Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Unifon
2.9
926 verifiserte omtaler

Unifon omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Unifon opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
926 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#16
Dårlig
Unifon er rangert
#16 av 22 mobilselskaper
49%
Middels
49% anbefaler Unifon
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få personlig tilbud på mobilabonnement til din bedrift - sammenlign flere leverandører.

Utforsk 923 omtaler om Unifon

FILTRER OMTALER
413
51
16
31
412
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Unifon?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Endring av abonnement.

Omtale av  Bjørg

Kom raskt i kontakt med en kunderadgiver som løste det jeg var ute etter med en gang!

Svar fra Unifon
03.02.2024 11:21

Hei Bjørg, Tusen takk for fin tilbakemelding! Det er utrolig motiverende for oss som jobber i Unifon når vi får så hyggelige tilbakemeldinger😊 Håper du har en flott helg!😊 Hilsen Vilde Unifon AS

Useriøst firma som virker notorisk ute etter å lure penger ut av en.

Omtale av  Anders E

Ble lurt til å tegne et abonnement som ikke var som avtalt i forkant. Ble servert mange løgner og bortforklaringer. Det ble aldri informert om at dette var et bedriftsabonnement, og de plukket opp org.nr mitt uten å spørre meg først. Styr langt unna Unifon, da dette virker som et svært useriøst firma.

Svar fra Unifon
03.02.2024 11:07

Hei Anders, Først og fremst så vil jeg beklage for at du hadde en sånn opplevelse. Det viser seg at dessverre så er det enkelte innleide selgere som har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Du må gjerne ta kontakt med meg personlig på [email protected] så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected]. Håper å høre fra deg! Hilsen Vilde Unifon AS

Dårlig svar

Omtale av  Steinar

Svarer fort på telefonen. Hadde spørsmål om abonnementet. Det kunne de ikke svare på. Måtte sende mail. Den får jeg ikke svar på

Svar fra Unifon
30.01.2024 14:22

Hei Steinar, Nå kjenner jeg ikke til alle detaljene, men ønsker veldig gjerne å ta en gjennomgang av saken din. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected]. Hilsen Vilde Unifon AS

Sim kort

Omtale av  Thomas L

Hei Veldig bra kundeservice. Det ringer 2 ring og jeg får prate fysisk med en kundebehandler som har litt teknisk innsikt og hjelper meg på stående fot med nytt E-sim. Takk

Svar fra Unifon
30.01.2024 14:17

Hei Thomas, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Utrolig koselig å høre om din gode opplevelse 😊 Når du er fornøyd, er vi fornøyde 😊 Ikke nøl med å ta kontakt dersom det skulle oppstå noe i fremtiden! Ha en fin uke videre! Hilsen Vilde Unifon AS

Styr unna unifon, de kan utgi seg for å være Telenor eller bruke andre navn også

Omtale av  Kristin L

(anonymisert navn) fra unifon ringte meg og min samboer, han løy om priser, bindingstid, sa de var underleverandør for Telenor og lurte meg også om nedbetaling av en telefon jeg har hos Telia og ett bruddgebyr med dem. Dette er ett selskap som svindler kundene sine og vi som er blitt lurt har dannet en gruppe for å få stoppet unifon. Det er straffbart å svindle og at de har fått holde på så lenge er bare trist. Ta kontakt eller gå inn på gruppen svindlet av unifon på Facebook om du allerede er blitt lurt. Ellers hold deg langt unna. De kan også operere under andre navn har jeg hørt så være obs på det.

Svar fra Unifon
30.01.2024 14:02

Hei Kristin, Det er trist å høre at du har hatt en dårlig opplevelse. Det viser seg at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Du kan kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Håper på å høre fra deg. Hilsen Vilde Unifon AS

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

pågående selger

Omtale av  Bjørn

Ble oppringt fra en pågående selger som sa at jeg hadde krav på masse bransjerabatter på telefonabb. vi hadde i dag. Han lurte på om vi hadde Telenor. Jeg sa til han at det må vel du vite siden du sier at vi har krav på mye rabatter. Han lurte videre på om vi ikke var interessert i 50 % lavere mobilregninger uten at han visste hva vi hadde. Oppfattet han som veldig useriøs og sa at jeg ikke var interessert

Svar fra Unifon
30.01.2024 14:09

Hei Bjørn, Det viser seg at dessverre så er det enkelte innleide selgere som har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Du må gjerne ta kontakt med meg personlig på [email protected] så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected]. Hilsen Vilde Unifon AS

Greit abbonement

Omtale av  Gunn

Greit abbonement, bor en plass med dårlig dekning så kan slite til tider

Svar fra Unifon
30.01.2024 14:12

Hei Gunn, Tusen takk for kjempehyggelig tilbakemelding 😊 Det er utrolig motiverende for oss som jobber i Unifon når vi får så hyggelige tilbakemeldinger! Vi håper du kommer til å fortsette å være like fornøyd – og vil gjerne ha deg med videre som kunde i mange år fremover! Hilsen Vilde Unifon AS

Svært misfornøyd , svindel

Omtale av  Anne M. Ø

Ble kontaktet av en svært pågående selger . Han pratet i ett sett og da jeg spurte om han ringte fra Telia som jeg har abn hos svarte han at de hadde 5 G som var bedre . Jeg ba om å få skriftelig tilbud og ble bedt om å skrive ja for å få det skriftelig . Etter samtalen fikk jeg en mail som ba neg bekrefte avtale . Jeg bekreftet ALDRI og sendte mail 10 min etter samtalen om at jeg ikke skal ha abn hos Unifon. I dag mottok jeg info om at abn mitt blir overført til Unifon 31/1. Prisene de oppga er uten mva og avgifter , dette er ikke lov . Dette er et useriøst firma som man bør holde seg langt unna . Jeg vil gå videre med saken hvis ikke Unifon kansellerer avtalen .

Svar fra Unifon
30.01.2024 13:51

Hei Anne, Først av alt er vi lei oss for å høre om din opplevelse. Det viser seg at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Jeg ønsker veldig gjerne å komme i kontakt med deg. Du kan kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Håper på å høre fra deg. Hilsen Vilde Unifon AS

Unifon har svindlet over 800 kunder, se Facebookgruppe

Omtale av  Sigrid B

Se facebook gruppe med over 800 misfornøyde kunder som er svindlet. Vi er dessverre også blitt svindlet. Selgers informasjon stemte ikke med fakta, alt ble istedet dyrere og dårligere tjenester enn hos Telenor + en regning på ca kr.12.500,- som vi har bestridt, Jeg fikk telefon fra en selger i juni 23, han ville selge et telefonabonnent til meg. Jeg sa jeg var veldig fornøyd med Telenor, for meg og tre døtre. Han var pågående og sa at min mann hadde fått telefonabonnent og derfor ville han tilby det samme til meg. Han ville at vi skulle ha felles telefonabonnent, men det har vi aldri hatt, siden han driver et firma. Det blir bare rot, økonomisk. Han sa det var greit at jeg kunne ha eget telefonabonnement. Og tjenestene var de samme som Telenor, bare til lavere pris. Jeg fikk svart ok på en sms. fra selskapet. Neste dag forstod jeg at tjenestene fra Unifon ikke hadde Min sky, ny selger sa jeg måtte kjøpe et ekstra abonement fra Telenor, hvis jeg fortsatt ville lagre bilder i Min sky. Jeg sa at dette tilbudet ikke var noe for meg. Jeg må ha ALT på en regning, kan ikke styre på med to ulike telefonfirmaer, til høyere pris enn det jeg hadde. Jeg annullerte kjøpet, og sa at produktet de solgte ikke stemte overens med det selger sa. Jeg fikk flere telefoner, i august. Jeg fikk av saksbehandler da beskjed om at dette var annullert, og ute av verden. Jeg fikk sms og oppringinger fra private telefon nummer. Når jeg i ettertid ville spore opp disse samtalene, og sms- så var de vekke fra min logg. Så jeg har også mistanke om at de hacket mitt telefonnummer, for å få dette slettet. Andre fra firmaet ringte og sa at de ikke kunne se hvilke avtaler som var gjort med nye kunder og selgere, da de brukte egne telefonr, og de hadde sluttet i jobben. For et rot. Historien er ikke over, orker ikke skrive mer, jeg har fremdeles ikke brukt sim kort fra de, og har ikke byttet vekk fra Telenor, Jeg har også fått info. fra Telenor om at jeg er kunde hos de, at alt er ok, For et rot, orker ikke skrive mer, men historien er ikke over..

Svar fra Unifon
30.01.2024 13:57

Hei Sigrid, Det er trist å høre at du har hatt en dårlig opplevelse. Nå kjenner jeg ikke til alle detaljene, men ønsker veldig gjerne å ta en gjennomgang av saken din. Det viser seg at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Du kan kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Håper på å høre fra deg. Hilsen Vilde Unifon AS

Her blir du lurt

Omtale av  Ine

Sleipe selgere som fremmer fordeler som ikke eksisterer. Unifon tegner og abb som tilhører andre enn de som gjør avtalen og nekter å terminere den når feilen rapporteres. Utsetter saker, er trege med å svare. Skjulte kostnader og 24 mnd binding. Vanskelig å lese avtalen før man har bekreftet, ber om ok på sms uten at du ser betingelsene. Dritt selskap!!!!!

Svar fra Unifon
30.01.2024 13:54

Hei Ine, Først av alt er vi lei oss for å høre om din opplevelse. Det er selvfølgelig ikke slik vi ønsker å fremstå. Det viser seg at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Jeg ønsker veldig gjerne å komme i kontakt med deg. Du kan kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Håper på å høre fra deg. Hilsen Vilde Unifon AS

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Svindel og overfakturering

Omtale av  Siro

Fakturerer ikke i tråd med signert kontrakt. Nekter rette opp feilen. Besvarer ikke Mail. Dårlig kundeservice. Fakturerer for tjenester som ikke er bestilt. Fakturerer for tjenester som i kontrakt står skal være gratis. Dårlig løsning på bedriftsnett. Vanskelig å komme i kontakt med saksbehandlere!!

Svar fra Unifon
30.01.2024 13:46

Hei Siro, Vårt mål er at det skal være en positiv opplevelse å være kunde hos Unifon, ikke det motsatte. Jeg kjenner ikke til saken din, men ønsker gjerne at du tar kontakt slik at vi kan ta en gjennomgang. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken din blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Vilde Unifon AS

Lureri

Omtale av  Kaja

24 mnd bindingstid. Det sier ikke selgeren som lurer deg til å bytte over🤬 Verdens verste kundeservice ever!!!!

Svar fra Unifon
24.01.2024 15:25

Hei Kaja, Jeg beklager at du er misfornøyd. Årsaken til at vi opererer med en bindingstid på våre abonnementer, er at dette er noe av grunnen til at vi kan tilby noen av markedets aller beste priser og løsninger for våre kunder. Det er ikke uvanlig med bindingstid i bedriftsmarkedet, da dette er noe som skaper forutsigbarhet for både kjøper og selger. Hos oss er det slik at nye kunder normalt tegner en to-årig bedriftsavtale. Etter denne perioden vil kundeforholdet være løpende, med 3 mnd oppsigelsestid etter at du har gitt oss en skriftlig beskjed. Dette er en helt vanlig praksis og noe som de aller fleste av våre konkurrenter også praktiserer. Vilkårene fremgår i kundeavtalen og ligger også tilgjengelig på våre hjemmesider. Dersom du har flere spørsmål knyttet ditt abonnement, kan du gjerne kontakte meg personlig på [email protected]. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Vilde Unifon AS

Dårlig

Omtale av  Kjell

Svært påtrengende selger, oppgir ikke alle kostnader, ute etter flere i husstanden, holder linja ,og presser på til at man sender tilbakemelding. Gratulerer deg med 24 mnd abonnement som kommer til å koste deg dyrt og komme ut av.

Svar fra Unifon
24.01.2024 15:29

Hei Kjell, Det er svært leit å høre om din opplevelse med Unifon så langt. Det viser seg at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Årsaken til at vi opererer med en bindingstid på våre abonnementer, er at dette er noe av grunnen til at vi kan tilby noen av markedets aller beste priser og løsninger for våre kunder. Det er ikke uvanlig med bindingstid i bedriftsmarkedet, da dette er noe som skaper forutsigbarhet for både kjøper og selger. Hos oss er det slik at nye kunder normalt tegner en to-årig bedriftsavtale. Etter denne perioden vil kundeforholdet være løpende, med 3 mnd oppsigelsestid etter at du har gitt oss en skriftlig beskjed. Dette er en helt vanlig praksis og noe som de aller fleste av våre konkurrenter også praktiserer. Vilkårene fremgår i kundeavtalen og ligger også tilgjengelig på våre hjemmesider. Dersom du har flere spørsmål knyttet ditt abonnement, kan du gjerne kontakte meg personlig på [email protected]. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Vilde Unifon AS

Katastrofebedrift

Omtale av  Stian

Rot og kaos over hele linja. Total katastrofe! Elendig kundeservice og løgn fra ende til annen. Totalt mangel på effektivitet og ærlighet, lytter ikke til kunden og de få gangene man får svar så er det stort sett feil. Bare tøv. Vi kommer til å bytte til en mer seriøs aktør ved første anledning. Føler meg regelrett lurt og svindlet

Svar fra Unifon
30.01.2024 13:43

Hei Stian, Nå kjenner jeg ikke til alle detaljene, men ønsker veldig gjerne å ta en gjennomgang av saken din. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected]. Hilsen Vilde Unifon AS

Helst ringe om du ønsker hjelp

Omtale av  Markus H

Vanskelig å komme med support i kontakt om en skriver epost, men hyggelig folk når en ringer inn

Svar fra Unifon
24.01.2024 15:07

Hei Markus, Dessverre så er det noe stor pågang for tiden som fører litt lengre behandlingstid enn vanlig. Håper du fikk den hjelpen du ønsket. Skulle det være noe mer så kan du også ta kontakt med meg personlig på [email protected] så skal jeg få sett på det. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Vilde Unifon AS

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Useriøst firma

Omtale av  Kim

Ble oppringt av en selger som mumlet et navn + Telenor. Jeg måtte spørre 3 ganger for å få ut av han at han ringte fra Unifon. Her burde varselbjellene ha ringt men han presenterte meg med et tilbud som var vesentlig billgere enn det jeg har hos nåværende leverandør. Det han ikke fortalte at av mine 2 abonnement var antall GB redusert til et minimum i tilbudet. I tillegg er prisene eks. mva. Og det er også en bindingstid på 24 mnd selv om selger sa dette var uten binding. Da jeg ble oppmerksom på dette ca 10 minutter etter å ha svart OK på SMS fra dem sendte jeg e-post til dem og krevde at de avbryter avtalen. Det har nå gått flere dager og jeg har ikke fått svar fra dem. Har ringt til "kundeservice" hos dem også uten at de har mulighet til å gjøre noe iflg. dem. Dette blir politianmeldt om de ikke rydder opp! Styr unna!

Svar fra Unifon
30.01.2024 13:42

Hei Kim, Dessverre så har vi opplevd at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Det er selvfølgelig ikke slik vi ønsker å fremstå. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Vilde Unifon AS

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR