Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Unifon
2.9
922 verifiserte omtaler

Unifon omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Unifon opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
922 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#16
Dårlig
Unifon er rangert
#16 av 22 mobilselskaper
50%
Bra
50% anbefaler Unifon
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få personlig tilbud på mobilabonnement til din bedrift - sammenlign flere leverandører.

Utforsk 922 omtaler om Unifon

FILTRER OMTALER
413
51
16
31
411
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Unifon
Unifon har 922 verifiserte omtaler på Bytt.no

Føler meg lurt

Omtale av  Roger

Ble oppringt av en selger som jeg oppfattet var fra Telia (vår daværende og nåværende teleleverandør) og han ville gå gjennom våre mobilabonnementer. Han spurte også om vi hadde fått 5G-sim-kortene, noe jeg syntes var rart. Det kom mot slutten av samtalen frem at han ringte fra unifon. Han spurte også om prisene vi nå hadde på abonnementene og han kunne gi oss mye mer data for mindre penger. Trodde jeg. Helt til jeg dagen etter oppdaget at prisene han hadde oppgitt var uten mva. De prisene jeg hadde oppgitt og som vi sammenliknet med var selvsagt med mva. Mitt firma er ikke mva-pliktig så jeg må alltid betale mva. Da jeg ringte kundeservice og forklarte misforståelsen og sa at jeg følte meg lurt beklaget de, men henviste til at jeg hadde svart ja til «tilbudet». Jeg ønsket den prisen jeg mente jeg var lovet på telefon, og det skulle kundebehandleren sjekke og ringe meg opp igjen. Ingen ringte tilbake så det måtte jeg gjøre. Da påsto de at de hadde ringt meg, noe jeg vet ikke stemmer. De kunne ikke gi meg den prisen jeg trodde jeg hadde blitt lovet over telefon. Jeg hadde også 4 mnd oppsigelsestid selv om det ikke var noe bindingstid. Jeg sa opp abonnementene med én gang, men har nå fått ei regning på drøye 6000,-. Dette ble en dyr lærepenge - trygt tilbake til Telia igjen nå. Aldri mer unifon!

Svar fra Unifon
17.01.2023 08:59

Hei Roger, Det er trist å høre at du har hatt en negativ opplevelse. Nå kjenner jeg ikke til alle detaljene i saken, men dersom du ønsker vi skal ta en ny gjennomgang må du gjerne sende en epost til [email protected]. Fint om du får med nummer saken da gjelder. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Unifon?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Meget bra

Omtale av  Rune B

Meget fornøyd med både dekning, pris og service. 👍🏻

Svar fra Unifon
17.01.2023 09:01

Hei Rune, Fornøyde kunder gjør oss alltid glad! Tusen takk for at du tok deg tid til å dele din erfaring. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Klar svindelmetode?

Omtale av  Ivan

Ble ringt opp i går kveld (jeg og som mange andre). Samme fremgangsmåte som alle andre, utgir seg for å være underleverandør og datterselskap av Telenor. Jeg spør og damen svarer 3 ganger at de er underleverandør av Telenor, dermed ingen endring for oss. Kunde i Telenor i over 15 år jeg, tenkte OK.. De nevner ikke bindingstid i det hele tatt, men der er det liksom. De ringer selv om jeg har reservert meg mot telefonsalg. Jeg hadde men har ikke lenger Enkeltmannsforetak, dermed er de pliktige til å informere om Angrefrist. De gjør ikke det. Sender ikke Angrerettsskjema. Ringer i dag og ber dem om å slette alt, evt sende Angrerettsskjema. De skal se på saken og ringe tilbake - ingenting! For noe lureri.

Svar fra Unifon
17.01.2023 09:09

Hei Ivan, Vi ser på dette som svært alvorlige, det skal selvfølgelig komme frem i samtalen at selger ringer fra Unifon. Jeg anbefaler deg å ringe til vårt kundesenter for å få behandlet saken på 05015. Ellers er du også velkommen til å sende en epost til [email protected], viktig du får med navn og nummer. Vi skal selvfølgelig hjelpe deg. Ha en riktig fin dag. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Unifon er ikke Telenor

Omtale av  Frank

Ble oppringt av en selger fra Unifon idag som sa han ringte fra en underavdeling av Telenor. Dette er Unifon ikke, og det kan nok lure mange.

Svar fra Unifon
17.01.2023 09:11

Hei Frank, Takk for at du deler, og det er helt riktig at vi ikke er en underavdeling av Telenor. Det er svært synd og alvorlig dersom dette blir formidlet til potensielle nye kunder i forbindelse med innsalg. Send meg gjerne ditt eksempel på [email protected] Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Dette er svindel

Omtale av  Steinar W. H

Ble oppringt av selger som presenterte seg som selger for Telenor. Vedkommende var veldig hyggelig og vi ble lovet en hyggeligere pris enn den vi har i dag og Telenor ble brukt under hele samtalen. Vi fikk forståelse for at dette var et utvidet tilbud fra Telenor og siden vi har vært kunde hos Telenor i over 30 år sa vi at dette var av interesse siden prisen gikk ned med dette nye abonnementet. Selgeren som gjorde et opptak avsluttet samtalen med å si. Velkommen til Unifon. Og umiddelbart etter dette la vedkommende på slik at vi ikke hadde noen mulighet til å kunne snakke videre og dermed kunne si at dette overhode ikke er av interesse for oss da vi fortsatt skal ha Telenor. Det er synd å kaste bort tid og penger på dette. Men her blir det forliksrådet. Har egentlig kun en ting å si. Unifon er et søppel firma.

Svar fra Unifon
09.01.2023 08:58

Hei Steinar, Det er trist å lese at du har hatt en negativ erfaring i forbindelse med innsalg. Dette tar vi svært på alvor, å vil gjerne se videre på. Nå har jeg ikke alle detaljene i saken, så det er fint om du sende meg ditt navn og nummer på [email protected], så skal jeg ta dette videre. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Svindel og lureri

Omtale av  Erik

Her er det bare å skygge unna hvis du vil unngå lange oppsigelsestider og høye fakturaer. Elendig kundeservice, lang svartid og evne til å finne løsninger er helt fraværende. Mange klager på Telenor, men som kunde hos Unifon finner du fort ut at kanskje var det ikke så ille å være Telenorkunde allikevel. Mitt råd er: Blir du oppringt av selger fra Unifon, LEGG PÅ RØRET fort som fy.

Bedriftsabonnement?

Omtale av  Isabel C. K

Min kone ble oppringt og kontakten ble satt på et selskap som har ligget dødt i 22 år. Selgeren sa at dette ikke spilte noen rolle. Etter dette har vi forsøkt å komme i kontakt med dem, sendt e-post og ringt. Ingen svar, blir lovet oppfølgning - alt uteblir. Det er stor forskjell på bedrift/privat hva angår rettigheter og nå ser det ut til at de med vitende og vilje trenerer det hele. Det ble presisert for selger den 19 oktober at dette ikke skulle være for en bedrift, samt at selskapet har vært dødt siden 2000. Den 9 november presiseres dette igjen, samt at avtalen ikke ønskes. Den 30 november sendes det ny e-post om at kontrakt ikke ønskes. Etter dette ingen svar. Dog, slik at bekreftelse på portering har blitt sendt. Hvorfor får jeg ingen kontakt?

Unifon har 922 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Unifon mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR