Huskraft Energi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Horribelt selskap som lurer kundene sine! Dobler prisene uten varsel. Vi oppdage det uheldigvis på den dyre måten, og mottok dobbel regning selv om vi har brukt mindre strøm, og prisene på strøm har vært lavere. Hva du enn gjør, ikke la deg lure av tilbudene deres. Du blir sittende med skjegget i postkassa, og de ler hele veien til banken.
Ble plutselig dobbel pris ifht nordpool sine priser. Useriøst. Det var ingen informasjon om dette i avtale, jeg fikk 1 øre minuspåslag 14 måneder og så over på 4 eller 5 øre påslag. I praksis ble påslaget rundt 100 øre pr.kwt. Så det jeg sparte de første 14 måneder, gikk ut igjen og vel så det de neste månedene, før jeg ble oppmerksom svindelen. Som om ikke strøm er dyrt nok fra før. Blir ikke mer huskraft her.
Fra februar så byttet de ut sin strømavtale mot en ny som de kaller for "Smart Spot", med følgende beskrivelse: "Smart Spot er spot med forvaltning med 0 øre/kWh i påslag og 0 kr i fastbeløp der våre forvaltere kjøper inn strøm frem i tid, for å forsøke å få strømprisen under markedets spotpris time for time." Det viser seg at de ikke har gjort spesielt smarte investeringer, strømprisen etter februar ligger ca. 50% over gjenomsnittlig spotpris! De har også en veldig gammeldags nettside, der du ikke finner noen informasjon om hvorfor strømprisen er som den er, og hvis du skal se dine fakturaer må du registrere deg og logge inn hos en tredjepart (noe som forøvrig feilet for meg). Styr unna!
Jeg vil ikke under noen omstendighet anbefale Huskraft. Som andre her skriver, så endret de vår avtale fra ordinær spotpris-avtale til smart spot, som viser seg å være omtrent dobbelt så dyr som ordinær spot. Dette er ikke noe vi har ønsket eller bedt om. Helt utrolig at det går an å operere på denne måten!!
Skulle tro det var i huskraft sin interesse å tjene penger på langsikt, men de trives nok best med svindel og lureri. Var kunde i 14 måneder og var fornøyd med spot avtale. Fikk tilogmed bedre tilbud andre steder, men valgte å være lojal til huskraft fordi det hadde fungert greit til nå - dette angrer jeg bittert på nå! De forandret avtalen min fra spotpris til SMART spot uten å informere (smart for dere, ikke for forbruker). I følge de har de informert per e-post, men hadde jeg fått med meg at de skulle operere med urealistiske spotpriser for å svindle kundene sine så man får doble strømregninger, så hadde jeg naturlig nok byttet selskap. Hva er egentlig tanken deres når dere forandrer avtalen til kundene til helt elendige vilkår, kontra å holde avtalen så dere beholder kunder? Dere holder på med rein svindel og dere er både meldt inn til forbrukertilsynet og frarådet å bruker pga smart spot avtalen deres. Elendig og lite langsiktig tankegang i dette strømselskapet, skulle ønske jeg bytta selskap når jeg fikk bedre avtale før nyåret.
Hadde en ordinær spot pris avtale. Nå har jeg fått en smart spot, uten å be om det, som ligger omtrent det dobbelte over spot. Smart for Huskraft om ikke annet. Adjø!
Gjorde om spotpris avtale med spot smart avtale som består av å forhåndskjøpe strøm (vedding på fremtidig strømpris) Plutselig var regningen 70% dyrere enn normal spotpris ! Jeg har ikke sagt ja til en slik avtale. Dette er svindel etter min mening og det fremkommer ingen steder hvor mye huskraft faktisk betalte for strømmen. Hold dere langt unna Huskraft !
Byttet for noen mnd siden til disse da de kom best ut på strømpris.no men regninger forholdt seg høye! Ser nå at de har kjøpt strøm inn de siste mnd for 1kr mer enn hva jeg ville betalt med vanelig spot avtale uten forvaltning! Dette er jo direkte lureri av kunder! Hadde fjordkraft til å sammenligne iforhold til forbruk hos de enn hos huskraft og da ville jeg hatt regning på 5000 og ikke 9000 som vi fikk ifra huskraft for mars! Anbefales absolutt ikke!!! "Forvaltning" ifra dette selskapet er bare amatørmessig!
Bytter til disse i November, da de var anbefalt av Forbrukerrådet. Aldri hatt så høye regninger noen gang. Hadde såkalt spotavtale, men det er noe lureri.
Her er det svært dårlige avtaler, som desverre gjør strømregningen MYE dyrere for oss kundene. Vi har byttet selskap og kommer aldri tilbake til huskraft.
Jeg valgte i november strømavtale etter å ha vært inne på Forbrukerrådet sin sammenligningsportal. Jeg var på jakt etter en spotprisavtale. Der kom Huskraft Energi sin «Kraft Smart Spot (14 mnd prisgaranti)» opp. På minside til strømleverandøren forklares følgende «Gjeldende pris er basert på avtale om spotpris, og kan ikke vises her. Dagens spotpris kan ses på [lenke til Nordpool]. Husk å endre fra Euro til norske kroner i nedtrekksmenyen. Påslag 0,00 øre/kWh. Fastbeløp 0,00 øre/kWh. Avtaletid: løpende» Det er det som står, og dessverre hadde jeg tiltro til at det var det som ble levert selv om jeg stusset over at strømregningene mine holdt seg på samme nivå som i høypristiden. Så så jeg at Elvia hadde fått en funksjon som beregner strømregning basert på faktisk spotpris for deg. Det var et betydelig lavere beløp enn jeg hadde betalt. For februar indikerte Elvia 2.589,76 kr, mens regningen jeg fikk fra Huskraft var på 4.453,66. Da jeg ringte leverandøren opplyste de at avtalen jeg hadde var «spot med forvaltning». Dette var visst skrevet (med liten skrift) da jeg inngikk avtalen. At dette betyr at jeg betaler for at leverandøren skal spekulere i fremtidige strømpriser, visste jeg derimot ikke. Det kom ikke frem i prissammenligningen til Forbrukerrådet. Og det står ikke ett ord om dette på MinSide til leverandøren. Den er jo direkte misvisende. Hvis dette ikke utgjør misvisende markedsføring, skjønner jeg ingenting. Jeg mener, når til og med Forbrukerrådet ikke skjønner at avtalen ikke er en spotprisavtale, da har leverandøren brukt litt for liten skrift i vilkårene sine.
Valgte på bakgrunn fra strømpris.no billig strømleverandør. Endte opp med å betale for strømpriser i Sør-Norge selv om vi bor i Nord-Norge . Skulle ikke vært lov…
Byttet fra Tibber til Huskraft og fikk mer enn dobbelt så dyre strømregninger som tidligere. Var snar å bytte tilbake. 👎👎
Hei Kathrine. Det er synd å høre du sitter med denne opplevelsen av oss, det ønsker vi selvsagt ikke. Gjerne ta kontakt med oss på e-post til: [email protected] så skal vi se på dette. Mvh Huskraft Energi
Ønsket å bytte til spot - time for time - ble anbefalt og bestille på nett noe som heter SmartSpot. Resultat - januar og februar - hytte og hus - burde vært - time for time beregnet ink mva 18.395 (KUN strøm) - og regningen endte på 31.263.- Huskraft var i desember også anbefalt av Forbrukerrådet. Jeg ba uttrykkelig om SPOT - time for time - og de sa at det var denne avtalen jeg burde ha. Jeg var bevisst på å ikke havne i noen "garanterte priser" - da jeg hadde sett hva dette innebar for folk med Fjordkraft i oktober. Så etter mon oppfatning er dette ett vellykket forsøk på å lure folk inn i en avtale som jeg overhodet ikke ba om.
Hei Harald! Takk for din tilbakemelding! Vi synes det er leit at du har hatt en dårlig opplevelse. Når det gjelder strømavtalen du inngikk med oss, bestilte du selv denne avtalen på vår hjemmeside den 16.12.2022 . Du fikk tilsendt kvittering for din bestilling samme dag per e-post med avtalevilkår. Vi forholder oss til avtalen du bestilte. Om du ønsket å bytte avtale kunne du tatt kontakt med kundeservice per telefon eller e-post eller endret avtale selv på minside. Mvh Huskraft Energi
Har i ca 1,5 år hatt en avtale jeg var godt fornøyd med, men fikk plutselig varsel om at denne avtalen skulle termineres og at jeg ville bli flyttet over på ny avtale. Huskraft kaller dette for "spot", men det er en forvaltningsbasert avtale, med lite forutsigbarhet for kunden. De markedsfører det som at man får del av overskuddet når Deres forvaltere kjør det bra, men i det ligger det også at man tar tapet når de bommer. Med det er bla. risikoen for Huskraft langt mindre når de gjør dårlige avtaler, siden det i hovedsak er kunden som dekker tapet. De har nå kun denne avtalen tilgjengelig og ingen spot-pris avtale. Har byttet til noe langt bedre og anbefaler også andre å styre unna Huskraft og generelt de firmaene som driver med slik "kreativ markedsføring". På folkemunne kalt tull og lureri.
Hei Øystein. Huskraft Energi et lite selskap med god kundeservice, vi har sendt deg varsel om endring 30 dager før ny avtale trer i kraft. Du har ingen bindinstid på din avtale og kan enkelt bytte dersom du ønsker dette. Konstruktiv kritikk er nyttig, men denne omtalen skulle vi gjerne vært foruten. Mvh Huskraft Energi