Strøm

AKRAFT omtaler og erfaringer

2,1/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
14
av 19 innen
strømselskap
29%
anbefaler
AKRAFT
Filtrer omtaler
23
5
2
7
66
Sorter omtaler etter
Viser av 103 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med AKRAFT?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Villedende og løgnaktiv markedsføring!"

De lokker med rimelig strøm for å få deg som kunde. Gebyrene de opererer med er helt hinsides, og de sender krav til inkassobyrå på tross av at innsigelser, noe som ikke er lov. Dette er en advarsel til alle som blir kontaktet av dette selskapet, hold deg langt unna og velg en annen strømleverandør!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Fullstendig uforståelig faktura, for høy pris på elsertifikater, høyt fastbeløp, Ikke samlefaktura"

Har lenge hatt mistanke om at jeg ikke var gode betingelser på Akraft sin spotavtale. Heldigvis mottok jeg en fullstendig uforståelig faktura fra Akraft som irriterte meg og fikk meg til å prioritere et leverandørbytte. Jeg endte opp med spotavtale hos en konkurrent, spotavtale pris elsertifikat 3.9 øre KWH Fastpris mnd 31.25 og samlefaktura DVS alt inkl. nettleie på same faktura. Jeg gikk fra elsertifikatpris på 6.5 øre Fastpris på 39 øre og ikke mulighet for samlet faktura hos Akraft. Godt fornøyd med det.

Hakima D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Fortsatt bindingstid etter over et år?"

Har vært kunde hos Akraft i over et år. Jeg byttet til en annen leverandør, så fikk jeg en faktura kr. 1256,-....hva kalles det???? ren svindel selvsagt......Avtalene ruller og går frem til blir sagt opp men ikke hos Akraft. Kommer aldri til å anbefale selskapet til noen jeg kjenner. Tvert imot....

Svar fra AKRAFT
17.09.2018 17.51
Hei,
Viser til våre avtalevilkår angående fastpris avtale: Avtalen blir automatisk fornyet med et år dersom vi ikke mottar melding om noe annet innen dato for utløp på avtalen.

Om du ikke ønsker å fortsette med fastprisavtale etter utgangen av din fastprisperiode, endrer vi selvsagt på dette. Om du ønsker ny periode med fastpris, må du binde deg i et nytt år for å få denne fastprisen. Fastprisavtalane har gjensidig bindingstid; du er kunde hos oss i den bestemte avtaleperioden, og vi låser prisen til deg.

Send gjerne en epost til post@akraft.no dersom du ønsker at vi ser nærmere på saken.

Mvh AKRAFT
Jan E. O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ikke inngå fastavtale"

Sender ut endringer på mail om avtalen, hvis du ikke svarer setter de deg opp på en fast avtale der du er bindt👎😡

Svar fra AKRAFT
11.09.2018 13.47
Hei,

Viser til avtalevilkårene på vår hjemmeside:
Ved endring i offentlige avgifter/pålegg om endringer fra myndighetene og endring av pris/gebyr vil dette varsles på våre hjemmesider i tillegg til epost eller sms til kunde.

Ønsker deg en fin dag!:)
Mvh AKRAFT
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dyrere en forespeilet"

Jeg tok en prøveperiode hos Akraft fra 28.2.2018, og ble fortalt at denne ordningen var for å finne den rette strømavtalen for meg. Jeg hadde Fjordkraft, og ble selvfølgelig lovet billigere strøm av Akraft.
Fra februar frem til d.d, har jeg til nå betalt ca kr 1 500,- mer hos Akraft en før jeg byttet.
Akraft unnskylder seg med at prøvestrømmen var til innkjøpspris - og derfor dyrere.
Jeg hadde aldri byttet om jeg hadde blitt opplyst om dette.
Det er ikke slik man behandler kundene sine - ikke potensielle kunder heller.

Svar fra AKRAFT
20.08.2018 10.12
Hei Cecilie!
Om du har inngått en prøvestrømavtale til innkjøpspris skal det ha stått informert om dette i en SMS. For å bli aktiv hos oss gjennom selger, må du ha bekreftet SMS-en ved å svare OK. Det skal også ha stått informert om innkjøpspris på våre hjemmesider, om du bestilte strømavtalen der.
Om du ønsker at vi ser nærmere på saken, send oss gjerne en epost til post@akraft.no.

Ønsker deg en fin dag!
Mvh AKRAFT
Ole J. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Oppsigelsesgebyr svindel"

Oppsigelsesgebyr hva er dette for noe tull.
Går vel å bytte strømleverandør uten oppsigelsesgebyr dårlig

Svar fra AKRAFT
07.08.2018 09.26
Hei Ole!
Om du har inngått en bindende avtale, vil det være et oppsigelsesgebyr som blir trigget ved oppsigelse i den bindende perioden. Om du har spørsmål til dette eller ønsker at vi ser på saken din, send oss gjerne en epost til post@akraft.no.

Mvh AKRAFT
Kjell H. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Fastpris"

Har hatt fastpris hos Akraft i 1 år,ingen problem,ingen negativt å melde om dem.
Vurderer ny avtale nå igjen.

Svar fra AKRAFT
03.07.2018 20.43
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, Kjell! Ta gjerne kontakt med oss på tlf. 48894994 eller epost pos@akraft.no om du ønsker et tilbud på Fastpris.
Ønsker deg en fin dag!
Mvh AKRAFT
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"En veldig dyr lærepenge"

Det var veldig fristende å si ja til strøm for 199 kr/ mnd i to vintermåneder.
For godt til å være sant. Selvfølgelig.
Dyrt å komme ut av og skulle du glemme en faktura sender de den direkte til inkasso uten purring.
Styr unna

Svar fra AKRAFT
18.06.2018 09.10
Hei Jarle!
Om kunde skifter leverandør i løpet av de to månedene vil det ikke koste noe ekstra. Om h*n derimot skifter leverandør etter at Full Ctrl avtalen er blitt aktiv og vi ikke har mottatt noen beskjed om dette, vil kunden bli belastet med et bruddgebyr.
Da det ikke er vi som purrer selv, går ubetalt faktura til Kredinor, som purrer for oss. Send oss gjerne en epost til post@akraft om du ønsker at vi skal se nærmere på saken.
Ønsker deg en fin dag :)
Mvh AKRAFT
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fantastisk hyggelig selger"

Jeg kontaktet selv akraft for meg selv og min mor, og traff på en kjempekoselig mann som forklarte enkelt og forståelig. Overlykkelig er både mamma og jeg nå. Jeg kommer til å anbefale dere på det varmeste 😊

Svar fra AKRAFT
12.06.2018 10.42
Hei Anne!
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi håper dere blir fornøyde med strømavtalen deres.
Ta kontakt om vi kan hjelpe dere med noe!

Ønsker deg en fin dag :)
Mvh AKRAFT
Halvor G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Bindende avtale 😂"

Inngikk avtale om levering av strøm til 29.9 øre kilowatt timen. Fikk regning på 49.9 øre. Nå ser jeg at dem bare har brutt avtalen og sendt meg tilbake til Vest-Telemark kraft.

Latterlig useriøst selskap😂ringe VG tror jeg 😂😂😂

Svar fra AKRAFT
30.05.2018 08.37
Hei Halvor!
Dersom du har bestilt en variabel avtale til 29,90øre/kWh og blitt belastet med pris 49,90øre/kWh, har det skjedd en feil. Hadde du sendt oss en mail om dette, hadde vi selvsagt sett på saken og ordnet opp.

Når det gjelder overgang til Vest-Telemark, har ikke en strømleverandør mulighet til å sende deg tilbake til en annen strømleverandør. For å starte opp en avtale hos en strømleverandør må du ha bekreftet dette ved et eventuelt innsalg eller bestilt strøm hos dem selv.

Om vi kan hjelpe deg med noe, send epost til post@akraft.no.
Ønsker deg en fin dag:)
Mvh AKRAFT
Kristian H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Strålende fornøyd!!"

Ble oppringt av en veldig hyggelig selger som var veldig profesjonell og ga mye nyttig informasjon 😊 etter denne opplevelsen anbefaler jeg selv akraft til mine venner og bekjente. All ære til selgeren og han fortjener mye skryt 👍

Svar fra AKRAFT
22.05.2018 10.24
Hei Kristian!
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, dette setter vi stor pris på. Ønsker deg en strålende dag!:)
Mvh AKRAFT
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendig at Akraft øker strømprisen når vår/sommer sesongen starter!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Svært misfornøyd, lokker kundene til billig strøm men etterhvert øker de prisen ytterligere. Spesielt øker de på våren sommeren!!! Elendig!!

Svar fra AKRAFT
10.04.2018 16.29
Hei Mahek!
Jeg ser du reagerer på prisøkningen hos oss. Dette gjelder kun Variabel avtalen. Vi har hatt en lav variabelpris hele vinteren med 29,90øre/kWh til nye kunder som kampanjepris og 49,90øre/kWh som ordinærpris etter kampanje. Vi hadde håpet å kunne holde denne prisen frem mot sommer, men ser at prisene på markedet ikke endrer seg ennå. Vi så oss derfor nødt til å skru opp prisene for en periode og har sendt ut varsel om prisøkningen.

Ønsker deg en fin dag!
Mvh AKRAFT
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Prøver å lure gamle folk"
3 syns denne omtalen er nyttig

Min 94-år gamle mor hadde akkurat en selger fra AKraft på tråden. Han lovet gull og grønne skoger og markedets beste avtaler. En rask sjekk viser at selskapet er en hårsbredd fra å være svindlere, når de ikke oppgir alle relevante forhold i markedsføringen sin.

Svar fra AKRAFT
26.03.2018 11.45
Hei Kjell!
Vi beklager virkelig om selgeren ikke har informert slik han skulle. Vi setter stor pris på om du sender oss en epost med mer informasjon om denne saken. Vi ønsker å se på dette og ta det videre til selgeren det gjelder, om det ikke er blitt gjort.

Ønsker deg en fin dag:)
Mvh AKRAFT
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Profesjonell og bra for forbrukerne"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet ti Akraft for en mnd siden. Jeg syntes det var flott med en prøveperiode på 2 mnd med innkjøpspris. Selgeren jeg pratet med var profesjonell og forklarte alt, svarte på alle spørsmål til min tilfredshet. Jeg fikk foreløpig veldig god oppfølging fra selskapet slik at jeg f.eks kunne sette e-faktura og avtalegiro på forhånd så jeg slipper gebyr på den første regningen. Totalt veldig fornøyd så langt.

Svar fra AKRAFT
26.03.2018 11.44
Hei Anna!
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Håper du er fornøyd med prøvestrømavtalen og oss som din strømleverandør.

Ønsker deg en fin dag:)
Mvh AKRAFT
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri og svindel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Avtalene stemmer ikke med hva de selger deg. Og de informerer ikke om "oppsigelse avgiften" deres.

Hold dere langt unna!!!

Svar fra AKRAFT
26.03.2018 11.42
Hei Trond!
Beklager om du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Selger skal informere om bindingstiden. Siden vi ikke har noen garanti på at dette blir gjort, har vi valgt å informere om dette i SMS-bekreftelsen som må besvares for å bli aktiv i vårt system.

Ønsker deg en fin dag:)
Mvh AKRAFT
Daniel J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Veldig hyggelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble kontaktet av en veldig hyggelig selger. Han overtalte meg med gode grunner til å bytte til en mye bedre strømavtale som het prøvestrøm til min bolig.

Svar fra AKRAFT
26.03.2018 11.41
Hei Daniel!
Tusen takk for positiv tilbakemelding. Håper du er fornøyd med avtalen og oss som din leverandør. Om det skulle være noe, ta gjerne kontakt med kundeservice på tlf. 48894994 eller epost: post@akraft.no.

Ønsker deg en fin dag:)
Mvh AKRAFT
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindel. Prøver å lure kundene"
1 syns denne omtalen er nyttig

Selgeren ringer å tilbyr strøm til spotpris uten påslag.
I praksis kommer det et påslag på fakturaen.
Om du sier opp dukker det plutselig opp et heftig bruddgebyr. Om du klager sier de at du har akseptert dette med liten skrift. i en SMS. Men selgeren sa ikke noe om dette. Han sa derimot at det var ingen bindingstid.

Svar fra AKRAFT
26.03.2018 11.41
Hei Vilhelm!
Vi beklager virkelig om selger har feilinformert deg angående bindingstiden, dette er svært uheldig og det vil bli tatt videre.
Vår spotavtale har ingen påslag i kampanjeperioden, så om du er blitt belastet med gebyr/påslag kan det være en feil fra vår side. Vi setter pris på om du sender oss en mail til post@akraft.no, slik at vi har mulighet til å se på saken og rette opp i eventuelle feil vi har gjort.


Ønsker deg en fin dag :)
Mvh AKRAFT
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Skjult bindingstid"
4 syns denne omtalen er nyttig

De lokker deg med fristende tilbud uten bindingstid, deretter får du et kjempedyrt strømabonnement med binding uten samtykke.

Svar fra AKRAFT
23.01.2018 16.35
Hei!
Dersom det er prøvestrømabonnementet du mener, så bli kunden informert om avtalevilkårene i eposten og har mulighet til takke nei til tilbudet. Send oss gjerne en epost om vi kan hjelkpe deg.
Mvh AKRAFT
post@akraft.no
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Tvilsomme metoder med hyring av ny kunder og elendig kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Useriøs innrullering av kunder. Slik mange andre også har opplevd (les flere innlegg her på siden). 1. Innrullerer man kunden, så setter man premissene.

Kundeservice svarer ikke på ett eneste spørsmål som jeg stilt! Kan virke som de bruker standard tekster i sine generelle svar tilbake til kunden.
De legger ikke frem dokumentasjon for tid og metoden når de bestemmer årsforbruket.

Svar fra AKRAFT
29.01.2018 08.57
Hei!
Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Send oss gjerne en epost, så skal vi svare deg på det du lurer på.

Årsforbruket får vi inn fra kundens netteier, så om noe er uklart angående årsforbruket anbefaler jeg å kontakte netteier.
Mvh Akraft
Misførnøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Ingen gebyr sa selgeren!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Mens jeg hadde han på tlf, søkte jeg opp Akraft, de hadde bruddgebyr. Han sa det ikke var noen gebyr, men da kom han fram til at de også måtte tjene penger. Så la han på!

Svar fra AKRAFT
19.01.2018 13.24
Hei!
Vi beklager den opplevelsen du har hatt med en av våre selgere. Dette er ikke greit og vi ønsker å ta dette videre til selgeren det gjelder. Send oss gjerne en epost med mer informasjon. Mvh AKRAFT
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svindel!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av skrift med tilbud om strøm for 299,- i mnd i 2 mnd. Hvis jeg brukte under 38000kwh i året. Det viste seg etterhvert at jeg brukte 38200kwh. Dette viste de selvfølgelig på forhånd, men dum som jeg var så slukte jeg tilbudet. STYR UNNA!!!

Svar fra AKRAFT
18.01.2018 14.54
Hei!
Vi har en grense på 35000kWh i året, dette sto også i SMS-en du fikk tilsendt fra selger. Jeg beklager om selger har feilinformert deg her, men det er det som står i SMS-en som er gjeldende og det er SMS-en du har bekreftet.

Angående forbruket ditt, får vi ikke informasjon om det fra din netteier før din avtale er aktiv. Mer informasjon om dette finner du i våre avtalevilkår. Mvh AKRAFT
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendig kundebehandling ved avslutning av abonnement"
6 syns denne omtalen er nyttig

Godtok tilbud fra Akraft etter vi ble lovet billigere strøm enn det vi hadde. Etter første regning viste dette seg å ikke stemme. Vi avsluttet abonnement innen 14 dagers frist som skulle gjøre det kostnadsfritt, noe det definitivt ikke ble. Vært i kontakt med kundeservice ved 4 anledninger og fått 4 separate giroer og purringer. For hver giro har vi ringt kundeservice, forklart dem hva som har skjedd, fått fjernet purregebyr og fått beskjed om å betale en sluttregning. Regning blir betalt- og likevell kommer det purring og varsel om inkasso 3 uker senere.

Akraft fremstår som et særdeles useriøst firma og jeg kommer aldri til å ha noe med dem å gjøre igjen.

Svar fra AKRAFT
18.01.2018 14.53
Hei!
Vi beklager det du har opplevd, vi ønsker å sjekke opp saken. Fint om du kan sende oss en epost med kundenummer, slik at vi kan se hva som har skjedd her. Mvh AKRAFT
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig og ansvarsfrasigelse"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har gått over til Akraft med ønske om billigere og ryddigere strøm faktura som de lover. Etter jeg går over til dem for jeg 20.000 kr faktura fra Hafslund og forrige strøm leverandør pga uerfaren og uprofesjonell person fra Akraft. Han jobber i strøm bransje og leser strømmåler så feil at han tar med en siffer mer enn det skal som resulterer med mye telefon tid, mange fakturaer og at på flere ganger jeg avslutter med Akraft for jeg tre faktura fra dem. Og med inkasso i tillegg. Så er du klok hold deg absolutt fra Akraft. Livet ble ikke ryddigere, billigere og lettere som de lovet men rent en stor trøbbel som jeg enda strever med å rydde opp i tre måneder.

Svar fra AKRAFT
16.01.2018 14.14
Hei!
Vi i Akraft har ingenting å gjøre med faktura som du får fra din netteier. Vi får all informasjon fra netteier og det er den infromasjonen vi må forholde oss til. Om det er noe feil i måleravlesningen vil dette rette seg ut da vi får inn en reell målerstand. Ta gjerne kontakt på kundeservice post@akraft.no, så hjelper vi deg. Mvh AKRAFT
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"AKraft lurte meg"
3 syns denne omtalen er nyttig

De ringte på døra å anbefalte meg å bytte til deres leverandør. De sa at jeg må bare betale en fast beløp hver måned med 12 måneds bindnings avtale. Jeg må ikke tenke på strømbruk, jeg kan bruke så mye strøm jeg har behov for hele året. Men etter 9 måneder fikk jeg en epost fra AKraft at jeg nesten har brukt alt strøm som inkluderer i avtalen og jeg må kjøpe tillegs pakke for å ungå gebyr. Jeg måtte kjøpe en pakke som kostet 2500 kr.

Hvis de hadde sagt til meg i starten at jeg måtte betale ekstra hvis jeg bruker mer enn 10000 KW, jeg kunne tenke meg om å bytte til dem. Kanskje jeg skulle si nei.

Jeg ble lurt av AKraft. Jeg vil aldri (aldri) bruke AKraft etter slutten av min bindningstid.

Svar fra AKRAFT
04.01.2018 08.50
Hei!
Beklager om selger ikke har informert deg slik han skulle. Med Full Ctrl abonnementet er det en fordel att pakken du har passer ditt årsforbruk, ellers vil det ikke være en god avtale.
Beklager virkelig dette. Selgerene vil få beskjed!

Mvh AKRAFT
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Trygghet, tilfredshet og økonomisk forsvarlig"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ble tilbudt prøvestrøm til en billig penge (199, - per måned) Utrolig billig! Ingen bindingstid. De sjekker hvor nye strøm man bruker i gjennomsnitt for å regne ut hvilken pakke man bør gå for etter prøveperioden. Man får et tilbud som man kan takke ja til, eller nei. Noen klager på skjulte bruddgebyr og lignende. Da bør de forhøre seg og lese gjennom skikkelig før de inngår avtaler. Jeg spurte det jeg trengte før jeg inngikk avtalen. Fornøyd med pakken, har billigere strøm enn noensinne.

Svar fra AKRAFT
20.12.2017 11.16
Hei Nina!
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding.
Ønsker deg en fin dag :)
Mvh AKRAFT
Søk Bytt.no