Hei! Klikk på meg hvis du trenger hjelp!

AKRAFT omtaler og erfaringer

41 verifiserte omtaler
3,1/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
8
av 15 innen
strømselskap
49%
anbefaler
AKRAFT
Filtrer omtaler
13
5
2
3
18
Sorter omtaler etter
Viser av 41 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med AKRAFT?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundebehandling"

Kan ikke foreta sømløs overgang fra fastkontrakt (binding) fra gammel strømleverandør. Som kunde må du selv beregne best mulig den tiden A-kraft bruker på å registre deg som kunde fra innmelding. Det blir en umulig oppgave for oss som kunder så om du skal gå fra et selskap med binding og ønsker å fortsette med ny fastpris avtale med A-kraft et det dessverre ikke umulig å få til sømløst. Jeg opplevde at de ville si opp min avtale 8 dager før den gamle avtale gikk ut. Arrogant og utrolig dyrt for meg med straffegebyr hos det andre kraftselskapet. Så til dere som ikke ønsker trøbbel med strømregningen hold dere langt unna A-kraft.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svindel"
1 syns denne omtalen er nyttig

De prøver å svindle deg med et et oppsigelsesgebyr mm. Hvis du bytter selskap før prøveperioden utløper.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Lett å like"
3 syns denne omtalen er nyttig

Skjønner ikke enkelte som kritiserer at de har fått ett gebyr. Bryter man en fastavtale kan en vel ikke vente annet. Har vært kunde i 2 år en med spot og en annen med fast med 1 års binding.
Er meget fornøyd til nå og har ingen ting å klage over.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Svindel"
4 syns denne omtalen er nyttig

Det er ren svindel. Kommer på døra og selger strøm og selv om du har sagt nei. Hva skjer? Får regninger i posten.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ikke alt på stell"
3 syns denne omtalen er nyttig

Under en tur på Ski storsenter møtte jeg på en hyggelig selger fra Fjordkraft som viste meg at jeg kunne komme enda billigere ut enn i Akraft.
Jeg gikk med på bytte, men da jeg kom hjem fant jeg ut at jeg skulle sjekke med Akraft om bindingstid. Da svaret kom fra dem om at jeg hadde 1 års bindingstid stoppet jeg overdragelsen hos fjordkraft umiddelbart.
Jeg fikk en 2 telefoner fra selgere (akraft) Som så at jeg hadde vært kunde og lurte på om jeg ville tilbake, begge gangene svarte jeg at jeg var kunde hos dem ennå. Fikk også mail med spørsmål om jeg skulle bytte selskap.
Helt tilfeldig var det at jeg gikk gjennom avtalegiroene mine og fikk se at det ikke var trukket strøm fra min konto for en periode. Da jeg kontaktet kunderådgiver fikk jeg beskjed om at jeg ville bli belastet for bruddgebyr for avtalen ble stoppet hos Akraft 16.11.16
Da kontaktet jeg Fjordkraft som kunne fortelle at de hadde trukket tilbake alt. Videre kontaktet jeg Hafslund som så at jeg fremdeles var kunde hos Akraft og det var ingen andre strømleverandører i fremtiden. Med andre ord Akraft stoppet avtalen selv.
Da begynte mailene å gå mellom kunderådgiver og meg. Vi satte opp en betalingsplan for jeg har ikke mulighet til å betale for flere måneder om gangen. Jeg la inn disse tallene og datoene så de skulle betales til riktig tid hver måned. I går gikk jeg inn for å se på ”min Side” og hva ser jeg der?? Joda, regningen som jeg spesifikt har spurt om flere ganger, den er sendt til inkasso. Når jeg spør om dette får jeg et arrogant svar fra kunderådgiver om at jeg har brutt betalingsavtalen fordi jeg ikke har brukt riktig KID nummer, eller at betalingen er hos Akraft til rett tid. Jeg har sammenlignet KID jeg har brukt og det som står i avtalen og de stemmer. Nå har jeg sendt over kvitteringer på betalingene mine og der står altså saken for nå.

Jeg vet jeg rotet det til i første omgang, men Akraft har virkelig ikke gjort ting bedre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Godt fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble kunde hos akraft for 2 uker siden, veldig fornøyd med prisen jeg fikk av dem. Fikk en pakke på 25 000 kwh timer. Lett å holde styr på regninga og vet alltid hva jeg betaler, kunne ikke bedt om noe bedre. Veldig fornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Useriøst - følger ingen retningslinjer fra noe hold"
4 syns denne omtalen er nyttig

AKRAFT pålegger deg å motta masse spam mail fra de som kunde. Hver gang de sender en spam mail så får du den samme infoen på SMS. Det finnes ingen måte å reservere seg mot dette hos de, kundebehandleren informerte kontant at eneste måte er å sletter e-posten din og 'da må du få faktura på annet vis' mao i posten og betale gebyr for det. Og telefonnummeret har de jo uansett, så spammen vil jo fortsette.

Jeg har rapportert de til forbrukerombudet.

Forøvrig så starter leveransen av produktet kun tre dager før angreretten er over, i følge dem, og spammen - jo den kommer etter denne såkalte angreretten er over. Har rapportert om angrerett problemet til forbrukerrådet også, kan umulig være lov.

De har også Facebook kampanje som strider mot Facebook sine retningslinjer om å kreve liking og deling - men har gjort det veldig 'sneeky', så man får ikke rapportert det til Facebook.

Kan virke som jeg har tråkket i salaten og er tvunget til å bli spammet ned av de de neste 6 mnd. Har satt alarm i kalenderen så jeg husker å bytte så ny leverandør starter nøyaktig 6 mnd etter den dagen de begynte å trekke dager fra angreretten, og de kan prøve å si at jeg fremdeles er innenfor min bindingstid!

Kundetilfredshet
"Villedende og påtrengende markedsføring"
5 syns denne omtalen er nyttig

Pågående dørselger, som presenterte tilbudet på en svært villedende måte, på grensen til rent lureri. Ubehagelig avslutning i det jeg takket nei til deres tilbud. Dørselgers opptreden utgjør strengt tatt en advarsel i seg selv, men synes dette firmaet fortjener kritikk for sine markedsføringsmetoder. Ser jo også av kommentarer her at om man velger å stole på selgers forsikringer, kan det være vanskelig å få benyttet seg av angreretten i etterkant. Styr langt unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Selger kom på døra med løgnhistorier"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk en selger på døra fra akraft, som kom med uriktige opplysninge, og som påstod han hadde informasjon om mitt forbruk og viste at jeg betalte for mye i dag.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Strålende"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har nå fått fakturaen i posten, og det viser seg til å være sant det de sier.. Er greit fornøyd med den prisen gitt! Det er ikke så mye annet å si, for tiden vil vise. Hittil greit fornøyd :)

Geir-Magne P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Godt fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde hos Akraft i litt over ett år nå, å må si jeg er meget fornøyd med dem. God kundeservice, og ganske forbød med den Full Ctrl pakken på 15000 kWh de ga meg. Det eneste jeg kan trekke dem på må være at bonusløsningen deres kunne vært litt bedre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindel!! Skjult bindingstid og bruddgebyr!!!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Skjulte gebyr, rart at dette selskapet får holde på slik som dem gjør, det billigaste du kan gjere er og styre unna dette selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Rimlig nykommer (2015) - vi få se åssen prisen utvikler seg"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ensålenge er jeg fornøyd med Akraft. Ikke hatt noe problem i de 2 år som kunde, og alt fungerer perfekt. Kontakt via epost fungerer også OKAY (men gi dem 1 dag - ikke forvent svar umiddelbar). Prismessig var de i hvert fall en av de rimeligste tilbyder de siste åra.
BONUS/Lojalitet programmet demmes kan spare deg for noen hundrelapper om du er kunde mer en et år.

Byttet til Akraft for 2 år siden da jeg kjøpe hus.
Tok da 1 år fastpris til 38øre da jeg trodde strømprisen skulle øke.
Dessverre var det en bommert - så da tapte jeg nok litt.
Dette året hadde jeg variabel og det var uslåelig billig... Fram til desember.
Jeg fikk sjokk 55øre/kwh..... + nettleie blir det fort 1kr/KWH - da kan man fyre med ved!
Klaget og fikk da tilbud på 3mnd til 20øre. Selvsagt slo jeg til - Des-Jan-Feb... Og da er jeg over den dyreste kneika ;)
Fra mars sier de 40øre KWH.... Vi få se hvordan strømprisen utvikler seg.

Jeg vurderer faktisk fastpris igjen. Hvorfor?
Du vet hva du må betaler, og husk det er om vintern du bruker mest, at strømmen er dyrt!
Så bruker du strøm til oppvarming/varmepumpe kan det lønne seg, har du leilighet med fjernvarme er nok variable bedre for deg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fornøyd"
3 syns denne omtalen er nyttig

Godt fornøyd med fast månedspris hos Akraft, er en god stabil pris. Ringte inn til kundeservice og fikk kjapt svar på det jeg trengte svar på. Syntes de gjerne kunne lagt til en pakke mellom 15000 og 20000 kWt, men ellers greit fornøyd. Min opplevelse har vært grei hittil, så gir dem 4 stjerner.

Arne H. W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Har hatt Akraft i sikkert 2 år og er fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ser folk er irritert over at de bryter avtalen på fastpris, de får jo lese betingelsene før de bestiller.
Jeg tok jo fastpris i 3 år i et annet selskap noe jeg angret på, det er jo min egen feil.

Kenneth F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Akraft er alltid positive"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det er lett å være kunde hos akraft. De sender bitte små fakturaer og er alltid behjelpelig og greie. Hver gang de tar kontakt, har de et positivt budskap, til og med på fakturaen. Jeg er sikker på at akraft har mye bedre strøm enn andre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Bra til nå"
2 syns denne omtalen er nyttig

Skiftet til Akraft og har enda til gode å få en faktura som er høyere enn forventet. Har artige små konkurranser og gjøremål som gjør at du kan spare penger på strømmen. Flott med kundelojalitets programmet deres som gjør at du sparer opp strøm også. Og lett å få kontakt med.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Strålende"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi har nå benyttet oss av Akraft i ett halvt år, og kunne ikke vært mer fornøyd. Vi har fått oversikt over regningene våre, og det er ikke noe tvil om hva de kommer på. Føler at dette selskapet har startet en utrolig bra og morsom ide som jeg håper de andre selskapene følger med på. Vi ble ringt opp av en utrolig hyggelig selger som ga oss 3 måneder til halv pris! Tusen takk! Superfornøyd kunde her! Håper dere når ut til enda flere der ute :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Meeeget oppegående!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Mange som tydeligvis ikke forstår hva de holder på med her. Har kjørt A-Kraft de 3 siste årene med standard variabel avtalene. Gjennomsnittsprisen har vært behagelig lav, godt under spotprisen. Om du har inngått en avtale med bindingstid, så vet de fleste oppegående at det ikke er gratis å bryte en slik avtale. Mitt råd er å være våken og følge med på prisene hos et utvalg av leverandørene og bytt med en gang du føler at du får billigere pris andre steder. Koster ikke noe. Jeg gir kun 4 stjerner av fem. Gir 5 stjerner når strømmen er gratis og leverandøren ordner alt for meg uten at jeg trenger å bry meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindler kundene ved å forlange høye gebyrer for å flytte over til annen leverandør"
7 syns denne omtalen er nyttig

Hold dere unna AKRAFT! De tjener tydeligvis ikke nok penger på salg av strøm så de har funnet på noe lurt! Skjul gebyr for å flytte til ny leverandør før 12 måneder har gått. Etter det har inntekstkurven i henhold til leverte regnskap gått rett opp. AKRAFT må være et dårlig selskap som må svindle kundene sine før de er fornøyd!
Når man gjør en avtale mellom en forbruker og en leverandør om strømleveranse, så må det vel kun være AKRAFT som tror de på ettertid kan sette vilkårene og endre inngått avtale!
AKRAFT er SVINDLERE med uetisk forretningsvirksomhet. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Skjulte bindings/avtaleperioder"
4 syns denne omtalen er nyttig

Bortsett fra at deres tlf. selgere ikke opplyser om avtaleperioder og bindingstid osv. Så er AKRAFT over middels grei kraftselskap.

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Rask oppgang"
4 syns denne omtalen er nyttig

Gikk over til Akraft da de lå på vel 10 øre kwt, så steg det til vel 13 øre. Små regninger hver måned, og veldig fornøyd. Men så får jeg varsel om 55 øre fra 1. Desember!
Da må en undersøke om det finnes noe rimeligere. Tror de egentlig har ligget for lavt over lengre tid og nå må legge kraftig på for å komme i balanse, selv om en selvfølgelig må regne med noe prisstigning på vinteren.
Men jeg har funnet et bedre alternativ!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Utrolig lav og stabil variabel-pris"
2 syns denne omtalen er nyttig

Akraft har holdt lav og stabil strømpris i hele år. Mens spotprisen har lagt på mellom 24 og 40 øre pr Kwh, har jeg betalt kun litt over 10 - 12 øre, absolutt alt inkludert. Helt topp. I tillegg får jeg daglig bonus som kan innløses når som helst på MinSide, så jeg sparer litt der også.

Tro ikke på andre strømselgere, "eggsperter" og media som sier at Spotpris er den laveste prisen. Det er mer enn 3 år siden dette var sant i det norske strømmarkedet. I disse dager er strømprisene generelt på vei oppover overalt, men jaggu har jeg spart mye.

Torfinn G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Norges beste kraftleverandør"
5 syns denne omtalen er nyttig

Etter at jeg byttet til AKRAFT har jeg skjønt hvor viktig det er å være bevist på pris, tilgjengelighet og service. Som kunde i AKRAFT får jeg strøm til landets laveste pris, jeg sparer kilowatt timer hver dag gjennom deres bonusprogram, noe som ingen andre strømleverandører kan skilte med.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Billig og bra!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd med Akraft. Har variabel 16. Hatt billig strøm hele tiden. Anbefales på det sterkeste!

Kan ikke skjønne noe av kritikken her inne..

Si hei til @Anna
Jeg vil sammenligne selskaper
Jeg vil lese omtaler om et selskap
Jeg vil skrive en omtale om et selskap