Unifon opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Sjokkerende at Unifon fortsatt er leverandør av teletjenester til bedrifter. Jeg byttet til Unifon for jeg fikk et bedre tilbud enn eksisterende leverandør. Jeg tok selv kontakt for å kjøpe deres tjenester til min bedrift. Skulle blir ringt tilbake av selger, men etter tre dager uten en lyd måtte jeg purre. Signerte kontrakt 11. mai og venter fortsatt på å bli kontaktet for levering, portering og diverse utstyr. Også dette har jeg måttet purre på. Foreløpig svært skuffende og vår bedrift vurderer nå om kundeforholdet stopper før det har startet. Jeg er oppriktig overrasket over at de fortsatt holder på når jeg ser alle de negative omtalene på bytt.no. #ikkeimponert
Hei Paal, Takk for din tilbakemelding. Håper dette er ordnet opp i nå men vi vil gjerne finne ut hva som har skjedd med din bestilling og leveranse. Fint om du tar kontakt med oss på [email protected], oppgi ditt telefonnummer i mail så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Anita/Unifon
Ble fortalt av deres selger at min forrige operatør var kjøpt opp av dere og fikk spørsmål om jeg ville fortsette hos dere. I og med jeg var veldig fornøyd med den forrige takket jeg ja. Det viser seg i etterkant at dette ikke stemmer og hvis ikke dere sletter meg som kunde nå blir jeg sittende igjen med bruddgebyr på 2x4 abonnement. Har sendt dere Mail om at dette kommer til å bli fakturert dere + timesbetaling for heft å plunder da dere heller ikke har gjort eller svart på Mail siste måneden. Så folk får gjøre som de vil, men jeg skal ikke ha no med dere å gjøre. God sommer
Takk for din tilbakemelding. Det er synd å høre at du har den opplevelsen hos oss. Unifon har gjort en rekke tiltak for å forbedre opplevelsen for alle tidligere Phonect-kunder. Vi stiller også ytterligere strenge krav til dokumentasjon av inngåtte kundeforhold, og dersom du har opplevd å bli feilinformert beklager vi dette på det sterkeste. Slike saker løser vi alltid opp i og håndterer fortløpende. Håper vi får mulighet til å forbedre inntrykket du har fått av Phonect, nå Unifon. Send meg gjerne en mail på [email protected], oppgi ditt telefonnummer så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Anita/Unifon
Meget fornøyd med både support, pris og dekning. Kan trygt anbefale Unifon:)
Hei Fredrik. Så hyggelig å høre, fornøyde kunder er viktig for oss! Takk for din anbefaling og for at du tok deg tid til å gi oss din tilbakemelding. Vennlig hilsen Anita/Unifon
Nettet funker ikke mens man prater i tlf. Har veldig dårlig signaler ofte midt i Oslo.. ikke særlig fornøyd med dette mobilselskapet.
Hei Conrad, Takk for din tilbakemelding. Vi gjerne vite hvilket områder dette dreier seg om og undersøke om det ligger feil eller trenger oppgradering. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected], oppgi ditt telefonnummer i mail så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Anita/Unifon
Vi koblet dessverre ikke at dette var Phonect i ny drakt. Fremgangsmåten til selskapet er imidlertid den samme. Villedende og oppsøkende salg, lyssky virksomhet og uærlige selgere. Vi ble lovet at prisen ikke skulle kunne stige på to år, men det ble ikke kommunisert at det også var en bindingstid i denne perioden. Med ett var ikke supertilbudet like attraktivt. Vi ble klar over bindingstiden et par dager etter avtaleinngåelse, og selv om det er over en uke til portering av nummer nekter selskapet å annullere avtalen på tross av brudd på opplysningsplikten. Alternativet vi fikk var å betale 3000 eks mva pr nummer for å bryte avtalen. Styr for guds skyld unna denne operatøren!
Hei Halvdan, Takk for din henvendelse til oss. Vi er glade for at du tok kontakt, slik at vi fikk løst saken din på en god måte. Ønsker deg en riktig god helg og god sommer! Vennlig hilsen Anita/Unifon
Flinke selgere lurer naive eiere i små firmaer. Jeg var helt ærlig på at jeg hadde enkeltmannsforetak som ikke var i aktivitet, og at jeg var fulltidsstudent. Likevel ble jeg overbevist av en flink selger til å bli kjøpt ut av et annet bedriftsabonnement. Senere ser jeg at jeg ikke burde latt meg rive med. Det såkalte utkjøpet viste seg å i realiteten være kreditteringer av kommende fakturaer, slik at jeg måtte betale utkjøpet fra tidligere firma på 3750,- selv. Deretter skulle Phonect kredittere mine fakturaer etter faktura nummer to. Dermed havnet summen på over 4000,-. Dette er mye penger for en student. Likevel: Jeg burde ha lest den lille teksten i nesten usynlige linken i e-posten. Det som i ettertid skjer, er at kreditteringen gjelder for 179,-, ikke 199,-. Jeg aner ikke hvordan de stipulerer dette beløpet. Det fører iallfall til at de kan fakturere meg hver måned. Dette tar de kr 29,- i administrasjonsgebyr for å gjøre. Dermed ender jeg opp med månedlige fakturaer på 61,25 kroner med moms fram til summen på 3750,- er "brukt" opp. Dette medfører nok en kostnad på 1286,-. Jeg får forhøyet puls bare jeg ser navnet Phonect/Unifon i nettbanken. Summene er ikke mye for mange, men de er mye for en student. Jeg vil på det sterkeste anbefale å ikke gjøre avtale med dette firmaet. Denne måten å både rekruttere kunder og villede mennesker på oppleves som useriøst. Dessuten er det vondt å føle seg lurt.
Hei Laila, Takk for din tilbakemelding. Unifon har gjort en rekke tiltak for å forbedre opplevelsen for alle tidligere Phonect-kunder. Blant annet er svartid på kundeservice redusert til 30 sekunder og responstid på e-post ligger nå på under 24 timer. Vi stiller også ytterligere strenge krav til dokumentasjon av inngåtte kundeforhold, og dersom du har opplevd å bli feilinformert beklager vi dette på det sterkeste. Slike saker løser vi alltid opp i og håndterer fortløpende. Ellers er det slik at bruddgebyr på kr 3000 er vanlig hos de aller fleste operatørene som leverer bedriftsabonnement. Det er i tillegg vanlig at man oppgir priser eksklusiv merverdiavgift når man opererer mot bedriftssegmentet. Håper vi får mulighet til å forbedre inntrykket du har fått av Phonect, nå Unifon. Send meg gjerne en mail på [email protected], oppgi ditt telefonnummer så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Anita/Unifon
I juni 2020 Phonect endret navnet sitt til Unifon. Slike selskaper har ingen fremtid. Les erfaringene om Phonect her slik at du kan lese hva andre skriver om dette selskapet. -Saken har jeg sendt rett til Brukerklagenemnda. -Telefonselgere opplyser ikke om 2 år bindingstid! -De tar opp samtale før du samtykker. -De krever kr. 3000 per abonnement hvis du bytter mobiltelefon leverandør før bindingsperiode. -De oppgir prisen uten MVA. Husk på at avtaler som er knyttet til ditt enkeltmannforetak har ingen angrefrist. *** Hold deg unna!***
Takk for din tilbakemelding. Unifon har gjort en rekke tiltak for å forbedre opplevelsen for alle tidligere Phonect-kunder. Blant annet er svartid på kundeservice redusert til 30 sekunder og responstid på e-post ligger nå på under 24 timer. Vi stiller også ytterligere strenge krav til dokumentasjon av inngåtte kundeforhold, og dersom du har opplevd å bli feilinformert beklager vi dette på det sterkeste. Slike saker løser vi alltid opp i og håndterer fortløpende. Ellers er det slik at bruddgebyr på kr 3000 er vanlig hos de aller fleste operatørene som leverer bedriftsabonnement. Det er i tillegg vanlig at man oppgir priser eksklusiv merverdiavgift når man opererer mot bedriftssegmentet. Vi håper at du ved en senere anledning gir oss en mulighet til å forbedre inntrykket du har fått av Phonect, nå Unifon. Vennlig hilsen Anita/Unifon