Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Vipps Mobil
2.7
79 verifiserte omtaler
Ice kjøper Vipps Mobil
I løpet av januar 2023 vil alle kunder hos Vipps Mobil flyttes over til tilsvarende abonnementer hos ice. Klikk her for å lese omtaler av ice, eller klikk her for å sammenligne alle mobilabonnement i Norge.

Vipps Mobil omtaler og erfaringer

Ingen trend

Vipps Mobil har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.7
Middels
79 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#17
Dårlig
Vipps Mobil er rangert
#17 av 22 mobilselskaper
39%
Middels
39% anbefaler Vipps Mobil
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 79 omtaler om Vipps Mobil

FILTRER OMTALER
20
9
7
8
35
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Vipps Mobil
Vipps Mobil har 79 verifiserte omtaler på Bytt.no

Mobil ble utsatt for spoofing etter nytt abonnement

Omtale av  Maja

Tegnet abonnement 1. september, og samme dag begynte jeg å få telefoner/meldinger ukjente numre. De sa de hadde tapt anrop fra mitt telefonnummer. Dette skjer nå daglig! Henvender med til support som mener min telefon er utsatt for spoofing - en teknikk som gjør at svindlere kan utgi seg for å kontakte deg fra et norsk nummer eller IP-adresse. Vipps kan dessverre ikke hjelpe meg med dette, men anbefaler meg å bytte telefonnummer. Men da må jeg bytte operatør, for de kan pr. dato ikke oppføre nye telefonnumre!!! Har brukt Telia i alle år og har aldri hatt problemer, så når går jeg tilbake til min gamle trygge operatør.

Svar fra Vipps Mobil
07.10.2021 11:06

Hei Maja! Det er leit at du har blitt utsatt for spoofing. Det stemmer at vi ikke har funksjonalitet som støtter nyoppføring av telefonnummer, da vi baserer oss på eksisterende nummer du i dag bruker i Vipps og har dessverre måtte henvise deg et annet sted. Vi setter pris på alle tilbakemeldinger og jeg også tatt denne problemstillingen videre internt, men håper at det har ordnet seg i etterkant.  Ønsker deg en fortsatt fin dag! Hilsen oss i Vipps :-)

Nyttig (4)

Styr unna

Omtale av  Rune

Byttet fra Vipps til ny leverandør, endringsdatoen var 1/6. Vipps belastet hele juni, så jeg betalte altså to ganger. Ingen der inne det går an å få tak i heller.

Svar fra Vipps Mobil
09.09.2021 12:11

Hei Rune, Takk for tilbakemelding. For best mulig hjelp anbefaler jeg å kontakte vårt kundesenter på 22 48 28 00 eller via chat på vipps.no. Hver operatør har sine rutiner for hvordan de fakturerer hvorav vi tar forhåndsbetalt, mens andre operatører kan ta betalt på etterskudd. Etter at man bestiller hos ny operatør sender vi beskjed med informasjon om når overføringen skal skje. På overføringstidspunktet vil ditt kundeforhold hos oss avsluttes, og et nytt kundeforhold starter hos ny operatør. For å ikke måtte betale for begge kundeforhold må overføring settes til et tidspunkt før man går inn i en ny betalingsperiode/måned. Ha en fortsatt fin dag :-) Hilsen oss i Vipps

Nyttig (3)

Nada kundeservis

Omtale av  Remi B

Ikke mulig å betale med vips !🤣 heller ikke noen på kundeservis som kan hjelpe med teknisk suport ! Anbefales overhode ikke.

Svar fra Vipps Mobil
09.09.2021 12:11

Hei Remi, Uff da, det er utrolig kjedelig at du har hatt denne opplevelsen i møte med vårt kundesenter. Vi ønsker å gi de beste kundeopplevelsene, men sitter dessverre ikke alltid på den tekniske kompetansen. Vi lytter til brukerne våre og din tilbakemelding er kjempeviktig for oss så vi kan bli enda bedre. Ønsker deg en fin dag videre :-) Hilsen oss i Vipps

Nyttig (4)

Jeg beholder alle datakvotene jeg har betalt for men ikke brukt.

Omtale av  Inge E

Det som er bra med Vipps Mobil for min del er at jeg beholder ubrukt data som du betalt for og ikke som andre selskaper tar fra deg. Forbedring kan gjøres når det gjelder betaling av utenlands samtaler der man må fylle opp en konto før man ringer. Kost for utenlands samtaler bør komme på neste månedsregning

Svar fra Vipps Mobil
09.09.2021 11:29

Hei Inge, Tusen takk for tilbakemelding! Evig data er også noe vi elsker for alle GB du har betalt for skal være dine, for evig. I utviklingen av Vipps mobil har vi hatt fokus på at du som kunde skal ha full kontroll - ingen overraskelser på regningen – og derfor er alt forhåndsbetalt (litt som et kontantkort bare med fri bruk av tale og sms). Bruk av telefon i og til utlandet er for mange uoversiktlig, og mange får ofte en lite hyggelig overraskelse når regningen kommer etter en tur til utlandet. Hos oss blir man heller oppmerksom på dette på forhånd siden man må fylle på utlandskontoen, men det gjør jo også at man unngår en overraskende regning i etterkant. På våre nettsider vil du finne priser på hva det koster å ringe ut til utlandet fra Norge. Ha en fortsatt fin dag :-) Hilsen oss i Vipps

Nyttig (5)

Enkelt men uferdig produkt.

Omtale av  Geir

+ Enkelt med at alt gjøres i Vipps appen -Plutselig blir 4G tilgang stengt, selv om det er over 10GB igjen. -Dårlig dekning Gikk fra Telia til Vipps, men er snart på vei tilbake til Telia, og en proff aktør.

Svar fra Vipps Mobil
09.09.2021 11:29

Hei Geir, Takk for din tilbakemelding og så gøy at du liker at alt er i Vipps - det gjør vi også! Vi tilbyr full Telenor-dekning til alle våre mobilkunder, og anbefaler å sjekke dekningen i ditt område på Telenor sitt dekningskart her: https://www.telenor.no/dekning/. Gjerne kontakt oss på 22 48 28 00 eller chat på vipps.no for hjelp med mobildata, da dette er noe vi kan ordne opp i :-) Ha en fortsatt fin dag! Hilsen oss i Vipps

Nyttig (4)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Betaling og kundeservice.

Omtale av  Hamza

Jeg har nå hatt vipps abonnement i noen måneder nå. Og jeg har bare hatt problemer. Enten om det er dekning eller betaling. Når jeg valgte å inngå avtale med vipps mobil så tenkte jeg ikke over at dem ikke har NOEN mulighet for å endre faktureringsdatoen verken frem eller bakover. Når jeg da ringer kundeservice for å spørre om en utsettelse av betaling i 14 dager så blir jeg umiddelbart avist. Med den forklaringen at dem ikke har den funksjonen ennå selv etter 3/4 måneder

Svar fra Vipps Mobil
09.09.2021 11:29

Hei Hamza, Takk for tilbakemelding! Vipps Mobil er en forhåndsbetalt tjeneste og tilbyr derfor ikke utsettelse av betalinger, men vi lytter til brukerne våre og tar med alle tilbakemeldinger i videreutviklingen av vårt mobilabonnement. Vi tilbyr full Telenor-dekning til alle våre mobilkunder, og anbefaler å sjekke dekningen i ditt område på Telenor sitt dekningskart her: https://www.telenor.no/dekning/. Ha en super dag videre. Hilsen oss i Vipps :-)

Nyttig (3)

Dyre GP og Vipps betaler ikke tilbake beløp til gode ved oppsigelse

Omtale av  Øyvind

Datapakker forholdsvis dyre - spesielt hvis en vil ha ekstra påfyll ut over de 40 GB som er maks Byttet da jeg hadde mer behov for ubegrenset data i enkelte perioder på hytta. Overføring til nytt abonnement skjer to dager etter betaling av Vipps abonnement. Det står klart i betingelsene at de ikke betaler tilbake overskytende beløp en måtte ha til gode. Betaler mao full månedsavgift for to dagers bruk.

Svar fra Vipps Mobil
09.09.2021 11:29

Hei Øyvind, Takk for tilbakemelding! Vi har lyttet og lært, og justert på priser og GB-nivåer så vi skal bli Norges smarteste mobilabonnement. I tillegg til at man nå har mulighet til å kjøpe ekstra datapakke på 10 GB når det skulle være nødvendig. Siden Vipps Mobil er forhåndsbetalt anbefales det å tilpasse overføringstidspunkt i forhold til betalingsperioden. Ha en fortsatt fin dag! Hilsen oss i Vipps :-)

Nyttig (4)
Vipps Mobil har 79 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Vipps Mobil mener

Vipps Mobil

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR