Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NextGenTel TV
1.9
48 verifiserte omtaler
NextGenTel formidler nå RiksTV
Dersom du ønsker å lese omtaler eller dele egne erfaringer om RiksTV, gå til RiksTV på Bytt.no..

NextGenTel TV omtaler og erfaringer

Ingen trend

NextGenTel TV har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.9
Dårlig
48 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
-
IKKE NOK OMTALER
NextGenTel TV trenger minimum 10 omtaler.
2%
Forferdelig
2% anbefaler NextGenTel TV
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!

Utforsk 48 omtaler om NextGenTel TV

FILTRER OMTALER
1
0
3
10
34
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel TV
NextGenTel TV har 48 verifiserte omtaler på Bytt.no

Erfaring første dag med fiber og tvløsning (Dekoder 2019) ifra NGT. Byttet ifra Telenor (CD)

Omtale av  Trygve A. H

Jeg har stilt inn at tv-boksen skal levere 1080P60. Har en 75" Q9FN 2018 modell TV +Billigere en telenor, men de tar godt betalt for ekstra dekoder. -Ny dekoder har elendig rekkevidde på fjernkontroll i motsetning til dekoderboksen ifra telenor. -Dekoderboksen er teknologisk ifra steinalderen kontra den ifra telenor. Det eneste er vel at den støtter koding i x265, men det hjelder ikke når alle sendingene ser ut som de er bygget i duplo. -Det er meget dårlig oppløsning på tvsendingene, er dette HD i det heletatt? -Ukes arkiv på min 250/250 fiberlinje har så dårlig oppløsning at jeg sliter med å lese teksten. -Fjernkontrollen til TVen støtter ikke Nextgentel sin løsning. -Det å bytte kanaler går tregere en på telenor sin løsning. Må erfare litt mer før jeg skriver mer. Blir nok å bytte tilbake til telenor/altibox når bindingstiden er ute om ikke nextgentel kommer med bedre kvalitet på tv sendingene. Internett fungerer perfekt, men har bare hatt det i en dag.

Svar fra NextGenTel TV
12.07.2019 23:30

Hei Trygve. Takk for tilbakemeldingen. Vi setter pris på all tilbakemelding vi kan få om den nye TV-løsningen vår. Det er dumt å høre at du synes kvaliteten er dårlig. De fleste kanalene sendes i HD, men det er noen kanaler som kun sender i SD. Kanalbytte tar lengre tid enn vi ønsker og TV-leverandøren vår jobber med bedre dette, men det vil ta noen måneder før dette er på et nivå vi er fornøyd med. Send oss gjerne en e-post til [email protected] om hvilke kanaler du opplever lav kvalitet på så skal vi se nærmere på dette. Det er forøvrig godt å høre at du er fornøyd med internettet. Ønsker en god helg og en flott sommer. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Nyttig (3)

Dårlig Internett TV - dårlig kvalitet

Omtale av  Johs

Fikk akkurat inn ny TV "dekoder" da jeg ble lovet av selger at en *helt ny* dekoder skulle lanseres medio 2019, og denne har jeg da ventet på. Til min meget store skuffelse er bildet på nivå med HBO. Jeg hadde forventet meg Netflix kvalitet med fiber bredbånd. Fra før hadde jeg Telenor / Canal Digital fiber TV, som leverer 1080 med dolby surround. (Kan anbefales.) Jeg kontaktet kundeservice som forøvrig forteller meg at de lever kun i 720 (linjer) En 4K TV har 3000 vertikale linjer til sammenlikning. Har du en god TV med bra lyd, så styr unna!

Svar fra NextGenTel TV
19.06.2019 09:38

Hei. Jeg beklager at du fikk feil informasjon vedrørende den nye løsningen vår. Vi har nylig begynt med lanseringen av denne og det er få kunder som har tatt den i bruk. Den nye TV-løsningen leverer i 1080p og 1080i - den er også skalerbar til 4K, men per dags dato har vi ingen sendinger som går over denne kvaliteten. Jeg er helt enig i at Dolby surround er å anbefale. Dekoderen benytter Dolby Digital Plus som tilbyr surround 7.1. For å være sikker på at dekoderen sender over best mulig kvalitet anbefaler jeg at du sjekker følgende: Trykk på "menu"→ "menu"(fjernkontroll)→Tv-innstillinger→ Bildekvalitet. Velg "1080p60". Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Nyttig (1)

Frustrerende TV leverandør

Omtale av  Andreas

TV faller ut i ny og ne. Tar en evighet å melde om feil og ennå lenger tid å få rettet opp feilen.

Nyttig (2)

Forferdelig

Omtale av  Sergey

De leverer ikke det som avtalt, driver med juks og fanteri, stadig presser for pengene. Elendig kundeservice.

Nyttig (6)

Som å signere avtale med Satan selv!

Omtale av  Lisa

Dersom du vil betale for produkter som IKKE blir levert, tv og internett som faller mer ut enn det faktisk funker, null kundeservice gitt av hjernedøde høns, minimum 1-3 timer KØ på "kundeservice", overfakturering, sjokkregninger, tullete forklaringer som overhode ikke er i tråd med verken norsk lov eller logikk så er det bare å selge sjæla til dette useriøse drittfirma i Bergen! Har aldri i hele mitt liv noen sinne hørt eller opplevd verre firma enn dette. Useriøst og på grensen til svindel. Om noen hadde gått i dybden på dette selskapet ville de måtte betale ut millionbeløp til sine svindlede kunder! Kan ikke anbefale dette til noen, og ønsker ikke noen så vont!

Nyttig (13)
NextGenTel TV har 48 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel TV mener

NextGenTel TV

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR