NextGenTel TV har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Ser på opptak. Det fryser og stopper flere ganger under samme film. Bildet faller tilbake til tv program og jeg får beskjed om at tjenesten er offline selv om det liniære tv tilbudet går på skjermen. Favorittkanaler går det heller ikke an å legge inn slik at man kan zappe i en loop. Man må igjennom mange kanaler som man ikke har før man kommer opp til svt og eurosport.
Den nye dekoderen er helt elendig. Det som fungerte før, fungerer stort sett ikke lenger, veldig frustrerende. Listen er lang, men her er bare noe: - Man kan ikke ta opp alle kanalene, bla.a. er det umulig å ta opp Viasat Sport, som jo sender ting midt på natten - Man kan ikke starte forfra på Viasat Sport, det eneste valget man har er å se direkte. Det samme gjelder jo filmer fra Viasat - Ikonene på TV-guiden har så store bilder at man ikke ser teksten - f.eks. man ser at det Champions League, men ikke hvilken kamp det er. - Det er ikke mulig å endre kanalvalgene slik at man får de mest brukte øverst - Å spole var mye enklere før, nå ser man ikke lenger hva man spoler over, så man vet ikke når f.eks. reklamepausen er slutt - Det er ikke mulig å la favorittlisten bli default den dekoderen går til, man må trykke 5-6 ganger for komme til favoritter. Det er utrolig at de kaller dette en oppgradering!
Med den nye dekoderen strømmes opptakene fra nettet. Dessverre gjelder dette kun kanal 1-24. Kanalene over disse er kun direkte TV uten teksting. Ingen spoling eller pausefunksjon er mulig. Har også opplevd elendig kvalitet på opptak. Ved spoling vises ikke stillbilder som viser progresjonen. Har vært i kontakt med Nextgentel, og får ikke noe godt svar på når de får fikset slike selvfølgeligheter. Bytter nå TV-leverandør.
Nextgentel hadde en ok tvboks før de "oppgraderte" i 2019. Opptak har dårlig oppløsning, bildet fryser når man spoler, og når man trykker på play igjen tar det lang tid før bilde og lyd kommer tilbake. Opptak mangler også undertekster på de fleste kanalene, dette gjelder også på ukesarkiv. TV-guiden er vanskelig å bruke. Serieopptak er ubrukelig, tar opp alle reprisene, så samme programmet kan bli tatt opp 2-3 ganger. I tillegg er fjernkontrollen grusomt enkel og man kan ikke koble TV-en til kontrolleren, noe som gjør at man må ha mange forskjellige. Det er heller ingen "hurtigknapper" for å feks komme inn på opptakene. Hovedproblemet er vel at alt dette fungere bra før de valgte å "oppgradere" dekoderen sin.
Den nye tv dekoderen deres er vannvittig dårlig. Den er treg, det er dårlig kvalitet på bildet og den er fryktelig tungvint å bruke. Jeg har heller ikke greid å finne ut av hvordan man kan spole tilbake i en opptak som ikke er ferdig tatt opp enda. Dere må seriøst vurdere å bytte ut den nye dekoderen deres. Dessverre har dere monopol i mitt område, men med en gang et annet alternativ dukker opp, er jeg verdens letteste kunde å overtale tll å bytte fra dere. Skjerp dere!
Vi gledet oss til å få ny dekoder som skulle være SÅ bra. Skuffelsen var enorm da vi fikk noe som er så lite brukervennlig som det kan få blitt. Vi kan ikke finne én positiv ting bortsett fra størrelsen. Det hakker, tv-bildet får dårlig oppløsning, det går ikke an å spole med bilder, det går ikke an å spole på alle programmer, opptaksfunksjonen er helt merkelig å vanskelig å forstå, menyen starter alltid på den første kanalen, ikke på den kanalen man er på, og lista fortsetter. Vi tenkte vi kanskje kom til å bli vant til den, men den er bare tvers igjennom elendig! At noen har fått betalt for å utarbeide noe så elendig er meg en gåte. Kommer nok til å bytte til et annet selskap om ikke NextGentel gjør store oppdateringer. Jeg ønsker heller å få tilbake den gamle, som var hundre ganger bedre.
Tittelen på brukerveiledningen burde vært "Velkommen til en enda dårligere TV-hverdag" Ulogisk og tungvinn meny, ubrukelig spoling som ikke viser programmet som spoles og umulig å gjøre serieopptak av en del programmer. Og hvorfor skal programmene slettes etter 30 dager så lenge det fortsatt er plass? Skulle ønske jeg kunne bytte leverandør!