter at samtalen er over. Så mitt tips til dere her på Bytt, ikke bytt til Telenor.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR