Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Unifon
2.9
922 verifiserte omtaler

Unifon omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Unifon opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
922 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#16
Dårlig
Unifon er rangert
#16 av 22 mobilselskaper
50%
Bra
50% anbefaler Unifon
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få personlig tilbud på mobilabonnement til din bedrift - sammenlign flere leverandører.

Utforsk 922 omtaler om Unifon

FILTRER OMTALER
413
51
16
31
411
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Unifon
Unifon har 922 verifiserte omtaler på Bytt.no

De tvinger deg over fra andre selskap selv om du ikke ønsker

Omtale av  Denis

Som mange av dere har fått med dere har BItpro (tidligere Proximo,Nextgentel og Telia) blitt kjøpt opp av Unifon i vinter. De sendte ut ca 8 uker før, at alle abonnement ville bli overført til dem uten videre mulighet til trekke seg fra avtalen. Da det nærmet seg fikk man en trussel melding på SMS at man måtte bytte Sim kort til dem innen en viss dato og klokkeslett da det gml Sim kortet ville slutte og fungere fra det klokkeslettet. Jeg ønsket ikke å skifte til Unifon da de bruker Telenor sine linjer og er en del av Telenor konsernet som jeg avskyr da de er en stor aktør i markedet som jeg to ganger tidligere har hatt problemer med når jeg skal si opp deres produkter. Derfor ringte jeg Bitpro før overføringen og fikk garantert at jeg kunne bytte leverandør uten noen som helst forpliktelser what so ever. Dette gjorde jeg og da startet problemene. Unifon mener jeg skal betale 3 mnd da de mener fortsatt at avtalen jeg hadde med Telia i 2012 gjelder ang 3 mnd oppsigelse plikt. Unifon har ingen avtale med oss Jeg har kommet med innsigelser fra dag en da første faktura kom . Allikevel sender de meg til Visma inkasso som kjører saken videre, dette er forbudt etter norsk lov. jeg nekter fortsatt og betale og de får melde meg til forliksrådet så vi kan diskutere saken videre der. Hold dere unna unifon og alle selskaper som telenor er innvolvert I kjeltringer fra dag 1

Svar fra Unifon
12.08.2021 15:00

Hei Denis, Takk for din tilbakemelding. Det er synd å høre at du har slik opplevelse av kundeforholdet hos Unifon, jeg kjenner ikke detaljene i denne saken men vil gjerne høre fra deg. Vi stiller også ytterligere strenge krav til dokumentasjon av inngåtte kundeforhold, og dersom du har opplevd å bli feilinformert beklager vi dette på det sterkeste. Send meg en mail på [email protected] slik at jeg kan se nærmere på din sak og ta det videre. Om du ønsker, kan du oppgi ditt telefonnummer i mailen så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Iselin/Unifon

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Unifon?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Håper at andre slipper å oppleve det samme som meg!!

Omtale av  Even

Har aldri hatt problemer før mitt selskap ble oppkjøpt av Unifon. De sendte regninger til e-postadresser som ikke eksisterer. Så kommer regning i posten med forsinkelsesgebyr på 300 kr.+ 99 kr. i behandlingsgebyr. Bestiller du ekstra Gb.forsvinner det raskere en du kan blunke. Når du endelig har fått byttet leverandør,fortsetter regningene å strømme på . Har vært i kontakt med kundeservice flere ganger hvor de til slutt opplyser at jeg har 3 mnd. oppsigelsestid. Noe jeg aldri har vært klar over. Må sitte å betale regninger frem til November. Altså et selskap som jeg aldri har bedt om å være kunde hos. Som benytter en hver anledning til å finne på avgifter. Som sender regninger til og kontrakter til e-post adresser som ikke eksisterer. Kundeservice ikke eksisterende(gjør alt for lure kunden) Ligg langt unna!!!

Svar fra Unifon
12.08.2021 15:00

Hei Even, Takk for din tilbakemelding. Det er synd å høre at du har slik opplevelse av kundeforholdet hos Unifon, jeg kjenner ikke detaljene i denne saken men vil gjerne høre fra deg. Vi stiller også ytterligere strenge krav til dokumentasjon av inngåtte kundeforhold, og dersom du har opplevd å bli feilinformert beklager vi dette på det sterkeste. Send meg en mail på [email protected] slik at jeg kan se nærmere på din sak og ta det videre. Om du ønsker, kan du oppgi ditt telefonnummer i mailen så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Iselin/Unifon

Gebyrer, manglende svar og elendig kundeservice

Omtale av  Daniel

Styr unna dette firmaet. Har ein kundeservice og svartid som er noko av det verste eg har opplevd. Er også eksperter til å legge til gebyrer. Stiller ein spørsmål om faktura dukker det opp krav om forsinkelsesgebyr på 300kr eks mva før du får svar på spørsmålet ditt. Du får desverre aldri svar på spørsmål du stiller. Har purra x 3 no.

Svar fra Unifon
12.08.2021 15:00

Hei Daniel. Takk for din tilbakemelding. Det er synd å høre at du har slik opplevelse av kundeforholdet hos Unifon, jeg kjenner ikke detaljene i denne saken men vil gjerne høre fra deg. Send meg en mail på [email protected] slik at jeg kan se nærmere på din sak og ta det videre. Om du ønsker, kan du oppgi ditt telefonnummer i mailen så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Iselin/Unifon

Svindel og lureri, styr unna

Omtale av  An

Unifon har en uetisk måte å behandle kundene sine på. Kunden blir aldri informert om alle kostnader og gebyrer. Tilbyr en rimelig pris i begynnelsen som stemmer overhodet ikke med virkeligheten. Kr. 990 i skjult gebyr for etablering av bedriftsnett. Dette er verken nevnt på nettsiden til Unifon eller i avtalen. Det står bare at bedriftsnettet koster kr. 39/mnd per bruker. Jeg som bedriftskunde ble rett og slett svindlet for kr. 990. Bindingstid på 24 mnd og bryddgebyr på 3000 per bruker blir man aldri informert om på forhånd. Oppsigelsestid på 3 mnd i tillegg til bindingstid. Frekke og uprofesjonelle "bedriftsrådgivere" som lyver bevisst til kundene. Elendig kundeservice. Tar minst 1 mnd for å få svar på en henvendelse. Så ringer de tilbake og sier at de tar ikke ansvar for at kunden har blitt feilinformert av "bedriftsrådgiveren" og at de bryr seg ikke om kunden er fornøyd. Store forsinkelser når det kommer til levering av sim-kort. I tillegg risikerer du, som betalende kunde, å bli kalt for "f***e og d***kjerring som lager unødvendig styr" hvis du forsøker å få en forklaring på hvorfor "bedriftsrådgiveren" har feilinformert deg og har tilbakeholdt viktig informasjon om pris, bindingstid og gebyrer. Dette er meget useriøst og respektløst.

Svar fra Unifon
12.08.2021 15:00

Hei, Takk for din tilbakemelding. Det er synd å høre at du har slik opplevelse av kundeforholdet hos Unifon, jeg kjenner ikke detaljene i denne saken men vil gjerne høre fra deg. Vi stiller også ytterligere strenge krav til dokumentasjon av inngåtte kundeforhold, og dersom du har opplevd å bli feilinformert beklager vi dette på det sterkeste. Slike saker løser vi alltid opp i og håndterer fortløpende. Send meg en mail på [email protected] slik at jeg kan se nærmere på din sak og ta det videre. Om du ønsker, kan du oppgi ditt telefonnummer i mailen så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Iselin/Unifon

Dette er det verste selskapet jeg har vært i... De tar gebyrer så det holder...

Omtale av  Tove K

Jeg var 5 dager forsinket med innbetaling 1 gang, og de krevde meg 520 kr i gebyr. Kundeservice har medarbeidere som er hyggelige nok, men de sier også at de bare forholder seg til regler. Håper at flere nå kan gå sammen og klage de inn til myndighetene, men folk orker vel ikke kampen (som meg selv) og betaler det de krever, Dette må være det verste selskapet jeg har vært bort i når det gjelder å svindle til seg penger på såkalt lovlig vis!

Svar fra Unifon
10.08.2021 08:48

Hei Tove, Takk for din henvendelse. Det er synd å høre at du har slik opplevelse av kundeforholdet hos Unifon, jeg kjenner ikke detaljene i denne saken men vil gjerne høre fra deg. Send meg en mail på [email protected] slik at jeg kan se nærmere på din sak og ta det videre. Om du ønsker, kan du oppgi ditt telefonnummer i mailen så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Iselin/Unifon

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

HOLD DERE UNNA!! og ved avslutning - pass på kreditering av forskuddsfakturert!

Omtale av  Kai

Dette selskapet forsøker rett og slett å lure kundene! Har omtrent ikke fått en eneste faktura som har vært rett så lenge jeg har vært kunde. De forskuddsfakturerer omtrent 2 måneder og ved brudd så sender de ut bruddgebyr (ok i henhold til avtale), MEN de krediterer ikke automatisk for perioden de har forskuddsfakturert. De hevder dette ikke er å lure kunden. Så pass på - krev refusjon for forskuddsbetalt periode. Etter flere telefonsamtaler og mailer med kundesupport så venter jeg fortsatt på min kreditnota....

Svar fra Unifon
10.08.2021 08:48

Hei Kai, Takk for din tilbakemelding. Det er synd å høre at du har slik opplevelse av kundeforholdet hos Unifon, jeg kjenner ikke detaljene i denne saken men vil gjerne høre fra deg. Send meg en mail på [email protected] slik at jeg kan se nærmere på din sak og ta det videre. Om du ønsker, kan du oppgi ditt telefonnummer i mailen så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Iselin/Unifon

Aldri mer kontrakt med unifon

Omtale av  Oppgitt B

Har blitt dyrere og dyrere svarer ikke i tid på førespørsel dårlig kundeservice men veldig fort å sende inkassovarsel

Svar fra Unifon
10.08.2021 08:48

Hei, Takk for din tilbakemelding. Vi kjenner oss ikke ikke igjen i din beskrivelse men det er trist at du opplever oss slik. Send meg en mail på [email protected] hvis det noe jeg kan hjelpe med! Om du ønsker, kan du oppgi ditt telefonnummer i mailen så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Iselin/Unifon

Unifon har 922 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Unifon mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR