Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Kilden Kraft
2.0
913 verifiserte omtaler

Kilden Kraft omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Kilden Kraft opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.0
Dårlig
913 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#87
Forferdelig
Kilden Kraft er rangert
#87 av 88 strømselskaper
26%
Dårlig
26% anbefaler Kilden Kraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 913 omtaler om Kilden Kraft

FILTRER OMTALER
196
45
25
33
614
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Kilden Kraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Svindel og lureri

Omtale av  Anna

For desember fikk vi en regning på over 14.000 kr på et vanlig bolighus med 3 beboere. De hadde beregnet en pris på over 333 øre/kWt. Jeg nektet å godta denne da den var over 300% høyere enn hva som var gjennomsnitt der jeg bor. De mente netteier skulle gi strømstøtte, så jeg kontaktet netteier for å høre hva de mente. De mente dette var bare lurerier og ba meg kontakte advokat. Jeg har fortløpende orientert GNP skriftlig og ga beskjed om at jeg kom til å ta dette videre med advokat etter å ha snakket med netteier. Da fikk pipa en helt annen lyd, men alle svar er svært merkelig. Ikke svarer de direkte på det man spør om og den har endret avtalen uten å gi oss beskjed. Kommer aldri til å anbefale andre å bruke dette selskapet og bytter i dag til annen leverandør!

Føler meg lurt

Omtale av  Arber

Dette er ren lureri, moren min hadde dette selskapet og betalte 3-5 gange mer en naboen med likt hus.

I grenseland av å bedrive lovbrudd

Omtale av  Arild

I siste del av 2022 begynte GNP Energy å ta forskuddsbetaling uten samtykke. Forskuddet økte og beløp seg til flere tusen kr pr mnd. Da valgte jeg å avslutte min avtale umiddelbart. Den 30.12.22 mottok jeg en kredittkorta på et tilgodehavende på litt over kr 2500. Jeg sendte inn. Mitt kontonummer den 6. januar. Samme dag fikk jeg tilbakemelding om at saken var lagt til utbetaling. Jeg har purret to ganger, senest i går. Jeg krevde da at beløpet blir utbetalt uten opphold. Hvis pengene ikke blir utbetalT i dag eller senest i morgen kommer jeg til å anmelde forholdet. Sivilombudsmannen vil også bli vurdert kontaktet. Dette er fullstendig uakseptabelt å akseptere. Det er jo helt useriøs.

Useriøse

Omtale av  Eml

Vi sa opp avtale i oktober 2022, GNP har jo tatt forskudd for en hel måned og nå skylder de oss 13510,- som de ikke ser ut til å betale tilbake. Får bare svada svar hver gang vi ringer eller sender mail.

Fantasipriser og gaffelfakturering

Omtale av  A

Jeg fant akkurat ut at min mor har betalt 50 000 kr i strøm siste halvår, når vi har betalt mindre enn 20 000 for samme periode, og vi har brukt dobbelt så mye strøm som hun er. Synd vi ikke ble oppmerksom på dette før! For noe lureri! Sist mnd betalte hun 13 000 kr! Og det med svært lite forbruk!

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Selger "gode" fastprisavtaler og svindler kundene sine

Omtale av  Håvard F

Min mor ble kontaktet av GNP og lovet markedets beste avtale, og endte opp med en regning på 15000 kroner for strøm til en liten leilighet på en måned. De prøver IKKE å rette opp, men anbefaler kundene å fortsette avtalen. Styr unna dette useriøse selskapet. Forbrukerrådet blir kontaktet. Slike avtaler har vært omtalt mange ganger i det siste året, men de fortsetter å selge dem.

Svindelforsøk, styr unna

Omtale av  Mags

De inngår avtaler på andres vegne, og gir seg ikke når det åpenbart er gjort feil. Til og med når forbrukerrådet ga meg full støtte så gir de seg ikke. Det er så useriøst som det går an, at det er nesten ikke til å tro. Så useriøse firmaer fortjener ingen å rote seg bort i. Totalt uakseptabelt. Jeg slapp heldigvis billig unna, fordi jeg har loven på min side.

"Søringstrøm" for oss i nord

Omtale av  Britt S

Fikk regning for desember på 14700,- Der de opererer med en strømpris på 393,68 ø kw/t. Ifølge egen utregning og priser i mitt område, skulle fakturaen vært på litt over 3000,- Har vært i kontakt med dem flere ganger på telefon, hvor jeg møtes av en hyggelig kundebehandler, men kun får det samme svaret, vi har kjøpt strøm til den prisen i september, og derfor er din pris så høy. Har også mailen med dem flere ganger, men der får jeg ikke engang svar på mine spørsmål, ikke engang om utsettelse av faktura. De motsier også seg selv. Jeg har selvfølgelig byttet selskap, tros at jeg har bindingstid.

Svindel og skurkeri

Omtale av  Ragnhild

Bor i en leilighet på 80 kvm og sparer strøm som bare det. Likevel vil de fakturer meg over 8000 pr. måned..... I tillegg har de prøvd å fakturere med 2900 pr. måned for en hytte som er vinterstengt. Når jeg kontakter kundeservice, viser de ingen forståelse for at dette er helt galskap. Jeg har selvsagt flyktet fra dem, og har byttet avtale nå.

Luringer

Omtale av  Jenny G

Har hatt GNP i mangw år for de lova å være blandt de 3 billigste. For November betalte jeg kr. 1655,- , å fer Desember kom regninga på kr. 11.423,-, å hadde bare halve i nettforbruk iforhold til November, da en var heime å fyra med ved.🤢

Svar fra Kilden Kraft
21.02.2023 14:25

Hei Jenny G, Vi i GNP Energy ønsker gjerne at du tar kontakt med oss på kundeservice så vi sammen kan se nærmere på fakturaen og din avtale. Du kan nå oss på telefon 21 65 10 00 . Ha en fin dag! Mvh GNP Energy.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Virker useriøse

Omtale av  Gutt38

Nå har jeg byttet strømlevrandør pga. Fikk ei vanvittig stor regning. Det var den berømte folke pakka jeg hadde. Da forhonds fakturerer dei for 2 måneder. Det er galskap spør du meg. Etter samenligning av spottpris med andre levrandører så var min spot høyere med GNP i følge fakturaen. * Jeg har ikke fått betalt tilbake pengene jeg har betalt for mye. *Kundeservicen kunne ikke gjøre så mye sa dei.

Svar fra Kilden Kraft
21.02.2023 14:25

Hei Gutt38, Det er synd å høre at du har denne opplevelsen av oss som din strømleverandør. Vi ønsker å rette opp i slike tilfeller som dette og vi kommer vanligvis til en løsning så lenge kunde tar kontakt med oss på kundeservice. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 21 65 10 00 eller e-post [email protected] så vi kan se nærmere på saken din. Ha en fin dag. Mvh GNP Energy.

Fullstendig lureri

Omtale av  Berit

De lover å forhandle om strømprisen, men du ender med å betale 4-5 ganger mer enn gjennomsnittlig pris. Ved klage, er svaret at de ikke kan endre eller reversere en faktura. De tar den høyeste prisen i løpet av måneden, og fakturerer deg med denne prisen hele måneden. Vi klager nå til Elklagenemda

Blitt lurt

Omtale av  Hans A. S

Strømselskapet har rundlurt meg. Har folkeparken hos GNP. Fikk en regning på 12000 kr for Desember mnd. Dem hadde brukt en områdepris på 398 øre noe som tilsvarer prisen for sør Norge. Jeg bor i Nord-Norge. Tok kontakt med kundeservice å den personen jeg pratet med var lite behjelpelig. Oppfordrer alle til å styre unna en sån useriøs aktør!

dyr strøm på folkepakka

Omtale av  Joakim

hadde folkepakka, men skiftet firma med en gang jeg fikk strømregning på 2 800 kr, med et forbruk på 550 kw. Strømprisen for hele desemember og frem til jeg byttet lå prisen GNP hadde klart å forhandle seg frem til på 4.98 kr. NO3 midt hadde til sammenligning en gjennomsnittlig spotpris 226, 91 øre

Trønder med Oslopris

Omtale av  Svante S

Fikk faktura for desember. Har riktignok brukt 3900 kwh i desember. I november brukte jeg 3100. Fakturaen kom på 4400. I desember kom fakturaen på 19944. Jeg blir rett og slett fly forbanna. Jeg bytter. Den såkalte folkepakka. Har konfirmant i mai. Kona fikk nettopp kreft og ikke alt for mye å rutte med fra før og så får jeg dette slengt i trynet... Heldigvis går avtaletida mi ut i februar og jeg er inne i en gratis måned.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Folkepakka er lureri

Omtale av  Øyvind

GNP har klart å forhandle fram priser for desember 2022 som er 220% høyere en gjennomsnittlig spotpris i desember noen gang. 700% høyere enn gjennomsnittet for desember siste 7 år og 1200% høyere enn månedssnittet de siste sju år. Godt jobbet!

Kilden Kraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR