AKRAFT omtaler og erfaringer

52 verifiserte omtaler
2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
10
av 17 innen
strømselskap
40%
anbefaler
AKRAFT
Filtrer omtaler
14
5
2
4
27
Sorter omtaler etter
Viser av 52 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med AKRAFT?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Pågående, useriøs selger"

Ble oppringt fra Akraft med spørsmål om å bytte strømleverandør. Selger var først helt uenig i mine beregninger over hvor mye strøm min familie bruker i året. Ellers var det lite info å få om jeg ikke spurte de riktige spørsmålene (bindingstid og brudd, hva om jeg bruker mer strøm, etc). Deretter ville han at jeg skulle sende svar på SMS umiddelbart FORDI HAN FIKK SÅ MYE PES FRA SJEFEN SIN OM HAN SENDTE UT EN MASSE SMS UTEN Å FÅ SVAR (!!!)... Hallo? Jeg sa jeg skulle tenke på det ila en time, selv om jeg allerede da visste at dette ble jeg ikke å ta i på. Etter en time fikk jeg ny sms, ny oppringing fra firma og et annet uregistrert nr. Begge nr er nå blokkert. Snakk om pågående og USERIØST opplegg. ☹

Svar fra AKRAFT
25.09.2017 10.34
Hei Sissel! Dette beklager jeg virkelig, det er ikke slik det skal være. Vi på kundesenteret setter stor pris på slike tilbakemeldinger. Fint om du kan sende en epost til post@akraft.no med mer informasjon om hendelsen og selgeren. Ønsker deg en fin dag :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svindel, ikke mer å si om det"

Svindel, skjulte bindinger og bare tull, hold dere langt unna! Om du snakker med dem på telefonen legger dem på midt i samtalen slik at du ikke får sagt det du ønsker. Bedre å velge noen andre.

Svar fra AKRAFT
20.09.2017 09.39
Hei Rasmus!

Takk for tilbakemeldingen. Jeg må virkelig beklage om du har hatt en dårlig opplevelse med en av våre selgere. Vi på kundesenteret tar slike tilbakemeldinger alvorlig og ønsker gjerne å få tatt det opp med selgeren det gjelder. Send gjerne en epost med mer informasjon til post@akraft.no. Vi har ingen skjulte gebyrer eller bindinger, så de kan du lese om på vår hjemmeside. Ønsker deg en fin dag, helsing AKRAFT:)
Kundetilfredshet
"Lurt til å underskrive for min mor"

Falske selgere som lurer folk. Fikk meg til å underskrive for min mor. Regning blir ikke betalt da hun byttet tilbake til Fortum etter 4 dager. Hun visste ingenting før regning kom. Toppen på frekkhet. Ta tilbake regning el bli anmeldt. Ingen fler advarsler. Bjørn K.

Svar fra AKRAFT
13.09.2017 11.54
Hei! Slike henvendelser tar vi på kundesenteret svært alvorlig. Hendelser som dette er noe vi slår hardt ned på. Vi ønsker gjerne å ta dette opp med selgeren det gjelder. Fint om du kan sende oss en epost med mer informasjon. Mvh AKRAFT
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Hyggelig og korrekt selger"

Skjønner at det er folk som omtaler akraft som svindlere osv men min opplevelse av selger er meget ryddig og hyggelig selger som presenterte et produkt som jeg synes var verdt å prøve. Spent på fortsettelsen...

Svar fra AKRAFT
13.09.2017 11.53
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding:)
Mvh AKRAFT
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Frekke selgere!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har fått mange telefoner fra diverse kraftselgere opp gjennom tidene, men selger fra AKRAFT er hittil den desidert frekkeste og mest usmakelige. Styr unna folkens......

Svar fra AKRAFT
13.09.2017 11.53
Hei! Slike henvendelser tar vi på kundesenteret svært alvorlig og ønsker selvsagt å ta det opp med selgeren det gjelder. Fint om du kan sende oss en epost med mer informasjon, slik at vi får tatt det videre. Mvh AKRAFT
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindleri, skjult bindingstid og gebyr ved utmelding, styr unna!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jo Akraft, det er svindel og bedrageri, når dere ikke lager et system der kunden må spesifikt bekrefte at de går med på bindingstid og gebyrkostnader ved oppsigelse. Jeg blir å klage til forbrukerrådet. Og jeg blir å ta det opp med advokaten hos huseiernes landsforbund, jeg blir å informere bondelaget om dokker, å be dem å fra råde deres medlemmer dere. Håper dere tar dere sammen og lager et reelt system der kunden er klar over hva de går med på. Skam dokker.

Svar fra AKRAFT
13.09.2017 11.53
Hei! Om du bestiller på vår hjemmeside er det godt informert om avtaletid og gebyrer, når du trykker deg inn på den avtalen du skal bestille. Om du blir ringt av selger skal selgeren informere om avtaletid iløpet av samtalen og det står i SMS-bekreftelsen, som kunden må svare på for å bekrefte bestillingen. Dersom selger har feilinformert deg er det fint om du sender oss en epost med mer informasjon, slik at vi kan ta det videre. Mvh AKRAFT
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Hold dere unna dette selskapet"

Ett selskap som tilsynelatende tilbyr deg billig strøm om du bruker lite strøm. Passerte den strøm pakken som de tilbudet meg på 15000 kwt og da begynte kostnadene og renne på. Valgte da og bytte strøm leverandør og måtte ut med 1200 kr i skjult oppsigelsesgebyr samt betale ut for ett helt år. Kostet meg over 2000 kr og komme ut fra avtalen. Kjeltringer! Vil ikke anbefale dette selskapet!!.

Svar fra AKRAFT
23.08.2017 14.30
Hei Sven!

Om du bruker over pakken din, må du betale ekstra for det. Men de som står i fare for å bruke opp pakken sin får en epost der vi informerer om det, og der kan du også bestille tilleggspakker på alt fra 1000kWh til 10000kWh. Oppsigelsesgebyret er informert om i bestillingsskjemaet om du har bestilt på nettsiden, og det er informert om oppsigelsesgebyret i SMS'en du får fra selger som du bekrefter ved bestilling. Selger skal i tillegg informere om det i samtalen med kunde. Om avtalen blir brutt, mister du rabatten din, og du må betale oppsigelsesgebyret. Grunnen til det er at vi har en veldig stor risiko ved å prissikre volumet ditt så langt frem i tid, i tillegg kjøper vi inn lovpålagt elsertifikat for hele årsforbruket ditt. Vi tar imot ris og ros med åpne armer og takker for tilbakemeldingen. :)
Daniel P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Skjult krav på 1200,- etter prøvestrøm 199,-"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg gikk på en avtale om prøvestrøm til 199, - måneden uten bindingstid. Etter 4 måneder byttet jeg til netteier. Da kom det et avbruddgebyr på 1200,- en avtale jeg aldri har samtykke til. Jmf forbrukerkjøpsloven skal avtaleforhold som automatisk oppdateres kun gjelde når det er til fordel for kunden. Når det er en ulempe skal slike avtaler aktivt aksepteres av kunden eller opphøre automatisk.
Klage er sendt forbrukerombudet.
Her må Akraft endre rutinene slik at ulemper ikke automatisk oppdaterer kontraktsforholdet.

Svar fra AKRAFT
23.08.2017 14.58
Hei Daniel!

Har du vært i kontakt med oss på epost eller telefon? Det er litt vanskelig å se på saken din uten at vi har navnet ditt.

Når det gjelder Prøvestrøm er det en prøveperiode på 2 mnd. og dette blir det opplyst om. 14 dager før prøveperioden er over blir det sendt en epost til kunden, der kunden får en anbefaling. Du står fritt til å velge noe helt annet enn anbefalingen, du kan enkelt bytte på min side eller be oss endre det. Er mange som gjør det! Fint om du kan sende oss en epost!
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Aggresiv og ubehagelig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk telefon fra dette selskapet. Ekstremt pågående. Midt i arbeidstiden. Ville ikke akseptere at jeg rett og slett ikke var interessert i å bytte strømleverandør, og respekterte overhodet ikke at jeg ikke hadde tid til samtalen. Spurte faktisk "hva som var galt med meg i dag".

Svar fra AKRAFT
24.08.2017 14.32
Hei!

Beklager denne hendelsen på det sterkeste, det er selvsagt ikke greit at selger svarer deg slik!

Det hadde vært utrolig fint med en tilbakemelding på epost om hva som har skjedd, og hvilket nummer som kontaktet deg, slik at vi kan ta det videre med selger!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kan ikke foreta sømløs overgang fra fastkontrakt (binding) fra gammel strømleverandør. Som kunde må du selv beregne best mulig den tiden A-kraft bruker på å registre deg som kunde fra innmelding. Det blir en umulig oppgave for oss som kunder så om du skal gå fra et selskap med binding og ønsker å fortsette med ny fastpris avtale med A-kraft et det dessverre ikke umulig å få til sømløst. Jeg opplevde at de ville si opp min avtale 8 dager før den gamle avtale gikk ut. Arrogant og utrolig dyrt for meg med straffegebyr hos det andre kraftselskapet. Så til dere som ikke ønsker trøbbel med strømregningen hold dere langt unna A-kraft.

Svar fra AKRAFT
24.08.2017 14.32
Hei Lars!

Dette beklager vi veldig, du skulle ikke blitt startet opp hos oss før du selv ønsket, det har nok skjedd en glipp om du har sagt til oss at du ikke skal startes opp før en spesiell dato. Beklager dette på det sterkeste!
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svindel"
2 syns denne omtalen er nyttig

De prøver å svindle deg med et et oppsigelsesgebyr mm. Hvis du bytter selskap før prøveperioden utløper.

Svar fra AKRAFT
24.08.2017 14.31
Hei Gunnar!

Om du har fått et oppsigelsesgebyr fra oss, har du hatt en avtale som var bindende. Prøvestrøm er ikke bindende, og du kan bytte til en annen leverandør eller avtale når du måtte ønske, innenfor de to mnd.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Lett å like"
3 syns denne omtalen er nyttig

Skjønner ikke enkelte som kritiserer at de har fått ett gebyr. Bryter man en fastavtale kan en vel ikke vente annet. Har vært kunde i 2 år en med spot og en annen med fast med 1 års binding.
Er meget fornøyd til nå og har ingen ting å klage over.

Svar fra AKRAFT
24.08.2017 14.31
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding Knut! :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Svindel"
4 syns denne omtalen er nyttig

Det er ren svindel. Kommer på døra og selger strøm og selv om du har sagt nei. Hva skjer? Får regninger i posten.

Svar fra AKRAFT
24.08.2017 14.31
Hei Remy!

Håper du tok kontakt med oss på kundesenteret om denne hendelsen. Du skal ikke bli solgt strøm uten at du har svart "OK" på SMS'en du mottar. Der står det hvilken avtale du har valgt, hvor mye den koster i mnd. og om den er bindende. Det er også en link til angreskjema, om du ønsker å benytte deg av angreretten.

Beklager hendelsen!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ikke alt på stell"
3 syns denne omtalen er nyttig

Under en tur på Ski storsenter møtte jeg på en hyggelig selger fra Fjordkraft som viste meg at jeg kunne komme enda billigere ut enn i Akraft.
Jeg gikk med på bytte, men da jeg kom hjem fant jeg ut at jeg skulle sjekke med Akraft om bindingstid. Da svaret kom fra dem om at jeg hadde 1 års bindingstid stoppet jeg overdragelsen hos fjordkraft umiddelbart.
Jeg fikk en 2 telefoner fra selgere (akraft) Som så at jeg hadde vært kunde og lurte på om jeg ville tilbake, begge gangene svarte jeg at jeg var kunde hos dem ennå. Fikk også mail med spørsmål om jeg skulle bytte selskap.
Helt tilfeldig var det at jeg gikk gjennom avtalegiroene mine og fikk se at det ikke var trukket strøm fra min konto for en periode. Da jeg kontaktet kunderådgiver fikk jeg beskjed om at jeg ville bli belastet for bruddgebyr for avtalen ble stoppet hos Akraft 16.11.16
Da kontaktet jeg Fjordkraft som kunne fortelle at de hadde trukket tilbake alt. Videre kontaktet jeg Hafslund som så at jeg fremdeles var kunde hos Akraft og det var ingen andre strømleverandører i fremtiden. Med andre ord Akraft stoppet avtalen selv.
Da begynte mailene å gå mellom kunderådgiver og meg. Vi satte opp en betalingsplan for jeg har ikke mulighet til å betale for flere måneder om gangen. Jeg la inn disse tallene og datoene så de skulle betales til riktig tid hver måned. I går gikk jeg inn for å se på ”min Side” og hva ser jeg der?? Joda, regningen som jeg spesifikt har spurt om flere ganger, den er sendt til inkasso. Når jeg spør om dette får jeg et arrogant svar fra kunderådgiver om at jeg har brutt betalingsavtalen fordi jeg ikke har brukt riktig KID nummer, eller at betalingen er hos Akraft til rett tid. Jeg har sammenlignet KID jeg har brukt og det som står i avtalen og de stemmer. Nå har jeg sendt over kvitteringer på betalingene mine og der står altså saken for nå.

Jeg vet jeg rotet det til i første omgang, men Akraft har virkelig ikke gjort ting bedre.

Svar fra AKRAFT
24.08.2017 14.32
Hei!

Beklager dette, her har det nok vært litt krøll i systemet også. Jeg vil tro du fant ut av det med kunderådgiveren? Håper i alle fall du er fornøyd nå! :)

Ønsker deg en fin dag!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Godt fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble kunde hos akraft for 2 uker siden, veldig fornøyd med prisen jeg fikk av dem. Fikk en pakke på 25 000 kwh timer. Lett å holde styr på regninga og vet alltid hva jeg betaler, kunne ikke bedt om noe bedre. Veldig fornøyd.

Svar fra AKRAFT
24.08.2017 14.47
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Useriøst - følger ingen retningslinjer fra noe hold"
4 syns denne omtalen er nyttig

AKRAFT pålegger deg å motta masse spam mail fra de som kunde. Hver gang de sender en spam mail så får du den samme infoen på SMS. Det finnes ingen måte å reservere seg mot dette hos de, kundebehandleren informerte kontant at eneste måte er å sletter e-posten din og 'da må du få faktura på annet vis' mao i posten og betale gebyr for det. Og telefonnummeret har de jo uansett, så spammen vil jo fortsette.

Jeg har rapportert de til forbrukerombudet.

Forøvrig så starter leveransen av produktet kun tre dager før angreretten er over, i følge dem, og spammen - jo den kommer etter denne såkalte angreretten er over. Har rapportert om angrerett problemet til forbrukerrådet også, kan umulig være lov.

De har også Facebook kampanje som strider mot Facebook sine retningslinjer om å kreve liking og deling - men har gjort det veldig 'sneeky', så man får ikke rapportert det til Facebook.

Kan virke som jeg har tråkket i salaten og er tvunget til å bli spammet ned av de de neste 6 mnd. Har satt alarm i kalenderen så jeg husker å bytte så ny leverandør starter nøyaktig 6 mnd etter den dagen de begynte å trekke dager fra angreretten, og de kan prøve å si at jeg fremdeles er innenfor min bindingstid!

Svar fra AKRAFT
24.08.2017 14.48
Hei Anita!

Epostene og SMS'ene som går ut er kun informasjon til deg som kunde, for å holde deg oppdatert. Alle nyhetsbrev kan du melde deg av, men alt som har med din avtale å gjøre får du tilsendt, siden det er viktig informasjon om din leveranse.

Leveransen starter opp så fort vi har mulighet, men det tar alltid minimum 7 virkedager fra bestilling til oppstart.

Vi krever ikke liking og deling i våre konkurranser på Facebook.

Avtalen din er bindende fra oppstartsdato av avtalen og 6 mnd. frem i tid.
Kundetilfredshet
"Villedende og påtrengende markedsføring"
5 syns denne omtalen er nyttig

Pågående dørselger, som presenterte tilbudet på en svært villedende måte, på grensen til rent lureri. Ubehagelig avslutning i det jeg takket nei til deres tilbud. Dørselgers opptreden utgjør strengt tatt en advarsel i seg selv, men synes dette firmaet fortjener kritikk for sine markedsføringsmetoder. Ser jo også av kommentarer her at om man velger å stole på selgers forsikringer, kan det være vanskelig å få benyttet seg av angreretten i etterkant. Styr langt unna!

Svar fra AKRAFT
24.08.2017 14.49
Hei Kari!

Beklager dette, håper du tok kontakt med oss på kundesenteret, slik at vi fikk ta det opp med den aktuelle selgeren. Vi setter stor pris på tilbakemeldinger, og vi melder alltid ifra til selger om en kunde har hatt en veldig dårlig opplevelse.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Selger kom på døra med løgnhistorier"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk en selger på døra fra akraft, som kom med uriktige opplysninge, og som påstod han hadde informasjon om mitt forbruk og viste at jeg betalte for mye i dag.

Svar fra AKRAFT
24.08.2017 15.16
Hei!

Dette er selvsagt ikke greit, beklager denne hendelsen! Vi tar alle slike henvendelser alvorlig, og melder tilbake til selger når vi blir kontaktet på kundesenteret!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Strålende"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har nå fått fakturaen i posten, og det viser seg til å være sant det de sier.. Er greit fornøyd med den prisen gitt! Det er ikke så mye annet å si, for tiden vil vise. Hittil greit fornøyd :)

Svar fra AKRAFT
24.08.2017 15.16
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! :)
Geir-Magne P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Godt fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde hos Akraft i litt over ett år nå, å må si jeg er meget fornøyd med dem. God kundeservice, og ganske forbød med den Full Ctrl pakken på 15000 kWh de ga meg. Det eneste jeg kan trekke dem på må være at bonusløsningen deres kunne vært litt bedre.

Svar fra AKRAFT
24.08.2017 15.16
Tusen takk for god tilbakemelding! :)

Dette med bonusprogrammet skal vi ta med oss!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindel!! Skjult bindingstid og bruddgebyr!!!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Skjulte gebyr, rart at dette selskapet får holde på slik som dem gjør, det billigaste du kan gjere er og styre unna dette selskapet.

Svar fra AKRAFT
24.08.2017 15.16
Hei Pål!

Vi har ikke skjulte gebyr, vi er veldig åpne om at noen av avtalene er bindende, og at kunden blir belastet med et bruddgebyr om han sier opp før avtaleperioden er over. Det hadde vært fint å få en epost på dette, slik at vi kunne sett på det på en ordentlig måte.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Rimlig nykommer (2015) - vi få se åssen prisen utvikler seg"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ensålenge er jeg fornøyd med Akraft. Ikke hatt noe problem i de 2 år som kunde, og alt fungerer perfekt. Kontakt via epost fungerer også OKAY (men gi dem 1 dag - ikke forvent svar umiddelbar). Prismessig var de i hvert fall en av de rimeligste tilbyder de siste åra.
BONUS/Lojalitet programmet demmes kan spare deg for noen hundrelapper om du er kunde mer en et år.

Byttet til Akraft for 2 år siden da jeg kjøpe hus.
Tok da 1 år fastpris til 38øre da jeg trodde strømprisen skulle øke.
Dessverre var det en bommert - så da tapte jeg nok litt.
Dette året hadde jeg variabel og det var uslåelig billig... Fram til desember.
Jeg fikk sjokk 55øre/kwh..... + nettleie blir det fort 1kr/KWH - da kan man fyre med ved!
Klaget og fikk da tilbud på 3mnd til 20øre. Selvsagt slo jeg til - Des-Jan-Feb... Og da er jeg over den dyreste kneika ;)
Fra mars sier de 40øre KWH.... Vi få se hvordan strømprisen utvikler seg.

Jeg vurderer faktisk fastpris igjen. Hvorfor?
Du vet hva du må betaler, og husk det er om vintern du bruker mest, at strømmen er dyrt!
Så bruker du strøm til oppvarming/varmepumpe kan det lønne seg, har du leilighet med fjernvarme er nok variable bedre for deg.

Svar fra AKRAFT
28.08.2017 08.27
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :) Ønsker deg en god helg!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fornøyd"
3 syns denne omtalen er nyttig

Godt fornøyd med fast månedspris hos Akraft, er en god stabil pris. Ringte inn til kundeservice og fikk kjapt svar på det jeg trengte svar på. Syntes de gjerne kunne lagt til en pakke mellom 15000 og 20000 kWt, men ellers greit fornøyd. Min opplevelse har vært grei hittil, så gir dem 4 stjerner.

Svar fra AKRAFT
28.08.2017 08.27
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding Rolf! :)
Arne H. W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Har hatt Akraft i sikkert 2 år og er fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ser folk er irritert over at de bryter avtalen på fastpris, de får jo lese betingelsene før de bestiller.
Jeg tok jo fastpris i 3 år i et annet selskap noe jeg angret på, det er jo min egen feil.

Svar fra AKRAFT
28.08.2017 08.27
Hei Arne! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :)

Ha en fin helg!
Kenneth F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Akraft er alltid positive"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det er lett å være kunde hos akraft. De sender bitte små fakturaer og er alltid behjelpelig og greie. Hver gang de tar kontakt, har de et positivt budskap, til og med på fakturaen. Jeg er sikker på at akraft har mye bedre strøm enn andre.

Svar fra AKRAFT
28.08.2017 08.27
Hei Kenneth!

Tusen takk for utrolig hyggelig tilbakemelding :)
Si hei til @Anna
Søk Bytt.no