Hafslund Strøm har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Hafslund Strøm er desverre som de fleste andre gamle forvokste bedrifter, en kundefiendtlig, maktarrogant og nedlatende bedrift å ha med å gjøre. Det er komplett umulig å ha en kontinuerlig dialog på noen kommunikasjonsplattform og et svare strev å få kontakt med samme kundebehandler flere ganger. De feilfakturer med ujevne mellomrom og sender gjerne en regning til inkasso parallelt med manglende saksbehandling/tilsvar på klage på samme. I dag måtte jeg ha bistand til å inngå en webspot avtale da web-systemet deres ikke taklet flere målere på samme adresse. Fikk tilsendt tilbud som skulle bekreftes ved å svare på e-mail. Hva oppdager jeg? De sender et tilbud stappfullt av opsjoner som jeg ikke har bedt om, som ville gjort avtalen gunstig for dem og ugunstig for meg. Godt råd; skygg unna denne bedriften, de opptrer i gråsonen av å være svindlere. Men for all del, det er vel gjengs for omtrent samtlige tilbydere i denne bransjen? Desverre må man velge mellom en av dem. Pest eller kolera? Fritt valg! Noe positivt å si om Hafslund Strøm? Ja faktisk, jeg klagde min nød til en hyggelig saksbehandler over seneste måneders erfaring, fikk et hyggelig prisavslag på neste faktura, så kanskje er det håp for dem i fremtiden. :-)
Solgte meg ein strømavtale med 1 års binding. Då eg etter eit år ville sei opp avtalen, fekk eg beskjed om at avtalen var 1 års binding frå oppsigelsedato. Då eg endelig fekk avslutta kundeforholdet, fekk eg opphørsfaktura, betalte den lykkelig over å være ferdig med Hafslund. I år, over to år seinare, kom det endå ein opphørsfaktura med ny og dyrare pris på strøm eg alt har betalt for over tre år siadan. True med inkasso om eg ikkje betale. Så styr unna dette selskapet alle som kan!!
Hei Du har sendt en faktura per post med forfallsdato 21.06. Fakturaen er mellom 1.04-30.04. Hvorfor sender du denne fakturaen i juni og ikke i mai? Jeg er forvirret. Du har snudd alt på hodet siden januar 2021. 1. Tidligere kunne jeg se alle fakturaene mine på websiden. 2. Avtalen min med deg var "spotpris". Nå vises avtalen min som “strøm”. 3. Mine e-fakturaer kommer ikke. Jeg ber om en e-faktura igjen, banken kansellerer den. fordi det ikke er klart om du er hafslund eller fortum. . Så du ødela alt. Jeg vil at du skal sende alle fakturaene mine via e-post siden juli 2020. Jeg stoler ikke lenger på Hafslund eller Fortum. Mvh Hulya
Jeg bestilte Lik betaling. Ble lovet at jeg ikke skulle få noen store overraskelser. Plutselig dobblet de regningen.
Hafslund er sleipe. De ringte meg og ga meg tilbudet om lik betaling, uten å informere om at de samler opp det jeg ikke betaler som gjeld. Så nå har jeg plutselig mange tusen i gjeld som jeg ikke ante noenting om. Drøyt. Har sendt en klagemail om dette for over TRE uker siden og har enda ikke fått svar.
Hei Kine! Jeg forstår frustrasjonen din i denne situasjonen. Tanken vår bak Lik Betaling er at vi estimerer det gjennomsnittlige årsforbruket og gir et fast beløp å betale basert på dette. Beløpet inneholder også ofte nettleien fra netteieren dersom det er avtale med netteieren om gjennomfakturering. Tjenesten er tenkt slik at man betaler det samme hele året og er en tjeneste man har over lengre tid. Ettersom strømprisen varierer i henhold til vær og årstid vil man på sommeren betale litt mer enn sitt faktiske forbruk - og litt mindre på vinteren. Ved inngåelse av avtale skal det alltid opplyses til våre kunder om hvilken avtale de blir registrert med, og det skal også innhentes aksept og bekreftelse fra kunden før avtalen prosesseres og blir aktiv. Første side i en Lik Betaling-faktura har et eget oppsett for fastbeløpet du betaler, men det reelle fakturagrunnlaget fra oss og netteier ligger selvsagt alltid med slik at man har oversikt over forbruket sitt. Jeg vil veldig gjerne se nærmere på denne saken slik at vi kan finne til en løsning. Vi kan nås på [email protected], tlf: 21494949 eller via chat på vår Facebook side under Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende mellom 09 og 15 alle hverdager. Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss, og håper å høre fra deg. Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm
Selger lovet det ene med det andre, det skulle være så billig osv. byttet til en annen leverandør og fikk regning for mange tusen som de mente var utestående, noe jeg aldri ble informert om og går i mot det de lovet.
Hei Magnus! Det er veldig beklagelig å høre om din opplevelse med oss, og jeg forstår godt frustrasjonen her. Tanken vår bak Lik Betaling er at vi estimerer det gjennomsnittlige årsforbruket og gir et fast beløp å betale basert på dette. Beløpet inneholder også ofte nettleien fra netteieren dersom det er avtale med netteieren om gjennomfakturering. Tjenesten er tenkt slik at man betaler det samme hele året og er en tjeneste man har over lengre tid. Ettersom strømprisen varierer i henhold til vær og årstid vil man på sommeren betale litt mer enn sitt faktiske forbruk - og litt mindre på vinteren. Ved inngåelse av avtale skal det alltid opplyses til våre kunder om hvilken avtale de blir registrert med, og det skal også innhentes aksept og bekreftelse fra kunden før avtalen prosesseres og blir aktiv. Dersom du føler at du har fått feilaktig informasjon fra selger ønsker vi imidlertid selvfølgelig å få sett på saken din og ta dette videre. Ta gjerne kontakt med vår kundeservice på [email protected], tlf: 21494949 eller via chat på vår Facebook side under Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende mellom 09 og 15 alle hverdager. Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss, og håper å høre fra deg. Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm
Vi hadde avtale om fastpris på mnd strøm- fikk nå etter to år beskjed om at vi skylder over 10 000kr. Dette har vi ikke fått noe varsel på da hadde vi aldri gått med på dette. Lureri å kalle noe for fastpris og garantere ingen overraskelser, og så få denne regningen i fleisen. Jeg kunne ikke vært mer misfornøyd!