Strøm

AKRAFT omtaler og erfaringer

2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
16
av 18 innen
strømselskap
29%
anbefaler
AKRAFT
Filtrer omtaler
17
5
2
5
54
Sorter omtaler etter
Viser av 83 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med AKRAFT?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindel. Prøver å lure kundene"

Selgeren ringer å tilbyr strøm til spotpris uten påslag.
I praksis kommer det et påslag på fakturaen.
Om du sier opp dukker det plutselig opp et heftig bruddgebyr. Om du klager sier de at du har akseptert dette med liten skrift. i en SMS. Men selgeren sa ikke noe om dette. Han sa derimot at det var ingen bindingstid.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Skjult bindingstid"
1 syns denne omtalen er nyttig

De lokker deg med fristende tilbud uten bindingstid, deretter får du et kjempedyrt strømabonnement med binding uten samtykke.

Svar fra AKRAFT
23.01.2018 16.35
Hei!
Dersom det er prøvestrømabonnementet du mener, så bli kunden informert om avtalevilkårene i eposten og har mulighet til takke nei til tilbudet. Send oss gjerne en epost om vi kan hjelkpe deg.
Mvh AKRAFT
post@akraft.no
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Tvilsomme metoder med hyring av ny kunder og elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Useriøs innrullering av kunder. Slik mange andre også har opplevd (les flere innlegg her på siden). 1. Innrullerer man kunden, så setter man premissene.

Kundeservice svarer ikke på ett eneste spørsmål som jeg stilt! Kan virke som de bruker standard tekster i sine generelle svar tilbake til kunden.
De legger ikke frem dokumentasjon for tid og metoden når de bestemmer årsforbruket.

Svar fra AKRAFT
29.01.2018 08.57
Hei!
Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Send oss gjerne en epost, så skal vi svare deg på det du lurer på.

Årsforbruket får vi inn fra kundens netteier, så om noe er uklart angående årsforbruket anbefaler jeg å kontakte netteier.
Mvh Akraft
Misførnøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Ingen gebyr sa selgeren!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Mens jeg hadde han på tlf, søkte jeg opp Akraft, de hadde bruddgebyr. Han sa det ikke var noen gebyr, men da kom han fram til at de også måtte tjene penger. Så la han på!

Svar fra AKRAFT
19.01.2018 13.24
Hei!
Vi beklager den opplevelsen du har hatt med en av våre selgere. Dette er ikke greit og vi ønsker å ta dette videre til selgeren det gjelder. Send oss gjerne en epost med mer informasjon. Mvh AKRAFT
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svindel!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av skrift med tilbud om strøm for 299,- i mnd i 2 mnd. Hvis jeg brukte under 38000kwh i året. Det viste seg etterhvert at jeg brukte 38200kwh. Dette viste de selvfølgelig på forhånd, men dum som jeg var så slukte jeg tilbudet. STYR UNNA!!!

Svar fra AKRAFT
18.01.2018 14.54
Hei!
Vi har en grense på 35000kWh i året, dette sto også i SMS-en du fikk tilsendt fra selger. Jeg beklager om selger har feilinformert deg her, men det er det som står i SMS-en som er gjeldende og det er SMS-en du har bekreftet.

Angående forbruket ditt, får vi ikke informasjon om det fra din netteier før din avtale er aktiv. Mer informasjon om dette finner du i våre avtalevilkår. Mvh AKRAFT
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendig kundebehandling ved avslutning av abonnement"
3 syns denne omtalen er nyttig

Godtok tilbud fra Akraft etter vi ble lovet billigere strøm enn det vi hadde. Etter første regning viste dette seg å ikke stemme. Vi avsluttet abonnement innen 14 dagers frist som skulle gjøre det kostnadsfritt, noe det definitivt ikke ble. Vært i kontakt med kundeservice ved 4 anledninger og fått 4 separate giroer og purringer. For hver giro har vi ringt kundeservice, forklart dem hva som har skjedd, fått fjernet purregebyr og fått beskjed om å betale en sluttregning. Regning blir betalt- og likevell kommer det purring og varsel om inkasso 3 uker senere.

Akraft fremstår som et særdeles useriøst firma og jeg kommer aldri til å ha noe med dem å gjøre igjen.

Svar fra AKRAFT
18.01.2018 14.53
Hei!
Vi beklager det du har opplevd, vi ønsker å sjekke opp saken. Fint om du kan sende oss en epost med kundenummer, slik at vi kan se hva som har skjedd her. Mvh AKRAFT
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig og ansvarsfrasigelse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har gått over til Akraft med ønske om billigere og ryddigere strøm faktura som de lover. Etter jeg går over til dem for jeg 20.000 kr faktura fra Hafslund og forrige strøm leverandør pga uerfaren og uprofesjonell person fra Akraft. Han jobber i strøm bransje og leser strømmåler så feil at han tar med en siffer mer enn det skal som resulterer med mye telefon tid, mange fakturaer og at på flere ganger jeg avslutter med Akraft for jeg tre faktura fra dem. Og med inkasso i tillegg. Så er du klok hold deg absolutt fra Akraft. Livet ble ikke ryddigere, billigere og lettere som de lovet men rent en stor trøbbel som jeg enda strever med å rydde opp i tre måneder.

Svar fra AKRAFT
16.01.2018 14.14
Hei!
Vi i Akraft har ingenting å gjøre med faktura som du får fra din netteier. Vi får all informasjon fra netteier og det er den infromasjonen vi må forholde oss til. Om det er noe feil i måleravlesningen vil dette rette seg ut da vi får inn en reell målerstand. Ta gjerne kontakt på kundeservice post@akraft.no, så hjelper vi deg. Mvh AKRAFT
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"AKraft lurte meg"
2 syns denne omtalen er nyttig

De ringte på døra å anbefalte meg å bytte til deres leverandør. De sa at jeg må bare betale en fast beløp hver måned med 12 måneds bindnings avtale. Jeg må ikke tenke på strømbruk, jeg kan bruke så mye strøm jeg har behov for hele året. Men etter 9 måneder fikk jeg en epost fra AKraft at jeg nesten har brukt alt strøm som inkluderer i avtalen og jeg må kjøpe tillegs pakke for å ungå gebyr. Jeg måtte kjøpe en pakke som kostet 2500 kr.

Hvis de hadde sagt til meg i starten at jeg måtte betale ekstra hvis jeg bruker mer enn 10000 KW, jeg kunne tenke meg om å bytte til dem. Kanskje jeg skulle si nei.

Jeg ble lurt av AKraft. Jeg vil aldri (aldri) bruke AKraft etter slutten av min bindningstid.

Svar fra AKRAFT
04.01.2018 08.50
Hei!
Beklager om selger ikke har informert deg slik han skulle. Med Full Ctrl abonnementet er det en fordel att pakken du har passer ditt årsforbruk, ellers vil det ikke være en god avtale.
Beklager virkelig dette. Selgerene vil få beskjed!

Mvh AKRAFT
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Trygghet, tilfredshet og økonomisk forsvarlig"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ble tilbudt prøvestrøm til en billig penge (199, - per måned) Utrolig billig! Ingen bindingstid. De sjekker hvor nye strøm man bruker i gjennomsnitt for å regne ut hvilken pakke man bør gå for etter prøveperioden. Man får et tilbud som man kan takke ja til, eller nei. Noen klager på skjulte bruddgebyr og lignende. Da bør de forhøre seg og lese gjennom skikkelig før de inngår avtaler. Jeg spurte det jeg trengte før jeg inngikk avtalen. Fornøyd med pakken, har billigere strøm enn noensinne.

Svar fra AKRAFT
20.12.2017 11.16
Hei Nina!
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding.
Ønsker deg en fin dag :)
Mvh AKRAFT
Kundetilfredshet
Kundeservice
"ATTER EN GANG!!!!!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt en meget ubehagelig episode med tidenes mest frekke telefonselger fra Akraft. Var etter det i kontakt med kundesenteret, som lovte at jeg ALDRI skulle bli kontaktet igjen. Så ringer de idag igjen, kun noen måneder etterpå. Selger er frekk, og forteller meg at jeg ikke har grunn til å bli sur, når han ikke gir seg. Dette er et selskap som tydeligvis IKKE tar hverken kunder eller folk på alvor så atter en gang: STYR UNNE DETTE SELSKAPET.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Mulig den dårligste kunde opplevelse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra er, finnes ikke et problem med å bli kunde. Det resterende er en tragedie. Ingen billig strøm. Umulig å si opp etter bindingstid. Kundeservice, jeg tror de selv undres om hva det er.

Svar fra AKRAFT
18.12.2017 11.48
Hei!
Send oss gjerne en epost til post@akraft.no, så ser vi på avtalen din.
Ønsker deg en fin dag videre:)
Mvh AKRAFT
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ikke inngå avtale med disse!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Tvinger på deg binding for 12 mnd. Etter prøveperiode. Prisen etter prøveperiode er dobbelt så dyr som resterende marked.

Svar fra AKRAFT
18.12.2017 11.47
Hei Mats!
Avtalen vi sender deg tilbud om på epost, er kunn en anbefaling. Om du ikke ønsker denne, tar du kontakt med oss på kundeservice så setter vi deg på en annen avtale. Du står helt fritt til å bytte avtale/leverandør i prøveperioden.
Ønsker deg en fin dag videre :)
Mvh AKRAFT
Sayed H. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Verste servicen jeg har fått!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hjemme hos oss var vi uten strøm i 2 timer, ringer for å sjekke hva som er galt, tar først 6 min før jeg får tak i noen også får jeg beskjed om at det ikke er noe dem kan hjelpe meg med... Ingen hjelp I det hele tatt, når jeg betaler over 1 000 kr hos dere for strøm forventer jeg ordentlig hjelp... Kundebehandleren må ha hatt en av sine verste dager, frekk og ikke til hjelp......

Svar fra AKRAFT
29.11.2017 10.56
Hei Sayed!
Når strømmen går, må du kontakte din netteier. Det er dem du betaler for at de skal få strømmen du kjøper hos oss inn i huset ditt. Kundebehandleren hos oss kan dessverre ikke hjelpe deg med dette.

Beklager lang ventetid i telefonen, vi har hatt stor pågang de siste dagene. Ønsker deg en fin dag:)
Mvh AKRAFT
Ronald D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Telefonsalg trås reservering mot tlfsalg!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har blitt ringt opp mange ganger nå trås jeg har reservert meg mot telefonsalg. Har sagt HVER gang at jeg ikke er interessert, og at de må slutte å ringe. Har anmeldt dem nå hos forbrukerrådet.
Håpet de slutter nå!! 😠😠😠.

Svar fra AKRAFT
29.11.2017 10.55
Hei!
Dette beklager vi. Ta gjerne kontakt med mer informasjon til oss, så tar vi kontakt med selgerene. Du kan nå oss på 48894994, eller sende en epost til post@akraft.no.
Ønsker deg en fin dag:)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig behandling av kundene dere er avhengige av"
2 syns denne omtalen er nyttig

Holder ikke det dere lover. Fikk tilbud om en bedre avtale da jeg ville skifte leverandør. Den jeg fikk er mye værre.

Svar fra AKRAFT
23.11.2017 12.46
Hei Kjell!
Beklager om du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Vi ønsker selvsagt at alle kundene våre skal være fornøyde. Send gjerne en epost til post@akraft.no.
Ønsker deg en fin dag videre:)
Mvh Akraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Spotpris"
2 syns denne omtalen er nyttig

Sparade penger gjenom at skifte fra Hafslund til Akraft spot, bruker ikke mye strøm så var deilig at bli av med fastegebyrer. Fikk rask hjelp av kundeservice da jeg inngikk en fastpris avtale som
blev for dyr da mitt forbruk var alt før lavt.

Anbefales varmt, og skjønner ikke svindelkommentarer.

Svar fra AKRAFT
20.11.2017 14.42
Hei Joakim!
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Ta kontakt på kundeservice om vi kan hjelpe deg med noe. Ønsker deg en fin dag videre:)
Mvh Akraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Møkkabedrift"
3 syns denne omtalen er nyttig

Akraft burde ikke fått ei stjerne en gang. Flinke til å prate for seg, men ingenting stemmer. Bytta selskap i går. Kommer aldri til å bli kunde der igjen. Delt det på facebook siden min så mine venner vet hva de gjør hvis Akraft skulle ringe.

Svar fra AKRAFT
13.11.2017 15.49
Hei!
Beklager om du har hatt en dårlig opplevelse med AKRAFT, som din strømleverandør. Send oss gjerne en mer spesifikk mail til post@akraft.no, slik at vi har mulighet til å forbedre oss. Ønsker deg en fin dag videre!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Grenser til svindel pga overfakturering og dobbelt fakturering"
4 syns denne omtalen er nyttig

Et halvt år etter at regning er betalt sendes ny regning på samme beløp. Var kunde i en uke og måtte betale Kr. 2447,- for en ukes strømforbruk tiltross for at husstanden bestod av 4 personer. Dette var om sommeren.
Kjøp ikke strøm fra A-kraft.

Svar fra AKRAFT
13.11.2017 15.49
Hei!
Dette beklager vi selvsagt på det sterkeste. Feil kan forekomme i alle bedrifter og vi setter pris på tilbakemelding ang dette. Send oss gjerne en mer spesifikk mail til post@akraft.no. Ønsker deg en fin dag videre!
Thomas A
Kundetilfredshet
"Useriøst - farer med løgn"
5 syns denne omtalen er nyttig

Vi har akkurat hatt deres strømselgere på døren. De påstod at styreleder gav sin anbefaling. Det syntes jeg var ganske overraskende informasjon, siden jeg de siste fem år har sittet i borettslagsstyret, og dette er noe som aldri har vært oppe til behandling. Styreformann har aldri vært i kontakt med noen av dere.

I en annen oppgang påstod de at de måtte få komme inn for å se på strømmålerne, siden de snart skulle byttes. Dette trodde jeg var Hafslund Nett sin oppgave?

Etter å ha gått igjennom tilbakemeldingene, så er dette noe som gjentar seg hele tiden. Akraft kan ikke si at dette er uakseptabelt og noe de tar på alvor. For det gjør dere ikke.

Svar fra AKRAFT
10.11.2017 21.15
Hei Thomas!
Vi setter stor pris på tilbakemeldinger om våre selgere- på godt og vondt. Vi er avhengig av det for å utvikle og forbedre salgsavdelingen vår. Vi har god dialog med avdelingen og sender avsted både ros og ris, som vi på kundesenteret mottar.

Samtidig er det viktig å hugse på at så lenge det eksisterer salg, vil det dessverre oppstå uønskede hendelser. Vi håper på å minimere de uønskede hendelsene ved å få inn tilstrekkelig med informasjon om disse hendelsene. Ta gjerne kontakt på post@akraft.no.

Ønsker deg en fin dag! Mvh AKRAFT
Kundetilfredshet
"Useriøse selgere!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Selger lyer og sier styreleder i borettslaget anbefalte Akraft. Dette var ikke tilfelle; styreleder advarte sterkt mot selskapet og oppfordret til å bruke angrefristen.
Alle har fått rundskriv med advarsel!

Svar fra AKRAFT
10.11.2017 21.12
Hei! Vi beklager om du har hatt en dårlig opplevelse med en av våre selgere. Vi settter stor pris på om du sender en epost til post@akraft.no, med mer informasjon om dette. Ønsker deg en fin dag! Mvh AKRAFT
Elisabet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Dørselgere som tygger tyggis med åpen munn"
3 syns denne omtalen er nyttig

Kom på døra på kveldstid. To unge dørselgere som tygget tyggis med åpen munn. Mulig at de var under 18 år. Virket på ingen måte som seriøse selgere. ID kort var gjemt under klærne, den ble vist fram kun etter min oppfordring. Ingen presentasjon, kun at de var fra Akraft og ville vite mest mulig om den avtalen vi har fra før. Skulle ønske at man kunne reservere seg mot slike dørselgere. Veldig påtrengende salg etter min mening.

Svar fra AKRAFT
01.11.2017 17.08
Hei Elisabet!
Vi beklager sterkt på vegne av selgerenes oppførsel og det er allerede tatt videre til salgsteamene det gjelder. Vi på kundesenteret setter stor pris på slike tilbakemeldinger. Ønsker deg en fin dag! Mvh AKRAFT
Raymond K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Skjulte kostnader og holder ikke det dem lover!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble lovet strøm til innkjøpspris uten noe påslag av selger på telefon. Dette fikk jeg selvfølgelig ikke. Når jeg byttet tilbake ble jeg avkrevd for oppsigelsesgebyr på 160 kr. Det unnlot dem å informere om når jeg inngikk avtalen!

Svar fra AKRAFT
01.11.2017 17.08
Hei Raymond! Vi beklager om selgeren har feilinformert deg. Ta gjerne kontakt med oss på kundesenteret, så kan vi finne en løsning på dette. Ønsker deg en strålende dag! Mvh AKRAFT
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Frekk og pågående selger"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk en selger fra Akraft på døra. Han var frekk, pågående og veldig konfronterende. Uaktuelt å handle å kjøpe strøm fra dette selskapet. Styr unna folkens.

Svar fra AKRAFT
01.11.2017 17.07
Hei Ivar! Beklager veldig om du har hatt en dårlig opplevelse med en av våre selgere. Fint om du kan sende oss en epost med mer informasjon, slik at vi får tatt det opp med selgeren det gjelder. Vi setter stor pris på tilbakemeldingen. Ønsker deg en fin dag! Mvh AKRAFT
Aina M. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Løgn og atter løgn!!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av selger fra Akraft idag, og har aldri opplevd makan! Han starter med å si at han ser jeg betaler aaaalt for mye og at jeg var lite smart som ikke hadde bytta til akraft for lenge siden da jeg med min nåværende strømavtale betaler masse.
Og nedverdigende var han og. "Åja du er er bare ei ungjente ja, "sier han og mener det er derfor jeg har vært så dum og brukt feil leverandør. Og før han fikk høre hvilken jeg brukte snakket han ned om leverandøren min og påstod jeg hadde den dyreste. Han sa til og med at forbrukerrådet har gått ut med anbefaling av akraft! Men eneste jeg finner er at de må rydde opp i feil og avvik!! Å lyve sånn og snakke så nedverdigende til en kunde er rett og slett FLAUT!

Og til slutt når han innså at jeg ikke bare er ei "dum ungjente" så bare la han på?

Svar fra AKRAFT
11.10.2017 09.44
Hei Aina! Dette må vi bare beklage. Slike tilfeller tar vi på kundesenteret svært alvorlig og det er allerede tatt opp med salgsteamene. Beklager på det sterkeste. Ønsker deg en fin dag! Mvh AKRAFT
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Selgere som lyver"
5 syns denne omtalen er nyttig

Selgerne, på døra, påstod de hadde "kartlagt" strømforbruket mitt til xxx i måneden for noen måneder siden. Det stemmer ikke sier jeg, men det hopper selvsagt selgeren glatt over, før ham påstår at jeg bruker xxx kroner på strøm om vinteren. "Skal du selge meg strøm?" spør jeg, men selgeren bare fortsetter å påstå at jeg betaler for mye.

Her har man tydeligvis en strategi om å utmatte potensielle kjøpere med masse ord og uttrykk ispedd reinspikka løgn. Hold deg og dine unna.

Svar fra AKRAFT
02.10.2017 14.10
Hei Thomas! Dette må jeg bare beklage. Vi på kundesenteret setter stor pris på slike tilbakemeldinger, da vi ønsker å ta slike hendelser opp med selgerene det gjelder. Fint om du sender en epost til post@akraft.no med mer informasjon. Ønsker deg en fin dag. Mvh AKRAFT
Søk Bytt.no