Nextgentel hadde en ok tvboks før de "oppgraderte" i 2019. Opptak har dårlig oppløsning, bildet fryser når man spoler, og når man trykker på play igjen tar det lang tid før bilde og lyd kommer tilbake. Opptak mangler også undertekster på de fleste kanalene, dette gjelder også på ukesarkiv. TV-guiden er vanskelig å bruke. Serieopptak er ubrukelig, tar opp alle reprisene, så samme programmet kan bli tatt opp 2-3 ganger. I tillegg er fjernkontrollen grusomt enkel og man kan ikke koble TV-en til kontrolleren, noe som gjør at man må ha mange forskjellige. Det er heller ingen "hurtigknapper" for å feks komme inn på opptakene. Hovedproblemet er vel at alt dette fungere bra før de valgte å "oppgradere" dekoderen sin.
Har du en tilsvarende erfaring med NextGenTel TV?
Gjør som Eline og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om NextGenTel TV du også og del dine erfaringer!
Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!
Den nye tv dekoderen deres er vannvittig dårlig. Den er treg, det er dårlig kvalitet på bildet og den er fryktelig tungvint å bruke. Jeg har heller ikke greid å finne ut av hvordan man kan spole tilbake i en opptak som ikke er ferdig tatt opp enda. Dere må seriøst vurdere å bytte ut den nye dekoderen deres. Dessverre har dere monopol i mitt område, men med en gang et annet alternativ dukker opp, er jeg verdens letteste kunde å overtale tll å bytte fra dere. Skjerp dere!
Vi gledet oss til å få ny dekoder som skulle være SÅ bra. Skuffelsen var enorm da vi fikk noe som er så lite brukervennlig som det kan få blitt. Vi kan ikke finne én positiv ting bortsett fra størrelsen. Det hakker, tv-bildet får dårlig oppløsning, det går ikke an å spole med bilder, det går ikke an å spole på alle programmer, opptaksfunksjonen er helt merkelig å vanskelig å forstå, menyen starter alltid på den første kanalen, ikke på den kanalen man er på, og lista fortsetter. Vi tenkte vi kanskje kom til å bli vant til den, men den er bare tvers igjennom elendig! At noen har fått betalt for å utarbeide noe så elendig er meg en gåte. Kommer nok til å bytte til et annet selskap om ikke NextGentel gjør store oppdateringer. Jeg ønsker heller å få tilbake den gamle, som var hundre ganger bedre.
Tittelen på brukerveiledningen burde vært "Velkommen til en enda dårligere TV-hverdag" Ulogisk og tungvinn meny, ubrukelig spoling som ikke viser programmet som spoles og umulig å gjøre serieopptak av en del programmer. Og hvorfor skal programmene slettes etter 30 dager så lenge det fortsatt er plass? Skulle ønske jeg kunne bytte leverandør!
Kan ikke finne noe positivt med den nye decoderen. Opptak har helt forferdelig dårlig oppløsning, bildet fryser når en spoler, så det går ikke ann å se når reklame dritten er over, og når en trykker på play igjen går det år og dag før bilde og lyd er tilbake. Opptak mangler også undertekster på de fleste kanalene, dette gjelder også på ukesarkiv. T.V.guiden er tungvinn å bruke, selv om en har lagret favoritter, må en trykke på gul knapp hver gang en er innom T.V.guiden. Det går dessuten ikke ann å gå begge veier, må bla gjennom helle rekka for å komme til eurosport. Serie opptak er ubrukelig, tar opp alle reprisene, så samme programmet kan bli tatt opp 3-4 ganger. Nextgentel har monopol der jeg bor, har ikke andre muligheter enn parabol. Helt utrolig att det går ann å velge en så elendig decoder. Min erfaring med NextGentel var veldig dårlig fra før, nå er den så dårlig at jeg ikke har ord for å dekke det. For dere som har flere alternativer, STYR LANGT UNNA NextGentel