Strøm

AKRAFT omtaler og erfaringer

69 verifiserte omtaler
2,6/5
Middels
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Middels
12
av 17 innen
strømselskap
33%
anbefaler
AKRAFT
Filtrer omtaler
16
5
2
4
42
Sorter omtaler etter
Viser av 69 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med AKRAFT?
Ronald D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Telefonsalg trås reservering mot tlfsalg!"

Har blitt ringt opp mange ganger nå trås jeg har reservert meg mot telefonsalg. Har sagt HVER gang at jeg ikke er interessert, og at de må slutte å ringe. Har anmeldt dem nå hos forbrukerrådet.
Håpet de slutter nå!! 😠😠😠.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig behandling av kundene dere er avhengige av"

Holder ikke det dere lover. Fikk tilbud om en bedre avtale da jeg ville skifte leverandør. Den jeg fikk er mye værre.

Svar fra AKRAFT
23.11.2017 12.46
Hei Kjell!
Beklager om du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Vi ønsker selvsagt at alle kundene våre skal være fornøyde. Send gjerne en epost til post@akraft.no.
Ønsker deg en fin dag videre:)
Mvh Akraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Spotpris"

Sparade penger gjenom at skifte fra Hafslund til Akraft spot, bruker ikke mye strøm så var deilig at bli av med fastegebyrer. Fikk rask hjelp av kundeservice da jeg inngikk en fastpris avtale som
blev for dyr da mitt forbruk var alt før lavt.

Anbefales varmt, og skjønner ikke svindelkommentarer.

Svar fra AKRAFT
20.11.2017 14.42
Hei Joakim!
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Ta kontakt på kundeservice om vi kan hjelpe deg med noe. Ønsker deg en fin dag videre:)
Mvh Akraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Møkkabedrift"
1 syns denne omtalen er nyttig

Akraft burde ikke fått ei stjerne en gang. Flinke til å prate for seg, men ingenting stemmer. Bytta selskap i går. Kommer aldri til å bli kunde der igjen. Delt det på facebook siden min så mine venner vet hva de gjør hvis Akraft skulle ringe.

Svar fra AKRAFT
13.11.2017 15.49
Hei!
Beklager om du har hatt en dårlig opplevelse med AKRAFT, som din strømleverandør. Send oss gjerne en mer spesifikk mail til post@akraft.no, slik at vi har mulighet til å forbedre oss. Ønsker deg en fin dag videre!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Grenser til svindel pga overfakturering og dobbelt fakturering"

Et halvt år etter at regning er betalt sendes ny regning på samme beløp. Var kunde i en uke og måtte betale Kr. 2447,- for en ukes strømforbruk tiltross for at husstanden bestod av 4 personer. Dette var om sommeren.
Kjøp ikke strøm fra A-kraft.

Svar fra AKRAFT
13.11.2017 15.49
Hei!
Dette beklager vi selvsagt på det sterkeste. Feil kan forekomme i alle bedrifter og vi setter pris på tilbakemelding ang dette. Send oss gjerne en mer spesifikk mail til post@akraft.no. Ønsker deg en fin dag videre!
Thomas A
Kundetilfredshet
"Useriøst - farer med løgn"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi har akkurat hatt deres strømselgere på døren. De påstod at styreleder gav sin anbefaling. Det syntes jeg var ganske overraskende informasjon, siden jeg de siste fem år har sittet i borettslagsstyret, og dette er noe som aldri har vært oppe til behandling. Styreformann har aldri vært i kontakt med noen av dere.

I en annen oppgang påstod de at de måtte få komme inn for å se på strømmålerne, siden de snart skulle byttes. Dette trodde jeg var Hafslund Nett sin oppgave?

Etter å ha gått igjennom tilbakemeldingene, så er dette noe som gjentar seg hele tiden. Akraft kan ikke si at dette er uakseptabelt og noe de tar på alvor. For det gjør dere ikke.

Svar fra AKRAFT
10.11.2017 21.15
Hei Thomas!
Vi setter stor pris på tilbakemeldinger om våre selgere- på godt og vondt. Vi er avhengig av det for å utvikle og forbedre salgsavdelingen vår. Vi har god dialog med avdelingen og sender avsted både ros og ris, som vi på kundesenteret mottar.

Samtidig er det viktig å hugse på at så lenge det eksisterer salg, vil det dessverre oppstå uønskede hendelser. Vi håper på å minimere de uønskede hendelsene ved å få inn tilstrekkelig med informasjon om disse hendelsene. Ta gjerne kontakt på post@akraft.no.

Ønsker deg en fin dag! Mvh AKRAFT
Kundetilfredshet
"Useriøse selgere!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Selger lyer og sier styreleder i borettslaget anbefalte Akraft. Dette var ikke tilfelle; styreleder advarte sterkt mot selskapet og oppfordret til å bruke angrefristen.
Alle har fått rundskriv med advarsel!

Svar fra AKRAFT
10.11.2017 21.12
Hei! Vi beklager om du har hatt en dårlig opplevelse med en av våre selgere. Vi settter stor pris på om du sender en epost til post@akraft.no, med mer informasjon om dette. Ønsker deg en fin dag! Mvh AKRAFT
Elisabet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Dørselgere som tygger tyggis med åpen munn"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kom på døra på kveldstid. To unge dørselgere som tygget tyggis med åpen munn. Mulig at de var under 18 år. Virket på ingen måte som seriøse selgere. ID kort var gjemt under klærne, den ble vist fram kun etter min oppfordring. Ingen presentasjon, kun at de var fra Akraft og ville vite mest mulig om den avtalen vi har fra før. Skulle ønske at man kunne reservere seg mot slike dørselgere. Veldig påtrengende salg etter min mening.

Svar fra AKRAFT
01.11.2017 17.08
Hei Elisabet!
Vi beklager sterkt på vegne av selgerenes oppførsel og det er allerede tatt videre til salgsteamene det gjelder. Vi på kundesenteret setter stor pris på slike tilbakemeldinger. Ønsker deg en fin dag! Mvh AKRAFT
Raymond K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Skjulte kostnader og holder ikke det dem lover!"

Ble lovet strøm til innkjøpspris uten noe påslag av selger på telefon. Dette fikk jeg selvfølgelig ikke. Når jeg byttet tilbake ble jeg avkrevd for oppsigelsesgebyr på 160 kr. Det unnlot dem å informere om når jeg inngikk avtalen!

Svar fra AKRAFT
01.11.2017 17.08
Hei Raymond! Vi beklager om selgeren har feilinformert deg. Ta gjerne kontakt med oss på kundesenteret, så kan vi finne en løsning på dette. Ønsker deg en strålende dag! Mvh AKRAFT
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Frekk og pågående selger"

Fikk en selger fra Akraft på døra. Han var frekk, pågående og veldig konfronterende. Uaktuelt å handle å kjøpe strøm fra dette selskapet. Styr unna folkens.

Svar fra AKRAFT
01.11.2017 17.07
Hei Ivar! Beklager veldig om du har hatt en dårlig opplevelse med en av våre selgere. Fint om du kan sende oss en epost med mer informasjon, slik at vi får tatt det opp med selgeren det gjelder. Vi setter stor pris på tilbakemeldingen. Ønsker deg en fin dag! Mvh AKRAFT
Aina M. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Løgn og atter løgn!!"

Ble oppringt av selger fra Akraft idag, og har aldri opplevd makan! Han starter med å si at han ser jeg betaler aaaalt for mye og at jeg var lite smart som ikke hadde bytta til akraft for lenge siden da jeg med min nåværende strømavtale betaler masse.
Og nedverdigende var han og. "Åja du er er bare ei ungjente ja, "sier han og mener det er derfor jeg har vært så dum og brukt feil leverandør. Og før han fikk høre hvilken jeg brukte snakket han ned om leverandøren min og påstod jeg hadde den dyreste. Han sa til og med at forbrukerrådet har gått ut med anbefaling av akraft! Men eneste jeg finner er at de må rydde opp i feil og avvik!! Å lyve sånn og snakke så nedverdigende til en kunde er rett og slett FLAUT!

Og til slutt når han innså at jeg ikke bare er ei "dum ungjente" så bare la han på?

Svar fra AKRAFT
11.10.2017 09.44
Hei Aina! Dette må vi bare beklage. Slike tilfeller tar vi på kundesenteret svært alvorlig og det er allerede tatt opp med salgsteamene. Beklager på det sterkeste. Ønsker deg en fin dag! Mvh AKRAFT
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Selgere som lyver"
2 syns denne omtalen er nyttig

Selgerne, på døra, påstod de hadde "kartlagt" strømforbruket mitt til xxx i måneden for noen måneder siden. Det stemmer ikke sier jeg, men det hopper selvsagt selgeren glatt over, før ham påstår at jeg bruker xxx kroner på strøm om vinteren. "Skal du selge meg strøm?" spør jeg, men selgeren bare fortsetter å påstå at jeg betaler for mye.

Her har man tydeligvis en strategi om å utmatte potensielle kjøpere med masse ord og uttrykk ispedd reinspikka løgn. Hold deg og dine unna.

Svar fra AKRAFT
02.10.2017 14.10
Hei Thomas! Dette må jeg bare beklage. Vi på kundesenteret setter stor pris på slike tilbakemeldinger, da vi ønsker å ta slike hendelser opp med selgerene det gjelder. Fint om du sender en epost til post@akraft.no med mer informasjon. Ønsker deg en fin dag. Mvh AKRAFT
Bjørnar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"SVINDEL styr unna"

Useriøst selskap som setter deg opp på abonnement du ikke engang har bestilt. Fikk tilogmed regning på en husstand som er frakobla strømnettet. Og nå etter jeg bytta strømselskap terroriserer de hver dag med telefonselgere. STYR UNNA.

Svar fra AKRAFT
02.10.2017 14.10
Hei Bjørnar! For å komme inn i våres systemer må du ha bestilt strøm på vår hjemmeside, eller svart OK på en SMS ifra selger. Om du ønsker at vi skal sjekke mer opp i dette, er det fint om du sender en epost til post@akraft.no. Ønsker deg en fin dag! Mvh AKRAFT
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Pågående, useriøs selger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt fra Akraft med spørsmål om å bytte strømleverandør. Selger var først helt uenig i mine beregninger over hvor mye strøm min familie bruker i året. Ellers var det lite info å få om jeg ikke spurte de riktige spørsmålene (bindingstid og brudd, hva om jeg bruker mer strøm, etc). Deretter ville han at jeg skulle sende svar på SMS umiddelbart FORDI HAN FIKK SÅ MYE PES FRA SJEFEN SIN OM HAN SENDTE UT EN MASSE SMS UTEN Å FÅ SVAR (!!!)... Hallo? Jeg sa jeg skulle tenke på det ila en time, selv om jeg allerede da visste at dette ble jeg ikke å ta i på. Etter en time fikk jeg ny sms, ny oppringing fra firma og et annet uregistrert nr. Begge nr er nå blokkert. Snakk om pågående og USERIØST opplegg. ☹

Svar fra AKRAFT
25.09.2017 10.34
Hei Sissel! Dette beklager jeg virkelig, det er ikke slik det skal være. Vi på kundesenteret setter stor pris på slike tilbakemeldinger. Fint om du kan sende en epost til post@akraft.no med mer informasjon om hendelsen og selgeren. Ønsker deg en fin dag :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svindel, ikke mer å si om det"
1 syns denne omtalen er nyttig

Svindel, skjulte bindinger og bare tull, hold dere langt unna! Om du snakker med dem på telefonen legger dem på midt i samtalen slik at du ikke får sagt det du ønsker. Bedre å velge noen andre.

Svar fra AKRAFT
20.09.2017 09.39
Hei Rasmus!

Takk for tilbakemeldingen. Jeg må virkelig beklage om du har hatt en dårlig opplevelse med en av våre selgere. Vi på kundesenteret tar slike tilbakemeldinger alvorlig og ønsker gjerne å få tatt det opp med selgeren det gjelder. Send gjerne en epost med mer informasjon til post@akraft.no. Vi har ingen skjulte gebyrer eller bindinger, så de kan du lese om på vår hjemmeside. Ønsker deg en fin dag, helsing AKRAFT:)
Kundetilfredshet
"Lurt til å underskrive for min mor"

Falske selgere som lurer folk. Fikk meg til å underskrive for min mor. Regning blir ikke betalt da hun byttet tilbake til Fortum etter 4 dager. Hun visste ingenting før regning kom. Toppen på frekkhet. Ta tilbake regning el bli anmeldt. Ingen fler advarsler. Bjørn K.

Svar fra AKRAFT
13.09.2017 11.54
Hei! Slike henvendelser tar vi på kundesenteret svært alvorlig. Hendelser som dette er noe vi slår hardt ned på. Vi ønsker gjerne å ta dette opp med selgeren det gjelder. Fint om du kan sende oss en epost med mer informasjon. Mvh AKRAFT
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Hyggelig og korrekt selger"

Skjønner at det er folk som omtaler akraft som svindlere osv men min opplevelse av selger er meget ryddig og hyggelig selger som presenterte et produkt som jeg synes var verdt å prøve. Spent på fortsettelsen...

Svar fra AKRAFT
13.09.2017 11.53
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding:)
Mvh AKRAFT
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Frekke selgere!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har fått mange telefoner fra diverse kraftselgere opp gjennom tidene, men selger fra AKRAFT er hittil den desidert frekkeste og mest usmakelige. Styr unna folkens......

Svar fra AKRAFT
13.09.2017 11.53
Hei! Slike henvendelser tar vi på kundesenteret svært alvorlig og ønsker selvsagt å ta det opp med selgeren det gjelder. Fint om du kan sende oss en epost med mer informasjon, slik at vi får tatt det videre. Mvh AKRAFT
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindleri, skjult bindingstid og gebyr ved utmelding, styr unna!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jo Akraft, det er svindel og bedrageri, når dere ikke lager et system der kunden må spesifikt bekrefte at de går med på bindingstid og gebyrkostnader ved oppsigelse. Jeg blir å klage til forbrukerrådet. Og jeg blir å ta det opp med advokaten hos huseiernes landsforbund, jeg blir å informere bondelaget om dokker, å be dem å fra råde deres medlemmer dere. Håper dere tar dere sammen og lager et reelt system der kunden er klar over hva de går med på. Skam dokker.

Svar fra AKRAFT
13.09.2017 11.53
Hei! Om du bestiller på vår hjemmeside er det godt informert om avtaletid og gebyrer, når du trykker deg inn på den avtalen du skal bestille. Om du blir ringt av selger skal selgeren informere om avtaletid iløpet av samtalen og det står i SMS-bekreftelsen, som kunden må svare på for å bekrefte bestillingen. Dersom selger har feilinformert deg er det fint om du sender oss en epost med mer informasjon, slik at vi kan ta det videre. Mvh AKRAFT
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Hold dere unna dette selskapet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ett selskap som tilsynelatende tilbyr deg billig strøm om du bruker lite strøm. Passerte den strøm pakken som de tilbudet meg på 15000 kwt og da begynte kostnadene og renne på. Valgte da og bytte strøm leverandør og måtte ut med 1200 kr i skjult oppsigelsesgebyr samt betale ut for ett helt år. Kostet meg over 2000 kr og komme ut fra avtalen. Kjeltringer! Vil ikke anbefale dette selskapet!!.

Svar fra AKRAFT
23.08.2017 14.30
Hei Sven!

Om du bruker over pakken din, må du betale ekstra for det. Men de som står i fare for å bruke opp pakken sin får en epost der vi informerer om det, og der kan du også bestille tilleggspakker på alt fra 1000kWh til 10000kWh. Oppsigelsesgebyret er informert om i bestillingsskjemaet om du har bestilt på nettsiden, og det er informert om oppsigelsesgebyret i SMS'en du får fra selger som du bekrefter ved bestilling. Selger skal i tillegg informere om det i samtalen med kunde. Om avtalen blir brutt, mister du rabatten din, og du må betale oppsigelsesgebyret. Grunnen til det er at vi har en veldig stor risiko ved å prissikre volumet ditt så langt frem i tid, i tillegg kjøper vi inn lovpålagt elsertifikat for hele årsforbruket ditt. Vi tar imot ris og ros med åpne armer og takker for tilbakemeldingen. :)
Daniel P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Skjult krav på 1200,- etter prøvestrøm 199,-"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg gikk på en avtale om prøvestrøm til 199, - måneden uten bindingstid. Etter 4 måneder byttet jeg til netteier. Da kom det et avbruddgebyr på 1200,- en avtale jeg aldri har samtykke til. Jmf forbrukerkjøpsloven skal avtaleforhold som automatisk oppdateres kun gjelde når det er til fordel for kunden. Når det er en ulempe skal slike avtaler aktivt aksepteres av kunden eller opphøre automatisk.
Klage er sendt forbrukerombudet.
Her må Akraft endre rutinene slik at ulemper ikke automatisk oppdaterer kontraktsforholdet.

Svar fra AKRAFT
23.08.2017 14.58
Hei Daniel!

Har du vært i kontakt med oss på epost eller telefon? Det er litt vanskelig å se på saken din uten at vi har navnet ditt.

Når det gjelder Prøvestrøm er det en prøveperiode på 2 mnd. og dette blir det opplyst om. 14 dager før prøveperioden er over blir det sendt en epost til kunden, der kunden får en anbefaling. Du står fritt til å velge noe helt annet enn anbefalingen, du kan enkelt bytte på min side eller be oss endre det. Er mange som gjør det! Fint om du kan sende oss en epost!
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Aggresiv og ubehagelig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk telefon fra dette selskapet. Ekstremt pågående. Midt i arbeidstiden. Ville ikke akseptere at jeg rett og slett ikke var interessert i å bytte strømleverandør, og respekterte overhodet ikke at jeg ikke hadde tid til samtalen. Spurte faktisk "hva som var galt med meg i dag".

Svar fra AKRAFT
24.08.2017 14.32
Hei!

Beklager denne hendelsen på det sterkeste, det er selvsagt ikke greit at selger svarer deg slik!

Det hadde vært utrolig fint med en tilbakemelding på epost om hva som har skjedd, og hvilket nummer som kontaktet deg, slik at vi kan ta det videre med selger!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kan ikke foreta sømløs overgang fra fastkontrakt (binding) fra gammel strømleverandør. Som kunde må du selv beregne best mulig den tiden A-kraft bruker på å registre deg som kunde fra innmelding. Det blir en umulig oppgave for oss som kunder så om du skal gå fra et selskap med binding og ønsker å fortsette med ny fastpris avtale med A-kraft et det dessverre ikke umulig å få til sømløst. Jeg opplevde at de ville si opp min avtale 8 dager før den gamle avtale gikk ut. Arrogant og utrolig dyrt for meg med straffegebyr hos det andre kraftselskapet. Så til dere som ikke ønsker trøbbel med strømregningen hold dere langt unna A-kraft.

Svar fra AKRAFT
24.08.2017 14.32
Hei Lars!

Dette beklager vi veldig, du skulle ikke blitt startet opp hos oss før du selv ønsket, det har nok skjedd en glipp om du har sagt til oss at du ikke skal startes opp før en spesiell dato. Beklager dette på det sterkeste!
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svindel"
2 syns denne omtalen er nyttig

De prøver å svindle deg med et et oppsigelsesgebyr mm. Hvis du bytter selskap før prøveperioden utløper.

Svar fra AKRAFT
24.08.2017 14.31
Hei Gunnar!

Om du har fått et oppsigelsesgebyr fra oss, har du hatt en avtale som var bindende. Prøvestrøm er ikke bindende, og du kan bytte til en annen leverandør eller avtale når du måtte ønske, innenfor de to mnd.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Lett å like"
3 syns denne omtalen er nyttig

Skjønner ikke enkelte som kritiserer at de har fått ett gebyr. Bryter man en fastavtale kan en vel ikke vente annet. Har vært kunde i 2 år en med spot og en annen med fast med 1 års binding.
Er meget fornøyd til nå og har ingen ting å klage over.

Svar fra AKRAFT
24.08.2017 14.31
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding Knut! :)
Søk Bytt.no