Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Unifon
2.9
920 verifiserte omtaler

Unifon omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Unifon opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
920 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#15
Dårlig
Unifon er rangert
#15 av 22 mobilselskaper
50%
Bra
50% anbefaler Unifon
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få personlig tilbud på mobilabonnement til din bedrift - sammenlign flere leverandører.

Utforsk 920 omtaler om Unifon

FILTRER OMTALER
413
51
16
31
409
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Unifon
Unifon har 920 verifiserte omtaler på Bytt.no

Svært tvilsom bedrift

Omtale av  Tom A. M

Måten jeg ble oppringt og lokket til å skrive kontrakt med dette selskapet vil jeg nesten beskrive som et svindelforsøk. Etter samtalen var over var jeg overbevist om at jeg hadde snakket med en selger fra Telenor (min nåværende tilbyder) som skulle flytte meg over til et annet abonnement innenfor deres portefølje. Heldigvis gjør jeg aldri avtaler over telefon, så jeg ba om å få tilbudet tilsendt på mail. Slik kunne jeg gjøre meg kjent med det, så skulle vedkommende ringe meg dagen etter. Først da jeg så kontraktstilbudet skjønte jeg at selgeren faktisk var fra et annet selskap (altså Unifon). Jeg sa tydelig i telefonsamtalen at jeg var godt fornøyd med Telenor, og at jeg ikke var interessert i å bytte. Selgeren nevnte aldri noe annet firmanavn, men passet på å si navnet "Telenor" underveis i samtalen, siden de tydeligvis bruker Telenors mobilnett. Pussig nok ringte ikke selgeren tilbake kl. 14.00 dagen etterpå som avtalt. Det antar jeg er fordi han skjønte at jeg da ville ha oppdaget svindelforsøket. Styr unna!

Svar fra Unifon
21.11.2022 11:02

Hei Tom, Dette ser vi svært alvorlig på. Alle som selger for Unifon har strenge retningslinjer de skal forholde seg til. Blant annet skal det selvsagt komme tydelig frem at det er abonnement fra Unifon. Send oss gjerne navn og nummer det gjelder til [email protected] Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Unifon?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Oppsigelse dødsfall

Omtale av  Jan

3 mnd oppsigelsestid sier det meste. Attpåtil forskuddsbetaling. Ringte ang abonnement inngått av min avdøde far, men tydeligvis bare å betale oppsigelsestiden ut! Ringte Telia om oppsigelse for samme person. Kuttet bruddgebyr tvert.

Svar fra Unifon
21.11.2022 11:09

Hei Jan, Takk for at du tar kontakt, og kondolerer så mye. Når det er snakk om dødsfall er vi alltid behjelpelig med å koble ned umiddelbart uten oppsigelsestid. Dersom du har fått annen informasjon er det feil. Ta kontakt med meg på [email protected] så fikser jeg dette for deg. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Høyest betenkelig og meget urovekkende tilbakemeldinger fra kunder av Unifon AS

Omtale av  Ingar

Jeg pleier bare å takke for tilbudet og si jeg har det bra hos Telenor, før jeg "knerter" samtalen når selgere på fredagene skal tilby svært gunstige avtaler på telefoni og data. Og nå etter at jeg var litt "ustø og svak" nylig en Fredag, ble jeg påminnet om at jeg aldri må vike fra denne strategien igjen. Fordi Han frekke selgeren med det telefonnummeret som tidligere ikke var lovlig å skrive inn, altså 960 0 og ett eller annet ringte meg nå jeg var veldig opptatt. Han ga også inntrykk av ringe fra Telenor med et oppdatert abonnement som ville være gunstig for meg. Jeg var veldig opptatt og spurte om han ikke kunne redegjøre for tilbudet på mail, slik at jeg kunne se på det i ro og mak for så og snakke med ham senere. Fint, det skulle han gjøre, ingen problem, god helg og alt det der. Så nesten et par uker etterpå åpnet jeg mailen og så at han hadde "sendt som avtalt" en ferdig avtale med avtalenummer, betingelser, søkke og snøre. Til og med en tekst hvor du bare trykker på; "trykk her for å bekrefte" var lagt inn. Sånne "knapper" liker jeg dårlig og trykket derfor ikke på den, men søkte heller på nett for å se hva Unifon egentlig var og om de i det hele tatt eksisterte. Så leste jeg omtalene og ble rett og slett helt målløs av hvor mange som opplevet som meg, nemlig at selgeren gir utrykk for å samarbeide med Telenor om å bedre telefon avtalen for deres kunder. Telenor sier til meg at Unifon ikke jobber på vegne av Telenor, men at de er konkurrenter. Jeg har også fortalt om denne selgerens fremgangsmåte til Unifons kundeservice for at de skal kunne rette opp i problemet før selskapet velter som følge av dårlig rennommé, men fikk ikke inntrykk av at det plaget kundeservice spesielt mye. Mailen selgeren brukte var type no-reply.... og telefonnummeret var "ikke i bruk". Unifons kundeservice bekrefter at de også bruker eksterne selgere hvor de ikke har oversikt på telefonnummerne de bruker. NÅ har jeg tatt meg bryderiet å lest de første par årene med anmeldelser som viser fryktelig dårlig tilbakemeldinger over veldig lang periode, jeg har vært i kontakt med selger og kundeservice, og i mitt stille sinn tenker jeg at Unifon er snart på salg eller konkurs. Så igjen, takk for tilbudet men jeg har det bra der jeg er. Håper noen har nytte av denne tilbakemeldingen.

Svar fra Unifon
21.11.2022 11:11

Hei Ingar, Dette ser vi svært alvorlig på. Alle som selger for Unifon har strenge retningslinjer de skal forholde seg til. Blant annet skal det selvsagt komme tydelig frem at det er abonnement fra Unifon. Send oss gjerne navn og nummer det gjelder til [email protected] Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

avtaler?

Omtale av  Bent B

Utrolig dårlig kundeservice. Får ikke kontakt . Kun fått mail at jeg har avtale som sier at jeg har oppsigelsestid noe som er merkelig da jeg ikke har noe avtale med Unifon.(Unifon har kjøpt selskapet der jeg hadde ab. i 6 år) Får ikke se avtalen de påstår at de har. De nekter trolig å svare slik at jeg må betale de 3-4 mnd. ekstra. Useriøse aktører.

Svar fra Unifon
15.11.2022 10:39

Hei Bent, Vårt nummer til kundeservice er 05015. Du kan også nå oss på epost [email protected], informasjonen finner du på vår hjemmeside www.unifon.no. I henhold til våre generelle vilkår er det oppsigelsestid i innværende og tre påfølgende måneder. Dersom det allerede foreligger en skriftlig oppsigelse kan man selvsagt se bort fra dette. Ønsker deg en riktig fin dag.

Svindel fra ende til annen

Omtale av  Terje L

De overfakturer og pålegger all slags avgifter slik at månedsavgift blir skyhøy. Så jeg fraråder alle til åbinde seg til Unifon. Man går å gruer seg hver måned for hvilke ekstra avgifter de har funnet på. Nå har jeg sagt men må holde ut i oppsigelsestiden som er på 3 måneder. Hvis delebil unngå å bli flådd så hold dere unna Unifon.

Svar fra Unifon
07.11.2022 14:03

Hei Terje, Det er trist å høre du ikke er fornøyd med oss som leverandør. Alle kostnader knyttet til avtalen fremkommer i kontrakt/vilkår. Nå kjenner jeg ikke til alle detaljene i saken din, men send meg gjerne navn og nummer på [email protected] så vil jeg gjennomgå saken. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Hold dere laaaaaangt unna

Omtale av  Kjetil

Ho,d dete langt unna om du ikke vil ha lang oppsigelserid og masse fakturaer.Blir oppringt av selgere som lover ingen bindingstid som bare er løgn

Svar fra Unifon
07.11.2022 14:05

Hei Kjetil, Avtalens oppsigelsestid kommer frem i vilkårene som følger avtalen. Vi har strenge krav t il dokumentasjon i forbindelse med innsalg, så dersom du mener noe er hold tilbake vil jeg gjerne gjennomgå saken din. Du kan sende meg en epost på [email protected] med navn og nummer. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Telefonselger - useriøs?

Omtale av  Petter

Ble nettopp oppringt av en selger fra Unifon. Jeg hadde ikke hørt om de før. Han forklarte at de var underleverandør av Telenor, fortalte om et milliardsøksmål Telenor hadde tapt og at Unifon ble opprettet for å få lov til å tilby mye bedre priser. Og at de dekket samme alltid på nett garanti. Så spurte han meg om hvilket abonnement jeg hadde og jeg sjekket opp og sa pris. Så la han bare på. Selgeren ringte fra tlf: +47 960 0* *** Virker veldig proft og jeg kommer garantert til å føle meg trygg på å bli kunde her med et slikt flott innsalg..

Svar fra Unifon
07.11.2022 14:08

Hei Petter, Takk for at du deler din opplevelse med oss. Nå er det ikke lov å utgi sensitiv informasjon på bytt.no som telefonnummer. Send meg gjerne en epost på [email protected] så kan jeg gjennomgå saken din. Vi tar denne type henvendelser svært alvorlig, da det er strenge krav i forbindelse med innsalg. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Unifon har 920 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Unifon mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR