Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Unifon
2.9
926 verifiserte omtaler

Unifon omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Unifon opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
926 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#16
Dårlig
Unifon er rangert
#16 av 22 mobilselskaper
49%
Middels
49% anbefaler Unifon
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få personlig tilbud på mobilabonnement til din bedrift - sammenlign flere leverandører.

Utforsk 926 omtaler om Unifon

FILTRER OMTALER
413
52
16
31
414
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Unifon
Unifon har 926 verifiserte omtaler på Bytt.no

Ikke tro på hva selger sier

Omtale av  Liv

Man blir lurt til å tro at det blir billigere med bedriftsab. Det står Uten binding i den sms-en man skal bekrefte ved inngåelse av kontrakt, , men så får man beskjed om at det er 4 mndrs oppsigelsestid. Man får regning på en epostadresse man ikke bruker, og så purrevarsel..ingen hjelp i å ringe.

Svar fra Unifon
03.02.2023 09:26

Hei Liv, Oppsigelsestid og bindingstid er to forskjellige ting. Det at en avtale uten binding har oppsigelsestid er ikke uvanlig. Det er uansett veldig trist å lese at du føler deg lurt og ikke hørt. Ta gjerne kontakt på [email protected] for en gjennomgang av saken. Fint om du får med navn og nummer henvendelsen gjelder. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Unifon?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Fungerer optimalt. God dekning og pris

Omtale av  Martin F

Meget fornøyd etter å ha byttet fra Telia. Fikk en rimeligere pris med mer GB og dekningen er bedre. Anbefales!

Svar fra Unifon
31.01.2023 13:20

Hei Martin, Så bra! Tusen hjertelig takk for at du deler :-) Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Bindingstid og Oppsigelsestid er to forskjellige ting.

Omtale av  Sissel

Ved inngåelse av abonnement hos Unifon var jeg tydelig på at jeg IKKE ønsket bindingstid. Dette ønsket skulle de imøtekomme. Jeg har nå ønske om å avslutte avtalen/endre leverandør, men får beskjed om at jeg har 3 måneder oppsigelsestid. Med andre ord, jeg har ikke bindingstid men oppsigelses tid. Dette skal ha stått i avtalen, noe jeg absolutt ikke har fått med meg, og som jeg bestemt mener det burde bli informert om ved inngåelse av avtalen. Spesielt da jeg var nøye med å informere om at jeg ikke ønsket bindingstid. Føler meg lurt!

Svar fra Unifon
31.01.2023 13:15

Hei Sissel, Som du starter omtalen med så er det helt riktig at oppsigelsestid og bindingstid er to forskjellige ting. Nå kjenner jeg ikke til alle detaljene i saken din, men syns selvsagt det er veldig trist at du føler deg lurt. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Svindlere i værste klasse

Omtale av  Leif M. B

Utgir seg for å være annet selskap. Får folk til å tro de snakker med sin egen mobilopratør. Du tror du endrer på ditt eget mobilabonnement. Så blir du kunde hos Unifon. Så har de masse bruddgebyr. Bindingstid. Å dyrere pris enn du hadde fra før. De burde vært tatt ut av systemet og blitt stoppet for godt. Anmeld de for svindel. Jeg ønsket aldri å bli kunde i Unifon.

Svar fra Unifon
23.01.2023 14:24

Hei Leif, Takk for at du deler. Alle våre selgere skal alltid få tydelig frem hvem de ringer fra. Dersom det er tilfelle at vedkommende har utgitt seg for å være fra en annen plass ser vi på det som svært alvorlig. Du må gjerne sende en epost på [email protected] med nummeret ditt, sa kan vi se nærmere på den aktuelle hendelsen. Ønsker deg en fin dag. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Kommunikasjon er helt fraværende….

Omtale av  Emil

Etter å ha fått 5 telefoner med tilbud som ikke stemte med deres policy ble jeg lei. Men så ringte det en som var litt hyggeligere og bekreftet at alt forrige selger hadde tilbudt var helt feil. Jeg tenkte dermed å forsøke Unifon, men dette ble kortvarig. Fikk telefon 3 dager senere om jeg ønsket et kundeforhold hos unifon. Det var dermed slutten på mitt kundeforhold hos dem. Alle priser som blir oppgitt er uten mva så her får du deg en overraskelse, dem sier også at regningene skal betales på etterskudd, dette stemmer overhode ikke. Konklusjon: - Elendig på kommunikasjon - salgssjef har 0 kontroll på sine «på gulvet» - helt frastøtende i kundeservice - her er alt kundens problem selv om det fremstår problemfritt - spydig i telefon - helt uakseptabel i tale Jeg vil på det sterkeste ikke anbefale dette abonnementet til min verste fiende…

Svar fra Unifon
23.01.2023 14:20

Hei Emil, Dette var ikke noe hyggelig å høre, og vi tar tilbakemeldingen din virkelig til oss. Det er på ingen måte vårt ønske at man skal føle seg lurt eller villedet i en salgssituasjon. Vår support avdeling vil gjerne se videre på saken, og hjelpe deg. Om ønskelig, ta kontakt direkte på [email protected]. Fint om du får med nummeret saken gjelder, så kan vi spore opp hva som er skjedd her. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Føler meg lurt

Omtale av  Roger

Ble oppringt av en selger som jeg oppfattet var fra Telia (vår daværende og nåværende teleleverandør) og han ville gå gjennom våre mobilabonnementer. Han spurte også om vi hadde fått 5G-sim-kortene, noe jeg syntes var rart. Det kom mot slutten av samtalen frem at han ringte fra unifon. Han spurte også om prisene vi nå hadde på abonnementene og han kunne gi oss mye mer data for mindre penger. Trodde jeg. Helt til jeg dagen etter oppdaget at prisene han hadde oppgitt var uten mva. De prisene jeg hadde oppgitt og som vi sammenliknet med var selvsagt med mva. Mitt firma er ikke mva-pliktig så jeg må alltid betale mva. Da jeg ringte kundeservice og forklarte misforståelsen og sa at jeg følte meg lurt beklaget de, men henviste til at jeg hadde svart ja til «tilbudet». Jeg ønsket den prisen jeg mente jeg var lovet på telefon, og det skulle kundebehandleren sjekke og ringe meg opp igjen. Ingen ringte tilbake så det måtte jeg gjøre. Da påsto de at de hadde ringt meg, noe jeg vet ikke stemmer. De kunne ikke gi meg den prisen jeg trodde jeg hadde blitt lovet over telefon. Jeg hadde også 4 mnd oppsigelsestid selv om det ikke var noe bindingstid. Jeg sa opp abonnementene med én gang, men har nå fått ei regning på drøye 6000,-. Dette ble en dyr lærepenge - trygt tilbake til Telia igjen nå. Aldri mer unifon!

Svar fra Unifon
17.01.2023 08:59

Hei Roger, Det er trist å høre at du har hatt en negativ opplevelse. Nå kjenner jeg ikke til alle detaljene i saken, men dersom du ønsker vi skal ta en ny gjennomgang må du gjerne sende en epost til [email protected]. Fint om du får med nummer saken da gjelder. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Meget bra

Omtale av  Rune B

Meget fornøyd med både dekning, pris og service. 👍🏻

Svar fra Unifon
17.01.2023 09:01

Hei Rune, Fornøyde kunder gjør oss alltid glad! Tusen takk for at du tok deg tid til å dele din erfaring. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Unifon har 926 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Unifon mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR