Meny

Unifon omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Unifon
3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
11
av 39 innen
mobilselskap
52%
anbefaler
Unifon

"Grisk operatør som oppleves ulogisk"

Omtale om Unifon skrevet av Karen for 06.05.2021 15:37

Unifon har totalt 320 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Unifon?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Grisk operatør som oppleves ulogisk"
10 syns denne omtalen er nyttig

Ulogisk og vanskelig prosess ved oppsigelse. Oppsigelsestid ble ikke nevnt ved avtaleinngåelse annet enn at vi fikk forhindret bindingstid som de ellers hadde satt til 24 mnd. De fakturerer for en ekstra måned (mulig også flere) etter utløpt oppsigelsestid, med begrunnelse i at vi står som aktiv abonnent når de utsteder fakturaen. Kundeservice viser ingen forståelse for at dette er helt tullete, og pålegger oss å betale månedsabonnementet nå halvannen måned før perioden begynner og altså etter at oppsigelsestiden da er utløpt. De kan ikke sende delkreditnota for det har de ikke mulighet til å gjøre i sine rutiner, og de sender oss heller ikke videre til de som kan gjøre det. Vi må betale hele fakturaen nå, for så å få tilbakebetalt beløpet som gjelder utover oppsigelsestid. Når pengene kommer, hvordan de blir ført tilbake og hvilke bilag som følger tilbakebetaling har de ingen kjennskap til. Er dette lov? Fullstendig uproft og viser lite hensyn til kundene. Bedriften fremstår som grisk og ute etter å lure kunder. Dette står det ikke respekt av. Styr unna! Jo, og ved for sen betaling har de et forsinkelsesgebyr på 150,- uten at de først sender en betalingspåminnelse. Det oppleves provoserende og gir inntrykk av lite kundeorientert service. Igjen, styr unna!!

Svar fra Unifon
11.06.2021 20:05
Hei Karen, Takk for din tilbakemelding. Unifon er teleoperatør for bedrifter og handler i henhold til inngått avtale med alle våre kunder. Send en mail til [email protected], oppgi ditt telefonnummer så ringer jeg deg så vi kan ta en grundig gjennomgang saken og spørsmålene du har. Vennlig hilsen Iselin/Unifon
Bytt.no
"Grisk operatør som oppleves ulogisk" skrev Karen om Unifon

Har du en tilsvarende erfaring med Unifon?
Gjør som Karen og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Unifon du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Aldri velg Unifon!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Selger seg supert inn per telefon. Ingen bindingstid, svært billig, fantastisk app o.s.v. Sannheten er 3 mnd oppsigelsestid, avgift for datarollover, dyrt å ringe til Sverige, lang ventetid hos kundeservice m.m. 15 uker etter jeg sendte inn skriftlig oppsigelse fikk jeg mail om at jeg må betale i ytterligere 3 mnd etter utportering fordi de ikke hadde fått oppsigelse av meg. Den mailen var fra samme person som tre mnd tidligere hadde sendt meg bekreftelse på at oppsigelsen var i orden. Unnskyldning var at den var sendt fra en annen mail... Lurer på hvilken dataløsning Unifon benytter seg av??

Svar fra Unifon
10.05.2021 13:25
Hei Alexander, Takk for din tilbakemelding. Dette hørtes ikke greit ut og forstår ikke at det kan stemme. Jeg vil gjerne se nærmere på din sak, send meg en mail på [email protected], legg gjerne med oppsigelsen du viser til. Vennlig hilsen Anita/Unifon.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Bytte av teleoperatør"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har du abb, så opererer de med 3 mnd oppsigelsestid. Dette er godt skjult og ingen som selger deg abb. sier noe om dette. Selv om du kun har abb og ikke med telefon. Horribel kundebehandling. Styr unna !!

Svar fra Unifon
10.05.2021 13:25
Hei Pål, Takk for din tilbakemelding. Dersom det er riktig som du skriver vil jeg gjerne se nærmere på din sak. Det er ikke slik vi ønsker at vår kundeservice skal oppleves. Hvis du vil sende oss en e-post til [email protected] med fullt navn og nummer så kontakter jeg deg. Vennlig hilsen Anita/Unifon
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindel og ingen styring,er tidlegere phonect"
2 syns denne omtalen er nyttig

Berre rot og tull,mye løgn,forholder seg helst til næringsdrivende for dei er det vannskeligere f og klage, dei opperer både med brudd og oppsigelse gebyr,,firmaet er tidlegere phonect ,viss du ikkjebhar lyst og bruke mye unødvendig tid på og klage, eller skrive mailer du ikkje får svar på ,bør du finne et annet firma, er en egen facebook gruppe som advarer mot dei, styr unna, Er bedre og bruke røyksignaler Her er det absolutt ingen ting som er bra , beklager Den eneste gode erfaringa var når eg sente saken til forliksrådet med motkrav,og dei løste meg fra avtalen

Svar fra Unifon
10.05.2021 13:25
Hei Ole, Takk for din tilbakemelding. Unifon er teleoperatør for bedrifter og handler i henhold til inngått avtale med alle våre kunder. Er litt usikker på hva du mener men ser gjerne nærmere på din sak. Send en mail til [email protected], oppgi ditt telefonnummer så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Anita/Unifon
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Frekke mot kundene sine"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har aldri sett makan til dårlig manerer, de svarer så ufhøffelig. Never at avtalen har ikke bindingstid, men du må allikevel betale for 2 mnd om du velger å trekke deg.

Svar fra Unifon
10.05.2021 13:25
Hei Em, Takk for din tilbakemelding. Kundetilfredshet og god kundeopplevelse er et hovedfokus for Unifon. Våre kunderådgivere skal alltid opptre og svare våre kunder høflig. Dette følges opp både på mail og telefon. Vil gjerne se nærmere på din sak, send meg en mail på [email protected] Husk å oppgi navn og telefonnummer. Vennlig hilsen Anita/Unifon
Unifon har totalt 320 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR