Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Unifon
2.9
926 verifiserte omtaler

Unifon omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Unifon opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
926 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#16
Dårlig
Unifon er rangert
#16 av 22 mobilselskaper
49%
Middels
49% anbefaler Unifon
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få personlig tilbud på mobilabonnement til din bedrift - sammenlign flere leverandører.

Utforsk 923 omtaler om Unifon

FILTRER OMTALER
413
51
16
31
412
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Unifon
Unifon har 923 verifiserte omtaler på Bytt.no

Vurderer politianmeldelse

Omtale av  Kajm

Leser at det er flere eldre personer som har blitt lurt her, og har akkurat opplevd det samme med min farmor som fyller 90år. Hun har aldri bestilt noe, de har portert hennes telefon som er tilknyttet sikkerhetsalarmen hennes, og dermed også ødelagt muligheten til å fortsette å bruke kobbernettet. Ringer Unifon og ber kundeservice ta kontakvmed lederen til selgeren som har vært «kreativ» og gjort et uriktig salg som sikkertbetslesut i provisjon. De er enig i st de har gjort en feil, men det irriterer meg å lese at dette er blitt gjort systematisk. Må selv ta jobben med å portere tilbake telefonen til Telenor, noe som vil ta 10-14 dager, ny telefon må sendes ut. I mellomtiden må vi bruke den utsendte telefonen fra Unifon. Ser jeg en faktura fra Unifon før eller etter telefonen så blir returnert, så vil saken sendes forbrukerombudet, eller politianmeldes.

Svar fra Unifon
27.09.2021 14:30

Hei, Kobbernettet kobles ned, dette innebærer at de som har fasttelefon over kobbernett ikke kan bruke tjenesten. Det er uavhengig av om nummeret ble flyttet til Unifon. Jeg ønsker gjerne å gjennomgå saken. Ser du nevner din farmor har en trygghetsalarm hun ikke får brukt, dette må selvsagt ordnes. Send meg gjerne en epost til [email protected] med navn og nummer det gjelder, så tar vi en gjennomgang. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Unifon?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Stay away

Omtale av  Espen

Elendig kundeoppfølging og håpløse gebyrer. Min far fikk beskjed om at han måtte bytte ut gammel fasttelefon. De installerte en "fast"telefon (som i realiteten viste seg å være en "datamaskin" som han knapt klarer å bruke) med feil og det tok 4 uker før de fikk sendt et nytt (etter tre purringer til de pr telefon). Da de sendte ny mobil ble han fakturert med fraktkostnader kr 120 + oppstartsgebyr på kr 239, etablering m/bordapparat+Fakturagebyr på kr 79 (som på neste faktura økte til kr 99,-) pr faktura og rådyre tellerskritt. Skulle ikke vært lov å holde på sånn. Banditter

Svar fra Unifon
23.09.2021 14:47

Hei Espen, Takk for din tilbakemelding. Det er synd å høre du sitter igjen med dette inntrykket. Jeg vil gjerne gjennomgå saken med deg. Nå kjenner jeg ikke til alle detaljene, så gjerne send meg nummer og navn det gjelder på epost [email protected]. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Ikke la dere lure!!!!

Omtale av  Anne

Unifon har ringt min 84 år gamle far å forklart at han må bytte ut fastelefonen sin pga at han ikke lengre kan bruke fastelefon. Videre fikk han forklart at de skulle sende han telefon som han kan bruke. Han ønsket å fortsette med sin gamle fasttelefon, da han har sikkerhetsalarm tilkoblet fasttelefonen. Han har uansett nå fått tilsendt ny telefon i posten med skriv om at han har bundet for 12 mnd abonnement hos Unifon. Svindel å lure gamle mennesker på denne måten!!! Ser at han ikke er den eneste som har blitt lurt heller.. Useriøst selskap!!!

Svar fra Unifon
21.09.2021 14:47

Hei Anne, Kobbernettet kobles ned, dette innebærer at de som har fasttelefon over kobbernett ikke kan bruke tjenesten. Når kobbernettet fjernes, tilbyr vi en alternativ løsning. EVO fasttelefoni er for kunder som ønsker å beholde sitt fastnummer. Dersom din far ikke ønsker å benytte seg av EVO fasttelefon vil jeg gjerne se om vi kan kansellere avtalen uten binding. Ta kontakt med meg på [email protected] med navn og nummer, så undersøker jeg saken for deg. Hilen Christine Tharaldsen Unifon

Veldig fornøyd

Omtale av  Karianne

Topp kundeservice og god dekning! Veldig hjelpsom!

Svar fra Unifon
21.09.2021 14:47

Hei Karianne, Takk for hyggelig tilbakemelding, det skal jeg ta med videre til vårt kundesenter. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Elendig erstatning til fasttelefoni.

Omtale av  Øystein

De tilbyr mobiltelefon som skal erstatte fast-telefonnnummer. Hørtes fint ut. Problemet er at telefonen de leverer, er av mildt sagt elendig kvalitet. Ekko, støy og uklar lyd. I praksis ubrukelig. Når du da klager, sier de bare at dette er deres eneste modell de kan levere. Fremstår åpenbart som et kinesisk billigprodukt; et lite søk viser da også at modellen koster maks et par hundrelapper. Og så er det ikke akkurat det de fakturerer … Skal nå ta saken videre til Forbrukerrådet. I mellomtiden: styr unna denne leverandøren

Svar fra Unifon
21.09.2021 14:47

Hei Øystein, Det er leit å høre at EVO fasttelefoni ikke har levert etter dine forventninger. Dersom du opplever problemer med apparatet vil vi gjerne sende nytt kostnadsfritt. Ta gjerne kontakt med meg på [email protected], oppgi navn og nummer så kan vi gjennomgå saken din. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Her svindles du fort!

Omtale av  Line

Det legges på 400kr for forsinkelsesgebyr uten at man har fått noe betalingsvarsel. Lurer ærlig talt på om de holder på å gå konkurs så de må scamme kunder for å holde hodet over vannet. Veldig uproffe

Svar fra Unifon
17.09.2021 12:56

Hei Line, Forsinkelsesgebyr varsles på faktura: "Ved manglende betaling innen forfall påløper renter etter gjeldende rentesats og forsinkelsesgebyr etter forsinkelsesrenteloven §3a" Jeg kjenner ikke til alle detaljer i saken din, men du må mer enn gjerne kontakte meg direkte på [email protected] for en gjennomgang. Fint om du får med navn og nummer det gjelder. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Hold deg unna!

Omtale av  Stig H

Jeg inngikk en avtale med Unifon i desember (Porterte fra Telenor). Jeg skal nå tilbake til Telenor, og oppdager at jeg må betale et gebyr på 3600,- pga bindingstid på 2 år. Har jeg vært fornøyd med de? - Nei. De har en elendig kundeservice, med responstid på 6 dager (Det var siste forespørselen min). Styr unna dette selskapet

Svar fra Unifon
13.09.2021 15:15

Hei Stig, Alle mobilabonnement har som standard oppsigelsestid, samt at overføring til ny operatør innenfor bindingstiden utløser bruddgebyr kr 3000,- per mobilabonnement. Oppsigelse må i henhold til avtalen være gjort skriftlig til [email protected] eller per post. Nå har jeg ikke alle opplysninger i saken din. Jeg ser du også nevner lang behandlingstid, dette er selvsagt noe vi tar til oss. Du må gjerne sende en e-post på [email protected] hvor du oppgir navn og nummer det gjelder. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Unifon har 923 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Unifon mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR