Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Hafslund Strøm
2.6
334 verifiserte omtaler
Hafslund Strøm er nå blitt til Fortum
Hafslund Strøm og Fortum er nå samme selskap. Klikk her for å gå til Fortum.

Hafslund Strøm omtaler og erfaringer

Ingen trend

Hafslund Strøm har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.6
Middels
334 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
Hafslund Strøm trenger minimum 10 omtaler.
22%
Dårlig
22% anbefaler Hafslund Strøm
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 334 omtaler om Hafslund Strøm

FILTRER OMTALER
51
18
22
28
215
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Hafslund Strøm Webspot er forsåvidt en grei avtale, ikke alltid billigst, men fair.

Omtale av  Gregolius M

Hafslund Strøm er desverre som de fleste andre gamle forvokste bedrifter, en kundefiendtlig, maktarrogant og nedlatende bedrift å ha med å gjøre. Det er komplett umulig å ha en kontinuerlig dialog på noen kommunikasjonsplattform og et svare strev å få kontakt med samme kundebehandler flere ganger. De feilfakturer med ujevne mellomrom og sender gjerne en regning til inkasso parallelt med manglende saksbehandling/tilsvar på klage på samme. I dag måtte jeg ha bistand til å inngå en webspot avtale da web-systemet deres ikke taklet flere målere på samme adresse. Fikk tilsendt tilbud som skulle bekreftes ved å svare på e-mail. Hva oppdager jeg? De sender et tilbud stappfullt av opsjoner som jeg ikke har bedt om, som ville gjort avtalen gunstig for dem og ugunstig for meg. Godt råd; skygg unna denne bedriften, de opptrer i gråsonen av å være svindlere. Men for all del, det er vel gjengs for omtrent samtlige tilbydere i denne bransjen? Desverre må man velge mellom en av dem. Pest eller kolera? Fritt valg! Noe positivt å si om Hafslund Strøm? Ja faktisk, jeg klagde min nød til en hyggelig saksbehandler over seneste måneders erfaring, fikk et hyggelig prisavslag på neste faktura, så kanskje er det håp for dem i fremtiden. :-)

Nyttig (2)

Useriøst selskap

Omtale av  Ørjar E

Solgte meg ein strømavtale med 1 års binding. Då eg etter eit år ville sei opp avtalen, fekk eg beskjed om at avtalen var 1 års binding frå oppsigelsedato. Då eg endelig fekk avslutta kundeforholdet, fekk eg opphørsfaktura, betalte den lykkelig over å være ferdig med Hafslund. I år, over to år seinare, kom det endå ein opphørsfaktura med ny og dyrare pris på strøm eg alt har betalt for over tre år siadan. True med inkasso om eg ikkje betale. Så styr unna dette selskapet alle som kan!!

Nyttig (8)

Ikke fornøyd med Hafslund

Omtale av  Hulya

Hei Du har sendt en faktura per post med forfallsdato 21.06. Fakturaen er mellom 1.04-30.04. Hvorfor sender du denne fakturaen i juni og ikke i mai? Jeg er forvirret. Du har snudd alt på hodet siden januar 2021. 1. Tidligere kunne jeg se alle fakturaene mine på websiden. 2. Avtalen min med deg var "spotpris". Nå vises avtalen min som “strøm”. 3. Mine e-fakturaer kommer ikke. Jeg ber om en e-faktura igjen, banken kansellerer den. fordi det ikke er klart om du er hafslund eller fortum. . Så du ødela alt. Jeg vil at du skal sende alle fakturaene mine via e-post siden juli 2020. Jeg stoler ikke lenger på Hafslund eller Fortum. Mvh Hulya

Nyttig (4)

Holder ikke det de lover

Omtale av  Christine

Jeg bestilte Lik betaling. Ble lovet at jeg ikke skulle få noen store overraskelser. Plutselig dobblet de regningen.

Nyttig (3)

Solgte avtale på falske vilkår

Omtale av  Kine

Hafslund er sleipe. De ringte meg og ga meg tilbudet om lik betaling, uten å informere om at de samler opp det jeg ikke betaler som gjeld. Så nå har jeg plutselig mange tusen i gjeld som jeg ikke ante noenting om. Drøyt. Har sendt en klagemail om dette for over TRE uker siden og har enda ikke fått svar.

Svar fra Hafslund Strøm
08.06.2021 10:44

Hei Kine! Jeg forstår frustrasjonen din i denne situasjonen. Tanken vår bak Lik Betaling er at vi estimerer det gjennomsnittlige årsforbruket og gir et fast beløp å betale basert på dette. Beløpet inneholder også ofte nettleien fra netteieren dersom det er avtale med netteieren om gjennomfakturering. Tjenesten er tenkt slik at man betaler det samme hele året og er en tjeneste man har over lengre tid. Ettersom strømprisen varierer i henhold til vær og årstid vil man på sommeren betale litt mer enn sitt faktiske forbruk - og litt mindre på vinteren. Ved inngåelse av avtale skal det alltid opplyses til våre kunder om hvilken avtale de blir registrert med, og det skal også innhentes aksept og bekreftelse fra kunden før avtalen prosesseres og blir aktiv. Første side i en Lik Betaling-faktura har et eget oppsett for fastbeløpet du betaler, men det reelle fakturagrunnlaget fra oss og netteier ligger selvsagt alltid med slik at man har oversikt over forbruket sitt. Jeg vil veldig gjerne se nærmere på denne saken slik at vi kan finne til en løsning. Vi kan nås på [email protected], tlf: 21494949 eller via chat på vår Facebook side under Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende mellom 09 og 15 alle hverdager. Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss, og håper å høre fra deg. Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm

Nyttig (2)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Selskapet oppretthold ike det selger lovet.

Omtale av  Magnus

Selger lovet det ene med det andre, det skulle være så billig osv. byttet til en annen leverandør og fikk regning for mange tusen som de mente var utestående, noe jeg aldri ble informert om og går i mot det de lovet.

Svar fra Hafslund Strøm
08.06.2021 10:19

Hei Magnus! Det er veldig beklagelig å høre om din opplevelse med oss, og jeg forstår godt frustrasjonen her. Tanken vår bak Lik Betaling er at vi estimerer det gjennomsnittlige årsforbruket og gir et fast beløp å betale basert på dette. Beløpet inneholder også ofte nettleien fra netteieren dersom det er avtale med netteieren om gjennomfakturering. Tjenesten er tenkt slik at man betaler det samme hele året og er en tjeneste man har over lengre tid. Ettersom strømprisen varierer i henhold til vær og årstid vil man på sommeren betale litt mer enn sitt faktiske forbruk - og litt mindre på vinteren. Ved inngåelse av avtale skal det alltid opplyses til våre kunder om hvilken avtale de blir registrert med, og det skal også innhentes aksept og bekreftelse fra kunden før avtalen prosesseres og blir aktiv. Dersom du føler at du har fått feilaktig informasjon fra selger ønsker vi imidlertid selvfølgelig å få sett på saken din og ta dette videre. Ta gjerne kontakt med vår kundeservice på [email protected], tlf: 21494949 eller via chat på vår Facebook side under Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende mellom 09 og 15 alle hverdager. Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss, og håper å høre fra deg. Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm

Nyttig (2)

Fast pris er lureri !

Omtale av  Rita M. S. M

Vi hadde avtale om fastpris på mnd strøm- fikk nå etter to år beskjed om at vi skylder over 10 000kr. Dette har vi ikke fått noe varsel på da hadde vi aldri gått med på dette. Lureri å kalle noe for fastpris og garantere ingen overraskelser, og så få denne regningen i fleisen. Jeg kunne ikke vært mer misfornøyd!

Nyttig (5)

Dålig Kunde service, har inte fått nån faktura sen februari

Omtale av  Kalle

Kundservicen är helt förjävlig. Kommer byta ström leverantör..... Har inte fått nån faktura sen februari å det är inte min avtale. Dom kan inte heller säga vad strömmen kommer ligga på och när dom skal sända ut fakturan. Fick 200 NOK avslag men ville ha det bekräftat på mail men det kunde jag inte heller få. Den ena som jag pratade med sa att fakturan skulle komma förra veckan. Å den ena jag pratade med för nån dag sen hade inget svar alls. Den värsta servicen jag har upplevt...

Svar fra Hafslund Strøm
18.05.2021 18:56

Hei Kalle. Det er veldig beklagelig å høre at du ikke er fornøyd med oss som din strømleverandør. Etter et systembytte hos oss i Februar ble fakturering den måneden noe forsinket, og som også førte til litt forsinkelser utover Mars igjen. Fakturaproduksjon skal imidlertid nå gå som normalt. Det er også veldig beklagelig å høre om din erfaring med vår kundeservice slik du forklarer det. Slik skal det selvfølgelig ikke være, og vi vil gjerne se over saksbehandlingen din slik at vi kan følge opp dette videre. Vi ønsker også å komme i kontakt med deg slik at vi kan finne en hyggelig løsning på problemet. Ta gjerne kontakt med vår kundeservice på [email protected] eller via vår Facebookside Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende hverdager mellom 09-15. Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm

Nyttig (1)

Variabel strømavtale

Omtale av  Elisabeth

Web variabel er en billig avtale om sommeren, men dyr om vinteren, de to siste regningene er omtrent dobbel så dyr som ifjor, så vurderer sterkt å gå over til en spotpris avtale:)

Svar fra Hafslund Strøm
30.04.2021 12:53

Hei Elisabeth! Det er ingen bindingstid på noen av våre avtaler, så du kan trygt bytte til en av våre spotprisavtaler når som helst dersom du ønsker det. Om du ønsker litt informasjon eller hjelp er det bare å ta kontakt med vår kundeservice, så skal vi hjelpe til så godt vi kan med å finne en avtale som passer deg og ditt behov. Vi kan nås på tlf 21494949, [email protected] eller via vår Facebookside Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende hverdager mellom 09-15. Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm

Nyttig (0)

Kort fortalt elendig kundeservice

Omtale av  Jan

Går ikke å komme i kontakt med dem og dem ringer ikke tilbake som avtalt...

Nyttig (2)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ikke den billigste

Omtale av  Vibeke

De har en god kundeservice, men er ikke de billigste.

Nyttig (0)

Styr unna denne strømlevrandøren.

Omtale av  Ingar R

Skjulte ekstra kostnader. Legger på masse unødvendige tilleggs Tjenester som man ikke har bestilt. Helt utrolig at dette selskapet får holde på.

Svar fra Hafslund Strøm
30.04.2021 11:10

Hei Ingar. Det er veldig beklagelig å høre at du ikke er fornøyd med oss som din strømleverandør. Vi har imidlertid ingen skjulte kostnader i noen av våre strømavtaler. Alt av priser og vilkår skal bli informert til nye kunder via tekstmelding som vi må motta godkjennelse på, og det ligger også tilgjengelig på vår nettside. Men dersom du har fått tilleggstjenester i din avtale som du ikke ønsket eller ble informert om er det selvfølgelig noe vi tar på fullt alvor. Vi vil gjerne komme i kontakt med deg slik at vi kan finne en hyggelig løsning på problemet. Vi kan nås på tlf 21494949 eller vi kontaktskjema på bedriftssiden vår: https://www.hafslundstrom.no/strom/bedrift/kundesenter_bedrift_strom/2026. Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm

Nyttig (2)

God avtale spotpris med max pris

Omtale av  Knut O. G

God service og sikker leverandør. Skaper tillit til pris og leveranse

Nyttig (1)

Ok, men man må følge med selv.

Omtale av  Oj

Vår avtale må velges på nett selv, de tilbyr ikke denne aktivt selv.

Nyttig (0)

Stenger kundeservice pga høy pågang..

Omtale av  Espen

Etter mye krøll med faktura måtte jeg ringe kundeservice, der snakket jeg med en som forklarte meg at grunnet høy pågang ville de sannsynlig holde telefonen åpen noe lengre den dagen. Jeg ringte inn igjen, i god tid før regulær stengetid, men da hadde de stengt hele kundeservicen for alle privatkunder på grunn av høy pågang..

Nyttig (3)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Strøm

Omtale av  Torbjørn

Meget skuffa.vi va vel kunde i 2 måna å var låft ingen påslag men det va vist kun 1 måne det va snakk om.so fekk absolutt ikkje det vi vart enig om pr telfon

Svar fra Hafslund Strøm
16.04.2021 11:03

Hei Torbjørn. Det er veldig beklagelig å høre at du ikke var fornøyd med din strømavtale hos oss. Vi ønsker selvfølgelig å gjøre det vi kan for at kundene våre skal være fornøyde, og derfor tilbyr vi også 100% Fornøydhetsgaranti som alle våre kunder kan benytte seg av. Ved å ta kontakt med vår kundeservice vil vi alltid gjøre det beste vi kan for å finne hyggelige løsninger, samt ta en dialog for å finne en annen avtale som passer deg og ditt behov bedre. Skulle du ønske å kontakte oss kan vi nås på tlf 21494949, [email protected] eller via vår Facebookside Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende hverdager mellom 09-15. Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm

Nyttig (0)

Hafslund Strøm

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR