Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Unifon
2.9
922 verifiserte omtaler

Unifon omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Unifon opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
922 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#16
Dårlig
Unifon er rangert
#16 av 22 mobilselskaper
50%
Bra
50% anbefaler Unifon
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få personlig tilbud på mobilabonnement til din bedrift - sammenlign flere leverandører.

Utforsk 922 omtaler om Unifon

FILTRER OMTALER
413
51
16
31
411
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Unifon
Unifon har 922 verifiserte omtaler på Bytt.no

Useriøst

Omtale av  Roy

Inngikk i mars 2019 en avtale for hele familien på 5, lite viste jeg at jeg hadde gjort en bedriftsavtale før jeg fikk den første fakturaen. Kan nevnes at bedriften het Phonect da avtalen ble inngått. Med en bindingstid på 24 måneder nærmet det seg til at jeg kunne bytte til annen mobilselskap. Ringte opp til flere ganger til kundeservice for å forsikre meg om at jeg ikke går i den felle å måtte betale bruddgebyr på 3000kr. Fikk opplyst at bindingstid gjelder tom. 02.05.21. Senest i dag får jeg en e-post om, nytt sjokk: "Dersom nummeret kobles ned eller utporteres innenfor bindingstiden, vil det medføre bruddgebyr på kr 3000 eks mva. Dersom nummeret kobles ned eller utporteres innenfor oppsigelsestiden, vil dere likevel måtte betale ut denne perioden." Dvs. 30.06.21. Denne informasjonen har jeg aldri blitt opplyst om da jeg har snakket med kundeservice. Prøvde å klage men makan til arrogante mennesker på Unifon kundeservice har jeg aldri opplevd. De sier at det står i vilkårene, men avtalen gjort med Phonect tilbake mars 2019 er linken til vilkårene utilgjengelig da hjemmesiden er lagt ned etter oppkjøp. Dermed kan jeg ikke bevise noe som helst. Unngå å gå i samme felle som meg, sjekk for aldele vilkårene og prisene på tjenestene. Meget uprofesjonelt selskap, hold dere langt unna. Min anbefaling

Svar fra Unifon
09.04.2021 14:38

Hei, Takk for din tilbakemelding. Vi stiller strenge krav til dokumentasjon av inngåtte kundeforhold, og dersom du har opplevd å bli feilinformert beklager vi dette på det sterkeste. Kjenner dessverre ikke detaljene i din sak, men håper du fikk ordnet opp i saken du viser til. Ønsker du at jeg skal se på den, send en mail til [email protected]. Oppgi gjerne ditt telefonnummer, så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Iselin/Unifon

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Unifon?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Svindel, mangler helt kundeservice, bryter vilkårene

Omtale av  Øystein

Prøver å "lure" kundene med plutselig å øke prisene med tusenvis av kroner i året, men holder seg til at det er innenfor DERES vilkår, uavhengig av hva som er forankret i kjøpsloven. Har ingen på kundeservice som kan annet enn å svare telefonen, det er heller ikke mulig å få noen ansvarlige til å ringe tilbake, selv om de lover dette gang på gang. Selgerne lover ting som de ikke holder i etterkant, at man har det skriftlig fra selger hjelper ikke. De forskuddsfakturerer mange måneder frem, så man får i praksis MYE lenger oppsigelse enn man tror. Nekter å rette seg etter lovverk, lever i sin egne lille verden der man kan gjøre som man vil. Styr for all del unna dette selskapet. Det skal sies at vi ikke hadde noe problemer med de da de het Phonect, selv om vi har sett mange andre som har hatt problemer. Men etter de ble Unifon har de mistet all kontroll.

Svar fra Unifon
11.03.2021 09:46

Hei Øystein, Takk for din tilbakemelding. Unifon har gjort en rekke tiltak for å forbedre opplevelsen for alle tidligere Phonect-kunder. Kjenner ikke detaljene i din sak men vi forholder oss til avtalte priser. Unifon leverer bedriftsabonnement og bindingstid og oppsigelsestid er standard hos flere leverandører. Vi stiller strenge krav til dokumentasjon av inngåtte kundeforhold, og dersom du har opplevd å bli feilinformert beklager vi dette på det sterkeste. Vi kan gjerne se nærmere på din sak. Send meg en mail på [email protected], oppgi ditt telefonnummer så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Anita/Unifon

Upålitelig selger

Omtale av  Hv

Veldig pågående selger som jeg i ettertid ser har gitt mange feil opplysninger. Jeg sendte umiddelbart inn klage på dette til Unifon, og venter på at de skal svare.

Svar fra Unifon
11.03.2021 09:44

Hei, Takk for din tilbakemelding. Vi stiller strenge krav til dokumentasjon av inngåtte kundeforhold, og dersom du har opplevd å bli feilinformert beklager vi dette på det sterkeste. Håper du fikk ordnet opp i saken du viser til. Ønsker du at jeg skal se på den, send en mail til [email protected]. Oppgi gjerne ditt telefonnummer, så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Anita/Unifon

Lureri og dyrt

Omtale av  Benedicte

Unifon unnlater å fortelle om hårreisende gebyrer ved bytte av leverandør og har en helt fraværende interesse av å kommunisere konstruktivt. Mitt beste tips er å aldri inngå avtale med dem

Svar fra Unifon
11.03.2021 09:44

Hei Benedicte, Takk for din tilbakemelding. Det er trist å høre at du opplever det slik og at du referer til lite konstruktive svar. Jeg kjenner ikke detaljene i akkurat din sak men vil gjerne se nærmere på den. Vi stiller strenge krav til dokumentasjon av inngåtte kundeforhold, det gjør vi også til kommunikasjonen mellom kunder og de ansatte på kundeservice. Fakturagebyr, bindingstid og bruddgebyr er standard hos flere teleoperatører som leverer tjenester til bedrifter. Send meg gjerne en mail på [email protected], du kan oppgi ditt telefonnummer så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Anita/Unifon

Svindelforetak !

Omtale av  Ove A. S

Dette er et reinspikka svidelforetak alle må holde seg unna ! De sender ut avtale som viser at det ikke er bindingstid, men opplyser ikke om at det er 3 mnd oppsigelsetid på alle abbonement ! I tillegg tar de fakturagebyr selv om man har efakura/epost faktura. Disse opplysningene må må lete etter på sidene deres for å finne, ingenting står opplyst i avtale man signererer. Dette er den mest useriøse aktøren i mobilbransjen jeg har vært borti. Hold dere langt unna !

Svar fra Unifon
11.03.2021 09:44

Hei Ove, Takk for din tilbakemelding. Det er synd å høre at du har denne opplevelsen hos oss. Vi stiller strenge krav til dokumentasjon av inngåtte kundeforhold, og dersom du har opplevd å bli feilinformert beklager vi dette på det sterkeste. Om du ønsker ser jeg gjerne nærmere på din sak. Send meg en mail på [email protected], du kan oppgi ditt telefonnummer så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Anita/Unifon

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Vårt aller beste mobilabonnement noensinne.

Omtale av  Liv

Vi har hatt lite tilfredsstillende dekning med flere ulike mobilaktører, og var lei av å prøve nye og endre leverandør, da vi tok en sjans med Unifon. Uttellingen var over all forventning. Nå har vi ikke hatt dekningsproblem, og lav pris er en flott bonus. Vi gir våre varmeste anbefalinger. Mvh Liv

Svar fra Unifon
11.03.2021 09:43

Hei Liv, Tusen takk for at du tok deg tid til å gi oss din tilbakemelding. Vi setter stor pris på din hyggelige omtale og deres anbefaling. Fornøyde kunder er viktig for oss! Vi skal sørge for at dere blir godt ivaretatt som kunde videre også! Vennlig hilsen Anita/Unifon

Føler oss lurt

Omtale av  Torbjørn

Ble overtalt av selger til og bytte i juni i fjor . Takket ja . dagen etter ble jeg oppmerksom på uklare priser , ekstra betaling pr mms melding . Vanskelig og finne prisliste osv Sa opp avtale dagen etter , ba dem stoppe portering som skulle skje i slutten av juli. Sendte 10 mail før de svarte . Ville ikke stoppe portering . Etter mange tlf og mail gjorde de det. Nå har de sendt til inkasso for 3 gang. 2 ganger før har Visma avsluttet saken . Unifon svarer ikke de heller . HOLD DERE UNNA !!!!!

Svar fra Unifon
11.03.2021 09:43

Hei Torbjørn, Takk for din tilbakemelding men det er synd at du har denne oppfatningen av Unifon. Kjenner dessverre ikke detaljene i din sak. Jeg ser gjerne nærmere på dette. Send meg en mail på [email protected], du kan oppgi ditt telefonnummer så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Anita/Unifon

Unifon har 922 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Unifon mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR