Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Glitre Energi
2.8
40 verifiserte omtaler
Los og Glitre Energi Strøm slår seg sammen og er nå Å Strøm
Fra og med 01. Mars 2023 vil du se et nytt navn på fakturaen din. Du vil fremdeles beholde din tidligere strømavtale, selv om selskapene slår seg sammen og bytter navn. Klikk her for å gå til Å Strøm.

Glitre Energi omtaler og erfaringer

Ingen trend

Glitre Energi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.8
Middels
40 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
Glitre Energi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler Glitre Energi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 40 omtaler om Glitre Energi

FILTRER OMTALER
12
6
4
4
14
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Glitre Energi
Glitre Energi har 40 verifiserte omtaler på Bytt.no

veldig ryddig og lett og følge strømpriser

Omtale av  Helge K

Glitre er det selskapet jeg har opplevd som ett av de mest ryddige strømselskap, ikke noe ekstra påslag utover det som er avtalt. Avtalen gjelder til jeg sier den opp. Avtalen går igjennom Huseierne.

Svar fra Glitre Energi
22.12.2021 15:02

Hei! Tusen takk for veldig hyggelig omtale Helge. Det setter vi stor pris på :) Mvh oss i Glitre Energi Strøm

Nyttig (0)

Glitre øker prisene igjen

Omtale av  Geir M

Jeg har i dag Glitre Frihet/Glitre Webspot og nå øker dem prisen på fastbeløpet fra 19,- til 39,- . Det er ikke lenge siden dem økte prisen på nettleia også. Dette er veldig dårlig av Glitre. Nå bytter jeg til Tibber eller Klar kraft så fort som mulig og det håper jeg alle andre gjør også.

Svar fra Glitre Energi
22.12.2021 15:02

Hei Geir! Det er beklagelig å høre at du ikke er fornøyd. Først må vi få si at nettselskapet og strømselskapet er to separate selskaper, og at nettselskapet er strengt regulert av staten som gjør at de må følge de prisene og reglene som er satt høyere opp i systemet. Dette råder verken nettselskapet eller strømselskapet over. Prisen på månedsbeløpet på Frihet kommer som en del av endringene i strømmarkedet, og vi beklager det. Vi har også andre avtaler som gode - så ta gjerne kontakt med oss for en gjennomgang av strømavtalen din. Mvh Glitre Energi Strøm

Nyttig (4)

Helt greit

Omtale av  Tan

Nettsiden er oversiktlig nok og prisen er gjennomsnittlig, har aldri hatt noen problemer. Liker opprinnelsesgarantien. Jeg syns det er villedende reklame å kalle glitre frihet for «Spotprisavtale som følger spotprisen time for time« når den ikke er timespot avtale men ligger under «andre prismodeller» (som det advares mot å kjøpe til de som ikke måtte ha sett det forresten).

Svar fra Glitre Energi
22.12.2021 15:02

Hei Tan! Takk for at du tok deg tid til å skrive en utfyllende omtale. Det setter vi stor pris på :) Når det gjelder produktet Glitre Frihet har vi hørt på kundene og fjernet bindingstid på produktet, derfor skal ikke dette produktet lenger ligge under "andre prismodeller". Dette er en god og trygg spotprisavtale uten bindingstid, og det har alltid vært en spotprisavtale! Mvh Glitre Energi Strøm

Nyttig (0)

Glitre har lagt på et ulovlig tillegg på fakturaen - kr. 135,- pr. måned (kr. 1635,- pr. år)

Omtale av  Elna

Lagt til kr. 135,- på hver faktura siden september. Uten å varsle kundene ! Dette vil de ikke høre på. Har ringt, og har skrevet mail. Dette ignorerer de bare !

Svar fra Glitre Energi
29.10.2021 11:15

Hei Elna! Hvis du har Glitre Energi Nett som nettselskap så er ikke dette et ulovlig tillegg på fakturaen din. Det er en del av den faste nettleien "smart nettleie". Nettleieprisen er delt opp i tre; Kapasitetsledd, energiledd og offentlige avgifter. Kapasitetsleddet utgjør 1625 kr i året i trinn 1 (av 5) som du da ligger på som utgjør 135 kr i måneden. Dette er det laveste og første trinnet. Kapasitetsledd gir deg mulighet til å påvirke det du bruker i strøm og vil si at du betaler ut ifra hvor mye kapasitet på strømnettet du som kunde tar ut på en gang. Altså, hvor mye strøm du bruker på en gang. Du kan lese mer om smart nettleie her: https://www.glitreenergi-nett.no/smart-nettleie/ Ønsker du å å dette forklart på telefon er du hjertelig velkommen til å ringe oss på tlf 31 00 42 30. Nettleie er noe alle må betale, og som er strengt regulert av staten. Det er også helt uavhengig av hvilken strømleverandør du har! Mvh Glitre Energi

Nyttig (0)

Bra leverandør

Omtale av  Ola R

Kommer ikke med urealistiske lokkeavtaler for en kort periode dersom man bytter

Svar fra Glitre Energi
25.10.2021 15:35

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på :)

Nyttig (1)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Uoversiktlig

Omtale av  Marie

Prisene er ok. Appen tilknyttet strømabonnementet er imidlertid helt unyttig. Den gir ingen informasjon om timesprisene og fratar abonnent mulighet til smart strømforbruk. For å gi ut denne informasjonen, tilbyr Glitre en ekstratjeneste som du kan abonnere ( og betale ekstra hver måned ) på.

Svar fra Glitre Energi
25.10.2021 15:35

Hei Marie! Takk for tilbakemelding. I appen har vi nå fått visning av "dagens spotpris" så du kan se dagens strømpris. Dette har blitt oppdatert for både Android og IOS brukere. Det er i tillegg en egen graf under forbruk hvor du ser forbruk og kostandshistorikk per dag. Dette er gratis for alle våre kunder :) Vi jobber også med en ny min side som kommer snart. Denne vil erstatte dagens app. I tillegg til dette tilbyr vi tjenesten Glitre SmartBox som viser strømforbruket ditt i sanntid for en ekstra kostnad for de som ønsker dypere innsikt i strømforbruket sitt. Håper dette var oppklarende :) Ta gjerne kontakt med oss hvis du har spørsmål! Mvh Glitre Energi Strøm

Nyttig (1)

Uinteresserte i kundene og inkassohissige.

Omtale av  Tom

De sendte regningen til en mail jeg nesten ikke bruker. Fikk inkassokrav på en regning jeg ikke hadde mottatt, de var helt uinteressert i å snakke med meg. Spør hvilket inkassobyrå de bruker. Er det Kredinor så finn en annen leverandør..

Svar fra Glitre Energi
29.09.2021 13:41

Hei Tom! Det er beklagelig å høre og ikke i tråd med hvordan vi behandler våre kunder. Vi vil gjerne snakke med deg for å rydde opp i eventuelle misforståelser og få riktig informasjon på plass. Ring oss gjerne på 31001550 eller send e-post til [email protected]. Ønsker deg en fin dag :) Mvh Glitre Energi Strøm

Nyttig (0)
Glitre Energi har 40 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Glitre Energi mener

Glitre Energi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR