Meny

NextGenTel TV omtaler og erfaringer

2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Dekoder
Dårlig
3
av 7 innen
tv-selskap
3%
anbefaler
NextGenTel TV

"Forferdelig"

Omtale om NextGenTel TV skrevet av Kristian A for 02.12.2019 20.20

NextGenTel TV har totalt 36 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel TV?
Kristian A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig"
5 syns denne omtalen er nyttig

Den nye tv dekoderen deres er vannvittig dårlig. Den er treg, det er dårlig kvalitet på bildet og den er fryktelig tungvint å bruke. Jeg har heller ikke greid å finne ut av hvordan man kan spole tilbake i en opptak som ikke er ferdig tatt opp enda. Dere må seriøst vurdere å bytte ut den nye dekoderen deres. Dessverre har dere monopol i mitt område, men med en gang et annet alternativ dukker opp, er jeg verdens letteste kunde å overtale tll å bytte fra dere. Skjerp dere!

Bytt.no
"Forferdelig" skrev Kristian A om NextGenTel TV

Har du en tilsvarende erfaring med NextGenTel TV?
Gjør som Kristian A og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om NextGenTel TV du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig ny dekoder"
6 syns denne omtalen er nyttig

Vi gledet oss til å få ny dekoder som skulle være SÅ bra. Skuffelsen var enorm da vi fikk noe som er så lite brukervennlig som det kan få blitt. Vi kan ikke finne én positiv ting bortsett fra størrelsen. Det hakker, tv-bildet får dårlig oppløsning, det går ikke an å spole med bilder, det går ikke an å spole på alle programmer, opptaksfunksjonen er helt merkelig å vanskelig å forstå, menyen starter alltid på den første kanalen, ikke på den kanalen man er på, og lista fortsetter. Vi tenkte vi kanskje kom til å bli vant til den, men den er bare tvers igjennom elendig! At noen har fått betalt for å utarbeide noe så elendig er meg en gåte. Kommer nok til å bytte til et annet selskap om ikke NextGentel gjør store oppdateringer. Jeg ønsker heller å få tilbake den gamle, som var hundre ganger bedre.

Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ny dekoder enda dårligere enn den gamle"
3 syns denne omtalen er nyttig

Tittelen på brukerveiledningen burde vært "Velkommen til en enda dårligere TV-hverdag" Ulogisk og tungvinn meny, ubrukelig spoling som ikke viser programmet som spoles og umulig å gjøre serieopptak av en del programmer. Og hvorfor skal programmene slettes etter 30 dager så lenge det fortsatt er plass? Skulle ønske jeg kunne bytte leverandør!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ny decoder 2019 er helt ubrukelig"
8 syns denne omtalen er nyttig

Kan ikke finne noe positivt med den nye decoderen. Opptak har helt forferdelig dårlig oppløsning, bildet fryser når en spoler, så det går ikke ann å se når reklame dritten er over, og når en trykker på play igjen går det år og dag før bilde og lyd er tilbake. Opptak mangler også undertekster på de fleste kanalene, dette gjelder også på ukesarkiv. T.V.guiden er tungvinn å bruke, selv om en har lagret favoritter, må en trykke på gul knapp hver gang en er innom T.V.guiden. Det går dessuten ikke ann å gå begge veier, må bla gjennom helle rekka for å komme til eurosport. Serie opptak er ubrukelig, tar opp alle reprisene, så samme programmet kan bli tatt opp 3-4 ganger. Nextgentel har monopol der jeg bor, har ikke andre muligheter enn parabol. Helt utrolig att det går ann å velge en så elendig decoder. Min erfaring med NextGentel var veldig dårlig fra før, nå er den så dårlig at jeg ikke har ord for å dekke det. For dere som har flere alternativer, STYR LANGT UNNA NextGentel

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig TV løsning"
6 syns denne omtalen er nyttig

Byttet fra Telenor (Canal Digital) i juli etter å ha hatt besøk fra selger som lovet en ny fantastisk dekoder og TV løsning. Det som fristet var opptak i skyen og mulighet for å se både live TV og opptakene " over alt ". Jeg har venner som har Altibox sin løsning og er fornøyd med den. Selgeren lovet at Nextgentel sin løsning var minst like god. Det er den IKKE! Bildekvaliteten er dårligere enn Telenor. Brukergrensesnittet på TV guiden er ganske bra, selv om den valgte ruta / program burde blitt større for å kunne se hvilken sesong og episode det er osv. Det som er skikkelig dårlig er alt som har med opptak å gjøre: Det er vanskelig å navigere i opptakene som er sortert på en veldig merkelig måte. Opptakene hakker og hopper i hytt og pine. Noen ganger tar det under 5 minutter å se ett opptak på en time da den hopper i gjennom. Andre ganger så står det bare en sirkel å spinner i evigheter. Det er ikke noe bedre å bruke mobilen og Caste til TV, det er enda mer ustabilt. Hvorfor kan man ikke spole med bilde? 100 timer og 30 dager opptak er for lite synes jeg. Ingen app til Apple TV! Har snakket med naboene som gikk i samme fella som meg, og de sliter med akkurat det samme som meg. Det er altså ikke kun jeg som ikke gjør ting riktig. Internett linja fungerer bra, så det er ikke den som er problemet tror jeg.

NextGenTel TV har totalt 36 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR