NextGenTel TV har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Fikk besøk av en selger på døren som lovet meg gull og grønne skoger ved å bytte over fra Canal Digital til Nextgentel. Han var en god og overbevisende selger. Hadde ett par utfordringer med Canal Digital, men ingenting i forhold til nå. Selger kunne garantere at alt skulle bli bedre hvis jeg byttet. Sånn ble det ikke. Sendingen låser seg, sending flimrer, veldig kjip kontroll, dårligere rekkevidde på nettet. (Ingenting feil på nettet i området) (Har restartet selv og via kundeservice) Har nå flere utfordringer og større irritasjon enn før. Hyggelige og behjelpelige folk på kundeservice som gjør så godt de kan. Skal tilbake til det jeg hadde før fortere enn svint. Beklager så mye, men her har dere en real jobb å gjøre Nextgentel. Styr unna folkens.
Jeg mottok før helgen 06.04 ny router og ny dekoder for TV. (Amino) Her er det noen spørsmål jeg lurer på og om jeg bruker denne riktig? (Om Nextgentel av og til leser her) Positivt er ny funksjon med nedlastet app, hvor man kan se Tv f eks på tlf. Men, det er funksjoner jeg helt åpenbart savner, som var veldig mye bedre med «gammel» dekoder. Derfor lurer jeg på følgende angående Aminodekoderen og om det er noe jeg misforstår: 1. Fjernkontrollen er alt for liten, med små knapper og umulig å se for oss som er avhengig av lesebriller. Det tar mye lengre tid å skifte kanal, i forhold til den gamle? Ellers er også grensesnittet mye mer «rotete». Vanskelig å finne frem og enkelte ting «hakker». 2. Er det ikke mulig å lage en liste over kanaler, for mitt abonnement. Altså sortere kanaler, slik jeg ønsker det? 3. (Den viktigste for meg) Funksjon med å spole med bilde er borte? Eksempelvis: Det skjer noe f eks på en sending, når jeg ikke akkurat da er ved skjermen. Tidligere gikk det da å spole tilbake (med bilde) noen sek, et minutt, eller mer....osv. Og så se sendingen med forsinkelse videre, eller spole tilbake (med bilde) til direktesending. Dette er helt åpenbart mye dårligere i det nye systemet. Det samme gjelder også ved visning av opptak. Jeg synes totalt dette er en så betydelig svakhet, at jeg må spørre om jeg misforstår noe her. Eller systemet ikke er ferdig utviklet og det kommer oppdateringer. Jeg hadde vel byttet hadde jeg ikke vært i et sameie med avtale. På tidligere adresse hvor jeg hadde Altibox/Viken fiber, fungerte også disse tingene slik jeg ønsker, gjennom flere år....
Boksen henger seg hele tiden. Noen ganger får vi ikke sett på TV på 15 til 20 min.
Hit kommer jeg aldri igjen... Her hadde jeg masse problemer som var utrolig vanskelig å få løst. Skulle ringe meg opp igjen noe som ikke ble gjort, flere ganger, bare om å gjøre å si andre avdelinger hadde ansvaret. Ingen tok ansvar.
Den nye dekoderen er helt grusom. Her har virkelig NextGenTel valgt den billigste driten de fant, og knapt testet den for brukeropplevelse. 1. Dekoderen er TREG. Når det tar 4-7 sekunder å bytte kanal, så lang tid at man trykker igjen og så hopper den 2 kanaler. Slutt på zapping hvertfall. 2. TV bildet hakker. 3. Det er fullt av bugs. Kan ikke spole uten å pause først, TV guiden bytter tidsperiode når man scroller så man mister oversikten. Osv... Det er MASSE bugs. 4. Kan bare spole de første kanalene. 5. TV kontrollen ser ut som billig plastikk fra 90 tallet (den gamle dekoderen så ganske moderne ut) Jeg er ikke vanskelig å overtale til å bytte leverandør ... Utrolig at NGT ikke har fanget opp dette selv, tviler på at de har testet brukeropplevelsen selv.
Hakkete bilder, ikke undertekst på NRK kanalene, verken ved direkte TV eller opptak. Hadde ingenting å klage på med den gamle dekoderen. Kan heller ikke begynne å se opptaket før programmet er ferdig, det kunne vi gjøre før. Radiokanalene er de helt borte?
Ble overtalt av selger fra Nextgentell om å bytte, når vi får byttet begynner alt å gå i dass. TV fryser hele tiden og hakker konstant. Det er så gale at vi ikke lenger ser på TV. Ikke nok med det men jeg skulle få raskere internett noe som absolutt ikke skjedde. Nettet er elendig og setter ut flere ganger om dagen. Styr unna, IKKE opprett abonnement. Elendig kundeservice.