Unifon opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Flinke selgere lurer naive eiere i små firmaer. Jeg var helt ærlig på at jeg hadde enkeltmannsforetak som ikke var i aktivitet, og at jeg var fulltidsstudent. Likevel ble jeg overbevist av en flink selger til å bli kjøpt ut av et annet bedriftsabonnement. Senere ser jeg at jeg ikke burde latt meg rive med. Det såkalte utkjøpet viste seg å i realiteten være kreditteringer av kommende fakturaer, slik at jeg måtte betale utkjøpet fra tidligere firma på 3750,- selv. Deretter skulle Phonect kredittere mine fakturaer etter faktura nummer to. Dermed havnet summen på over 4000,-. Dette er mye penger for en student. Likevel: Jeg burde ha lest den lille teksten i nesten usynlige linken i e-posten. Det som i ettertid skjer, er at kreditteringen gjelder for 179,-, ikke 199,-. Jeg aner ikke hvordan de stipulerer dette beløpet. Det fører iallfall til at de kan fakturere meg hver måned. Dette tar de kr 29,- i administrasjonsgebyr for å gjøre. Dermed ender jeg opp med månedlige fakturaer på 61,25 kroner med moms fram til summen på 3750,- er "brukt" opp. Dette medfører nok en kostnad på 1286,-. Jeg får forhøyet puls bare jeg ser navnet Phonect/Unifon i nettbanken. Summene er ikke mye for mange, men de er mye for en student. Jeg vil på det sterkeste anbefale å ikke gjøre avtale med dette firmaet. Denne måten å både rekruttere kunder og villede mennesker på oppleves som useriøst. Dessuten er det vondt å føle seg lurt.
Hei Laila, Takk for din tilbakemelding. Unifon har gjort en rekke tiltak for å forbedre opplevelsen for alle tidligere Phonect-kunder. Blant annet er svartid på kundeservice redusert til 30 sekunder og responstid på e-post ligger nå på under 24 timer. Vi stiller også ytterligere strenge krav til dokumentasjon av inngåtte kundeforhold, og dersom du har opplevd å bli feilinformert beklager vi dette på det sterkeste. Slike saker løser vi alltid opp i og håndterer fortløpende. Ellers er det slik at bruddgebyr på kr 3000 er vanlig hos de aller fleste operatørene som leverer bedriftsabonnement. Det er i tillegg vanlig at man oppgir priser eksklusiv merverdiavgift når man opererer mot bedriftssegmentet. Håper vi får mulighet til å forbedre inntrykket du har fått av Phonect, nå Unifon. Send meg gjerne en mail på [email protected], oppgi ditt telefonnummer så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Anita/Unifon
I juni 2020 Phonect endret navnet sitt til Unifon. Slike selskaper har ingen fremtid. Les erfaringene om Phonect her slik at du kan lese hva andre skriver om dette selskapet. -Saken har jeg sendt rett til Brukerklagenemnda. -Telefonselgere opplyser ikke om 2 år bindingstid! -De tar opp samtale før du samtykker. -De krever kr. 3000 per abonnement hvis du bytter mobiltelefon leverandør før bindingsperiode. -De oppgir prisen uten MVA. Husk på at avtaler som er knyttet til ditt enkeltmannforetak har ingen angrefrist. *** Hold deg unna!***
Takk for din tilbakemelding. Unifon har gjort en rekke tiltak for å forbedre opplevelsen for alle tidligere Phonect-kunder. Blant annet er svartid på kundeservice redusert til 30 sekunder og responstid på e-post ligger nå på under 24 timer. Vi stiller også ytterligere strenge krav til dokumentasjon av inngåtte kundeforhold, og dersom du har opplevd å bli feilinformert beklager vi dette på det sterkeste. Slike saker løser vi alltid opp i og håndterer fortløpende. Ellers er det slik at bruddgebyr på kr 3000 er vanlig hos de aller fleste operatørene som leverer bedriftsabonnement. Det er i tillegg vanlig at man oppgir priser eksklusiv merverdiavgift når man opererer mot bedriftssegmentet. Vi håper at du ved en senere anledning gir oss en mulighet til å forbedre inntrykket du har fått av Phonect, nå Unifon. Vennlig hilsen Anita/Unifon
Veldig god kundeservice. Mye data for pengene. 😀😀
Hei Thomas, Så fint å høre at du er fornøyd! Tusen takk for din tilbakemelding. Vennlig hilsen Anita/Unifon
Enkelt å bytte, mye data og god dekning. Særdeles god kundeservice 😁
Hei Sarah, Så hyggelig å høre at du er fornøyd, det betyr mye for oss! Takk for at du tok deg tid til å gi oss din tilbakemelding! Vennlig hilsen Anita/Unifon
Var litt skeptisk til å bytte over, men ble overasket hvor hjelpsom og bra unifon sitt system var. Har faktisk ingen ting jeg ville ha forandret og jeg sparte meg for en del kroner fra tidligere regning. STOR FORNØYD!
Hei Roger, Takk for din tilbakemelding. Så hyggelig å høre at du er fornøyd, vi skal sørge for at du blir godt ivaretatt som kunde videre også. Vennlig hilsen Anita/Unifon
Bra service og god oppfølging. Enkelt skifte av teleoperatør. Priser kunne vært enda lavere, da hadde det blitt 5 stjerner )
Hei Henning, Så hyggelig å høre, fornøyde kunder er viktig for oss! Takk for at du tok deg tid til å gi oss din tilbakemelding. Vennlig hilsen Anita/Unifon
Bra dekning, gode tjenester, og en meget bra support. Anbefales på det sterkeste.
Hei Espen, Takk for hyggelig omtale og din anbefaling! Vi setter pris på å høre at dere sitter igjen med et positivt inntrykk og er fornøyde, det er viktig for oss! Vennlig hilsen Anita/Unifon